2013
|
|
Orobat azpimarratu da zer nolako garrantzia duten markatzaileek testuaren, arkitekturan?.
|
Baina
gure artean ez da behar beste azpimarratu, gure iritziz, diskurtso markatzaileei buruzko ikerketa teorikoek aspalditik nabarmendu duten ideia bat (Blakemore, 2002; Martín Zorraquino eta Portolés, 1999: 4057; Martí Sánchez, 2011:
|
|
Euskal poesiaren antologia guztien azterketari ekitea ez daiteke izan gure gaurko asmoa, susmoa dudan arren ez litzatekeela fruitu gutxiko ikerketa,
|
baina
gure artean modu kritikoan gutxi jorratu den barrutia izanik, asmo ausartegia litzatekeelakoan nago. Aipagarritzat daukat arlo honetan Iratxe Retolazak 2007 Caravansarialdizkarian argitaratu zuen artikulu interesgarri bat, eta atseginez adierazi nahi nuke nire gaurko artikulu honetan bidelagun eta mintzakide izango dudala azterlan hura; izan ere, ikerketa arlo honetaranzko lehen hurbiltze baten abantaila eskaintzen baitit euskal poesia modernoaren eta postmodernoaren antologiei buruz.
|
2014
|
|
Hain zen jakintsu... eta umoretsu. Guztiok erran dut,
|
baina
gure amak otto Laurenz funtsgabe hordi bat zela zioen beti, ganorabako bat. Eta amak ezagutzen zuen bere neba, naski.
|
|
Esperientzia elebidunak lehenago hasiak ziren Euskal Herrian ikastolen bidez,
|
baina
guk lan honetan 1982 ikasturtea hartzen dugu hasierako erreferentzia gisa, garai horretakoa baita Euskararen Erabilera Normaltzeko Oinarrizko legea.
|
|
Euskaraz beste izen batzuk ere erabili dira,
|
baina
gure hautuaren arabera akronimoa HEBI izanen litzateke. Ingelesez, CLIL:
|
2015
|
|
Horrekin ikusten da antzerkigintza hiru herrialdeetan bultzatu nahi zela. Haatik, barneko antzerki gisa ulertu daitekeen lana ez zen asko zabaldu Zuberoan, eta Jaureguiberryren lanetatik aparte ez da besterik aurkitzen ez bada Zuberoako antzerki tradizionala oso ugaria zena eta dena,
|
baina
gure gaian zuzenean kokatzen ez duguna.
|
|
|
Baina
gure gaia harrerarena denez eta testuei dagokiena ahalik eta osatuena ematen saiatuko garenez beha dezagun orain Hego Euskal Herrian aurkeztu ikuskizunei dagokiena.
|
2016
|
|
Kasu honetan, bi lo kanta izan dira aurkitu ditugunak, biak bi klasiko direlarik: Haurtxo politaeta Loa loa txutxurunbere.Kanten kasuan, ordea, Etxanizen (2009) bilduman aurkitu ditugu,
|
baina
gure ikerketan gehien errepikatzen diren kantak ez dira agertzen, hau da, Sorgina Pirulinaeta Txiki Txiki Txikia abestiak ez dira azaldu. Izan ere, bi kanta hauek, aipaturiko ikerketak buruturiko tenorean, ez ziren existitzen.
|
|
Igarkizunak Olaso (2001) eta Etxanizen (2009) bildumetan aurkitu ditugu.
|
Baina
gure ikerketan gehien errepikatu den igarkizun batek Etxanizen bildumaren izenburuarekin bat egiten du, hau da, Puntan punta bat, atzean zulo bat (jostorratza). Amaitzeko, ipuin hasierak eta bukaerak Etxanizen (2009) bilduman aurkitu ditugu. Gure ikerketan gehien errepikatu direnak eta bilduman aurkitu ditugunak bi klasikoak izan dira:
|
|
|
Baina
gure hiztun komunitatearen/ hizkuntzaren arazoari behar duen neurrian heldu ahal izateko, uste dut ezinbestekoa dugula gure komunitatearen mugatze linguistiko huts hori izatea buruan. Eta hizkuntza mugatze hori gainera, beste adjektibo zehaztailerik gabea.
|
|
Demokrazia linguistikoaren printzipioa onartzea, ulertzea eta ulertaraztea ezin garrantzi handiagokoa dugu. Batez ere oraindik euskaldunon komunitatearen parte ez direnek,
|
baina
guk euskaldunok ere. Antzeko kontzeptuak maiz planteatu dira gure inguruan abstrakzioan bada ere, eta onargarritasun handikoak izan daitezke ikuspegi demokratikotik:
|
2017
|
|
Orduan, garbi uzten du, errota mendian izateko zailtasuna izan zela bere kasuan toponimoaren jatorria azaltzeko datu erabakiorretako bat, eta ez toponimoaren osagaiak azaltzeko beste bilakabidearen okerkeria hizkuntzalaritzaren aldetik.
|
Baina
gure Igaratzan behintzat, Aralarkoan esan nahi dut, eta bere inguru hurbilean, badira errekak eta iturriak eihera izateko aukera emanen luketenak. Eta zer esan genuke, orduan, Pirinioetako La Molina eski eremuari buruz?
|
2018
|
|
16 Horretaz gainera, ehuneko hain handi horiek adierazten dute, bidenabar, analizatu diren itemek balio izan dutela diskriminatzeko, aztertu nahi zen auzian. hetsi egin behar dela eta norabideari/ lemari tinko eutsi behar zaiola debaterik gabe eta" ahuleriarik" gabe,
|
baina
gure ustez jokabide intelektualki irekiagoek emaitza hobeak emanen dituzte etorkizunean.
|
|
Gaurko ekitaldiak ezaugarri akademikoak ditu, hau da, Joan Mari pertsona oso ezaguna da, publiko zabalean ezaguna hainbat lan motengatik.
|
Baina
gure artera deitu dugu maila akademikoan egindako lanengatik, eta akademian, hau da, irakaskuntzan, unibertsitate mailako irakaskuntzan bere lanetatik edaten dugunok, bai euskal literaturaren esparruan aritzen garenok bere lanetatik abiatuta dihardugulako.
|
2019
|
|
Omenen jatorri eta distribuzioa zehaztu nahiak familiatik atera eta ei(* e nin) sinonimoaz arduratzera garamatza (orobat, eki. ehi ra); erkaketak bata bestea argitzen du, are gramatikalizazioa bezalako esparru ustez ezagunean. Bidenabar, ez dirudi hitz familien azterketaren interes larria haren esparrura (eta alderantziz) zabaldu denik,
|
baina
gure jardun mugatuaren arabera batak besteari kalterik ez lekarkioke.
|
|
Iruditzen zaigu halako jokabidea euskararen arloan gertatu ohi dela soilik,
|
baina
gure kasuan joerak marka ederrak lortu dituela ukatu gabe, ez da ahaztu behar zenbait hizkuntza indoeuroparretako hiztegietan ere antzeko joerak izan direla, batez ere jatorrizkoak ez diren hitzak azaltzeko orduan. Arrazoia begi bistakoa da:
|
|
Nire esperientzia da, euskalkia daukanarentzako, batuan hasten zara lanean eta gero egoerak esaten dizu euskalkietara jotzeko aukera badagoela. Baina, euskalkidun aktore bati esaten diozunean" eta hemen zure hizkera erabiliko bagenu?","
|
baina
guk oso gaizki egiten dugu, gurea oso zatarra da" izaten da erantzuna. Eta orduan hor konplexu guztiak azaltzen dira.
|
|
73 Zelaietak, artikuluaren" gehiegizko" hedatzea hizpide, zaku berean sartzen ditu hemen mintzagai ditugun izen+ erakusle egiturak, bat determinatzaile zehaztugabearekikoak (trena bat), hitz elkarketak (trenabidia), izen+ adjektibo egiturak (ura garbiyakin), izen+ kuantifikatzaile egiturak (gatza guttikin) eta izen bereziekiko adibideak (Urroza),
|
baina
gure ustez ez dute hedadura bera ez testuetan, ezta eremu geografikoan ere. Nahi bada, gure testuko ezcongaya ona izen+ adjektibo tankerakoetan sar daiteke.
|
|
Hori adierazi ondotik, ordea, hautagai bat lehenetsi zuten, Berako Udalaren borondatea kontuan hartuz("... con arreglo a los deseos de Ayuntamiento para el mayor acierto en la eleccion, y mas escrupuloso informe."). Ez zuten argitzen zein ziren Udalaren nahi horiek eta hautatuaren zein ezaugarri balioetsi zuten,
|
baina
gure ustez euskalduna izatea ere kontuan hartu izanen zuten, ikusi dugunagatik zentzuzkoena litzatekeelako eta geroxeago aipatuko dugun bertze agiri batean irakurri dugunak hala pentsarazten digulako.
|
|
" Bietan" toka noka" formaren erabilpena ahultzen ari da. Ni, toka ari naiz nire bi seme ttipiekin,
|
bainan
gure ikastolan salbuespenetarik bat naiz. Pena handia".
|
2020
|
|
HERNANDEZ GARCA, J. M. (2010). "
|
Baina
gu ere gazteak izan ginen! Gazte euskalduna izatearen esanahia atzo eta gaur", Euskara 55, 2 (2010):
|
2021
|
|
Guri, behin baino sarriago, buztarri bakarreko jokabideak gustatzen jakuz,
|
baina
gu ez gara nor geuk geutara jokatzeko Eleizearen liturgi ospakizunetan.
|