2008
|
|
Liburua alde batera uzteko arrazoiak ezin ditzakegu garbi jakin,
|
baina
guk bi posibilitate proposatuko genituzke: lehenik Oteizak aurreko ideia guztiak era argi batean sintetizatzeko zailtasunak aurkitzen zituen.
|
|
Elizaren atarian herriko kontseilua eta alkate jauna zain, ongietorrizko hitzak esateko, frantsesez. Goizeko bederatzi t, erdiak dira eta jaia hasi besterik ez da egin,
|
baina
guk hemen ez dugu egun osoa kontatuko.
|
2009
|
|
Hipoteka Legearen 206 artikuluaren abolizioa premiazko behar urgentea da, higiene demokratikoarengatik. Ni ez naiz luzatuko gai honetan,
|
baina
gurekin hitz egin duten jurista guztiek diotenez, 206 artikulu hori Konstituzioaren kontra dago eta erabat antidemokatikoa da. Eliza Katolikoa eta Estatua banaturik daude, eta elizbarrutiko kide bat ez da inor, fedatario publico balitz bezala dokumentuak egiteko.
|
|
Hogei urteko usukapioan ez da zenbatuko absentzia epea.
|
Baina
gureari dagokionez, gakoa 357 legean dago. Hemen betekizunak aipatzen dira:
|
2010
|
|
Zibilizazioen gainbehera kohesio soziala galduz hezurmamitzen da, eta antzeko zantzuak erakutsi izan ditu historian barna. Globalizazio heleniar erromatarraren dekadentziak eta gaurko globalizazioak ezaugarri nagusi batzuk partekatzen dituzte,
|
baina
gurearen dekadentziak berezko zertzelada batzuez moldatzen ditu. Nolanahi ere, bietan nabaria da makro gizarte globalak ezin duela eduki euskarri gisa behar lukeen makro erkidegorik eta, beraz, gaurko globalizazioak ezin duela hondamendia ekidin.
|
|
Gure artean gutxi aztertu da gaia,
|
baina
gure mugetatik at kontuan hartzeko moduko literatura zientifiko ugaria sortu da azken urteotan3.
|
2011
|
|
Biak, identifikazioa eta kultura, izaten dira balio sortzaile.
|
Baina
gure kasuan, balio hori askotan hitzetan bainoago, euskaran bertan da. Esan nahi baita, euskara dela saltzen dena, euskara dela marka izenak hautatzeko irizpidea eta ez, bizi bizirik diren arlo linguistiko eta kulturaletan gertatzen den bezala, hitzek adierazten dituzten esangurak.
|
2012
|
|
|
Baina
gure ikerketa gauzatzeko, Aro Garaikideko garapenean zentratuko gara, aldaketa horiek lagunduko digutelako artearekin paraleloan doan hiri honen ezagutza aurrera eramaten. Horretarako, XIX. mendearen bukaeran eta XX. mendean gertatutako hiru gertaera edo fenomeno hauetan zentratuko gara:
|
|
Hori esatearekin batera, oroitarazi nahiko genuke ikan bukaerarekin gertatzen ari dena. Erdialdeko euskararen ezaugarria da,
|
baina
gure hiztun senak esaten digu goizuetarrak ezaugarri hori Goizuetakotzat duela. Gure datuetan ikusi dugunez, adinekoek baino gehiago erabili dute gazteek ikan eta, era berean, erdialdeko euskaradun hiztunarekin herrikoarekin baino gutxixeago.
|
|
Nolanahi ere, familiaren eta hezkuntza sistemaren arteko harremana aztertzen ari garelarik, aintzat hartu genuke bi erakunde sozial horien baitan aldaketa handiak gertatu direla (Bourdieu, 1997; 1999b; 2000a; Bourdieu eta Passeron, 2001b; Cardenal de la Nuez, 2006; Casal, 2003; Castells, 2001b; Giddens, 1998; Fernández Enguitak, 1990; Fernández Palomares, 2003).
|
Baina
gure ikerketan ez dugu aurkitu aldaketa sakonegirik familiaren eta hezkuntza sistemaren arteko harremanean: nabarmena iruditu zaigu posizio sozialak asko baldintzatzen duela transmisioaren izaera eta eraginkortasuna, zentzu horretan ezberdintze prozesuak ahalbidetzen dituzten lau teknika orokor identifikatu ditugu:
|
|
216), kolokaziokideak finkoak direnean lokuzioen eremuan sartzen baikara (abiadura geldotu/ moteldu?, kolokazioa; gorriak ikusi/* pasatu?, lokuzioa). Hori jakinik, espero zitekeen z/ n trukagarritasuna abiaduraabiaduraz/ n atera, bidali, etorri, higitu, irten... magnitudearen adibide guztietan bete ahal izatea, hizkuntza ez berezituan gertatzen den bezala(),
|
baina
gure corpusean z duten adibideak baino ez daude testuinguru ia guztietan, salbuespen gutxi batzuekin; abiaduran aldatu, ibili, indusi, lan egin eta ugaldu; eta idazkera estandarrean ezohikoak diren abiadurarekin ibili, mugitu, sarrarazi. Espezialitate hizkuntzaren berezitasuna izan daiteke postposizio bakarrera (z) lerratzea kolokazio ez lexiko hori.
|
2013
|
|
Aintzat hartu dira goian aipatutako protagonista eta eragile nagusien iritziak,
|
baina
gure proposamenak egiteko orduan ez gara haien esanetara lotu.
|
|
Estatuak eta mugimendu kooperatiboak duten egungo harremanari egiten dio erreferentzia zuzena «autonomiaeta independentzia printzipioak». NAKek onartuta dituen printzipioak zazpi dira,
|
baina
gu «autonomiaeta independentzia printzipioan» oinarrituko gara. Printzipio horren arabera, bertako kideek era demokratikoan kudeatutako elkar laguntzeko erakundeak dira kooperatibak.
|
|
|
Baina
gure azterketan soilik Euskal Herria hartuko bagenu kontuan, euskararen kalterako asimetria ere nabarmena litzateke. Izan ere, erdal kulturaren kontsumo potentziala askoz handiagoa da euskal kulturaren aldean.
|
2015
|
|
Saioa emakume eta gizonentzat pentsatu eta egindakoa izan zela azaldu zuen: «Ez gatoz inori lekua kentzera,
|
baina
guk ere nahi dugu gure espazioa». Nolanahi ere, Bertso Egunak ikusmina eta eztabaida eragin zuen, saioaren aurretik eta ostean ere.
|
|
Goierriko Hitza (2014): «Ez gatoz inori lekua kentzera,
|
baina
guk gure espazioa nahi dugu». [http://goiberri.hitza.info/2014/ 02/ 03/ ez gatoz inori lekua kentzera baina gukgure espazioa nahi dugu/] (2014ko martxoaren 5ean kontsultatua)
|
2016
|
|
Lan honek Euskal Herriko 294 pertsonak ebola nola ulertzen, hautematen eta sentitzen duten neurtu du 2014ko abuztu eta azaro artean, hau da, osasun krisiaren momentu gordinenean. Emaitzek adierazi dute ebola Afrikarekin lotutako gaixotasun arriskutsu gisa irudikatzen dela,
|
baina
gure gizartean izurritearekiko norberaren arrisku hautematea eta beldurra ez direla oso altuak. Are gehiago, arrisku hautemate eta beldurra altuagoak dira krisiaren hasieran Mendebaldean kutsatzeak gertatzean baino.
|
2017
|
|
Behin elkarlanaren intentsitatea kalkulatuta, Euskal Herriaren eta Akitaniaren artean gauzatzen den ikerkuntza hartu emanaren gai zientifikoak identifikatzea jarri dugu helburu. Argitalpen zientifiko baten gaia identifikatzeko orduan erreminta ugari erabil daitezke,
|
baina
gure kasuan, SCOPUS datu baseko indexazio zerbitzuen informazioan oinarritu gara. Datu base horrek arlo zientifikoetan oinarritutako sailkapen sistema bat erabiltzen du indexatzen dituen eduki guztiak jakintza arlo zehatz batean sailkatzeko, eta informazio hori erabili dugu Euskal Herriaren eta Akitaniaren arteko elkarlanaren ezagutza profila ikertzeko, eta, beraz, elkarlan horrek helburu dituen zientzia jarduerak.
|
2018
|
|
Proba 24 itemez osaturik dago, adibidez «Beste bat jotzendu?», «Beste bati taldera elkartzea eragozten dio?», «Beste batekin eztabaidatu eta garrasi egiten dio?», 0 tik (inoiz ez) 4 ra (ia beti) doan likert eskalako erantzunekin. Hiru agresio mota neurtzen ditu (fisikoa, ahozkoa eta zeharkakoa),
|
baina
gure laginean hiru azpiatal horien arteko korrelazioak oso altuak zirelarik (r> 0.97) agresio totala erabiltzea erabaki zen. Bai 8 urteetan eta bai 10 urteetan, galdeketa honetan lortutako fidagarritasuna?= 0.97 izan zen.
|
2019
|
|
Hori ez da erraza eta askotan esanarekin eta aldarri hutsarekin ez da lortzen jendea halako praktikara batzea. Gauzak horrela, prozesuan jarri behar da indarra, prozesuari berari eta kolektiboaren barnean gertatzen denari erreparatu behar zaio, kanpoan dagoenari begia kendu gabe,
|
baina
gurean indarrak jarriz. Horrela, egunerokotasunean, praktika txikiak baina askatzaileak gauzatzen badira, iraultza egiten ariko gara.
|
2020
|
|
Ikusi dugunez, gizonezkoei egiteko hika erabiltzen dutenak gehiago dira gizonezkoak bai senideen artean eta bai lagunartean, eta horretan bat egiten dute bi ikerketek.
|
Baina
gure ikerketan ikusitakoaren arabera, emakumezkoei egiteko hika erabiltzen dutenak ere gizonezkoak gehiago dira bai senideen artean eta bai subjektu gazteek lagunartean hika egiten dutenean. Emakumezkoek gizonezkoek baino maizago egiten dute hika, ordea, parte hartzaile helduen artean emakumezko lagunari hitz egiterakoan.
|
2021
|
|
Itxura guztien arabera, nola esamesen teoria hala erreka ertzeko lehoiaren teoria, nola bata hala bestea biak direla baliokoak.
|
Baina
gure hizkuntzaren izaera bene benetan bakarra izanik, ez dela hominidoez eta lehoiez aritzeko balio duen bakarra izatearena, aitzitik baliokoa dela ere existitzen ez direnez jarduteko. Guk dakigunagatik, esan genezake sapiensak bakarrak direla sekula ikusi, hunkitu eta sentitu gabeko izakiez hitz egiteko kapaz.
|
2022
|
|
357).
|
Baina
gurean politikaren polarizazioa ez zen fenomeno berria izan. Berritasuna, prozesu horri forma ematen zioten bi mutur edo poloen eraketan zetzan; edo beste modu batera esanda, abertzaletasunaren eremu batzuetan hainbatetan amestutako Maltzagaren metafora gauzatzean.
|
2023
|
|
36. Ez du legelariak horrela deitzen
|
baina
guk laguntza ematen duen hirugarrenaren izaera publikoa aintzat hartuta eta hark sortu duen teknika berritik (adiskidetze pribatua) desberdintzeko, horrela izendatzen dugu.
|