2023
|
|
Bada, EAEOn alienazio edo alteritate moduan erabiltzen da, hau da, bulegoen alde hitzartutako lanbide-jarduera bezala. Lan-zuzenbidean, berriz, badakigu inorentasunak zer esan nahi duen, batik bat, inorentasuna merkatuan dagoenean, aztertzen
|
ari garen
lan-harremanetan gertatu antzera (ikusi 1 gaia, 1.3).
|
|
Beste gogoeta bat da Konstituzioak oinarri terminoa erabiltzen duenean (EKren 149.1.11, 13 eta 18 artikuluak esate baterako) arau-funtzioak ulertzen ari dela, eta funtzio horiek, behar den neurrian, uniformea eta erregela batzuk ziurtatzen dituztela, gai horretan eskumenak dituzten autonomia-erkidegoek eskumen horiek gauzatu ahal izateko; baina eskumen horiek ez dira legegintzako eskumenekin agortzen; izan ere, tratamendu uniformea babesteak erregelamendu-osagarria berrezartzen duenean, eta exekutiboa bera ere justifikatzen da. Neurria aztertzen
|
ari garen
kasu honetan, zorpetzearen kontrola eta kreditu-apelazioaren aukera baimentzeari utziz, finantza-politika osoaren barruan, oreka ekonomikoaren erantzukizuna duen agintaritzari esleitu behar zaio zorpetzearen muga arrunta gainditzea dakarren kreditu-eragiketa bat baimentzeko edo ez baimentzeko eskumena" 436.
|
|
Egoera horretan heltzen gara KAren 4/ 1981 Epaira. Epai horretan argi uzten dira momentu oro errepikatzen
|
ari garen
bi gauza: lehenengoa, bakarrik onartu egiten dira momentu puntualetan ematen diren lege-kontrolak; eta aukera-kontrolak, ebazpena administrazioen artean elkar-banatzea suposatzen dutenez, toki-autonomiaren kontrakoak direla.
|
|
Esparru horretan KAk 1983ko Epaian zera adierazten du: " Orain aztertzen
|
ari garen
kasu honetan, zorpetzearen kontrola eta kreditu-apelazioaren aukera baimentzeari utziz, finantza-politika osoaren barruan, oreka ekonomikoaren erantzukizuna duen agintaritzari esleitu behar zaio zorpetzearen muga normala gainditzea dakarren kreditu-eragiketa bat baimentzeko edo ez baimentzeko eskumena. Beraz, baimen-egintzak ondorioak prebenitze aldera ekar ditzake gehiegizko zorpetzearen ondorioz toki-erakundeei gerta dakizkiekeen kalteak, zorpetzearen osotasunari eragiten dioten alderdiak nabarmenduz, eta, zenbatespen horretatik, 149.1.11 eta 13 artikuluko eskumen-tituluak aipa daitezke.
|
|
Ondorioz, toki-erakundeen finantza-autonomia agerian geratzen da" diru-sarreren eskuragarritasun osoa, bidegabeko baldintzarik gabe eta hedadura osoan, beraien eskumen propioak gauzatu ahal izateko"; horrek esan nahi du" diru-sarreren eta gastuen plana ezartzeko askatasuna, azken batean aurrekontua, ez dela konstituzionalki ezartzen izaera absolutuarekin", eta, beraz, autonomia-erkidegoen finantza-autonomia mugatzen duten konstituzio-irizpideak Administrazioaren eremura eraman daitezkeela. Azaldutako guztiarekin bat etorriz, zalantzarik gabe, Estatuaren eskumenak, EKren 149.1.11, 13, 14 eta 18 artikuluek birtualtasuna dute, handiagoa edo txikiagoa, orain aztertzen
|
ari garen
manuen Konstituzioa hausteko arrazoiak aztertzeko; EKren 149.1 artikuluak garrantzi berezia du toki-aurrekontuen egonkortasunaren preskripzioak izan lezakeen urraketa aztertzeko, eta artikulu bereko 14 eta 18 arauek EKren 149.1 artikulua eduki behar dute, halaber, tokiko finantza-nahikotasuna urratzen ote den ikusteko," Ezin baita ahaztu Estatuak eskumen bikoitza duela, hemen bat datorrena... Horrela aitortzen du KAren martxoaren 3ko 43/ 2016 Epaiak:
|