Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 57

2006
‎619 Salvador de Madariaga-k, adibidez, in Semblanzas literarias contemporáneas, loc. cit., maiz baino maizago darabil arraza: arraza espainola, arraza galiarra, etab., baina baita ere" la raza de poetas espontáneos" (64). Literatura espainolari buruz orokorki horrelakoak erruz irakur daitezke hor:
2007
‎–Hain zuzen, dio Sartrek? gure eginkizuna pertsonaren askatasunaren aldeko borroka da, batetik; baina baita ere, eta batera, Iraultza Sozialistaren aldekoa? (288).
‎Ez adimenaren ideiak bakarrik. (Hots, hau Voltaire-k esaten ez duen arren?, adimena, nahimena, arima, baina baita ere pertsona eta beste guztiak berak ere, metaforak dira denak!, eta hala ere daukagu, gizon emakumeak errealki existitzen direla, eta adimen eta nahimen bat errealki dutela, agian baita arima, edo izpiritu, pertsonal bat ere, ez dakigu zergatik Euskal Herriak edo Txinak eduki lezaketena baino errealagoa).
‎Humboldt-i hizkuntzaren kontzeptua autokreatibitate bezala inspiratzeko, grekoarentzat zuen miresmen itsua aipatzen da beti, baina irudi du eraginik izan duela, berak bere egunetan alemanarekin ikusi duen mirari gisakoak: ...ua, gabea Gortean solasteko edo zientzian baliatzeko, rustikoa, frantsesari behar izaten baitzion lekua utzi biziera sozial elegante samarreko edozertsutan, bat batean isiotu eta eztanda harrigarrizko baten fruituak alor guztietan eman ahal baititu mila ustekabeko eta uste ezindako moduetan, zer eta egiten ari direnak bere hurbil hurbilekoak direlarik, lagunak (Goethe, Schiller), bere anaia, bera, baina baita ere Alemania osoa Baltikotik Suitzako hiri alemanetaraino, hizkuntza bera izango balitz bezala itzartu eta bere bere baitatik udaberririk oparoena sortzen hasia dena geografia guztian. Humboldt-en belaunaldiarentzat hizkuntzaren autokreatibitatea (dagoenean dago hori, beti ez dauka zergatik nabarmena izan) esperientzia bat da.
‎Filosofia alemana, hots, bigarren modernitatea (lehenengo modernitatetik bai, baina haren aurkako erreakzio gisa sortua), izpirituaren eta naturaren arteko bikoiztasun hori gainditzeko eta biok batzeko ahalegina da, Kant-ekin hasi eta, Herder, Hegel, Marx, etab., soluzio diferenteak saiatuz. Baina baita ere Comte, etc., nahi bada, eta Darwin bera.
‎Bestea, horizontala,, klima? da, ez da ukatzen horren inportantzia tradizionala, klimarekin ingurumari geografiko eta klimatikoa, baina baita ere lan baldintzak, bizimolde ekonomiko eta soziala, erakunde politikoak, etab., etab. ulertuz,, klima, ren adierarik zabalenean. Biok osatzen dute herriaren gogo edo karakterea417, haren ekintza eta obra guztietan karakteristiko bezala erreparatzen dena.
2008
‎–Horratx ba, pentsatu nuen neure artean?; garbi zegok nagoen tokian etzanda segi behar dudala, oreka hautsi gabe; baina baita ere garbi zegok arrauna albo gainetik atera ezinik ez dudala, eta hala tarteka, toki zelaietan, bultzadatxoren bat edo beste emango zioat kostalderantz.
2009
‎Heriotza? baina baita ere: egunsentia, gizartea?
2010
‎–Izan hadi gozoa baina baita ere zorrotza. Hire semea balitz bezala.
2011
‎laburbiltzen dira). H. d., Artetarentzat ezin da onartu beste bakerik ETAren, baina baita ere abertzaletasunaren erabateko desegigoarena ez bada.
2012
‎Zulogune horietatik sartzen da itsasoko ura (berekin dituen elikagaiekin batera, jakina), eta janaria eta bizitzeko behar duen guztia ekartzen dio bihotz leial baten antzeko taupaden bidez urez puztu eta hustu egiten den belakiari. Silizezko orratz garden horiek ematen diote eitea eta zurruntasuna bizidunari, baina baita ere beira finak iradokitzen duen dotoretasun eta hauskortasuna ere.
‎Pozik zegoen Ola. Poza ematen zion, batetik, Leoni festa antolatzeak, baina baita ere, neurri berean, berarentzako festa antolatzeak ere. Hantxe elkartuko ginelako mutilak eta neskak.
‎laburbiltzen dira). H. d., Artetarentzat ezin da onartu beste bakerik ETAren, baina baita ere abertzaletasunaren erabateko desegigoarena ez bada.
2013
‎Bistan dago ezetz, eman berri ditudan zenbait adibidek eta edizio honetarako egin ditudan beste hainbat aldaketak erakusten dutenez. Itzultzailearen trebezia faltari eta inkoherentziari zor zaio hori, baina baita ere testua batasun organiko bat izateari, eta ez atal isolatuen batura. Ez du balio beste barik irizpideak banan banan aplikatzeak, bata bestetik apartekoak balira bezala.
2015
‎Ordurako erlaxatzen hasiko zinen, zerbezen sasoia helduta (fakultatetik kanpo jarraitu zenuten elkarrizketa, ikasleen gustukoa den garagardotegi handi horretara joz?); eta zure apaltasun naturala ahaztuta, kazetariaren interes profesional eta neurtua tarteko, zeuri buruz hitz egiten hasiko zinen. . Arrazoi pertsonalengatik itzuli nintzen Madrilera doktoregoa Estatu Batuetan egin eta gero, baina baita ere sinesten dudalako gure herrian goi mailako zientzia egin daitekeela, egin behar dugula, bestela ez dugu etorkizunik?. Eta hortik, erraz ailegatuko zinen zure gai kutunera, kazetariaren akuilurik gabe:
‎Baina aitor dezagun orobat azalpena oso behartua dela eta askoz ere zentzuzkoagoa eta naturalagoa dela pentsatzea Azpilkuetaren ama hizkuntza euskara zela. Eta gainera, bigarren hipotesi horren alde froga sendoak aurkez ditzakegu, lehenengo eta behin Barasoianen euskalduntasunaz Gorka Lekarozek eta Juan Madariagak bildu dituztenak, baina baita ere beste bi: antzeko beste kasu baten analisia eta Azpilkuetaren beraren testu osoaren testuingurua.
‎Hamaika ero nekagarri badago statu quo teknologikoaren kontra, baina testu ugari irakurtzen duten gazteak ere bai; hainbat plagiatzaile daude, baina baita ere 60, 70 eta 80ko musika kopiatzen ez duten musikariak, eta copyleftaren aldeko adimenak ere bai, eta imajinazioa modu azkarrean erabiltzen duten milaka gazte ero ditugu, Azurmendi parafraseatuz. Hau da, badago sormena, erantzuna eta jarduera gure herriko kaleetan.
‎Hau da, badago sormena, erantzuna eta jarduera gure herriko kaleetan. Baina baita ere geldotasuna eta ergelkeria, ez dut ukatuko. Teknologiek asko dute esateko gai honetaz, argi daukat.
‎Horrelakoetan adituen hitza izaten da azkena. Baina, aurretik esan dugun legez, adituen inguruko eztabaida ere hortxe dago, zientziaren inguruko pentsalariek orain dela urte batzuk zabaldu zutena.152 Pentsa ezazu gizarteak badituela talentu handiko pertsonak, baina baita ere mentalki «elbarrituak» diren pertsonaiak. Eta batzuk erantzukizuneko postuetan.
‎«Bailitzan» edo «balu bezala» batean oinarritzen da. Hau da, ez du esaten pertsonok intentzioak edo asmoak ditugula, ez; pertsonok, baina baita ere behiek, mahaiek eta quarkek, hor zerbait egongo bailitzan egiten ditugula gauzak dio Dennettek. Horri esker da posible Dennettentzat horien portaera azaltzea.
‎Teknologiaren kasuan, elizaren hormarekin gertatu bezala, gu gara hori kontrolatu behar dugunak, inolako misteriorik ez baitauka. Kontua, beraz, arreta jartzea da, argi dago, baina baita ere teknologiari buruz zerbait ikastea inork engaina ez gaitzan.15
‎Makina adimentsuaren nozioa eta cyborgaren figura giza ordena tradizionala mehatxatzen duten kanpoko osagai gisa ikusten dira, ordena horren ustez argien kutxa osoa lumarik gabeko hankabidunaren buruaren baitan soilik egon daitekeelako. Askok beldurra dio makinari, baina baita ere horrek gizakiarekin sor dezakeen sinbiosiari. Zergatik?
‎Nire burua ezker abertzalean kokatuz geroz, Har Hitza! horrelako ideiak pasarazteko proiektu idekia iduri zitzaidan, baina baita ere mundu abertzaletik pixka bat kanpo, ideia ezkertiarretan sakontzeko.?
2016
‎–Badirudi gobernu berria irizpide teknikoen atzean ezkutatzen dela maiz, baina ez lukete beldurrik izan behar esateko: Erabaki hau hartu dugu teknikariek hala aholkatu digutelako baina baita ere erabaki egokiena dela uste dugulako. Eta kito.
‎«Bizikidetzaren izenean euskararen ezagutzaren unibertsalizazioaren alde egiten duen diskurtso bat da, eta euskaraz ez jakiteko eskubidea gaitzesten duena. Baina baita ere beren burua euskal herritartzat daukatenen aldetik euskara erabiltzeko hautua egiteko nahi bat espero duen diskurtsoa. Horrelako egiazko nahirik ez balego, betebehar zibikorik ere ez legoke, noski».
2017
‎Osterantzean, ahaztu egingo genuke nola funtzionatzen duen demokratizazioaren prozesuak eta nola ekoizten diren askatasuna eta berdintasuna. Pentsalari liberal baina baita ere ezkertiar gehienen arabera, moraltasunaren eta jakintzaren aurkakoa da boterea. Gure ikuspegitik, berriz, moraltasuna eta jakintza botere mota ezberdinak dira.
2018
‎Izan ere, genero eraikia besterik ez badago, orduan badirudi ez dagoela «kanporik», ez dagoela aingura epistemikorik botatzerik kulturaren balizko «aurreko» batean oraingo genero harremanen ebaluazio kritikorako abiapuntu alternatiboa izan daitekeenik. Sexua genero bihurtzen duen mekanismoa isolatzearen helburua da erakustea, ez bakarrik generoa eraikia, ez naturala eta ez beharrezkoa dela, baina baita ere zapalkuntza unibertsala dela kulturan, eta hori biologismora jo barik. Zelan deskribatzen da mekanismo hori?
‎Bertan agertzen diren ekintzak ez dira inoiz gertatu, kulturak galarazi egiten baititu garai guztietan eta toki guztietan». Adierazpen estonagarri xamar horrek erakusten du ez bakarrik zelako gaitasuna duen Lévi Straussek ukaziorako (intzestu ekintzak «ez dira inoiz gertatu»!), baina baita ere debekuaren eraginkortasuna ziurtzat jotzearen arazo larria. Debekua egoteak ez du inolaz ere esan gura debekuak funtzionatzen duenik.
‎Haren ustez, bisexualitatea umeak zaintzeko modu jakin batek sortzen du, zeinetan bi sexuetako gurasoak egoten diren umea zuzenean zaintzen, eta ez den beharrezkoa femeninotasuna arbuiatzea bai emakumeek eta bai gizonek beren genero identitatea gara dezaten (199). Rubinek dei egiten duenean «ahaidetasunaren iraultzarako» emakume trukearen behin betiko amaiera du xede, haren aztarnak begi bistakoak baitira oraindik ere, ez bakarrik gaur egungo heterosexualitatearen instituzionalizazioan, baina baita ere sexualitatea eta genero identitatea heterosexualitatearen arabera baimentzen eta eraikitzen dituzten hondar arau psikikoetan (psikearen instituzionalizazioan). Heterosexualitateak nahitaezkoa izateari uzten dionean eta aldi berean kulturan azaltzen direnean jokaeraren eta identitatearen aukera bisexual eta homosexualak, generoa ere behera etorriko da, Rubinen irudiko (204).
‎Desire in Language [Desira hizkuntzan] (1977) liburua osatzen duten artikuluetan, Kristevak gehiago zimendatzen du termino psikoanalitikoetan semiotikoaren definizioa. Sinbolikoak erreprimitzen dituen eta semiotikoak zeharka agertzen dituen oinarrizko irrikak orain ama irrikatzat jotzen dira, ez bakarrik amak dituen irrikak, baina baita ere umetxoak (sexu bateko edo bestekoak) amaren gorputzari dion mendekotasunari lotutako irrikak ere. Beste modu batera esateko, «amaren gorputzak» jarraitutasun erlazio bat adierazten du, eta ez desira subjektu edo objektu diskretu bat; areago, adierazten du jouissance hori, desiraren eta desirak dakarren subjektu/ objektu dikotomiaren aurrekoa dena.
‎Boterea aldi berean iraunarazi eta ezkutatzeko modu bat da kanpoko edo ausazko erlazio bat ezartzea boterearen eta sexuaren artean, aditzera emanez boterea zapaltzailea edo menderatzailea dela, eta sexua, berriz, energia ausart baina zapuztua, bere burua askatzeko edo benetan den bezala agertzeko zain dagoena. Eredu juridiko horretan esan gabe doa ez bakarrik boterea eta sexualitatea ontologikoki desberdinak direla, baina baita ere botereak beti eta bakarrik funtzionatzen duela menderatzeko edo askatzeko funtsean ukitugabea, beregaina eta boteretik apartekoa den sexua. «Sexua» horrela esentzializatzen denean, ontologikoki immunizatuta geratzen da botere harremanetatik eta bere historikotasunetik.
‎Hala ere, kritika horiek ez dute aintzat hartzen inkontzientearen dimentsio kritikoa, eta nola sexualitate zapalduaren lekua izanik, inkontzientea subjektuaren diskurtsoan berrazaltzen den bere koherentziaren ezintasuna bistaratuz. Rosek oso argi ohartarazten duenez, sexualitate koherente bat femenino/ maskulinoaren ardatz disjuntiboaren arabera eraikitzeko saioa huts egitera kondenatua dago ezinbestean; zapaldutakoa oharkabean berriz azaleratzeak koherentzian sortzen dituen haustura horiek agerian jartzen dute ez bakarrik identitatea «eraikia» dela, baina baita ere identitatea eraikitzen duen debekua ez dela eraginkorra (ez litzateke ulertu behar aitaren legea jainkozko borondate determinista dela, ezpada erremediorik gabeko narraskeria bat, bere burua beti prestatzen dabilena bere aurkako matxinadetarako).
‎Unibertsaltasun konkretua askatasunaren bidez gauzatu dezakeen subjektua den aldetik, Wittigen lesbianak sendotu egiten du, auzitan jarri beharrean, substantziaren metafisikan oinarritutako ideal humanisten promes normatiboa. Alde horretatik, Wittig aldendu egiten da Irigarayrengandik, ez bakarrik esentzialismoaren eta materialismoaren arteko oposizio orain ezagunei dagokienez, baina baita ere substantziaren metafisikari atxikitzen zaiolako, humanismoaren eredu normatiboa feminismorako marko gisa sendotuz. Nahiz eta lesbianen emantzipaziorako proiektu erradikal bat besarkatu eta «lesbianaren» eta «emakumearen» arteko bereizketa ekarri, genero aurreko «pertsonaren» ideia defendatzen du horretarako, eta askatasun gisa deskribatzen du.
‎Genero sistema oposiziozko eta bitarrean bi termino horietara mugatuta daude genero aukerak, eta heterosexualitate instituzionalak aldi berean eskatzen eta ekoizten du termino generodun horietako bakoitzaren unibokotasuna. Generoaren kontzepzio horrek suposatzen du ez bakarrik sexuaren, generoaren eta desiraren artean kausalitate erlazio bat dagoela, baina baita ere desira generoaren isla edo agerbidea dela, eta generoak desira islatzen edo agerrarazten duela. Ikuspegi horren arabera, hiruren batasun metafisikoa benetan ezagutzen eta agerrarazten da beste generoarekiko desira bereizgarrian, hau da, oposiziozko heterosexualitatean.
2019
‎Batzuk izango dira zeharkakoak, eskolako diskurtso pedagogiko hutsak, eta beste batzuek izan behar dute kulturalak. Eta kulturalak diodanean, izan daiteke liburu hau, baina baita ere kantuak, nobelak, horiek ere badira gomutalekuak sortzeko espazioak modu batean.
‎Batetik, historia da, gure historia da, eta historiatik ikasten dugulako zer ez dugun berriro errepikatu behar; beraz, hortik ikasteko. Eta jakitea zer gertatu zen; garrantzitsua da horretarako, Hernanin behintzat berriz ere ez gertatzeko, baina baita ere herriaren babes handiagoa izateko, denok aldatzeko. Eta niretzat ezagutu nuenean izan zen, uf, nola ez nekien hau??.
‎–Bai, 2003tik aurrera, Artelekun hasi ziren halako topaketa batzuk; besteak beste, Pol Preciadok eta Erreakzioa taldeak antolatuak. Eta hor ezagutu genuen Moises, baina baita ere De Lagrace Volcano intersexuala, Lala trans femeninoa, jende oso oso berezia. Egia da momentu horretan lantzen ari ginela Queer diskurtsoa, eta Queer diskurtsoan transexualitatea modu oso jakin batean kabitzen zen, azken batean Moises transexual bat zen, baina zakila errenuntziatu zuena, eta hori da El camino de Moises2 dokumentalean kontatzen dena; eta, aldiz, guri ireki zigun bide bat transexualitatea ondo eta begirada feministatik lantzeko.
‎Badakigu ez garela asko eta hasieran bazirela gerraren aurkakoak, baina baita ere egunez egun gehiago direla konprenitu dutenak Europaren eta ezagutzen dugun bizimoduaren amaiera litzatekeela afrikarrez zein musulmanez betetzea Euskal Herria.
‎Fray Rogeirok, Osbernori egingo zion gutunerako oharretan, Henrique zalduna Porta de Ferroko kanpamentura iritsi zenekoa xehetasunez idatzi zuen, behin betiko idazketan horrelakorik aipatu ez zuen arren, eta ohar horietan, berarekin zetorren emakumeari buruzko aipamen bat egiteko gogoari ezin izan zion eutsi, nonbait, Ouroana izena zuela, egunsentia bezain ederra zela, ilargiaren jaiotza bezain misteriotsua zela, horiek idatzi zituen fraideak, nahiz eta gero, ordenaren zuhurtziak, batetik, eta gutuna jasoko zuenaren ahalke dirudienez arduratsuak aipamen horiek bertatik kentzea komenigarri ikusi zuten. Alabaina, oso litekeena da hau eta hau bezalako arimaren beste hainbat mugimendu azpimarragarri izatea, sublimazioa zela medio, Fray Rogeirok zaldun alemaniarraren esan eginak horren zehazki kontatu izanaren arrazoia, zehazki kontatu baitzituen alemaniarraren heriotza aurrekoak, baina baita ere, batez ere, heriotza dohakabearen ondokoak, heriotza dohakabea, diogu, ezen ez zoritxarrekoa, une egokian ikusiko den bezala. Garbi esatearren, eta tartean beste sekreturik ez bada, esan dezagun Fray Rogeirok, Ouroanarekin bere grinak ase ezin zituenez, ez zuela aurkitu aterabide hau baizik, alegia, emakume haren gorputzaz gozatzen zen gizona neurrigabe laudatzea.
‎Euskal kultura erakargarria izan dadin lortu behar dugu, ados, baina baita ere ekoizpena handitu, ikusgarri egin, ezagutarazi, sustapen egokia eskaini eta lehentasuna eman. Euskarazko eskaintza kontsumitzen/ erabiltzen ez bada erdarazkoa hautatuko baita:
2020
‎Eta badakigu bakardadean bizi diren adinekoen gehiengoa ere emakumea dela. Bestetik, dependentzia handiena emakumeek dute, zahartzaroarekin erlazionatuta baina baita ere prekarizazio mailari lotua baitago. Gainera, zahartzaroan laguntza handiagoa behar dugu eta zaintza sistematikoagoa:
‎Enpresa munduan gehienak gizonak dira. Baina baita ere esan beharra dago emakumeen parte hartzea eta feminismoa ez direla berdina, eta noski badaude kasu batzuk patronalean dauden emakumeen artean ere horrelako jarrerak dituztenak.
‎emakumeen lan baldintzak, produkzio motak, produktibitate eta sindikazio maila eta moduak. Eremu honetan kapital ekonomikoa eta sinbolikoa neurtuko dugu nagusiki, baina baita ere kapital kulturala, horren arabera kapital ekonomiko eta sozial gehiago edo gutxiago lortzen baita.
‎Eta bigarren datu garrantzitsua: adineko emakumeen artean gehiengoak pentsio kaskar batekin biziraun behar du (ikus I. kapitulua); hortaz, edo erakunde publikoek eskaintzen dituzten zerbitzu publikoen (zaharatzaroarekin baina baita ere seme alabekin erlazionatutakoak) bidez asetzen dituzte beren betebeharrak, edo behar horiek asetzeko merkantilizatu behar dituzte zerbitzuak, hau da, ordaindu, eta dituzten pentsioekin ezinezkoa bilakatzen da hori askorentzat. Emakumeen ia %80ak zerbitzuetan egiten du lan, zerbitzu sozialak barne.
‎Gorpuzturiko kategorizazio hori dela eta erailtzen eta bortxatzen dituzte gizonek emakumeak, emakume izate hutsagatik, eta horrexegatik da gure BPGren %32 emakumeek dohainik eginiko etxeko lana, horregatik kobratzen dute %33 gutxiago eta horregatik egiten dituzte gizonek egin nahi ez dituzten lanak: ikusezina den lana (etxeko lana, zaintza lana) baina baita ere lan errepikakorra, errutinazkoa eta, laguntza, lana:
‎Hiritar globalaren irudi homogeneo hori zatikatu eta mila zatitan apurtuta barreiatua izan da. Eta hor eraldaketa digitalak pertsonalizazioa bultzatzen ari dira, baina baita ere komunitate eta gizarte kapitalaren hustuketa bat ere, kontrara. Eta gutxi balitz, etxetik mugitu gabe.
‎Beraz, argi dago Gernikako Estatutuan agertzen diren eskumenak erabat bazterturik, Espainiako Gobernuak, gehienetan lege organikoen bidez, baina baita ere Errege Dekretuen bidez edo Agindu Ministerialen bidez, Euskal Herriko Unibertsitatearen eta Nafarroako Unibertsitate Publikoaren garapena guztiz baldintzatu duela eta ezinezkoa izan da gure eredu propioa sortzea.
‎Honek zerikusia du Euskal Herrian, herri proiektu gisara, estrategia digitala eta subiranotasun teknologiak bete lukeen paperaz (Calzada 2019b) 13, aurrean dugun ekonomia eta gizarte digitala ulertu eta gutxieneko berme demokratikoei eusteko bada ere (Calzada 2019a) 14 Agian hemen, stakeholderrak diren sektore publiko, pribatu, zibila, baina baita ere akademia eta ekintzaile/ aktibistak lerratzea falta litzateke euskal nazio algoritmiko bat erdiesteko. Hemen, EBren aterkipean, blockchain bezalako arkitekturak oso baliagarriak suertatu litezke gure hiru administrazioen artean (Calzada 2018a) 15 (eta batik bat gure metropolizatze prozesua kontuan edukiz; Calzada 2018c) 16 protokolo deszentralizatu eta sareratuak egikaritzeko (Calzada 2018d) 17 Nola jarri AI a euskal nazio algoritmiko baten zerbitzura ongizate soziala bermatuz?
‎Eta kontsumitzeko erdarazko produktuen kopurua esponentzialki hazten den une berean gertatzen da hori. Euskal kulturaren biziraupena euskararen unibertsaltasunarekin lotuta dago, noski, baina baita ere euskal kulturari lehentasuna emateari lotuta, eta hortik urrun gaude oraindik. Larrarte Telletxeak dioen bezala, aldaketak ez dira egun batetik bestera emango, baina eman daitezen eragin da; eta horretarako ezinbestekoa da helburuak argitzea eta definitzea; eta hori lortzera begirako elkarren arteko herri ekimena sustatzea, euskal kulturak behar duen susperraldia izan dezan.
2021
‎familiarekiko lotura, adibidez, batzuentzat oso oinarrizkoa dena baina askatasuna kentzen duena. Jende askok nahi du era batekoa izan baina ez du lortzen; pelikulan agertzen da baita ere merkatarizazioa, gaur egun edozer eros edo sal daiteke... baina baita ere elkartasuna, maitasuna, elkar ulertze bat, komunikazio falta... eta azken hau oso gurea da, komunikatzeko euskaldun askok izan dezakegun ezgaitasun hori.... Edo jakintzat ematea egiten ez dakigun gauza asko...
‎Zuloetatik ateratzen dira hemen ditugun elementu batzuk eta beste herrietakoak sartzen dira. Beraz, koktelera horretan gure iraganeko gauza asko daude baina baita ere kanpotik jasotakoak.
‎Hirugarren ezaugarria litzateke, herriaren nortasunari oso loturik dagoena, euskaldunok ezagunak garela egiten dugun sukaldeagatik baina baita ere jaten dugunarengatik. Asko eta ondo jaten dugu:
‎Hori esan behar al nion? Bere maitemin hura ez zela sanoa, minetik asko eta maitetik batere ez zeukalako batez ere, baina baita ere Ibon benetan ez den pertsona batekiko, Ibonen proiekzio ehun aldiz idealizatuago batekiko mendekotasun handiegia eta oso kaltegarria sortzen ziolako?
‎Horregatik, baina baita ere gero eta gehiago sinesten duelako bizitza ospatzeko dela. Negar egiteko ere bai.
2022
‎Noizbait haurra izan banintzen ere, ama izan arte ez naiz heldukeriaren bortxaz ohartu14 Izan ere, zapalkuntza bizi dutenei subjektu politikoaren estatusa ukatzen zaienean, zaila da aliatuak lortzea. Haurrekin gertatzen da hori gurean, baina baita ere zaharrekin, desgaitasun intelektuala dutenekin edota gizaki ez diren animaliekin. Covid kudeaketak agerian utzi ditu botere ardatz horiek guztiak:
2023
‎Baina ezinezkoa egiten zitzaidan. Martinen heriotzaren arrazoiez galdetu behar nion, zerk eraman ote zuen bere buruaz beste egitera, ebidentziarik ez izan arren argi nuelako bere burua hil zuela; baina baita ere gure harremanaz zer zekien, nitaz kontatzen zion guztia. Hainbeste gauez lo egin gabe eduki ninduen sekretua gordetzen zuen Santik.
‎Hamaika bider entzuna dut esapide hori, etxea gobernatzea, hainbeste gauza adierazten dituena: dirua leihotik harrika ez botatzea, umeak txukun eta garbi bidaltzea dendara mandatutan –igandean behinik behin–, baina baita ere senarra kate motzean lotzea, ez uztea soldata edanean xahutzen edo huskeria bategatik lanbidez aldatzen. Eta badut halako irudipen lauso bat ere, emakumeen zorigaizto ia denak ez ote diren gizonek eraginak izango.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia