Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 45

2023
‎Hasteko, tributu-iruzurra edo tributu-betebeharraren ez-betetze kasuak aztertuko ditugu. Bi kasuotan iruzurrari buruz ari bagara ere, ezin dira nahastu lege-iruzurra eta tributu-betebeharra ez betetzea. Ez-betetzearen kasuan, zerga-egitatea gauzatu eta tributu-betebeharra sortu da, baina zergadunak ez du zergarik ordaindu.
‎Eta oraingoan itzurpen fiskalari buruz ari gara .
‎TFAOen 11 artikulua (eta TLOren 12 artikulua) interpretazioei buruz ari da . Artikuluak hiru atal ditu:
‎8) Araban hiru eskubide gehiago jaso dira: betebeharpekoa onustez ari delako presuntziorako eskubidea, tributuen zerga-bilketaren zertarakoa ezagutzeko eskubidea, eta Tributu-administrazioa objektibotasunez jarduteko eskubidea.
‎kontrako frogarik ez dagoen artean, pertsona fisiko bat Euskadiko lurraldean dagoela pentsatuko da bere ohiko etxebizitza bertan baldin badu. Ulerbidez, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergan ohiko etxebizitzaren kenkaria aplikatzean zergaduna ohiko egoiliarra izatea zehazten ari gara sarri askotan.
‎Aldizkako tributuen zerga-egitatea, ostera, denboran zehar luzatzen da, batzuetan, jarraian gauzatu, eta besteetan berriro gauzatzeko joera duelako (ondarearen titulartasuna, errentak lortzea, ur-homidura...). Kasu horietan, ez dago zerga-egitatea gauzatu dela zehazteko une jakinik, etengabe gauzatzen ari delako zerga-egitatea. Legeak jarraitasun hori zatitzen du denboraldietan (gehienetan, legeak zehazten ditu hasierako unea eta amaierakoa).
‎ordaintzeko beharra duenak kitatu behar dituen tributu-zorrak, tributu-zehapenak eta izaera publikoko gainera baliabideak kobratzea helburutzat duen administrazio-eginkizuna da. Esangura berean, baina idazketa zertxobait ezberdinarekin ari dira Arabako Lurralde Historikoaren Zerga-bilketako Erregelamendu Orokorra onetsi duen
‎Zerga-oinarriaren zehaztapenak zuzeneko lotura izan behar du neurtu nahi den zerga-egitatearekin. Osterantzean, zerga-oinarriaren bidez, zerga-egitatearen definizioa aldarazten ari gara . Hori dela eta, zerga askotan, oinarriaren definizioa alferrekoa da, zerga-egitatetik zuzenean ondorioztatzen delako oinarri hori.
‎Ildo horretatik, iruzurraren zenbatekoa 100.000 euro baino gehiagokoa denean egutegiko urtebeteko epean, zigorra izango da tributu-iruzurraren delituan orokorrean ezarritakoa. Horrez gain, urtebeteko zenbaketa bazter uzten du eta delitua zigortu daiteke behin iruzurraren zenbatekoak gutxienekoa gainditu duenean baldin eta delitua talde edo antolakunde kriminal baten baitan gauzatu bada edota egiazko jarduera ekonomikoan itxuraz ari diren pertsona edo erakundeek gauzatu badute, benetan inolako jarduerarik gauzatu gabe. Nolanahi den ere, iruzurraren zenbatekoa 100.000 eurotik beherakoa baina 10.000 eurotik gorakoa bada, hiru hilabetetik urtebete arteko espetxealdi-zigorra ezarriko zaio edo iruzurraren zenbatekotik horren hiru halako arteko isuna; aurrekoaz gain, zigor osagarria ere ezarriko zaio, hau da, diru-laguntzak edo laguntza publikoak lortzeko eskubidea galtzea eta onura nahiz pizgarri fiskalak edo Gizarte Segurantzakoak gozatzeko eskubidea galtzea, sei hilabete eta bi urteen artean.
‎Bigarren horren arabera, delitu fiskalaren ondoriozko erantzukizun zibila eta isun-zigorra betearazteko, epaile eta auzitegiek Tributu-administrazioaren zerbitzuen laguntza eskatuko dute. Lehenengoaren arabera, behin baino gehiagotan aipatu dugun 7/ 2012 Lege Organikoak sartuta, likidaziorako eta zerga-bilketarako administrazio-prozedurak jarraitzeko aukera dago, egitate berdinengatik auzitegien aurrean Ogasun publikoaren aurkako delitua dela-eta prozesu judiziala ari bada ere. Jarraian jorratuko dugu aukera hori TFAOen VI. Titulu berria erakarri duena.
‎Edozein kasutan, ziurrenik BEZaren kasuan iruzur egiteko egitura antolatuak gogoan izanik, artikuluak ezarri duenez, delitua berehala zigortu daiteke baldin eta gutxieneko kopurua aitortzeko edozein epealditan gaindituz gero. Halakoetan, ez da itxaron behar egutegiko urtean zehar iruzur egindako zenbatekoa zehaztu arte baldin eta jokabidea talde edo antolakunde kriminal baten baitan gauzatu bada edota egiazko jarduera ekonomikoan itxuraz ari diren pertsona edo erakundeek gauzatu badute, benetan inolako jarduerarik gauzatu gabe.
‎Bada, EAEOn alienazio edo alteritate moduan erabiltzen da, hau da, bulegoen alde hitzartutako lanbide-jarduera bezala. Lan-zuzenbidean, berriz, badakigu inorentasunak zer esan nahi duen, batik bat, inorentasuna merkatuan dagoenean, aztertzen ari garen lan-harremanetan gertatu antzera (ikusi 1 gaia, 1.3).
‎Praktikaldiko kontratua da 1331/ 2006 Errege Dekretuak zehaztasun handienarekin arautu duen kontratua (ikusi 9 artikulua). Gaur egun, Errege Dekretu hori praktikaldiko kontratuaz ari denean , ulertu behar da LELTBren 11.3 artikuluko lanbide-praktika eskuratzeko prestakuntzarako lan-kontratuaz ari dela.
‎Praktikaldiko kontratua da 1331/ 2006 Errege Dekretuak zehaztasun handienarekin arautu duen kontratua (ikusi 9 artikulua). Gaur egun, Errege Dekretu hori praktikaldiko kontratuaz ari denean, ulertu behar da LELTBren 11.3 artikuluko lanbide-praktika eskuratzeko prestakuntzarako lan-kontratuaz ari dela .
‎(d) 10.2 eta 96 artikuluak nazioarteko arautegiaren barne eragingarritasunari buruz ari dira ; izan ere, ikusiko den moduan, horretara biltzen da lan-arloko nazioarteko arautegia ere.
‎© Batetik, enpresaburu kontratariak edo azpikontratariak bere langileei idatziz informatu behar die une bakoitzean zein enpresa nagusirentzat ari diren zerbitzuak ematen. Informazio hori kasuan kasuko zerbitzuak ematen hasi aurretik eman behar da, eta informazio horretara bilduko dira enpresaburu nagusiaren izena edo horren sozietatearen izena, sozietatearen egoitza eta identifikazio fiskaleko zenbakia (LELTBren 42.3 artikulua).
‎★ Ideologiaeta erlijio-askatasuna (ikusi 16 artikulua): garrantzitsua da enpresa ideologikoetan (alderdi politikoak, sindikatuak, irakaskuntza zentroak), eta immigrazioarekin garrantzi gehiago hartzen ari da , immigranteen erlijio-konfesio desberdinei dagokienez.
‎(b) 14 artikulua, berdintasun formalari buruz ari dena , 9.2 artikuluan araututako berdintasun materialari lotu behar zaio(" botere publikoei dagokie inguruabar zehatzak sustatzea, gizabanakoaren eta berak osatzen dituen taldeen askatasuna eta berdintasuna benetakoak eta eragingarriak izan daitezen; oztopoak kentzea, oztopo horiek haien osotasuna eragotzi edo zailtzen badute; eta herritar guztien parte-hartzea erraztea, bai bizitza politikoan, ba...
‎Egia esan, lan-arloko ohiturak eginkizun murritza du lan-iturri arauemaile gisa: dela" tokiko eta lanbideko usadio eta ohiturez" ari delako ; dela ohiturak eginkizun ordeztailea duelako, legeak ohitura jaso duenean edo legeak ohitura jakin batera igortzen duenean izan ezik (LELTBren 3.4 artikulua). Igorpenen adibide dira hurrengoak:
‎Baztertuta daude, berebat, Federazio Nazionalekin harremanak dituzten kirolari profesionalak, hain zuzen, selekzio nazionalekin ari direnean .
‎(f) LELTBren 47 eta 47bis artikuluetako enpresa barruko malgutze-neurriak aplikatzen ari diren enpresek prestakuntzarako lan-kontratuak egin ahal izango dituzte, betiere, kontratu-modalitate horrekin kontratatutako langileek ez badituzte ordezten kontratuak eteteko neurriek edo lanaldia murrizteko neurriek ukitutako langileak zein izan eta langile horiek ohikotasunez gauzatzen dituzten eginkizun edo atazak.
‎Jakina, manu hori enpresaburuaren eta langile nagusiaren arteko idatzizko itunaz ari da , laguntzailea elkar dadin langile nagusiaren zereginetara.
‎ezohikoak eta ezezagunak ziren arazoei konponbidea emateko gai zen gogoeta. Hain justu ere, Rerum Novarum Entziklikak aztertu zuen miseriarik ankerrena jasaten ari ziren alokairuko langileen egoera, eta gizarte-auziari bete-betean heldu zion, ikuspuntu sozial eta politikotik. Esangura horretan, kapitalismoaren akatsak salatu zituen, gizarteko gaitzen eragile nagusi gisa, eta, konponbideen artean, sozialismoa baztertu zuen.
‎16 Maria Luisak Vitoria-Gasteizko jatetxe batean lan egiten du sukaldari gisa, lanaldi osoan. Eta azken aldi honetan pentsatzen ari da enpresaburuarekin hitz egitea, komentatzeko bere asmoa dela astean 3 orduz lanera ez joatea, ingelesa ikasi ahal izateko. Zer planteatu diezaioke enpresaburuari?
‎(c) Ez dira kaleratuak, ez zehatuak izango, euren eginkizunak gauzatzen ari direla , ezta euren agintaldia amaitu eta hurrengo urtean ere, salbu eta agintaldia ezeztapenaren edo kargu-uztearen ondorioz amaitzen denean.
‎12 Zertaz ari gara lan egiteko gaitasunaz mintzo garenean?
‎G (5) Ingeniaritzako ikasle batek, ingeniaritza informatikoan Graduko 4 urtea egiten ari denak , Zamudioko Teknologia Parkean lan egiten du, enpresaren eta unibertsitatearen artean hezkuntza-lankidetzarako egindako hitzarmenari esker.
‎Era berean, ETAE arrazoiengatiko edo aldi baterako ezinbesteko kasuan oinarritutako ABEEEren bat aplikatzen ari diren enpresaburuek prestakuntzarako lan-kontratuak egin ahal izango dituzte, betiere, kontratu-modalitate horrekin kontratatutako langileek ordezten ez badituzte lan-kontratuak eteteko edo lanaldia murrizteko neurriek ukitutako langileak zein izan eta langile horiek ohikotasunez gauzatutako eginkizun edo zereginak.
‎RED Mekanismoko ABEEE modalitateetakoren bat aplikatzen ari diren enpresaburuek prestakuntzarako lan-kontratuak egin ahal izango dituzte, betiere, kontratu-modalitate horrekin kontratatutako langileek gauzatzen ez badituzte lankontratuak eteteko edo lanaldia murrizteko neurriek ukitutako langileak zein izan eta langile horiek ohikotasunez gauzatutako eginkizun edo zereginak.
‎G Lehenengo tituluko II. kapituluko gizarteeta ekonomia-politikaren printzipio artezkarien artean, nabarmendu behar dira hurrengo artikuluetan jasotakoak: 40 artikuluan (enplegu osoa lortzera bideratutako politika; lanbide-heziketa eta-berregokitzea bermatzeko politika; laneko segurtasun eta higienea; lanaldia mugatzea; opor ordainduetarako eskubidea), 41 artikuluan (Gizarte Segurantzarako eskubidea), 42 artikuluan (atzerrian ari diren langile espainiarren ekonomiaeta gizarte-eskubideak), 43 artikuluan (osasuna babesteko eskubidea), 49 artikuluan (urritu fisiko, zentzumenezko urritu eta urritu psikikoentzat prebentzio-, tratamendu-, birgaikuntzaeta gizarteratze-politika), 50 artikuluan (herritarrei zahartzaroan gutxieneko kaudimena bermatuko dieten pentsioak, aldizka eguneratutakoak; zahartzaroan herritarrek osasun, etxebizitz...
‎Baina ez bakarra, kredituaren apelazio desordenatuak eta tokiko zorpetzeak ekonomian eta finantza-orekan izan ditzakeen ondorioengatik. Beste gogoeta bat da Konstituzioak oinarri terminoa erabiltzen duenean (EKren 149.1.11, 13 eta 18 artikuluak esate baterako) arau-funtzioak ulertzen ari dela , eta funtzio horiek, behar den neurrian, uniformea eta erregela batzuk ziurtatzen dituztela, gai horretan eskumenak dituzten autonomia-erkidegoek eskumen horiek gauzatu ahal izateko; baina eskumen horiek ez dira legegintzako eskumenekin agortzen; izan ere, tratamendu uniformea babesteak erregelamendu-osagarria berrezartzen duenean, eta exekutiboa bera ere justifikatzen da. Neurria aztertzen ari garen kasu honetan, zorpetzearen kontrola eta kreditu-apelazioaren aukera baimentzeari utziz, finantza-politika osoaren barruan, oreka ekonomikoaren erantzukizuna duen agintaritzari esleitu behar zaio zorpetzearen muga arrunta gainditzea dakarren kreditu-eragiketa bat baimentzeko edo ez baimentzeko eskumena" 436.
‎Beste gogoeta bat da Konstituzioak oinarri terminoa erabiltzen duenean (EKren 149.1.11, 13 eta 18 artikuluak esate baterako) arau-funtzioak ulertzen ari dela, eta funtzio horiek, behar den neurrian, uniformea eta erregela batzuk ziurtatzen dituztela, gai horretan eskumenak dituzten autonomia-erkidegoek eskumen horiek gauzatu ahal izateko; baina eskumen horiek ez dira legegintzako eskumenekin agortzen; izan ere, tratamendu uniformea babesteak erregelamendu-osagarria berrezartzen duenean, eta exekutiboa bera ere justifikatzen da. Neurria aztertzen ari garen kasu honetan, zorpetzearen kontrola eta kreditu-apelazioaren aukera baimentzeari utziz, finantza-politika osoaren barruan, oreka ekonomikoaren erantzukizuna duen agintaritzari esleitu behar zaio zorpetzearen muga arrunta gainditzea dakarren kreditu-eragiketa bat baimentzeko edo ez baimentzeko eskumena" 436.
‎Azkenengoz 2022/ 06/ 05an ikusita. jaso behar diren dokumentuak adierazten ditu organo kontrolatzaileari bidali beharreko informazioaren errepasoa egitean463:-Zorpetze-eragiketa onartzen duen dokumentua (TOLTB 52 art.).-Indarrean dagoen ekitaldiko aurrekontu-estaldura egiaztatzea (TOLTB, 49 eta 50 art.).-Aurreko ekitaldiko likidazioari buruzko kontu-hartzailetzako txostena (TOLTB 191 art.).-Aurrekontu arruntaren esku-hartzeari buruzko txostena (TOLTB, 168.4 eta 177.2 art.).-Esku hartzeko txostena, planteatutako eragiketari buruzkoa. ...orren Legearen 73 xedapen gehigarriaren babesean onartutako finantza-saneamenduko edo zorra murrizteko planak eta horien ordezkoak ez direla bete egiaztatzen duena.-Inbertsioen, programen eta gauzatze-mailaren zerrenda, finantzaketamodua, balio-bizitza eta etorkizuneko errentagarritasuna eta eratorritako gastuak (TOLTB 53.7 art.).-Inbertsio-planak eta-programak (TOLTB 166 art.).-Izapidetzen ari diren errekurtsoen ondorioz edo beste edozein arrazoiren ondorioz, epai judizialek toki-erakundearentzat sor ditzaketen arrisku potentzialen ziurtagiria, baldin eta Korporazioaren kaudimenari eragin badiezaiokete, eta esku-hartzearen ziurtagiriak, non toki-erakundearen eta haren erakunde autonomoen aurrekontuari aplikatzeko dauden obligazioen zenbatekoaren berri ematen baita.-Tituluen jaulkipenen kasu...
‎Egoera horretan heltzen gara KAren 4/ 1981 Epaira. Epai horretan argi uzten dira momentu oro errepikatzen ari garen bi gauza: lehenengoa, bakarrik onartu egiten dira momentu puntualetan ematen diren lege-kontrolak; eta aukera-kontrolak, ebazpena administrazioen artean elkar-banatzea suposatzen dutenez, toki-autonomiaren kontrakoak direla.
‎Esparru horretan KAk 1983ko Epaian zera adierazten du: " Orain aztertzen ari garen kasu honetan, zorpetzearen kontrola eta kreditu-apelazioaren aukera baimentzeari utziz, finantza-politika osoaren barruan, oreka ekonomikoaren erantzukizuna duen agintaritzari esleitu behar zaio zorpetzearen muga normala gainditzea dakarren kreditu-eragiketa bat baimentzeko edo ez baimentzeko eskumena. Beraz, baimen-egintzak ondorioak prebenitze aldera ekar ditzake gehiegizko zorpetzearen ondorioz toki-erakundeei gerta dakizkiekeen kalteak, zorpetzearen osotasunari eragiten dioten alderdiak nabarmenduz, eta, zenbatespen horretatik, 149.1.11 eta 13 artikuluko eskumen-tituluak aipa daitezke.
‎Finantza-nahikotasunaren printzipiotik eratorritako bermeak esan nahi du udalerriek beharrezko baliabideak izan behar dituztela esleitutako eskumenak baliatzeko, eta finantza-autonomiaren printzipioak, berriz, ekonomia-, finantzaeta aurrekontu-eremuan antolatzeko eta kudeatzeko ahalak ematen dizkie. Bestalde, Europar Batasunean eratzen ari den gobernantza ekonomikoaren esparruan, garrantzi berezia hartu du aurrekontu-egonkortasunaren eta finantza-jasangarritasunaren prin tzipioa betetzeak. Horrek azaltzen du printzipio hori toki-ogasunen jarduketak gidatu behar dituztenen artean sartzea, betiere EAEren eremuan aitortzen diren berezitasunei kalterik egin gabe.
‎[...] Aurrekoa ikusi ondoren, adierazpen juridiko horrek barne hartzen dituen aspektuak aztertu beharko ditugu; horretarako esan behar da zerga kontuak (edo orokorrean, toki-erakundeen diru-sarrerak) ez direla finantza-zaintzaren helburu bakarra, gastatzeko aukera ere horren barruan dagoela. Hori horrela dela, adibide moduan, hemen aztertzen ari den arazoa desitxuratzeko asmorik ez duen beste autonomia baten legetara joko dugu, hain zuzen ere, Kataluniako
‎Kuriosoa da esangura horretan 66 artikuluaren eta 65 artikuluaren arteko lotura. 1999ko uztailaren 2ko Auzitegi Gorenaren Epaiari jarraituz274, bi artikuluetan izatez antolamendu juridikoaren urraketaz hitz egiten ari da .
‎Ondorioz, toki-erakundeen finantza-autonomia agerian geratzen da" diru-sarreren eskuragarritasun osoa, bidegabeko baldintzarik gabe eta hedadura osoan, beraien eskumen propioak gauzatu ahal izateko"; horrek esan nahi du" diru-sarreren eta gastuen plana ezartzeko askatasuna, azken batean aurrekontua, ez dela konstituzionalki ezartzen izaera absolutuarekin", eta, beraz, autonomia-erkidegoen finantza-autonomia mugatzen duten konstituzio-irizpideak Administrazioaren eremura eraman daitezkeela. Azaldutako guztiarekin bat etorriz, zalantzarik gabe, Estatuaren eskumenak, EKren 149.1.11, 13, 14 eta 18 artikuluek birtualtasuna dute, handiagoa edo txikiagoa, orain aztertzen ari garen manuen Konstituzioa hausteko arrazoiak aztertzeko; EKren 149.1 artikuluak garrantzi berezia du toki-aurrekontuen egonkortasunaren preskripzioak izan lezakeen urraketa aztertzeko, eta artikulu bereko 14 eta 18 arauek EKren 149.1 artikulua eduki behar dute, halaber, tokiko finantza-nahikotasuna urratzen ote den ikusteko," Ezin baita ahaztu Estatuak eskumen bikoitza duela, hemen bat datorrena... Horrela aitortzen du KAren martxoaren 3ko 43/ 2016 Epaiak:
‎• Hiruhilabetero toki-erakundeek honako informazioa bidali beharko dute (HAP/ 2105/ 2012 Aginduaren 16 art.):-Egikaritzen ari diren aurrekontuak eguneratzea, dagoeneko izapidetutako eta/ edo urtea amaitu arte izapidetzea aurreikusita dauden aurrekontu-aldaketak sartuta, bai eta Enpresen Kontabilitate Plan Orokorrari edo haren egokitzapen sektorialei eta egoera osagarriei lotutako erakundeen diru-sarreren eta gastuen aurreikuspenak ere.-Hirugarrenekiko betebeharrak, mugaeguneratuak, likidoak, galdagarriak, aurrekontuari egotz...
‎Hori horrela eta finantza-zaintzari dagokionez, egoki ikusten da LARRAZAbal BASAÑEZek eta Perez de Las HERASek esandakoarekin: " Aspaldidanik defendatzen ari gara Kontzertu Ekonomikoa ez dela Euskadik Estatuarekin dituen harremanak arautzeko tresna bat bakarrik zerga-arloan, baita finantza-arloan ere. Egia da, orain arte, eta adierazpena onartzen bazaigu, Itunaren" tributu-zatia" argi eta garbi nagusitzen dela haren" finantza-zatiaren" gainean (batez ere Kupoan zentratuta), eta, beraz, ohikoa dela Itunak izaera finantzarioa duela eta soilik tributu-izaera onartzen duela ukatzen duenik egotea, nahiz eta Itunaren Legeak hitzez hitz dioena, zeinaren II. kapituluak" finantza-harremanen eta Euskal Herriaren printzipioen artean" izenburua baitu.
‎Baina ezin dugu gauza bera esan nahikotasunaren ikuspegitik. Toki-erakundeak beren gastu-beharrak areagotzen ari diren egoera bati aurre egitera behartuta daude, zerga-baliabideen muga izugarriak kontuan hartuta. Aldaketa demografiko, ekonomiko, politiko eta sozialek, daudenak hobetzeko eskakizunak eta tokiko administrazioaren kostuen igoerak —Zerbitzu horietako askotan berrikuntzak sartzeko ezintasunagatik— Eragin dute zerbitzuen eskaria handitzea tokiko gastuaren hedapenaren funtsezko arrazoiak dira.
‎Nolanahi ere, azken urteotan, TAAILetik sortutako jurisprudentziaren ondoren, tokiko autonomia bat, berme instituzional gisa, eta tokiko autonomia bat, konstituzio-berme gisa, ondorioztatzen ari dira . VELASCO CABALLERO bezalako egileen arabera, Konstituzio Auzitegiak tokiko autonomiaren berme instituzionalaz hitz egitea saihesten du, eta bere metodologia tradizionala alde batera uzten du, hau da, inpugnatzen den lege-arau zehatz bakoitzak EKren 137 artikuluak ezartzen duen toki-autonomiaren berme instituzionala bilaezina egiten duen ala ez egiaztatzea, toki-autonomia konstituzio-printzipio gisa identifikatuz, bere irismen potentzialean laga dezakeena, beste printzipio edo ondasun konstituzional batzuek hala eskatzen duten heinean79 Ildo horretatik intepretatzen hasi zen KAk 2016ko 41 eta 111 Epaietatik aurrera eta horrela jarraitu du.
‎XXI. mendearen hasierarekin bazirudien toki-autonomiaren printzipio horren interpretazioan sakontzen hasteko pausuak ematen ari zirela bigarren deszentralizazioa92 deitu zena egiteko asmoarekin. Baina ez zen horrela gertatu.
‎Hau guztia errege barik egiten ari zirenez , garai honetako behin-behineko erregeordea zen Serrano Jeneralak, Prim Jeneralaren heriotza eta gero, Erregetza Amadeo de Saboyaren eskuetan uztea erabaki zuen. Baina Amadeo I-ak erregetza utzi egin zuen 1873 Urtean eta I. Errepublika aldarrikatu zen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ari diren 10 (0,07)
ari da 5 (0,03)
ari gara 5 (0,03)
ari garen 5 (0,03)
ari delako 3 (0,02)
ari dira 3 (0,02)
ari dela 2 (0,01)
ari den 2 (0,01)
ari bada 1 (0,01)
ari bagara 1 (0,01)
ari dena 1 (0,01)
ari denak 1 (0,01)
ari denean 1 (0,01)
ari direla 1 (0,01)
ari direnean 1 (0,01)
ari zirela 1 (0,01)
ari ziren 1 (0,01)
ari zirenez 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia