2006
|
|
Jainkoak ezarritako misioa. Antzeko zerbait aurki daiteke Arizmendiarrietak lanaz duen kontzepzio aberats eta zabalean (ez hitzak berez halako erresonantziarik duelako,
|
baina
bai hitzari atxiki zaion esanguragatik): mundu humanoagoa eraikitzeko jainkoarekin kolaboratzea da, besteak beste, lana (baita gizartea eraldatzeko tresna ere, eta autoerrealizatzeko bidea).
|
2007
|
|
Kontua da, euskal giza errealitatea —gainontzeko giza errealitateak bezala— gizadiaren berezko aniztasunaren fenomeno natural moduko bat dela, hots, euskal errealitate linguistiko kulturala —besteak bezala— gizatasuna bera konkretatzen deneko gertaera historiko sozial bat dela. Horrek guztiak ez du esan nahi, jakina," euskal" partikula beti zentzu horretan erabiltzen denik —horren kontrako adibideak ugariak dira—,
|
baina
bai hitz horren bestelako esanahiak edo erabilerak —nola edo hala— nahitaez daudela aipatutako jatorrizko adierari lotuta. Horrenbestez, eta gurera itzuliz, ezinbestekoa iruditzen zaigu" euskal hezkuntzaz" hitz egiten hasterakoan, eta gure hausnarketen marko orokorra zehaztu nahian, berorren oinarrian dagoen subjektuaz," euskal hizkuntz komunitateaz", zerbait esatea.
|
2008
|
|
Ez dut arrazakeriarik sumatu nire azalaren koloreagatik,
|
baina
bai hitz egiten dudan moduagatik. Uste dut hemen azalaren koloreak ez dakarrela arrazakeria.
|
2010
|
|
Zera? amaren kontra gaudenean ere, iritzi edo eztabaidaren batean, konparazio batera?, amaren alde egoten baikara funtsean, ez amak zuzen diezazkigukeen hitzetan, beharbada,
|
baina
bai hitzetatik harat dagoen zerbait barrukoagoan, zilbor hestearena da heriotzaraino irauten duen lotura, jaio ez beste eten arren?, hain gozo babestu izan gaitu haren magalak. Esan nahi dizudana da magal fisiko baten beharrean gauden bezala, magal psikologiko baten beharrean ere bagaudela?
|
|
Badago zerbait irrazionala honetan, badakit, Gabino, baina gizakion espeziea kontraesanean bizitzeko programatua da, eta zer egingo diogu, bada! Zera... amaren kontra gaudenean ere —iritzi edo eztabaidaren batean, konparazio batera—, amaren alde egoten baikara funtsean, ez amak zuzen diezazkigukeen hitzetan, beharbada,
|
baina
bai hitzetatik harat dagoen zerbait barrukoagoan —zilbor hestearena da heriotzaraino irauten duen lotura, jaio ez beste eten arren—, hain gozo babestu izan gaitu haren magalak. Esan nahi dizudana da magal fisiko baten beharrean gauden bezala, magal psikologiko baten beharrean ere bagaudela... horregatik nengoen monarkiaren aurka, monarkiaren alde nengoen arren, nik uste, umetatik izan nituèn identifikazio prozesu guztietan monarkia agertzen baitzitzaidan, nik neukàn guztiaren —nire sakela eta nire estatusa... baita nire segurtasuna ere, kale gorriak izugarria behar baitzuen— bermatzaile gisa.
|
2011
|
|
Azkenean Zapaterok onartu zuen ETArekin eta ezker abertzalearekin hitz egin zuela, mundu horretako kideek ez zutelako inolako traturik nahi EAJrekin. Hiru hitz besterik ez zizkidan esan, «Nolako gorrotoa dizueten»,
|
baina
bai hitz adierazgarriak! Hitz horiekin iradokitzen du Ibarretxek Espainiako estatuko gobernuak guztiz moralik gabe jokatu zuela, erakunde demokratikoekin hitzarmenak egin barik, ETArekin negoziatzean, eta ezker abertzalea ere PSOEren pareko edo okerragoa dela hain zintzo jokatzen duten jeltzaleekiko hainbesteko gorrotoa agertzeagatik. Eta galderak datoz:
|
|
Haren ondoan, berriz, emaztea zegoen. Rebeca Jimenez?, Agasetakoa, Urgainera ezkondu zena eta, hitzaren erabilerari dagokionez, oso bertzelakoa zena: guztiaz ere, hura ez zen hitzontzi kalakaria,
|
baina
bai hitz errazeko emakumea, grazia handikoa, ipuin, kanta eta erranairu anitz zekizkiena?
|
2014
|
|
Nadia ere luzaro, mutu ez,
|
baina
bai hitz alferretan urri agertu zen guztiz. Hala ere, egun batean, arima xume eta jaso baten aurrean zegoela igarririk, bihotzak gainezka egin zion eta gertatutako guztia kontatu zion, deus gorde gabe, Vladimirren trenera igo zenetik Nikolas Korpanoff hil zen arte.
|
|
Txakurren eta pertsonen arteko komunikazioa ez da mugatzen jadanik lapurretara, txakurraren gorputz hizkuntzara edo ulertzera zer dio txakurrak isatsarekin? . Eskandinaviako zientzialari talde batek txakurraren pentsamendua giza hitzetara itzultzeko gai den lehen gailua. Tramankulu horiek oraindik ez dakite animaliaren erantzuna oso galdera konplexuei erantzuten,
|
baina
bai hitzekin zakurra haserre, nekea edo beldurra. Errazagoa da txakurraren pentsamenduak giza hizkuntzara itzultzea dirudienetik; nahikoa da lehendik dauden ezagutza teknologiko batzuk aplikatzea», dio Eric Calderonek, Aurkikuntzaren Elkarte Nordikoa eta kantari txinatar bitxi horren prototipoa garatu duen taldearen zati bat. Baina, nola funtzionatzen dute gailu horiek?
|
2015
|
|
Harrapatzen dudana da badagoela komunikazioa, patxadakoa dela, edukia duela, eta hitzaren funtzio ohiz kanpoko horiek, bat bateko hitz kantatuari dagozkionak, dentsitatez gauzatzen direla. Berrogeita hamar entzule hauek gozatzen ari direla, ez beti intentsitate handiz, ez ahapaldiero txaloak joz ere,
|
baina
bai hitza barneratuz, ukitzen utziz, hausnartuz. Ez dago txalorik; gehienez ere, kantua aurrera doan bitartean, entzuleek emozioa oihu berezi batez edo ahoz adierazten dute uneren batean zerbaitek ukitu dituenean, baina ez da horregatik jarduna mozten.
|
2021
|
|
6.5.2d Bi aurrizki ezin dira metatu,
|
baina
bai hitz berean aurrizkia eta atzizkia azaldu; zehazkiago esateko, aurrizkidun aditzak, beste edozein aditzek har ditzakeen atzizkiak hartzen ditu: berrikusle, berronespen, berpizgarri, berpizkunde...
|
2023
|
|
Teoria horrek digu izendatzen eta historian kokatzen herritar gehienon esplotazioa, opresioa eta jabetza. Wittigen ustez, erregimen horren bukaera generoaren aboliziotik lortuko da, ez eta generoen biderkatzetik; ez da performantziatik eta esanahien berrikusketatik etorriko,
|
baina
bai hitzen eta obren berraktibaziotik. Borroka konkretuak ditu lehentasun, ez ikusgarritasuna.
|
|
Ezinezkoa da jokaldirik onenak laburtzea,
|
baina
bai hitz egitea datozen urteetako bertsolaritzan nagusitu daitekeen joera artistiko hegemonikoari buruz (Txapelketak funtziorik badu, hori delako nagusienetakoa). Iraganean, eskola sortu zuen Amurizaren estilo barrokoak; beste horrenbeste egin zuen baliabide berriak maisuki erabiltzean zetzan Egañaren inpresionismoak; egun, nabaria da bertsogintzak hartua duela Lujanbioren sinadura daraman errealismorako joera, eguneroko gaiak (hemen eta orain) sobera apaingarririk gabe eta kontaketa narratiboak xehetasunez marrazteko estilo estimatuarena.
|