Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2008
‎Liburua alde batera uzteko arrazoiak ezin ditzakegu garbi jakin, baina guk bi posibilitate proposatuko genituzke: lehenik Oteizak aurreko ideia guztiak era argi batean sintetizatzeko zailtasunak aurkitzen zituen.
‎Elizaren atarian herriko kontseilua eta alkate jauna zain, ongietorrizko hitzak esateko, frantsesez. Goizeko bederatzi t, erdiak dira eta jaia hasi besterik ez da egin, baina guk hemen ez dugu egun osoa kontatuko.
2009
‎Hipoteka Legearen 206 artikuluaren abolizioa premiazko behar urgentea da, higiene demokratikoarengatik. Ni ez naiz luzatuko gai honetan, baina gurekin hitz egin duten jurista guztiek diotenez, 206 artikulu hori Konstituzioaren kontra dago eta erabat antidemokatikoa da. Eliza Katolikoa eta Estatua banaturik daude, eta elizbarrutiko kide bat ez da inor, fedatario publico balitz bezala dokumentuak egiteko.
‎Hogei urteko usukapioan ez da zenbatuko absentzia epea. Baina gureari dagokionez, gakoa 357 legean dago. Hemen betekizunak aipatzen dira:
2010
‎Zibilizazioen gainbehera kohesio soziala galduz hezurmamitzen da, eta antzeko zantzuak erakutsi izan ditu historian barna. Globalizazio heleniar erromatarraren dekadentziak eta gaurko globalizazioak ezaugarri nagusi batzuk partekatzen dituzte, baina gurearen dekadentziak berezko zertzelada batzuez moldatzen ditu. Nolanahi ere, bietan nabaria da makro gizarte globalak ezin duela eduki euskarri gisa behar lukeen makro erkidegorik eta, beraz, gaurko globalizazioak ezin duela hondamendia ekidin.
‎Gure artean gutxi aztertu da gaia, baina gure mugetatik at kontuan hartzeko moduko literatura zientifiko ugaria sortu da azken urteotan3.
2011
‎Biak, identifikazioa eta kultura, izaten dira balio sortzaile. Baina gure kasuan, balio hori askotan hitzetan bainoago, euskaran bertan da. Esan nahi baita, euskara dela saltzen dena, euskara dela marka izenak hautatzeko irizpidea eta ez, bizi bizirik diren arlo linguistiko eta kulturaletan gertatzen den bezala, hitzek adierazten dituzten esangurak.
2012
Baina gure ikerketa gauzatzeko, Aro Garaikideko garapenean zentratuko gara, aldaketa horiek lagunduko digutelako artearekin paraleloan doan hiri honen ezagutza aurrera eramaten. Horretarako, XIX. mendearen bukaeran eta XX. mendean gertatutako hiru gertaera edo fenomeno hauetan zentratuko gara:
‎Hori esatearekin batera, oroitarazi nahiko genuke ikan bukaerarekin gertatzen ari dena. Erdialdeko euskararen ezaugarria da, baina gure hiztun senak esaten digu goizuetarrak ezaugarri hori Goizuetakotzat duela. Gure datuetan ikusi dugunez, adinekoek baino gehiago erabili dute gazteek ikan eta, era berean, erdialdeko euskaradun hiztunarekin herrikoarekin baino gutxixeago.
‎Nolanahi ere, familiaren eta hezkuntza sistemaren arteko harremana aztertzen ari garelarik, aintzat hartu genuke bi erakunde sozial horien baitan aldaketa handiak gertatu direla (Bourdieu, 1997; 1999b; 2000a; Bourdieu eta Passeron, 2001b; Cardenal de la Nuez, 2006; Casal, 2003; Castells, 2001b; Giddens, 1998; Fernández Enguitak, 1990; Fernández Palomares, 2003). Baina gure ikerketan ez dugu aurkitu aldaketa sakonegirik familiaren eta hezkuntza sistemaren arteko harremanean: nabarmena iruditu zaigu posizio sozialak asko baldintzatzen duela transmisioaren izaera eta eraginkortasuna, zentzu horretan ezberdintze prozesuak ahalbidetzen dituzten lau teknika orokor identifikatu ditugu:
‎216), kolokaziokideak finkoak direnean lokuzioen eremuan sartzen baikara (abiadura geldotu/ moteldu?, kolokazioa; gorriak ikusi/* pasatu?, lokuzioa). Hori jakinik, espero zitekeen z/ n trukagarritasuna abiaduraabiaduraz/ n atera, bidali, etorri, higitu, irten... magnitudearen adibide guztietan bete ahal izatea, hizkuntza ez berezituan gertatzen den bezala(), baina gure corpusean z duten adibideak baino ez daude testuinguru ia guztietan, salbuespen gutxi batzuekin; abiaduran aldatu, ibili, indusi, lan egin eta ugaldu; eta idazkera estandarrean ezohikoak diren abiadurarekin ibili, mugitu, sarrarazi. Espezialitate hizkuntzaren berezitasuna izan daiteke postposizio bakarrera (z) lerratzea kolokazio ez lexiko hori.
2013
‎Aintzat hartu dira goian aipatutako protagonista eta eragile nagusien iritziak, baina gure proposamenak egiteko orduan ez gara haien esanetara lotu.
‎Estatuak eta mugimendu kooperatiboak duten egungo harremanari egiten dio erreferentzia zuzena «autonomiaeta independentzia printzipioak». NAKek onartuta dituen printzipioak zazpi dira, baina gu «autonomiaeta independentzia printzipioan» oinarrituko gara. Printzipio horren arabera, bertako kideek era demokratikoan kudeatutako elkar laguntzeko erakundeak dira kooperatibak.
Baina gure azterketan soilik Euskal Herria hartuko bagenu kontuan, euskararen kalterako asimetria ere nabarmena litzateke. Izan ere, erdal kulturaren kontsumo potentziala askoz handiagoa da euskal kulturaren aldean.
2015
‎Saioa emakume eta gizonentzat pentsatu eta egindakoa izan zela azaldu zuen: «Ez gatoz inori lekua kentzera, baina guk ere nahi dugu gure espazioa». Nolanahi ere, Bertso Egunak ikusmina eta eztabaida eragin zuen, saioaren aurretik eta ostean ere.
‎Goierriko Hitza (2014): «Ez gatoz inori lekua kentzera, baina guk gure espazioa nahi dugu». [http://goiberri.hitza.info/2014/ 02/ 03/ ez gatoz inori lekua kentzera baina gukgure espazioa nahi dugu/] (2014ko martxoaren 5ean kontsultatua)
2016
‎Lan honek Euskal Herriko 294 pertsonak ebola nola ulertzen, hautematen eta sentitzen duten neurtu du 2014ko abuztu eta azaro artean, hau da, osasun krisiaren momentu gordinenean. Emaitzek adierazi dute ebola Afrikarekin lotutako gaixotasun arriskutsu gisa irudikatzen dela, baina gure gizartean izurritearekiko norberaren arrisku hautematea eta beldurra ez direla oso altuak. Are gehiago, arrisku hautemate eta beldurra altuagoak dira krisiaren hasieran Mendebaldean kutsatzeak gertatzean baino.
2017
‎Behin elkarlanaren intentsitatea kalkulatuta, Euskal Herriaren eta Akitaniaren artean gauzatzen den ikerkuntza hartu emanaren gai zientifikoak identifikatzea jarri dugu helburu. Argitalpen zientifiko baten gaia identifikatzeko orduan erreminta ugari erabil daitezke, baina gure kasuan, SCOPUS datu baseko indexazio zerbitzuen informazioan oinarritu gara. Datu base horrek arlo zientifikoetan oinarritutako sailkapen sistema bat erabiltzen du indexatzen dituen eduki guztiak jakintza arlo zehatz batean sailkatzeko, eta informazio hori erabili dugu Euskal Herriaren eta Akitaniaren arteko elkarlanaren ezagutza profila ikertzeko, eta, beraz, elkarlan horrek helburu dituen zientzia jarduerak.
2018
‎Proba 24 itemez osaturik dago, adibidez «Beste bat jotzendu?», «Beste bati taldera elkartzea eragozten dio?», «Beste batekin eztabaidatu eta garrasi egiten dio?», 0 tik (inoiz ez) 4 ra (ia beti) doan likert eskalako erantzunekin. Hiru agresio mota neurtzen ditu (fisikoa, ahozkoa eta zeharkakoa), baina gure laginean hiru azpiatal horien arteko korrelazioak oso altuak zirelarik (r> 0.97) agresio totala erabiltzea erabaki zen. Bai 8 urteetan eta bai 10 urteetan, galdeketa honetan lortutako fidagarritasuna?= 0.97 izan zen.
2019
‎Hori ez da erraza eta askotan esanarekin eta aldarri hutsarekin ez da lortzen jendea halako praktikara batzea. Gauzak horrela, prozesuan jarri behar da indarra, prozesuari berari eta kolektiboaren barnean gertatzen denari erreparatu behar zaio, kanpoan dagoenari begia kendu gabe, baina gurean indarrak jarriz. Horrela, egunerokotasunean, praktika txikiak baina askatzaileak gauzatzen badira, iraultza egiten ariko gara.
2020
‎Ikusi dugunez, gizonezkoei egiteko hika erabiltzen dutenak gehiago dira gizonezkoak bai senideen artean eta bai lagunartean, eta horretan bat egiten dute bi ikerketek. Baina gure ikerketan ikusitakoaren arabera, emakumezkoei egiteko hika erabiltzen dutenak ere gizonezkoak gehiago dira bai senideen artean eta bai subjektu gazteek lagunartean hika egiten dutenean. Emakumezkoek gizonezkoek baino maizago egiten dute hika, ordea, parte hartzaile helduen artean emakumezko lagunari hitz egiterakoan.
2021
‎Itxura guztien arabera, nola esamesen teoria hala erreka ertzeko lehoiaren teoria, nola bata hala bestea biak direla baliokoak. Baina gure hizkuntzaren izaera bene benetan bakarra izanik, ez dela hominidoez eta lehoiez aritzeko balio duen bakarra izatearena, aitzitik baliokoa dela ere existitzen ez direnez jarduteko. Guk dakigunagatik, esan genezake sapiensak bakarrak direla sekula ikusi, hunkitu eta sentitu gabeko izakiez hitz egiteko kapaz.
2022
‎357). Baina gurean politikaren polarizazioa ez zen fenomeno berria izan. Berritasuna, prozesu horri forma ematen zioten bi mutur edo poloen eraketan zetzan; edo beste modu batera esanda, abertzaletasunaren eremu batzuetan hainbatetan amestutako Maltzagaren metafora gauzatzean.
2023
‎36. Ez du legelariak horrela deitzen baina guk laguntza ematen duen hirugarrenaren izaera publikoa aintzat hartuta eta hark sortu duen teknika berritik (adiskidetze pribatua) desberdintzeko, horrela izendatzen dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia