Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 156

2000
‎Eta arrazoi du, pertzamundu zaharra bada. Txillardegik,. Aristotelesen kontrakoa naizela esateak ez dit lotsarik batere ematen?, eutsi dio bere erantzunean,. Gogaide ez, baina bai adiskide (Orixe Jaunari, begiramenduz eta adiskideantzera)?, Jakin 14, 1961, 53 Zuzen zuzen Orixeren kritikari, erantzun, osoago bat, edo aristotelismo etatomismoaren aurkako bere jarreraren azalpen arrazoituago bat, Fulton Sheen New York eko Gotzainfamatuaren Religion sin Dios liburuaren erreseina baten kariaz eman du Txillardegik, Egan 3/ 6, 1956,155 la ezezaguna baita, merezi du zati adierazkorrenak aipatzea:
‎Debeku hau, 1937ko abenduaren 17an sinatuta eta Probintziako KomandanteMilitarrak bidalita Goardia Zibilaren bidez iritsi zen Parrokia eta Komentuetara. Esanbezala, Donostiako Egia Atotxako frantziskotarrenera heldutako agiri papera ezin izandugu eskuratu, baina bai Arantzazura Oñatiko Komandantziatik bidalitakoa. Honaberonen testua (AKA.
‎1940ko martxoan A. Mitxelena Martutene auzoan aurki genezakeen Misio bateuskaraz ematen (Cronica: I, 399, 501), eta akordio haren ondoren, elizgizonek ohiturazaharretara itzultzen ari ziren, noski, beti euskararen ohiko erabilpenean maila berairabaziz, baina bai debeku eta muga sobera itogarrietatik irtenez.
‎Hau ez da mintzo oso surrealista, oraindik, baina bai gozoa irudien aldetik (ileadatsa gariarekin lotzean). Irudimen harro askatua bera hurrengoan ere:
2001
‎Saioek informazioa trukatzeko behar bezainbeste denbora behar dute; ez nekatzeko adina, baina bai probetxuzko ondorioak ateratzeko bezainbeste. Denboraluzeegiz arituz gero, nekea, aprobetxamendu ezaren ustea eta haserrea sor daitezke.
‎a) Epigrafikoak: ez dira ugariak, baina bai oso interesgarriak, koben fenomenoa ulertzen laguntzen baitute, kronologia eta funtzionalitatea argituz. Motahonetako inskripzioak Arabako Kruzia, NS de la Peña eta 4, Las Gobas eta 6 eta Santorkaria kobetan ezagutzen dira; baina interesgarrienakLas Gobas dira.
‎Baina egia da Chamisso k izan zuelaeuskal poeta baten ezagupidea, Des Basquen Etcheon' s Klage izeneko poema luzeaeskaini baitzion Etxahunen bizitza gorabeheratsuari. Idazleak berak aitortzenduenez, Buletin Judizial baten bidez ezagutu omen zuen Etxahunen kasua, baina, Chamisso ren poema irakurrita, ni nago itzalik gabeko Schlemihl gogoangarriarenasmatzaileak ezagutzen zuela, ez dakit Etxahun, baina bai Etxahunen poemaautobiografikoren bat, antza handia baitute Chamisso renak eta EtxahunenMundian malerusik poemak. Baina bada besterik:
‎Euskal literaturesparruaren birkapitalizazio sinboliko baten aurrean geunden. Euskararen egoerasoziolinguistikoa ez da ikaragarri aldatu 1980 eta 1989 urteen artean; baina bai, ordea, euskararen egoera sinbolikoa. Euskara, Atxagari esker, literarizatu egin da; beste hitzetan esanda, hizkuntza literario bilakatu da munduaren aurrean.
‎aldagai hori boteretsuena balitzbezala agertzen delako euskararen erabileran, lagin osoko kasuan (1 irudia); errazada hori ulertzea, nekez erabili daitekeelako nahiko ezagutzen ez den hizkuntza.Horrez gain, ezberdintasun nagusia jarreren aldagaiekin gertatzen dena da: laginosoko ereduan agertzen ez delako, baina bai euskaraz egiteko gai diren subjektuekin lortutako azpilagineko ereduan; beraz, identitatearen aldagaiekin batera, aldagai estari psikosoziala osatzen duelako, euskararen erabilera horrela baldintzatuz.Identitatearen eta jarreren arteko konparazioa eginez, identitatea da eragin handienez aldagai estari psikosoziala baldintzatzen duena, espero zen bezala.
‎Azken urteotan ikerketa gehiago egin badira ere, ez ditugu guztiak hemenaipatuko, baina bai hauetatik ateratako zenbait emaitza. 2 taulan lurralde historikoen arabera, eta 1981, 1986, 1991 eta 1996 urteetako zentsu eta erroldatze datuen arabera, EAErako (Eusko Jaurlaritza, 1999) eta NAErako (NafarroakoGobernua, 1997) euskalduntzearen aurrerapenak adierazten dira.
‎Museo horrek ospe handia du mundu osoan, bertan bildutako perfumeen ontzi zoragarrien kopuruagatik eta bere edertasunagatik. Ez naiz fisikoki bertan izan, baina bai birtualki, museo horrek Internet en daukan helbideari esker (www.perfum museum.com). Zoragarri polito benetan.
2002
‎Polemikaren atzeaneuskararen normalizazioaren inguruko teoria desberdinak zeuden, baina, beregarraztasunean, ez zuen oñdorio nabarmenik eduki unibertsitatean lantzen zirenhizkuntza ereduetan. Baina bai, hiztegigintzan (Torrealdai, 1997: 290).
‎Lehenbizi ikusiko dugun zientzia esparrua. Giza eta Gizarte Zientzien, esparruko titulazioena izango da. Esparru horretako titulazio guztiak ez dituguorain eta hemen zerrendatuko, baina bai argibideak eman:
‎Osodenbora gutxi egoten da saioa prestatzeko, eta denak ez gaude berdin motibatuakzenbait gairekin. Horregatik, interesgarria iruditzen zaigu irakasle orria ere egitea.Bertan ez da prozedurarik azaltzen, ikasleen orria argi baitago; baina bai zein densaioaren helburua, eta lan sorpresa eta badaezpadako batzuk. Irakasleak ere, beresarea izanik, errazago lan egiten du.
‎Zuraren erabilerariburuz, berriz, ez dugu frogarik azken aldian induskatutako trikuharrietan; baina ezlitzateke gaizki egongo Larrarte trikuharriko ganbera gogoeta egitea. Berehegoaldean ez zuen harlauza arrastorik, baina bai garai batean nola halakomugaren bat egon izanaren zantzurik. Alde horretako hildakoen hezurrak mugaikustezin batek lerrokatzen zituen, eta argi zegoen hor, metro batean, ez zegoelainolako harlauza arrastorik nahiz eta horren jarraipenean harkosko txiki batzuk (5cm baino txikiagoak) egon.
‎Bestalde, hilarri gisako harlauza antropomorfo argiak ere ez dira ezagutzen, baina bai susmagarriak izan daitezkeenak. Lehenengo aipamen modura, BiasterikoSan Martin sarbidedun trikuharriaren mendebaldeko harlauzen ondoan zeudenhareharrizko hiru harlauza ditugu, ekialdeko harlauza handia erori zeneanhautsitakoak.
‎Hala eta guztiz ere, premiazko aldaketen adibiderik argienakPraalata eta Urrezuloko Armurako trikuharrikoak ditugu geure inguruan; bainahemendik kanpora badaude oraindik berrikuntza ikusgarriagoak ezagututakoak (adibidez, Dombate ko (A Coruña) trikuharri soila, sarbidedun trikuharri moduraeraldatu zuten). Praalatako ganbera eratzen zuten harlauzen arrastorik ez zenaurkitu, baina bai hauetako batzuk sartuta egon zireneko zuloak. Hilobi horretan, Kalkolito Aroko une batean gutxienez bi gizabanako erraustu zituzten, ukitu gabeko tumulua eta ganberako harlauzen zuloen artean.
‎hiri arkeologiaren problematikak azterturik, eta gure esperientzia praktikoan oinarriturik, definiziorako proposamen bat egitea, etorkizunari begira gehienbat. Beraz, hemenez duzue aurkituko azken urteotako hiri arkeologiari buruzko balantzea, edotaaurkikuntzen berri, baina bai balorazio orokorra, eta oinarrizko hausnarketateorikoa, definizio egoki bat bilatu nahian eginikoa. Gure ustez, premiazkoa izangoda hau, gure jakintza-gaiaren garapen zientifikoa lortu gura badugu.
‎Ez zaio politikari monopolioa eman nahi, baina bai kontzentzua bultzatzeko aukera, Ekonomiari eta Zientziari euren ikuspegi partikularra oztopatu ahal izateko. Politika eta askotarikoa den behepolitikaren artean botere eta eginbehar banaketa berri bat.
‎1890eko hamarkadaren hasieran, Guglielmo Marconi hogei urteko italiarrak uhin hertziarrak eta horiek detektatu eta neurtzeko aparatuak aztertu zituen. Ez zen zientifiko iaioa, baina bai teknikari prestua. Laborategian erabiltzen zuen aparatua goitik behera eraberritu zuen:
‎Latin literatura horrela ulertuta, interesgarria da munduko literaturak maite dituen ororentzat. Liburu honetan ez du irakurleak latin literatura osoa aurkituko, baina bai latin literatura osoko aleak; eta hau ez da aski izango latin literatura ondo ezagutu nahi duenarentzat, baina sarbidea eskaini nahi du hurbiltzeko.
‎Ondorioz ez dago biografia guztietarako egitura finkorik eta biografia bakoitzaren barruan atalen arteko oreka falta da; baina ondo lortzen du pertsonaia bakoitzarentzat berak hautatzen dituen ezaugarriak azpimarratzea, bai positiboak eta bai negatiboak. Ez daki gizon bakoitzaren edo gertakizun bakoitzaren balio historikoa erakusten, baina bai bere hausnarketa moralekin edo irudi psikologiko biziekin irakurlea astintzen.
‎Erregelak idazteko ez dira atal guztiak behar, baina bai Alphabet eta Rules. Horiez gain, Muga sinboloa definitu da Definitions atalean. erreg_ zen.txt fitxategia hau da:
‎Bestelakoak43: laburtzapenak sail orokorrean biltzen diren laburdurak, siglak eta sinboloak daude hemen, horiek ere hiztegian egon beharra dutelako, ez hiztegi tradizionaletan, izen bereziekin gertatzen den bezala, baina bai euskararako datu base lexikalean, batez ere corpusen analisia kontuan hartzen bada?. Hala ere, suprakategoria modukoa da hau, erreferenteak daramana, ondoren adieraziak (mugakizunak, ikus esklamazioak eta esaerak, kategoria nagusien atalean) benetan dagokion gramatika kategoria ere bai baitarama.
‎. bestelako aplikazioak. Morfologia ez da nahiko izango beste aplikazio batzuetarako, baina bai ezinbesteko: hizketaren analisia eta sintesia, lengoaia naturalaren bidezko interfazeak, testuen sorrera eta ulermena, ordenagailu bidezko hizkuntza irakaskuntza, itzultzaile automatikoak edo erdiautomatikoak, etab.
2003
‎Emaitzak ordea ez dira onak izan. Esportazioen kopurua eta horiengatik lortutako sarrerak ez dira hazi modu nabarmenean (prezioak oso baxu nazioartean, enpresa gutxi batzuen kontrolpean daudelako eta Herrialde asko berezitu direlako, elikagai berdinetan eskaintza areagotuz nazioartean), baina bai inportazioak. Kredoberriaren arabera, oinarrizko elikagaiak lortzeko nazioarteko merkatuetara jotzeahobesten da.
‎Baina azken aldi honetan, eta tesi neoliberalei jarraiki hedatzen ari den planteamenduaren arabera, sektore pribatuak alor horietan ere geroeta parte hartze handiagoa izan behar du. Sektore publikoa ez da desagertuko, baina bai bere betekizuna berregokituko.
‎Indar metatzea ez da eremu lokaletik zabaldu esparru eta diskurtso orokorragoetara edo hobeto esanda egon diren saioak puntualak izan dira, jarraipenik gabe.Hori dela eta, jende asko eta ekologista batzuk ere esan dute mobilizazio hauekNIMBY (No in My Back Yard Ez Nire Etxeko Baratzean) kutsua izan dutela. Ezgatoz kritika horrekin bat, baina bai lokalismoak ez duela onartu indar metatzezabalago bat, non aterki baten antzera, aktore gehiago eta diskurtso energetikointegratuago batekin proiektuen zaparradari eustea posizio gogorragoekin. Tokiantokiko dinamikak ezinbestekoak dira baina interlokuzio eta eztabaida potere politiko eta ekonomikoen ardura izateko gorago jo behar da, eta ardura horretan taldeekologista nazionalek beren erantzukizuna dute.
‎Diruaren truke, UEU prest zegoen Iruñeko ikastaroetan EHUren babesa onartzeko. Urte bukaeran, Elhuyar aldizkarian egindako elkarrizketan97, Bakaikoa baikor agertu zen, nahiz eta zaila izan Unibertsitate ofizialak «gu bezalako erakunde, ez dut esango erdi klandestino baina bai erdi ezkutuko batekin harremanak izatea». Bakaikoak, bestetik, eztabaidatzen ari ziren EHUren estatutuak erreferentetzat hartu zituen, euskara unibertsitatean onartuz gero, UEUk urrats bat gehiago emango baitzuen ofizialtasunaren edo errekonozimenduaren bidean.
‎Euskal Autonomia Estatutua onartzeko prozesuan, zera azpimarratu zuen alderdi honek argitaratzen zuen Arnasa aldizkariaren 2 zenbakiak: Estatutua ez zela ez Euskal Unibertsitatea, ezta Euskal Eskola Publikoa lortzeko tresna miragarria, baina bai euskal hezkuntza sistema hemendik antolatzeko baliabidea16 Hurrengo hausnarketetan, ordea, ez zen Euskal Unibertsitateari buruzko aipamen zuzenik. Espainiako gobernua prestatzen ari zen Unibertsitate Autonomiaren Legea (LAU) aztertzean, Arnasa ren 4 zenbakiak Nafarroaren urruntzea kritikatu zuen, baina ez zen euskararen inguruko inongo aipamenik egiten17 Urtebete geroagoko Hitz Irakaskuntza aldizkarian LAUren zirriborro berriari buruzko analisiak hizkuntza eskubideen desagertzea salatu zuen18 1982an kaleratutako Arnasa 10 dugu Euskadi-ko Ezkerraren unibertsitateari buruzko azterketarik sakonena19 Berriro LAU legea kritikatu ondoren, EHUren egoera azaltzen zuen, eta unibertsitateak bizi zuen krisia salatzen zuen.
‎euskal kulturaren alde soziopolitikoa ikertu behar zela; azaldutako gaiek gizartea aldatzea izan behar zutela helburu; unibertsitatearen antolaketan kultura taldeek (ikastola, alfabetatze talde, liburu etxe, kazeta egile, kultura erakunde eta abar) toki garrantzitsua izan behar zutela; eta ikasleen eta irakasleen arteko ezberdintasunak amaitu behar zirela. Kritika horiek ez zuten erantzun zuzenik jaso, baina bai beste batzuek. Ikas ek honako hau azaldu zuen:
‎Azterketa horren arabera, unibertsitatea berrikuntza gunea eta abertzaletasun gunea izan ohi da, eta horrexegatik ez zuen unibertsitaterik gure herriak. Euskal Unibertsitatea eta euskal lurraldeko unibertsitatea bereizten ziren txostenean; Francoren diktadurak iraun bitartean ezinezkoa zen lehena abian jartzea, baina bai bigarrena, eta horren aldeko apostua egin behar zen, unibertsitate faltaren hutsuneak betetzeko. Erakunde ofizialetatik kanpo eman behar ziren euskarazko klaseak eta euskara egokitu egin behar zen garaiko kulturak eta teknikak eskatzen zuten mailara.
2004
‎ez, fisikoki, maitasunaren oinarria edo isla aldaketa neurofisiologikoak direnik; ez, bizitzarenmailan, erantzun biologiko bat izan daitekeenik (edo denik); ez adimenaren erantzun gisa eman daitekeenik (eta denik); ez adimen ordinario edo arruntaren mailan; eta ezta adimen maila sakonetan ere. Baina bai badagoela hiru lehenetan guztizukagarri izan daitekeen zerbait: maitasuna ezin daiteke egite horietara murriztu.Har ditzagun erakusgai gisa irakurketa fisikalistak, esandakoaren froga garbienaikertzaile horiek egindako esperimentuak eurak baitira:
‎Azpiko errealitatea, errealitate arrunta gaindituz eta bere zentzua ulertuz ezagutzen da. Ez daez kontzeptuagarria, ez adierazgarria eta ezta komunikagarria ere; bere paradoxikotasunagatik, ezin daiteke kontzeptu arrunten bidez azaldu; baina bai esperientziaren edo bizipenaren bidezezagutu. Kontrakoen joku horren ulertzea ez da pentsamendu kontzeptualaren eta arrazionalaren bidez lortzen; ulertzeko bide bakarra maila pertsonalaren bidez esperimentatzezuzena izango da.
‎Bada, hain zuzen, Izate hori da Ideia: ez dakontzeptu bat, baina bai eduki objektiboa.
‎Izatearen unibertsakasuna(, izatea gauza guztiei komun zaie?), generoazharago badoa, zabalagoa bada, orduan diskurtsotik at dagoen zeri dagokio unibertsaltasunhori? Zer da generoan sartzen ez dena, baina bai unibertsaltasunaren esparruan. Nola daposible, hortaz, Izatearen zientzia. Aitzinatu behar dugu izatearen esanahi pluralak batasuna ere barneratzen duelaesentziaren printzipioaren medioz.
‎–Olentzero ikazkina da, perpausean, esaterako,. Olentzero? izenak erreferentziarik ez du, baina bai zentzua; horrelada perpaus hori ulergarri. Zentzuak ahalbidetzen die izen hutsei (erreferentziarik ez dutenize nei, alegia) semantikoki baliagarri izatea.
‎Jainkoa izango da bermea, Jenio Maltzurraren boterearen aurka egiteko bidebakarra. Descartesen abuntz, niak ezaugarri batzuk baldin baditu, gogo egoeren egitura (ikus Metafisika eta Gogoaren Filosofia)?, nza azaltzeko aukera bakarra ezaugarrihorietariko bakoitza gogotik kanpoko zerbaitek kausatzen duela jakiteak emango liguke.Argudioa ez da batere sendoa, baina bai zehatza; bat bateko bultzada itsu bati esker, nikJainkoaren ideia neureganatzen dut. Jainkoa infinitua da, independentea, ahalguztiduna, etahura zer den azaltzeko haren ezaugarriak dituen izaki batek kausatzen duela suposatubeharko nuke.
‎Ez da sortzen, bada, gurpil zororik. Bigarren arazoari dagokionez, koherentismoak ez du ukatzen uste asko sentimen esperientziak kausatzen dituenik, baina bai azken horrek justifikatzeko jite bereziren bat duela esatea. Hau da, sentimen esperientziaren usteak sistema koherente baten bamean kokatuz justifikatukodira, ez beste modu batean.
2005
‎datuen errepikapenari eta errelatoaren eite egonkorrei heltzen dien narratzeko era paralelo bat ere antzeman daiteke, iraupenaren eta segurtasunaren, hots, aldaketarik ezaren irudia zabaltzen baita. Argi dago hori ez dela gertatzen urteanzehar, gatazka istiluz, elkarri gurutzatutako komunikatu eta salaketez, epai eta helegitez, erasoz, elkarrizketa saio ustelez... josita baitago; baina bai Alardearenberaren ospakizunaren, bere ikusgarritasun gorenaren berri ematean. Alarde tradizionalaren nondik norakoez informatzeko kronika askotan, erritualei erreparatzendieten datuen inflazioa dago, datu eta forma berrietan guztiz eskasak diren bitartean.la urtero, gerta zitezkeen istiluez aparte, Alarde tradizionala errelatatzen duen kronikak formula ia identikoetara jotzen du.
‎Ez dizkiegu komunikabideei ez dagozkien egitekoak egotzi nahi. Komunikabideek bakarrik ezindute gatazka bat konpondu, baina bai konponbideak bilatzen lagundu, alderdienarteko elkarrizketa errazten eta defendatzen, Kazetaritzaren Etikaren NazioartekoKodeak ezarri bezala, «Humanismoaren balio unibertsalak, bakea, demokrazia, giza eskubideak eta gizarte aurreramendua bereziki».
‎kasu honetan, simetria elementu bakarra dago, hots, plano sagitalmediala, zeinak ezkerreko eta eskuineko parte enantiomorfiko bietan zatitzen baitu animalia. Kasu honetan, badaude beste plano batzuk, simetriakoak ez direnak, baina bai oso garrantzitsuak:
2006
‎Badugu erantzuteko manera uher bat: gure kulturan giristino oinarria sendoadaukagu eta badakigu halaz biolentzia kondenatzekoa dela, baina ñabardura arinazakomeatzen gara dogmarekin, erraten dugularik, entzuten den bezala frankotan, bortizkeria ez dugu kondenatzen baina bai deitoratzen. Deitoratze soilaren ozkaezin zaindua denean, pareko interlokutorearen argumentuak azkarregiak direnean, gerla nork hasi duen xerkatzen hasten gara eta, aldi oroz, ohorea salbu dago, suarenpiztea etsaiaren gain ezartzea erdiesten dugulako, gurea defentsa baino ez omendelarik.
‎ETAko ekilea eta geroxeago IK koa, gudaria zen eta hogeita hamar urte beranduago ekile berdina argiki terrorista daidazleentzat. Ez denentzat bistan dena, baina bai anitzentzat. Aldaketa horigizartearenak bultzatu duela garbi dago, ez soilik etsaien kontra ekintza salbaienondorioek.
‎19). ...ean, Durangaldean eta Bizkaian, García Camino-k berak egindako indusketetan eta beste leku batzuetan ikusitakoaren arabera, hilobi hauek, hilerrietan elizaren alde hurbilenean ezartzen ziren, Jainkoagandik eta, beraz, salbaziotik gertuen izateko (zenbat eta elizaren abside ingurutik urrunago, gero eta hilobi pobreagoak eta sinpleagoak aurkitzen dira indusketetan), hala ere, hauek ez lurperaturik, baina bai ekialdeko hormetan eta, beti alderik aberatsenean (García Camino, 2002: 228) 77 Hala ere, badira elizen barruan aurkitu diren sarkofagoak ere, San Petri Tabirakoan daudenen modura, baina hasieratik bertan egongo ote ziren ez dakigu, beraz, bistan bai, baina seguru asko ekialdeko fatxadari lotuta78 Horrek guztiak azalduko luke zergatik daukan idatzia albo batean (horma baten kontrara edo egon zitekeen), eta lurperatuta egoteko oso logikoa ez zena izango (idazteak zeukan konnotazioarekin eta ez zelako merkea izango artisau bat horretarako kontratatzea, gero bere lana ikusiko ez bazen).
‎Jainkoak ezarritako misioa. Antzeko zerbait aurki daiteke Arizmendiarrietak lanaz duen kontzepzio aberats eta zabalean (ez hitzak berez halako erresonantziarik duelako, baina bai hitzari atxiki zaion esanguragatik): mundu humanoagoa eraikitzeko jainkoarekin kolaboratzea da, besteak beste, lana (baita gizartea eraldatzeko tresna ere, eta autoerrealizatzeko bidea).
2007
‎Hausnarketa egitendutenean, ez dute ezartzen, agian, oso zaila iruditzen zaielako. Nik ez dakiterrazagoa edo zailagoa den, baina bai gogobetetze handiagoa ematen dizulahalako sistema bati jarraitzeak beste edozein sistemari jarraitzeak baino. Nikuste dut, pertsonekin egoteak, egunero erlazionatzeak, lan taldeka aritzeak, askoz gehiago asebetetzen zaituela eta eredu hobea dela.
‎Konbentzituta nago, erlaziogune hauei esker, beste enpresetan baino arazo gutxiago dauzkagula. Noski, horrek ez du esan nahi arazorik ez dugunik, baina bai arazoak gutxitzen dituela.
‎Ez dakit zerbitzu soziala eskaini behar duten, baina bai zerbitzu publikoa.Azken batean, herri aginteek zerbitzuzko alderdi bat badute. Herri aginteakerakunde politikoak dira, baina erantzukizun publikoa dute, zerbitzu publikoakeskaini behar baitituzte.
‎Balantze sozialak, aldiz, enpresaren gainerako datu guztiak hartzen ditu bere gain. Espainiar Estatuan ez danahitaezkoa baina bai Frantzian, 1977 urtetik aurrera, baita Portugalen ere, 1994.urteaz geroztik.
‎Kultura hitzaren erabilera zehatzagoa. Giza ezagutzakbarne hartzen ditu, ez horren erudituak, baina bai garrantzitsuak jendartean gizafuntzionamendua ulertzeko. Baina, horrekin batera, ildo honek nahiago du etnienaraberako kulturetara hurbildu, bazter utzi nahi duelako frantziar eratorriko bestealdaera horek dakarren arriskua:
‎murgiltzea, gizakiaren barnerantz garamatzan hausnarketa sakona. Barneko bilgune horretanedozein gizakiren eta herriren kultur muinean, unibertsalak diren balioak daude.Ez, beharbada, bere horretan txerta daitezkeenak, baina bai egokipen xume batenbitartez beste edozein gizakik edota herrik dasta ditzakeenak. Hauek ez diraazaleko balioak, sakonekoak baizik.
‎murgiltzea, gizakiaren barnerantz garamatzan hausnarketa sakona. Barneko bilgune horretanedozein gizakiren eta herriren kultur muinean, unibertsalak diren balioak daude.Ez, beharbada, bere horretan txerta daitezkeenak, baina bai egokipen xume batenbitartez beste edozein gizakik edota herrik dasta ditzakeenak. Hauek ez diraazaleko balioak, sakonekoak baizik.
‎Laster okupazioaren 500 urte beteko direla baieztatzeak (Nafarroa Garaianbederen), logikaren legez, ez du suposatzen menekotasun egoeran jarraitu behardugunik onartzea; ez eta ere, egia, konturatu orduko, gaur automatikoki, independenteak izatera behartu. Baina bai, ordea, kanpokoek gaur hemengoennahia eta borondatearen erabakia errespetatu behar dutela ondorioztatzea.
‎Okerragoa oraindik, kapital hori areagotzen baitaherrialde bakoitzaren kanpo zorra ordaintzean (Schmitt eta Cencini, 1991). Izanere, garatu gabeko herrialdeek, ez soilik herrialde horiek baina bai horiek batezere, beren ikaragarrizko zorrak eta interesak ordaintzeko, dolarrak, edo besteedozein erreserba moneta, nazional?, lortu behar dituztenez, moneta nazionalhoriek nazioarteko esparruan aktibo neto balira bezala erabiltzen dira, nazioartekokapital espekulatzailea handituz.
‎Okerragoa oraindik, kapital hori areagotu egiten da herrialde bakoitzaren kanpo zorra ordaintzean. Izanere, garatu gabeko herrialdeek, ez soilik herrialde horiek baina bai horiek batez ere, beren ikaragarrizko zorrak eta interesak ordaintzeko, dolarrak, edo beste edozeinerreserba moneta, nazional?, lortu behar dituztenez, moneta nazional horieknazioarteko esparruan aktibo neto balira bezala erabiltzen dira, nazioarteko kapitalespekulatzailea handituz.
‎Horretarako, eboluzioa, garapena eta heredagarritasuna ondo ulertzea nahitaezkoa izango zaigu. Jakina, dugu eskatuprozesu horiek menderatzea espezialistek bezala, baina bai planteamendu arruntetik aldentzea (gene bat, ezaugarri bat; X ren genea, non X k edozein jokaera edonolakotasun adierazten duen, adimena, alkoholismoa, gogorkeria...?; izakiklonatua, izaki biderkatua).
‎Eredu honen baitan modu bat baino gehiago daude: fabulak, non narrazioa ez den egiazkoa; historiak, horiek egiazkoak dira; eta argudioak, ez dira egiazkoak baina bai sinesgarriak.
‎Baina elkarte hauek ez dute SZrik ordaindu behar. Baina bai elkarte horren mozkinak gehitu sozietate kide bakoitzari dagokion oinarri zergagarria kalkulatzerakoan eta orduan ordainduko du dagokion zerga.
‎Lehenengo hiru konpentsazioei egozpen indizea aplikatuko zaie eta emaitza Ekarpen gordinetik deskontatuko da eta laugarrenari ez zaio aplikatuko egozpen indizea, baina bai kendu. Beraz, lau kapitulu hauek Ekarpen gordinari kenduta, Ekarpen likidora edo Kupo likidora iritsiko gara.
‎Untersuchungen zur Sapir Whorf Hypothese, Frankfurt 1972, 248 Liburu hori, izenburuak dioen legez, Whorf-en tesien azterketa bat da, hopi hizkuntzaren ikerketa berriekin in situ. Konklusioa da, Whorf-ek, adibide gisa ailegatu dituen ia puntu guztietan, huts egin duela, baina arrazoi duela bere oinarrizko ideian, amahizkuntzak pentsaera, ez determinatu, baina bai orientatu egiten duela (9 or.).
‎tatu egiten du; munduari buruz baieztatu ez du ezer egiten. Ez da, beraz, munduaren interpretazio, ulerkuntza bat, baina bai munduaren antolaketa bat, hizkuntzaren mundu irudia, ikuskera. Mundu ikuskera hori abiapuntua da hausnarketarako:
‎Horregatik japoniarrentzat hizkuntzazko hezkuntza harreman sozialetako hezkuntza da. Kortesiazko moldeei gagozkiela, apenas mintza liteke esaldi baten hizkuntzazko edo gramatikazko zuzentasunaz, baina bai esalearen hizkuntzarekiko
‎Beharbada Humboldt ez da inoiz ailegatzen horrelaxe esatera, baina horretarantz destatzen dira bere espresioak. Sentsuetatiko informazio kaos inbaditzailean ematen ari zaigun zurriburria, bera musika eta kanta da eta (hau ez da Humboldt-ek lar ustiatu duen erreferentzia, baina bai gustuko duena) 404, hizkuntzak izpirituaren kosmo
‎Normalean seinalizaziook lehenengo perpausean soilik egin nituzke, baina, gorago esan legez, hasiera perpausek ez dutenez ia jokorik ematen (denetan galdegaia aditz atzean), bigarren eta hirugarren perpausak ere, gutxienez, emango ditut. Hori dela-eta, galdegaia eta aditza askotan ez ditut seinalizatuko lehen perpausetan; baina bai, ostera, bigarrenetan. Zer egingo dudan, zelan jokatuko, unean unean adieraziko dut.
‎(?) neskatila honek atzeratu zuen gorputza, baina bai prestatu bere besoa [emaTEKO belarrondo hain sendo eta zolia], zeinda ikaraz eta uste bagako (bako) esku ezartzea, jausi zen behera; (Dialogo III, 68 or.)
2008
‎Zentzu horretan oso interesgarria izango litzateke hautesleen eta proposatuen arteko harremanari buruzko ikerketa sistematiko bat egitea, hots, urteak joan urteak etorri, hautesle karguak zein familiak edo pertsonak monopolizatu zuten jakitea; eta era berean, zelako loturak sortzen ziren auzokideen artean, urte batean urlia hautesle delarik sendia proposatu bazuen, ea sendia hautesle suertatzen zenean urlia proposatzen zuen. Zoritxarrez, ikerlan honetan ez dugu bide hori sistematikoki jorratu, baina bai aurkikuntza bitxiak egin. Adibidez, hautesleek elkar proposatu zezaketela:
‎Gipuzkoan, istiluak ez ziren Bizkaian bezain larriak izan. Baina bai handiki bat baino gehiago beldurtu, eta ihes egitera behartzeko modukoak: Mutrikun, Peñafloridako kondea izan zen herri xehearen irainak eta mehatxuak jasan zituena; Eskoriatzan, Enrique Antonio Atarrabe lur jabe aberatsa ia ia udaletxeko leihotik bota zuten; eta Rocaverdeko markesak Bergaratik Bizkaira alde egin behar izan zuen, bere etxeari su eman ziotela ikusi eta gero.
‎Baina Juan Andres Laskurain nagusiak ez zuen zigor hori inoiz beteko, ez Cartagenan, ez Ferrolen, ez inon, Bilboko kartzelara ailegatu eta denbora gutxira, osasuna kaskartu eta bertako ziega batean hil baitzen 1794ko azaroaren 22an253.diko laguna Hileta elizkizunak 1795eko maiatzaren 2 eta 3an ospatu ziren, sei hilabete geroago. Ez dut lortu atzerapen horren arrazoia jakiterik, baina bai behintzat elizkizunak ofiziatu zituen apaiza Martin Rementeria izan zela, Laskurainen aspal254 Laskurainen senide eta hurbilekoak meza ospatzen ari zirela, beste batzuek hilda ere ez zioten bakerik opa nahi Laskurain nagusiari, txekor batzuk atera eta sokamuturra prestatu baitzuten elizaren aurreko plazan eta aterpean bertan. Batzuentzat mingarria zena, beste batzuentzat ospatzeko gai bihurtu zen, eta beraien festa Irarragorri baserriraino eramateko prest omen zeuden255.
‎Ehun eta piku urte horietan zehar mundua zeharo aldatu zen. Mendebaldeko Europa eta Ipar Amerikako Estatu Batuak epizentrotzat hartuta, industria iraultza eta iraultza liberala barreiatu ziren mundu osoan zehar; ez beti elkarren parean, baina bai elkarren eskutik. Zer esanik ez, aldakuntza horiek mugatuak izan ziren, partzialak?
‎de resultas de cierta quimera, y un tiro de Escopeta en la Proximidad de la Casa Taberna de dicha villa»332, 1796ko urriaren 16an. Ez dakit zalaparta horrek. Santua, k Pagaegi baserrian buruturiko lapurretarekin zerikusirik zeukan ala ez, baina bai ibarzabaldarrak eta pagaegitarrak familia berekoak zirela, Ignacio Mariaren eta Agustinaren arteko ezkontzaren bidez. Mendekua edo kasualitatea, eibartarrak Ermuan zeuden preso, eta Eibarko alkateak udalerrira eramatea eskatu zuen, bertan epaitzeko. Baina Bizkaiko Jaurerriak ez zuen eskakizuna onartu.
‎se padecio una equivocacion sobre la que el esponente no llamó la atención precisamente por la circunstancia de ser Alcalde del pueblo en aquellos momentos»1143 Bigarren semeari zegokionez«? como que se encuentra en Inglaterra desde hace mas de tres años, no le alcanza la primera multa» ez zuelako errepublikaren alde armarik hartu, baina bai bigarrenaren erdiak, 1872ko apirilaren 21a baino beranduago erbesteratu zelako. Beraz, 3.000 erreal ordaindu behar zituen.
‎Ikusi dugu aurrerago Juan Bautista Alberdi presbiteroak bere anaia errepublikanoen alde eginiko eskakizuna. Candidoren aurkako isuna kentzerik ez zuen lortu baina bai atzeratzea, otsailean Gasteiz aldera joanda izan arren? «con objeto de dar salida a sus artefactos», laster itzuliko zela azalduz.
‎sin haver cursado y aprovado dos años academicos del derecho Civil Español»873 Baina bozketa Gisasolak irabazi zuen, nahiko erraz gainera, 40 botorekin. Ibarzabalek 13 lortu zituen, Argianok 6 eta Atxak 4 Gisasolaren garaipen argiari ez diogu esanahi politikorik aurkitu, baina bai aipatzekoa dela ohituraz eskribautza eskuratzen zuten familietako kideei (Atxa, Ibarzabal, Argiano?) gailendu zitzaiela. Esanguratsuagoa iruditzen zait herri ordezkariek egindako protesta, Ibarzabalek azaldutakoan oinarrituz, espainiar zuzenbide zibileko bi urteko ikasketak beharrezkoak zirela-eta.
‎Hurrengo asteetan errepublikano federalek sufragio orokorraren aldeko aldarrikapenak berretsi zituzten Madrileko kongresuan, baina karlisten bigarren altxamenduak abenduan bigarren mailan utzi zuen eztabaida hori. Gipuzkoako liberalek ez zuten Madrileko kongresuak Mutrikuko araudia onartzerik lortu, baina bai benetan nahi zutena: 1871ko udal hauteskundeak ez egitea.
‎Umeen kasuan, Bernardo Senosiain komandanteak 13 urtetik gorako mutikoen konpainia osatzea agindu zuen,«? a quienes tambien se les ocupara con consideracion a su tierna edad»726 Emakumeei dagokienez, batailoi propioa osatzeko baimena eskatu zioten erreginari, uztailaren 26ko erasoan fusila erabiltzen bazekitela frogatu zuten eta727 María Cristinak eskatutako baimena eman zuen ala ez, baina bai herria zoriondu zuela Zabalaren aurrean erakutsitako ausardiarengatik728 Emakumeen parte hartze zuzenak borroka armatuan, Eibarren pentsamolde liberalak zeukan garapen izugarria adierazten digu, emakumeak ideia berriez bustita eta horiek defendatzeko prestrik gertakizun honi buruz agertzen direlako, ez soilik karlisten aurka, baita, ziur aski, beraien senar eta gurasoen iritziaren aurka ere, ... Tamalgarria da 100 emakume haien nortasunak ez ezagutzea, ezta beraiengandik jasotako testigantza729 Emakumeek osaturiko talde armatuei buruz aurkitu dudan lehen aipamena da.
‎Operazioaren arduradunak. Domingo María Urdangarin bergararrak? emandako datuen arabera Antzuolak 36 miliziano bidali zituen, Soraluzek 44, Elgoibarrek 60 eta Eibarrek 132, hau da, ia ia beste hirurek beste516 Agiri horietan ez da zehazten Araututako edo Boluntarioen miliziak ziren, baina bai Gabriel Benito Ibarzabal zela haien komandantea. Eibarko milizia, Elgoibarkoa eta Soraluzekoa zutabe bakarrean bildu ziren, Ibarzabalen agindupean.
‎Abizen horrekin, Eibarkoa ez behintzat. Baina bai euskalduna. Thouvenot en ofizioak dioena egia bada, herritarrek hilketa ez eragotzi izanak frantziarren kolaboratzaile bat zela pentsarazten digu:
‎Domingo Anituak eskuratu zuen, baina egun gutxitara Jose Joaquín Aranok Anituak enkante egunean eskainitakoak baino baldintza hobeak eskaini zizkion zuzenean udalari959 Trikimailu hau ohikoa zen zenbait gairen horniketa kontrolatzen zuten siseroen artean: erremate egunean proposamenik ez egitea, inork ez bazuen hartzen, udala errematearen baldintzak hobetu beharrean jartzeko; eta norbaitek hartzen bazuen, hark baino pixka bat gehiago eskainita monopolioa eskuratu zuzenean udalari egindako proposamenaren bidez. Oraingo honetan udalak ez zuen Aranoren amua irentsi, baina bai hurrengoan José Villarrena960.
‎Horren laburpen bat erabiltzen da batzuetan, informazio aldakorraren kopia osoa. Azken kasu horretan aldatzen ez den informazioa (sistema bera, aplikazioak, etab.) ez da gordeko, baina bai erabiltzaile guztiena eta administrazioarena. Denbora luzea eta edukiera handiko euskarria behar da segurtasun kopia osoetarako.
2009
‎Argentina ez zen izan erbesteratuen helmuga nagusia, baina bai oso garrantzitsua.Liburu ona horren berri izateko.
‎Ez da gerrako historia baina bai bezperara artekoa. EAB ezagutzeko ezinbestekoa.
‎Ordura arte biktimen erabilera sarri, edo gehienetan, politikoa bakarrikizaten bazen ere, adibidez, bloke sozialistatik ihes egiten zutenek Mendebaldeanizaten zuten harrera, edo alderantziz?, mendearen amaieran autonomo bihurtukoda. Ez ideologiarik gabea, baina bai alderdi politikoetatik bereizita. Mugimenduhau oso oinarrikoa eta protagonistek edo beraien oinordekoek egina izango da.Txikiaren aldarrikapen bat ere bada eskakizun hau:
‎Agerikoena ezbairik gabe, giza eskubideei dagokiena da.Fusilatutako eta errepresioa jasan zutenen giza eskubideen urraketen inguruansortzen diren galdera, kezka eta eskaerak daude atal honetan, bai eta gizarteak zernola egiten dien aurre. Lekukotzek traumaren alderik gordinena erakusten dute, baina bai eta gizatiarrena ere.
‎Kontzentrazio eremuentestuinguruan kokatzen da istorioaren parte nagusia. Marrazkilaria gidoigilea da, historiako pasarteilun horretako istorioak jaso eta marrazkiz kontatzen dituen artista, bai eta neurri batean lekukoa ere: ez gertatutakoa zuzenean bizi baina bai beronen inguruan sortu den familia giro berezia. Berebizipenak memoria jakin baten parte dira ere.
‎Kirol kazetaria askoz ere askeagoada bere iritzia emateko, protagonisten alde ala kontra egiteko, pentsatzen duenaesateko. Ez beti, baina bai normalean, kirol kazetari batek esan dezake lasai askotalde bateko entrenatzailea, jokalaria edo arduraduna oker dabilela, gaizki jokatzenari dela edo kluba txarto zuzenduta dagoela, eta hartu beharreko neurriek zeintzukbehar duten izan botatzeko ez du inongo oztoporik izango; aske da kasu gehienetanentrenatzaile edo presidentearen dimisioa eskatzeko, jokalarien kontra hartu beharreko neurria... Argi dago kazetaritzako beste arloetan pentsaezina dela horrela jokatzea; esaterako, politika arloan alderdien buruzagiez hitz egitean edo gobernu baten lanaaztertzean.
‎Inon iturri interesatuak badira, horiek dirakomunikazio kabineteak. Berriemaileak ez ditu, sistematikoki, baztertu behar, baina bai ordea tentuz erabili; izan ere, iturri espezializatu horiek duten ekoizpenmaila oso altua da, baina betiere interes partikular batek gidatuta: eurek ordezkatzen duten erakundearen irudia hobetzea, alegia.
‎Liburu zientifiko, tekniko eta unibertsitarioek ere plaza hartu dute. Ez inportantea baina bai ohargarria da erlijio liburuaren paraderoa». Epe horretan inprimaturiko lanen kokapen geografikoari gagozkiola, azkenik, hara zer dioen Jakineko zuzendariak (1997:
‎Idatzitakoa beti testu dokumentu bezala gorde behar da,. pl luzapenarekin. Luzapen hori ez da nahitaezkoa, baina bai gomendagarria. Izan ere, Windows sistema eragileak fitxategiaren luzapenari begiratzen dio bere edukiaren berri jakiteko (doc Word fitxategien kasuan, mp3 soinu fitxategiak, etab.), eta pl luzapena jarriz gero, Perl programa gisa identifikatu eta besteetatik bereiziko du ikono propioarekin.
‎Demagun orain A2 konputagailuaren ordez, B1 konputagailua dela komandoaren helburua. Orain igorlea eta hartzailea ez daude sare berean, baina bai interkonektatuta dauden bi sareetan. Horrela izanik, bidalketa zertxobait konplikatuagoa da.
2010
‎Edonola ere, lan horretan EspainiakoErrepublikako Gobernuaren laguntza izan zuen, hau ez baitzegoen prest ezelangoerraztasunik emateko, ez eta atzerriko babesik onartzeko ere legearen arabera borrokan parte hartu behar zuen inori. Dena dela, Ipar Euskal Herria ez zen Hegoaldeko iheslariz hustu, baina bai asko arindu. Aurrerantzean euskal errefuxiatugehienak Katalunian kokatuko ziren.
‎1937ko udatik eta, batez ere, udagoienetik aurrera euskal errefuxiatuen bizileku nagusiak, batetik, Katalunia eta, bestetik, Frantzia izan ziren. Ez ziren lekubakarrak baina bai, esan bezala, nagusiak. Katalunian, gehienbat, pentsioren batkobratzeko eskubidea zutenak edo soldadu izateko adinean zeuden gazteak izanziren babesturiko euskaldunak.
‎Gurs etik igaro ziren euskaldunak 6.000 inguru izanziren. Esanda bezala, ez antzeko esparruetan egotea tokatu zitzaien euskaldunguztiak, baina bai gehienak (Arrien eta Goiogana, 2002: 426).
‎Ematen du euskaldunakbatzeko izan zen laguntza politikoak huts egin zuela edo, beste era batera esanda, kontrako beste indar politiko bat gailendu zitzaion euskaldunen aldekoari behar ezbestekoa eginez lehenengo bultzada. Beraz, euskaldun barruratuak esparru bateanbatzeko asmoa ez zen bete bere osotasunean, baina bai neurri handi batean.
‎Gurs eko zelaia zabaldu eta gero Bram eko esparruan 700 euskal barrukogelditu ziren eta beste leku askotan, beharbada ez horrenbeste baina bai, kontuanhartzeko moduko multzoak, batez ere Ipar Afrikako frantziar kolonietan. Aljeria, eta Tuniseko esparruetan, orotara, 12.000 iheslari errepublikanok hartu zuten babesa, denak Zentro Hegoa gunetik gerra amaitu aurrean Errepublikako itsasarmadako ontziterian ihes egitea lortu zutenak.
‎Alemaniarrentzat lan egin nahi ezeta konpromiso politiko handia zutenak basogintzara jo beharrean aurkitu ziren, ikazkin. Besteak, alemaniarrek kosta atlantikoan zehar egiten ziharduten babeshorman eta gainerako defentsa obretan aurkitu zuten beharra, baina bai basomutilak bai defentsa lanetan aritu zirenak, baldintza txarretan. Hala eta guztiz ere, hauek baino egoera okerragoan gelditu zenik ere izan zen, adibidez harrapatu etaAlemaniara hango fabriketara lanera bidali zituztenak.
‎Gorago ikusi dugu nola Ipanema itsasontzia izan zen SEREk Amerikara errepublikazale espainiarrak eramateko pleitatu zuen ontzietako bat. Ez zen handienaizan, baina bai errefuxiatu kopururik handienetakoa garraiatu zuena. Pentsatzekoada SERE pleitatze lanetan ahalik eta ontzirik egokienak lortzen ahalegindu zela, baina Errepublikari gerra denboran gertatu zitzaion antzera, borrokaldiak amaituondoren ere bidaiak egiteko prest agertu ziren armadoreek beren poltsikoeigehiago begiratu zieten errefuxiatuen beharrei baino.
‎Ez ziren kexatzen logelengatik, ustebaitzuten hainbeste lagun ontziratzearen arrazoia «zelaietatik eta Frantziakolurretan milaka eta milaka espainiarrek pairatzen zuten egoera ezin latzagotikaskatzea» zelako. Baina bai esaten zuten «ordura arte ardi ganaduak garraiatzekoerabili zen ontzia, egindako erreformak erreforma, nekez gauzatuko zela Bordeletik Mexikora Errepublikaren alde borrokatu eta galdu beste deliturik egin ezzuten milatik gora lagun garraiatzeko».
‎Vergarak, Morak, Jaureguik eta Gordoak zioten ez zekitela zeinen ardura zenIpanemako egoera, eta ondorioz ez zuten inor salatzen, baina bai agerian utzi nahizuten beraiek ikusia, ondoren migratu behar zutenek pairatu ez zezaten beraienpatua.
‎Nafarroan eta Araban frankisten alde ageriziren jelkideak lehen egunetan, eta Bizkaian dudatan; gero, gerla osoan zehar, Errepublika traditzeko eta bake separatua erdiesteko jukutrietan ibili ziren jelkidebatzuk, eta ez txikienak. Historia horren konstante iraunkorra da aranismoarenarrazismo berezia, ez maketoak gas ganberetara igorri nahi zituena, horrelakorikez baita gure artean izan, baina bai arrazaren baitan euskaldunen bertute kontserbadore eta giristinoak ematen zituena. Eskuindar horien ondoan, jelkideen arteandemokrata eta errepublikano finak baziren ere, eta horiek kudeatu zuten EuskoJaurlaritza errepublikanoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
baina 145 (0,95)
Baina 11 (0,07)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
baina bai bigarren 4 (0,03)
baina bai bera 3 (0,02)
baina bai oso 3 (0,02)
baina bai aipatu 2 (0,01)
baina bai beste 2 (0,01)
baina bai borroka 2 (0,01)
baina bai egokipen 2 (0,01)
baina bai euskal 2 (0,01)
baina bai euskaldun 2 (0,01)
baina bai euskara 2 (0,01)
baina bai gehien 2 (0,01)
baina bai hauek 2 (0,01)
baina bai horiek 2 (0,01)
baina bai orde 2 (0,01)
baina bai ukatu 2 (0,01)
baina bai XIII. 2 (0,01)
baina bai adiskide 1 (0,01)
baina bai agerian 1 (0,01)
baina bai alderdi 1 (0,01)
baina bai anitz 1 (0,01)
baina bai antzeko 1 (0,01)
baina bai Arantzazu 1 (0,01)
baina bai arazo 1 (0,01)
baina bai argibide 1 (0,01)
baina bai arraza 1 (0,01)
baina bai asko 1 (0,01)
baina bai atzeratu 1 (0,01)
baina bai aurkako 1 (0,01)
baina bai aurkikuntza 1 (0,01)
baina bai azken 1 (0,01)
baina bai azpimarratu 1 (0,01)
baina bai balio 1 (0,01)
baina bai balorazio 1 (0,01)
baina bai basomutil 1 (0,01)
baina bai behintzat 1 (0,01)
baina bai benetan 1 (0,01)
baina bai berau 1 (0,01)
baina bai bezpera 1 (0,01)
baina bai bide 1 (0,01)
baina bai birtualki 1 (0,01)
baina bai debeku 1 (0,01)
baina bai deitoratu 1 (0,01)
baina bai diagnosi 1 (0,01)
baina bai eduki 1 (0,01)
baina bai Ega 1 (0,01)
baina bai egin 1 (0,01)
baina bai egoera 1 (0,01)
baina bai egon 1 (0,01)
baina bai ekialde 1 (0,01)
baina bai elkar 1 (0,01)
baina bai elkarte 1 (0,01)
baina bai erabiltzaile 1 (0,01)
baina bai erdi 1 (0,01)
baina bai erlazionatu 1 (0,01)
baina bai errefuxiatu 1 (0,01)
baina bai errepublika 1 (0,01)
baina bai esale 1 (0,01)
baina bai esan 1 (0,01)
baina bai esperientzia 1 (0,01)
baina bai espero 1 (0,01)
baina bai Etxahun 1 (0,01)
baina bai ez 1 (0,01)
baina bai ezaugarri 1 (0,01)
baina bai ezinbesteko 1 (0,01)
baina bai eztabaida 1 (0,01)
baina bai Frantzia 1 (0,01)
baina bai Gabriel 1 (0,01)
baina bai garai 1 (0,01)
baina bai garrantzitsu 1 (0,01)
baina bai gehiago 1 (0,01)
baina bai gerraoste 1 (0,01)
baina bai gertakari 1 (0,01)
baina bai gogobetetze 1 (0,01)
baina bai gomendagarri 1 (0,01)
baina bai gozo 1 (0,01)
baina bai gustuko 1 (0,01)
baina bai handiki 1 (0,01)
baina bai herri 1 (0,01)
baina bai hitz 1 (0,01)
baina bai hurrengo 1 (0,01)
baina bai inportazio 1 (0,01)
baina bai iparralde 1 (0,01)
baina bai izu 1 (0,01)
baina bai jauskera 1 (0,01)
baina bai juridikoki 1 (0,01)
baina bai kendu 1 (0,01)
baina bai konponbide 1 (0,01)
baina bai kontzeptu 1 (0,01)
baina bai latin 1 (0,01)
baina bai legebiltzar 1 (0,01)
baina bai lehengo 1 (0,01)
baina bai lokalismo 1 (0,01)
baina bai luxazio 1 (0,01)
baina bai Urola 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia