2006
|
|
Ikerketak, gainera, ziurtatzen du ikastetxeetan teknologia berriak erabiltzeak ez duela inolako zerikusirik ordenagailuen informatizazio mailarekin eta etxeko erabilerarekin. Alemania da, adibidez, eskoletan ordenagailuen erabileran tasarik txikiena duen herrialdea(% 23),
|
baina
ikasleen% 82k maiz erabiltzen ditu etxeetan. Liechtenstein, AEB, Australia, Hego Korea, Hungaria, Zeelanda Berria, Erresuma Batua, Hong Kong, Austria edo Kanada dira ikasle bakoitzeko ordenagailu gehien dituzten herrialdeak.
|
2007
|
|
Igoera hori batez ere ikasturtetik aurrera gertatu da, eta urte horretatik aurrera 100.000 ikasle inguru sartu dira.
|
Baina
ikasleen kopurua ez da denboraren poderioz aldatu den datu bakarra, ikasle horien jatorria ere nabarmen aldatu da. Duela hamarkada bat, ikasle atzerritarren ehuneko handiena Europatik zetorren (%37, 7), ondoren Afrikatik (%27, 1) eta gero Iberoamerikatik (%22, 4); gaur egun, ordea, ordena nabarmen aldatu da, ikasleen %46, 2 Iberoamerikako herrialdeetakoak baitira (Ekuadorren %34), %28, 2 Europako herrialdeetakoak eta %19, 80 Afrikakoak.
|
2008
|
|
Tituludun horiek hautatu duten aukera nagusia goi mailako beste ziklo bat egitea da, sarritan lanbide familia berekoa, gainditutako irakasgaien ehuneko handi bat baliozkotzen baita kasu askotan.
|
Baina
ikasle horien ehuneko handi batek(% 24,6, Hezkuntza eta Prestakuntza Trantsizio eta Laneratze Inkestaren arabera) unibertsitatera sartzea erabaki du, curriculumari goi mailako unibertsitate titulu bat gehitzeko. LHtik datozen ikasleak unibertsitatean sartzeko baldintzak nabarmen aldatu dira ikasturtera arte, goi mailako teknikari tituluak zuzeneko sarbidea ematen zuen egindako graduko lanbide arloarekin zerikusia zuten titulazio batzuetarako.
|
|
Ikasleak gutxienez lau puntu lortu behar ditu azken kalifikazio horretan, eta sarbide proba gainditutzat joko da Batxilergoko batez besteko notaren %60aren eta fase orokorreko kalifikazioaren %40aren batez besteko ponderatuaren ondorioz bost puntu edo gehiago lortzen baditu. Fase hau gainditzeak mugagabeko balioa du,
|
baina
ikasleak hurrengo deialdietan aurkez daitezke emaitzak hobetzeko. Lortutako kalifikazioa kontuan hartuko da, betiere aurrekoa baino handiagoa bada.
|
2009
|
|
Enpresen Administrazioa eta Zuzendaritza, Industria Ingeniaritza edo Medikuntza eta Erizaintza dira lan munduan gehien eskatzen diren titulazioetako batzuk, Infoempleo atariak urtero prestatzen duen Laneratzeari buruzko Txostenean jasotzen denaren arabera.
|
Baina
ikasle bakar batek ere ez luke baztertu behar lan arrazoiengatik soilik gaitua eta motibatua dagoen titulazio bat; izan ere, hemendik aurrera, unibertsitate sistemaren egitura berriarekin, unibertsitateko gradu titulu bat indartu daiteke titulazioaren ikuspegi profesionalak zabalduko dituen master ofizial batekin. Horregatik, komeni da titulu bakoitzak gerora izan ditzakeen prestakuntza aukerei buruzko informazioa eskuratzea, behar diren bideak erabiliz.
|
|
Material honek ikaslearen apunteak osatzeko edo klasera joatea ezinezkoa izan zaionean osatzeko balio du. “Oro har, ikasgaiak ikasteko laguntza ona izan daiteke,
|
baina
ikasleei ez lieke inoiz aholkatuko beren apunteak hartzeari uztea eta, are gutxiago, eskolara joateari uztea”. Apunteak hartzea ikasketa aurreko jarduera bat da, irakasgaiaren ikaskuntza eta ulermena errazten duena; beraz, Rodríguez Fortuñok emandako kontsigna hori hartu lukete kontuan urtero Interneten dauden baliabideak erabiltzen dituzten unibertsitateko milaka ikasleek.
|
2010
|
|
Proiektu bakoitzean, elkarrekin komunikatzen diren eta ideiak trukatzen dituzten mundu osoko eskolek parte har dezakete. Plataforma horrek Facebooken antzeko komunitate global gisa funtzionatzen du,
|
baina
ikasle eta irakasleentzat bakarrik dago diseinatuta. Hainbat bidetatik (bideokonferentzia, posta elektronikoa edo txata) partaideen arteko harreman zuzena ahalbidetzen du, eta ikasleek beren orrietan nabigatzen duten bitartean segurtasuna bermatzeko behar diren neurri guztiak ditu.
|
|
Lanak, apunteak eta beste ikasketa material batzuk egiteko oinarrizko tresna izateaz gain, ezinbesteko baliabidea da Sarean sartzeko, eta, horrekin batera, Sarean eskuragarri dauden informazio iturri guztiak, ikaskuntza erraztu eta ikasleari bere irakaskuntza prozesuan laguntzen diotenak. Ikasle guztiek ez dute nahikoa baliabide beren ekipo informatikoa izateko
|
Baina
ikasle guztiek ez dute behar adina baliabide beren ekipo informatikoa izateko, edo, bestela, ekipo informatikoa ez da eramangarria, eta, beraz, ezin dute berekin eraman eta erabili, egoerak hala eskatzen duenean. Ikasle horien jarduera akademikoa errazteko, unibertsitateko liburutegiek beren zerbitzuetan ordenagailu eramangarrien banakako mailegua sartu dute.
|
|
gailu mugikorrak. WePapers estilo bereko beste zerbitzu bat da,
|
baina
ikasleen mundura bideratuta dago. 2008an sortu zen, mundu osoan eskolako eta unibertsitateko apunteak, baina bi urte hauetan hazi egin da funtzioetan, batez ere alderdi sozialean, edukiak Twitter eta Facebook en sustatu daitezke.
|
2011
|
|
Imagen: Dan MacDonald Irakasle baten zeregin nagusia ezagutzak irakastea eta irakastea da,
|
baina
ikasleekin duen esku hartzea ez da irakasle horretara mugatu behar. Bere hezkuntza prozesuan ikaskuntzan eta laguntza pertsonalean orientatzea ere irakaskuntza jardueraren funtsezko zeregina da.
|
|
Jarduera hori, Bernalek dioenez, funtsezkoa da “irakaskuntza indibidualizatzeko eta ikasleen hezkuntza pertsonalizatzeko”.
|
Baina
ikasleen eta irakasleen arteko tutoretzak ez du funtzio hori bakarrik. Era berean, bi aldeen arteko harremanak sendotzeko bitarteko eraginkorra da, elkar hobeto ezagutzeko aukera ematen baitu, eta gelan egunero sortzen den elkarrekintza ez hain formala.
|
|
Kultura trukeak Atzerriko ikasketa bidaiek baino esperientzia eskuragarriagoa da trukea hizkuntza bat ikasteko. Hilabete bat beste herrialde batean 3.000 euro inguru balio dezake,
|
baina
ikasle baten etxean ostatu hartzea denbora horretan, eta, ondoren, etxea eskaintzea, bikotekidea bere etxean bizi dadin, askoz merkeagoa izan dadin. Gainera, gazteek tokiko benetako kultura ezagutzen dute, ikaslearen lagunekin ateratzen dira eta harekin partekatzen dute eguneroko bizitza.
|
|
Prestakuntza presentziala Hasierako Ikasketen Ziurtagiria lortzeko bide formala Espainiako Helduen Hezkuntzako (HHI) 1.500 ikastetxetako batean dagokion prestakuntza gainditzea da. Ikasketak bi ikasturte akademikotan antolatzen dira,
|
baina
ikasleen beharren eta ezaugarrien arabera zabal daitezke, betiere justifikatuta badaude. Ikasketa horiek egiteko, beharrezkoa da ikaskuntzen hasierako balorazioa egitea.
|
2012
|
|
Horregatik, Hezkuntza Teknologien eta Irakasleen Prestakuntzaren Institutu Nazionalak (INTEF) tresna horiek diseinatu ditu Lanbide Heziketako hainbat familiarentzat. Edukiak ikasgelan garatutakoak bezalakoak dira,
|
baina
ikasleek lan esparruan izango dituzten egoerak. Bederatzi espezialitatek dute dagokien simulagailua.
|
2013
|
|
Taulek erosotasuna ematen diote ikasgelako lanari, eta ikasleek diote motibatuago daudela. Horretarako, hasierako inbertsioa egin behar da,
|
baina
ikasleek hainbat ikasturtetan erabil ditzakete. Beste batzuetan, ikastetxeek berek erosten dituzte tabletak beren ikasleentzat eskolan erabiltzen eta partekatzen dituzte. 2013ko E duca VII. Biltzarra uztailaren hasieran egin zen Salamancan, eta, hain zuzen ere, «Tabletak eta Smartphoneak ikasgelan» erabiltzea izan du ardatz.
|
|
Hala ere, titulazio bakoitzeko, ebakitze nota bat dago, eta urte batetik bestera aldatzen da, eskainitako plazen eta eskatutakoen arabera kalkulatzean. Unibertsitate batzuek dagoeneko argitaratu dituzte aurtengo ebakidura notak,
|
baina
ikasleek aurreko ikasturteko oharrak kontsulta ditzakete eskakizunak kalibratzeko.
|
2014
|
|
Hezkuntza Ebaluaziorako Institutu Nazionalak (INE) uste du «Haur Hezkuntza funtsezko elementua dela eskola goiz uzteari aurre egiteko eta eskola porrota murrizteko». Hori dela eta, azpimarratu behar da gure herrialdean «4 eta 5 urteko haurren% 99,4 hezkuntza sisteman sartuta daudela», Europako Batasunak gomendatutakoa baino ehuneko bat handiagoa, eta «ere lehen postuetan dago» kalitatearekin alderatuta,
|
baina
ikaslea/ irakaslea ratioa Europako batez bestekoa baino txikiagoa da. Irakasleei dagokienez, irakasle ikasketetara sartzeko batez besteko nota igotzea eta araututako praktikak gehitzea proposatzen da, lizentziadunak lanean hasten direnean lanbidea hobeto ezagutu dezaten.
|
2016
|
|
Bertan graduak azter daitezke, hala nola Komunikazioa, Diseinu Digitala, Zientzia Politikoak edo Gizarte Lana. Eskolak bideokonferentzia bidez egiten dira,
|
baina
ikasleak ezin badu joan, beste edozein unetan ikus ditzake. Sarearen bidez prestakuntza eskaintzen duten beste unibertsitate batzuk,% 100 edo bakarrik, Valentziako Nazioarteko Unibertsitatea, Madrilgo Urrutiko Unibertsitatea, Antonio de Nebrija Unibertsitatea edo Miguel de Cervantes Europako Unibertsitatea dira.
|
2020
|
|
Gel hidroalkoholikoa. Ez da eskatzen txikienek eramatea,
|
baina
ikasle zaharrenek gel desinfektatzailearen banakako poto bat sartu lukete motxilan eta mahaian eduki. Medidas de seguridad en el trabajo.
|
2021
|
|
Txosten berriena 2019an egin eta 2020an argitaratu zen, eta 276 ikastetxetako 16.665 ikasleren lagin batean oinarritzen da, erkidegoen eta udalerriaren tamainaren arabera banatuta. Zuzeneko neurketa bidez ikasleen datu antropometrikoak jasotzen dituen azterlan horren arabera,
|
baina
ikasleen eta haien eskolen familia, ingurumen eta bizimodu faktoreei buruzko informazioa ere jasotzen du, gure herrialdeko haurren% 40k gehiegizko pisua du. Irudia:
|
|
Haur Hezkuntzako 3 urteko 15 ikasleko bat. Hori da autonomia erkidego gehienen ratioa, hala nola Madrilena,
|
baina
Ikasleen Gurasoen Elkarteen Espainiako Konfederazioak (CEAPA) urteak daramatza hori murrizteko eskatzen. Zenbait autonomia erkidegok, gurasoen presioaren ondoren, profesional horien presentzia hobetu dute, hala nola Aragoik; izan ere, Bigarren Hezkuntzan monitore bat dago 27 haur bakoitzeko, bat Lehen Hezkuntzan 22 haur bakoitzeko eta beste bat 13 haur Hezkuntzan.
|