Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎Euskaldun irauteko, alde batetik ez ditugu galdu behar erroak eta geure tradizioarekiko fideltasuna, baina beste aldetik unibertsalitatera irekirik egon behar dugu, bestetradizioetara eta beste sentsibilitateetara. (...) Gure euskal tradizioaz gainera, tradiziounibertsalaren oinordeko gara (NENH, 145 or.).
2002
‎Alde batetik, gaur egungO konkrezioan autonomia unibertsitariotik eta erkidego autonomoaren gaitasun legegiletik abiatuz, forma kontraktualberria esan nahi du, eta zer esanik ez, horrekin batera joango den erregimen juridiko laboralaren definizioa, funtzionaritza sistema estatala, eta autonomikoa, gaindituz, berdinen arteko kontratu forma izango duena, mota desberdinetakoeskubideak bermatuz eta errespetatuz, hala nola egonkortasuna, eskubideekonomikoak, laboralak eta sindikalak, negoziazio kolektiborako eskubidea, etabeste. Baina beste aldetik, formulazio hori ez da mugatzen konkrezio horretara, etahorregatik, oraingo akatsak gainditzera zuzenduko den unibertsitate berri bateneraikuntzarako prozesua buruan dugula, ezaugarri kualitatibo batzuk ere adierazinahi ditugu. Izan ere, ezaugarri kualitatibo horiek izan ezean, forma kontraktualberria oraingo funtzionaritza sistemaren kopia bihur daiteke; eta, hain zuzen ere, sistema horren akatsak dira gainditu eta zuzendu nahi ditugunak.
2003
‎Gure ekonomia, gure burgesia, beti egon da kanpora begira eta horibarneratu egin dugu eta gure gizarteak ere hori ulertzen du. Baina beste alde batetik ere badauzkagu neoliberalismoaren eraginak. Gure identitatea, gure hizkuntza, gure bizimodu herritarrak zalantzan daude, zeren Aznarren estrategia berdina baita, ez da desberdina.
‎Joera horri ekimen pribatuaren jokabide kontraesankorragehitu behar zaio. Alde batetik, ekoizle txiki eta kontsumitzaileen arteko bitartekarieta merkatarien presentzia nabarmen areagotu da, mozkin garrantzitsuak eskuratuz; baina beste alde batetik, nekazaritza produkzioan bertan egindako kapital inbertsioak nabarmen egin du behera, produktibitate igoera nabarmenak ekidinez.Horrela, (FAO, PMA, 2002) ren arabera gosea eta azpielikadura hedatuagodauden herrialdeetan sektore publikoak nekazaritzan egin duen gastua, ekimenpribatuak egindako kapital inbertsioak, eta garapenarako laguntza ofizialarenfluxuetatik nekazaritzara bi... Horren ondorioz, herrialde horien arteko produktibitate mailenarteko tartea nabarmen hazi da (20 aldizko tartea dago 1 eta 5 kategorien artekonekazari bakoitzaren nekazaritzaren balio erantsian).
2005
‎Hala eta guztiz ere, zentroko material didaktiko hori behar bezala antolatzeko, ezinbestekoa da material guztiaren inbentarioa egitea, alde batetik zenbatmaterial dagoen jakiteko, baina beste aldetik, material hori ikastetxeko zein tokitandagoen ere jakiteko.
2006
‎Azkenik, neba arreben arteko harremanek ere aldaketak jasan ditzaketegaitasun handiak dituen haurrarekiko. Neba arrebek jarrera anbibalenteak azalduditzakete, hau da, alde batetik poztu egiten dira baina beste alde batetik jeloskorazal daitezke, neba arreben arteko konparaketak gerta daitezkeelako eta haurridetxikiagoaren edo zerbait zaharragoaren jakintzaren aurrean umiliazioa ager daitekeelako. Beste alde batetik, haur supergaituak ere jarrera ezegokiak adieraz ditzakebere neba arreben aurrean, adibidez, bere neba arreben gelditasun intelektualagatikedo beren eskolako errendimenduagatik burla egiten (Jimenez, 1993).
2007
Baina beste aldetik. Mounin ek aipatzen du. Whorf-ek berak hauxe esan du:
2009
‎Bideratzaile berezi horiek nortasun bikoitza dute: alde batetik, besteak bezalako barruko bideratzaileak dira, baina beste alde batetik, kanporako bideratzaileak dira. Izen bat baino gehiago ematen zaizkie:
2011
Baina beste alde batetik, autore honek ez du defendatzen komunitate txikiak bere baitan gorde behar duenik, komunitate eta hizkuntza handiarekin inolako harremanik eraiki gabe.
2012
‎232). Baina beste alde batetik, esaten da gaur egungo aberastasun mailak ez duela ia zer ikusirik natur baliabideen zuzkidurarekin (Maddison, 1991: 48).
2015
‎Eta bi aurpegiko txanpon batekintopo egin dugu: alde batetatik, hainbat eremutako joerak ezagutzeak mosaiko aberats bat eta ikuspuntuzabal bat izaten laguntzen du; baina beste alde batetatik mosaikoa osatzen duen elementu bakoitza ezinizan dugu sakontasunez aztertu. Sakonera sakrifikatu eta zabaleraren aldeko apustua egin dugu, horrekberekin dakartzan alde on eta txar guztiekin.
‎Aldiz, 30 urte bitartekoak nabarmen gehiago hazi dira,% 12,4, eta ez duguaztertzerik izan etorri diren hauek lehendik udalerria utzi dutenak diren, edo beste udalerri batetiketorri diren herritar berriak diren, hori ez dugu ezagutu. Ezinbestekoa da biztanle multzorik emankorrena dela kontuan hartzea, umeak izateko adinean dagoena, baina beste alde batetik herriko saresoziala ezagutzen ez duena. Mugikortasunarekin batera, udalerri euskaldunetako sare sozialaridagokionez aldaketa garrantzitsu bat dago hemen.
‎Euskaraaipatu da, euskara normalizatu gabe dagoela bere herrian, eta normalizazio hori bideratzeko erehizkuntza politikek, hau da, erabakiek, garrantzi handia dutela iruditzen zait, nork, nola eta zertarako egiten dituzten. Baina beste aldetik ere uste dut, azterketa horiek, eta ulertzen dut, azterketasoziolinguistikoa egiterakoan hiru eremu besterik ez direla aztertu aipatu da gero, horretan ez dutzalantza egiten horrela egin behar denik ere, baina bai uste dut pixkanaka aurrerantz ere urratsakeman behar ditugula, modu isolatu batean ulertzetik, aldagai ezberdinen arteko elkarrekintza batean oinarrituta dagoela egungo er... Eta pixka bat azken interbentzioaren harira, nikere uste dut erabilpen esparru asko irabazi ditugula, baina beste batzuetan atzera egiten ari garela, eta horietako bat lan mundua da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia