2000
|
|
Tesi hauek guztiak funtsezkoak izan ziren Vienako Zirkuluak Tractatus ari egindako ongietorrian, areago beharbada filosofiaren kontzeptu argitze eginkizunarena eta egiaztagarritasun printzipioarena. Alta, Wittgenstein errespetatu behar dugunez, esan beharra dago Tractatus ean egiaztagarritasun printzipioak hain funtsezko
|
lanik
ez zuela bete. Askok horrela pentsatzea Schlicki eta Carnapi lepora dakieke, beren interpretazioa izan zelako egiaztagarritasunari Tractatus ean ez zeukan indarra eman ziona.
|
2001
|
|
Eta ez dago interpretaziorik interpretatzen den hori egiazkoa ala faltsua den jakin gabe, kasu honetan, olerkariak adierazitako esanahiaren egiazkotasuna ala faltsutasuna bereizteko gaitasunik gabe. Beraz, interpretariaren
|
lana
ez da ulertzen ez den mezuaren argitze lana bakarrik. Errezitatze soilak, ondorioz, ez du esanahiaren ulerpena bermatzen, derrigorrezkoa bihurtzen delarik egibalio zuzena finkatzeko gaitasunaren jabe izatea.
|
|
Naturaren sistema: Adimenaren adigai hutsak edo kategoriak aurkeztu ondoren, ezagutzak behar dituen bigarren mailako adigai bereziagoak kategorien arteko harremanetatik eta kategoria begiespen harremanetik erraz lortzen direla dio Kantek, baina hau zehazteko
|
lana
ez du gauzatzen Kritika n, etorkizuneko sistemarako uzten du. Gainera, lan erraza izango dela aipatzen badu ere, ez zuen inoiz burutu.
|
2002
|
|
Panoptikoan
|
lana
ez du ezerk gorrotagarri bihurtu behar. Espetxeetako izua zigorren zorroztasunak, jantzien umiltasunak, elikagai eskasiak eta askatasun ezak eragiten dute, ez, ordea, lanak.
|
|
Hezkuntza eta lanari dagokionean, berriz, gauza jakina da ikasketak burutzeko aukerak eta programak ez direla oso ugariak eta espetxeak eskaintzen dituen
|
lanak
ez dutela balio presoak gerora biziraun ahal izateko, gaizki ordainduak eta merkatu beharrei erantzuten ez dietenak baitira kasurik gehienetan.
|
|
Hitz atzeen izenburuek ere erakusten dute Panoptikoak espetxe gisa zuen indarrean jarria zuela arreta Benthamek, horren gainerako funtzio posibleetan baino gehiago10 Gutunak eta Hitz atzeak 1791n11 argitaratu ziren Dublinen eta Londresen, hiru grabatu argigarrirekin batera; edizio horri esaten zaio sarritan lehenengo" argitalpena", nahiz eta Benthamek berak zera esan zuen: lana," inprimatu den arren, ez da sekula publiko egin hemen" (Londresen, alegia) 12; eta geroago adituak bat etorri ziren
|
lana
ez zela" argitaratu, hitzaren zentzu hertsian" 13.
|
2003
|
|
Gizakiarengandik at ikusten ditugun zeruak, izarrak, argia eta haizea on erkide gisa dira ageri, horien erabilera bat bederari dagokio oso osorik, lurrak eta itsasoak sortzen dituzten gauza guztiak erabilera erkidekoak diren ber; hala ere, deus ez da erabilgarri gure premietarako, artean hainbaten
|
lana
ez badago. Horrek gizakiak ezinbesteko egiten ditu bata bestearekiko eta modu berean, elkarrekiko harreman ugariak sortzen, nekazaritza, merkataritza, arteak, zientziak eta bestelakoak ere, bizitzaren premia ugariak nahitaezko egiten dituztenak.
|
2004
|
|
Pentsamendu hauen artetik lehenetakoa zera izan zen: jabetu nintzela kontuan izan behar nuela zati ugariz osatua eta zenbait maisuren eskuez egindako
|
lanetan
ez dagoela, sarritan, bakar batek egindako lanetan hainbat perfekzio.3
|
2005
|
|
Konparaketa hau, beti ere, oso gauza zaila da: ze, batetik, nik dakidala ez dago oraindik antzeko helburuarekin egindako herri leinu bakar bati buruzko ikerketarik eta, bestetik, eskura ditugun hizkuntzei buruzko
|
lanek
ez dituzte konparaketa orokor egokiak eskaintzen. Hizkuntz lan horiek, aldiz, bestelako gauzetara eta lanetara bidaltzen gaituzte ia beti:
|
|
Horrela, bada, hizkuntza ez da gizakiaren formazioaren lekuko pasiboa, eta bere
|
lana
ez da mugatzen giza garapen prozesu horren berri ematera; alderantziz, hizkuntza pertsona ororen eta bakoitzaren formazio intelektualaren eta moralaren eragile aktiboa da ere. Kontuan hartu beharrekoa da, baina, gizakiaren formazioa maila kognitiboan antzematea errazagoa baldin bada ere, egiaz, formazio horren alde etikoa ez dela inolaz ere garrantzi txikiagokoa.
|
2008
|
|
Lanaren bitartez berreskuratzen du morroiak bere baitarakoa. Lanik gabeko izua barrukoa eta mutua da; izurik gabeko (bizitza galtzeko izurik gabeko)
|
lanak
ez du lortuko bere helburua: kontzientzia ez da askatzen bera determinatzen edo mugatzen duen edozein izatetik, lanak zerbitzu bezala erakusten baitu ezezkotasuna.
|
2009
|
|
Zenbaitek jarraitzen dute marxismoa lantzen eta beste pentsamenduekin osatzen; beste batzuek marxismoari eusten diote, kapitalismoaren barnean sortzen hasi diren kontraesan berrien zain, marxismoaren kritika erabiltzeko eta beste nagusiagoaren erak aurkitzeko. Dena dela, marxisten eskutik sortzen diren
|
lanak
ez dira eten eta eztabaida guztietan parte hartzen dute filosofo eta pentsalari komunistek.
|
2014
|
|
Horrek Wagnerren antisemitismora itzultzen gaitu: Wagner defendatzen denean esanez" XIX. mendeko
|
lanak
ez lirateke atzeraeraginez epaitu behar, haien gainean Holokaustoaren itzala proiektatuz", erantzuna izan litzateke, hain justu, Benjaminen nozioa aplikatzea hemen, zenbait testu aztarnekin egindako amaitu gabeko ehundurak bezalakoak direla, garatu gabeko filmak bezala gerora soilik irakurgarriak izango direnak, ondorengo garai batean, dituzten ondorioak eguneratuko direnean.... Antisemitismoa ez da, ordea, Wagnerren unibertsoko azken ‘egia’ ezkutua:
|
2021
|
|
Pribatizazio prozesuaren aurrean, publifikazioa, nazionalizazioa eta munizipalizazioa kogestioaren bidez. Lurralde bakoitzaren barruan, subsidiariotasun politikoa, erakunde txikienak boteretuz eta horien eskumenak handituz. Lan ordainduak ez du inoiz
|
lan
ez ordaindua gaindituko, ez denboran ezta balioan ere, eta banakako guztiek lan ordaindu eta ez ordaindu antzekoa egingo dute. Zaintza derrigorrezko eta txandakakoaren ezarpena:
|
|
Existentziari zentzua ematen diona etorkizun ireki berrietarako hedapena izanik, aipatutako
|
lanak
ez dira subjektu autonomo gisa berretsi eta bizitzari zentzua emateko gauza:
|
|
Ezkonduak badira, beraien soldata" osagarri bat besterik ez" dela ulertuta," parien" pare aritzen dira, baldintza eskas eta" miserableetan". Gainera," lantegiko zereginek ez diete baimenik ematen etxeko
|
lanak
ez egiteko" (II: 450).
|
|
Horrek ez du esan nahi etxetik kanpoko
|
lanak
ez zituenik egiten: nekazaritzan, merkataritzan, zaintzan, industrian...
|
|
EAEko demokrazia patriarkala. Lan ordaindua,
|
lan
ez ordaindua, ongizate erregimena eta eremu sozio-politikoa, Gasteiz, Emakunde.
|