2000
|
|
Alabaina, askoz egokituagoa da Estatuaren aniztasun politiko kultural territorialari dagokionean.Zentzu honetan, nahiz eta Autonomia Erkidegoen arloaren gaineko eskuduntzak mugatuak diren eta zenbait gaitan goitik behera Estatuaren araudi eta jarrerek baldintzatuta dauden, zentralista beti; oztopatzaile askotan komunikabide autonomikoekiko; zatikatzaile gehienetan?, aukera errealak dituzte hauek beren inguruetan egiturapropioak eta ezberdinak garatzeko. Hala erakusten du EITBren esperientziak berak, nahiz eta horretarako Estatuak ezarritako lege mugetatik harago
|
joan
behar izan duenzenbaitetan, edo horren zirrikituak baliatu, EITB bera sortu edo bigarren kanala zabaldu zenean bezala. Lurraldetasunaren arlotik ere ETB1en seinalea Iparraldera normaltasunez hedatzea lortu da; ordea, Nafarroako hedapena ez da osoa, ezta ofizialaere.73
|
|
Ondoko irailean, 1958koan beraz, Aljeriara soldadu
|
joan
behar izan nuen, 1960koabenduraino. Udatik Xarriton-ekin hitzartua nuen, itzultzean Hazparneko ikastetxeanirakasle sartuko nintzela.
|
|
Kontalariak ipuineko protagonistak ezagutzen dituen ideia, tradizioak berakeskaintzen du, bukaerako formula eta lelo batzuek adierazten dutenez (Kaltzakorta1989, 22), adibidez: «Nik azkenik ikusi nituenean...», «Ni hara iragan nizenean», «Lorietan banindagon haien ezteietara
|
joan
beharrez...». Inori sinetsarazteko asmorikgabe eta alegiazko baieztapenen bidez, ipuinak berak jokatzen du jokoa, edo hobetoesanda, erakusten du jokoa, berdin egiteko gonbita luzatzen.
|
|
–Kuartelera
|
joan
behar duk, Antton. Hemen ez zegok gauza onik, eta disgusturen bat izango diagu deskuidatuz gero.
|
|
Alde horretatik interesgarria iruditzen zaigu, hizkuntza egokia, ren ideiaren inguruan zerbait esatea, modernotze prozesuari aurre egiteko gai den aldetik. Zentzu horretan, hizkuntzaren erabilpen ideologiko hutsak arreta berezia merezi duelakoan gaude, Estaturik gabeko nazionalismo batzuek egiten duten erabilpenak bereziki, adibideak izateko, ez dago urrunera
|
joan
beharrik?. Neurri handi batean, hizkuntza egokia, ren arrazonamendua ontzat harturik, beren hizkuntza erabili izan dute nazio identitate, nortasun edota parte izatearen elementu gisa, baina kultur hizkuntza sortzeari uko eginez.
|
2001
|
|
Beraz, identifikazio hori burutu ahal izateko, prozesu logiko bati ekin behar zaio: perfumeak perfume dendetan saltzen badira eta horietan perfume batzuen laginak usaintzea dohainik eskaintzen badizute, bertara
|
joan
behar dela ondoriozta genezake, norberaren lotsa gaindituz, noski.
|
2002
|
|
Zentzu horretan, gure iritziz, unibertsitate publikoak ez du gizarte elebidunbaten isla izan behar bakarrik, hau da, ez bakarrik gizartean gertatzen dena apurbat islatu, eta, beraz, gizartean dauden tentsioak eta arazoak ere unibertsitateanizatea?; aitzitik, urrats bat aurrerago
|
joan
behar du, apur bat aurretik euskararennormalkuntzan eta euskararen zabalkuntzan. Beraz, berriro diot, nik ez dut hortazezer esango, Mikel Aizpuruk azaldu baitu gure historia.
|
|
Lurraldetasuna. Normala ote da Ipar Euskal Herriko ikasle asko (7000ikasletatik 6300) 8 Frantziara
|
joan
behar izatea ikastera. Euskal Herrikoedozein ikaslek Euskal Herriko edozein unibertsitatetan ikasteko eskubideaizan behar du, eta gaur egun hori ez dago bermatuta.
|
|
Espainiak eta Frantziak beti oztopatu dute gure herriaren garapena egituraketa maila guztietan, eta unibertsitatearen arloa ere horren adibidea da. Era horretan, historian zehar euskaldunok ikasketa unibertsitarioak burutzeko asmoa izanik, atzerrira
|
joan
behar izan dugu. Horren aurrean, euskaldunontzat unibertsitaterik ezizatea hobe zela esaten zuen Unamunok, zeren, horrela, etxetik irten beharreanbaikeunden eta horrek mentalitatea ireki egiten baitzuen, aberastu, zabaldu... 9.Baina horren ondorioz, euskal unibertsitarioak arroztu egin dira.
|
|
Irakasleari honen inguruko prestakuntza edo laguntza didaktikoa ziurtatubeharko zaio. Irakasleak seguru
|
joan
behar du klasera, metodo berriaksorrarazten duen segurtasunik eza gaindi dezan.
|
|
Gehienbat, biografiaren erabilpenik hedatuena ospe handiko pertsonaiei loturik joan denean, historialari profesionalek ikerketa metodo horren aurkako kritika zorrotzak egin ditugu. Badirudi, betidanik eta betiko, garrantzi handiko pertsonaia historikoen bizitzaren deskribapenarekin erlazionatuta
|
joan
behar duela biografiak; eta, apropos aukeratutako portaeraizan den ez badakigu ere, ahaztu egin dugu biografia zein prosopografia metodohistorikoak baino ez direla.
|
|
Aurrez erabakitako helburua lortzeko asmotan erabilitako metodo efektiboen ondorioak ezagunak dira. Ez dago denboran eta espazioan urrutira
|
joan
beharrik. Baina ez bedi zerrenda Gernikara, Auschwitzera eta Palestinara mugatu; ezta Hiroshima eta Nagasaki, Txernobil eta amets faustikora ere.
|
|
Kontzeptu naturalista bat erabiltzearren, kontserbazionismoa ez da nahikoa hizkuntzen mundu honetan. Harago
|
joan
behar da.
|
|
Haietan bidea seinaleztatua badago eta bertokoei galdetuz errakuntzak saihesten dituzu; hemen, berriz, gehien ibilia eta ezagunena duzu gehien engainatuko zaituena. Argi gera bedi ezer baino lehen, ez diogula abereen gisan aurrekoen bideari jarraitu behar, hauek ez baitoaz
|
joan
behar den lekura, jendea doanera baizik. Ez gaitu ezerk gaitz handiagotan sartuko, nola jendearen esamesei egokitu nahiak, onena dela uste baitugu gehienek onartzen dutena, jardunbiderik ibiliena; eta, sarri gertatzen dena, ez gara arrazoiaren arabera bizi, imitatu beharraren moldera baizik.
|
2003
|
|
Horregatik, globalizazio ekonomikoaren garaian, ekintza lokala beharrezkotzat jo behar dugu, baina ezinbestean elkarloturik
|
joan
behar du une honetanmunduaren ibilbidea markatzen duten nazioarteko instituzioak aldatzeko lanarekin.
|
|
Zergatik? Aseguru enpresekerantzunkizun mugagabearen kontra
|
joan
behar baldin badute, segurtasunaren kontua serioski hartuko dutelako, bestela orain arte izan den moduan oso merke ateratzen zaizkie istripuak, eta horregatik jarraitzen dute ontzi hauek itsasoetan zehar.
|
|
Euskal errealitateari kanpotik begiratuz gero, zaila da erantzun lineal edo orokorrik aurkitzea. Hortaz, barrurago
|
joan
behar da, barrukoari begiratu, euskalsistema politikoaren eta sistema horretako alderdi politikoen eta, bestetik, gizartezibilaren artean oraindik bizi bizirik dirauten haustura eta gatazketan. Gatazka etaikuspegi desberdin horiek aldatzen ari dira, etengabe, eta ez bakarrik euskal gizartean dagoen banaketagatik (gizartearen zati batek bere burua nazionalistatzat jotzen du eta beste zati batek ez du bere burua horrelakotzat jotzen) baizik eta joerahoriek, itxuraz egonkorrak izanik, politika neoliberalen arazo berriek eraginda, krisian sartuta daudelako, eta egitez Euskadiri atzerritik begiratzen diotenentzatnahiz euskal herritzarrentzat oso panorama politiko, kultural eta sozial konplexuasortzen dute.
|
|
Karmel-en bertan «unibertsitate baten beharra» azpimarratu zuen, «eta horrek barruti bakarra eskatzen du, euskara erabiltzen den lurralde guztiak bere baitan jasoko dituena». Hala ere, horrek ez zuen esan nahi UEUk unibertsitate paralelo baten bila
|
joan
behar zuenik. «Gaurregun dauden unibertsitate gaindiketa izan nahi du UEUk epe luzean erdietsi gura duena».
|
|
Euskal ikasleen patua, beste toki batzuetara, nahitaez
|
joan
beharra. Zeruko Argia 672,.
|
|
Giro horretan, beharrezkoa zen euskal kulturgintzan, oraindik ez zen euskalgintza hitza erabiltzen? ari ziren pertsonak, taldeak eta erakundeak bateratzea, «zer nahi dugun, noraino
|
joan
behar dugun, zein bide urratu behar, zein urrats eman behar dugun jakitea eta elkarrekin erabakitzea»101 UEUk zenbait ahalegin bultzatu zituen bide horretan, eta horren ondorio izan zen 1976ko urriaren 31n Durangon, bertako Euskal Liburu eta Diskoaren Azokarekin batera egindako batzarra; UEUk proposatuta, Xabier Mendiguren izan zen moderatzailea. Ehun lagun inguru bildu ziren:
|
|
Beste bientzat, ordea, Euskal Unibertsitateak euskal espiritua jaso behar zuen, eta espainiar unibertsitatearen atzerapena eta isolamendua gainditu behar zituen. Santamariaren 1974ko hitzak erabiliz, Unibertsitateak Euskal Herriaren kulturazaleen gosea ase behar zuen, azken horiek «behar duten buruzko janaria ematen ez dienean, beste kultura baten bila
|
joan
behar dute hauek, nahiz ta nahiez»10 Edozein kasutan, unibertsitate osoa izan behar zuen (fakultate klasikoak izango zituen, eta Euskal Herriari eta munduko beharrei zegozkien ikerketa guneez hornituta) eta Euskal Herriaren berezko ezaugarriak (hizkuntza, legedia, historia, bizimoduak eta abar) aztertuko zituzten, beste edozein unibertsitateren ahalmenekin11 Bazeuden, aldiz, funtsezko desberdint... zein harreman izan behar zuen Euskal Unibertsitateak indarrean zegoen Unibertsitate ofizialarekin eta zein zen euskararen tokia eredu horretan.
|
2004
|
|
Moralherlsiak eta barne gogocta cgiicko beharrak laburbiltz.cn dute haren mczua. Baina. azkenean. kartzelara
|
joan
behar izan zuen. Saint Cyranen jarraitzaileetako bat BarkoxekoMartin izan zen().
|
2005
|
|
Irunen behintzat kabildoen prozesioak bere tirabirak izan zituen. Bigarren Errepublikanudalbatzak San Pedro eta San Martzial egunetako mezetara
|
joan
behar ote zuen urtero eztabaidatzenzen (Navas: Cinco años); lehenago ere arrunta zen udalbatza osoa ez baina zinegotzi batzuk bakarrikjoatea.
|
|
Tekniken artean honako hauek erabil daitezke: eguneroko lanaren behaketa, egunkariak; eskalak; ohiko azterketa eta frogak; galdera irekiak; galderaitxiak, ikaslearekin elkarrizketa, azterketa liburu irekiarekin; hausnarketak; ikaslearen ahozko azalpenak; lan monografikoak, e.a. Teknika hauekikaslearen adinarekin batera
|
joan
behar dute.
|
|
Bikotearen arazoaren adibide bat: senar emazteak eztabaidan ari diraigande arratsaldean nora
|
joan
behar duten erabakitzeko. Senarrak futbolerajoan nahi du eta emazteak zinemara.
|
|
Baina perpaus gramatikalak konbinatuz testu desegokiak sor daitezke eta horri buruz ohiko gramatikek ezer gutxi esaten digute. Ondorioz, perpausetik harago
|
joan
beharra daukagu, testu egokiak sortuko baditugu: bestela esateko, zuzentasun gramatikala gutxieneko baldintza izango da testu egokiak sortzeko baina ez baldintza nahikoa?.
|
2006
|
|
1996an ipuin liburu txiki bat argitaratu nuen nire bigarren eleberriarenaurrerapen gisa, eta bertan agertzen diren hiru kontakizunak euskal gatazkariburuzkoak dira. Bigarrenean ETAk hil zuen nire ikasle baten istorioa kontatzen da.Neska hau polizia baten alaba zen eta bera eta bere familia bizi ziren polizientzakoetxean ETAk bonba bat jarri zuelako beste etxe batera bizitzera
|
joan
behar izanzuten, ikastetxetik urruti. Horregatik, aitak eramaten zituen goizero bere autoan.Polizia honek beti begiratzen zuen autoaren azpian bonbarik bazegoen ere, eta ezzien seme alabei sartzen uzten dena ondo miatu arte.
|
|
Horrelako literatura irakurtzen dugu klasean hamabiurterekin. Pentsa nolako mundua den, 15.000 biztanleko herri batean 14 urte arteikas daiteke bakarrik, gero Eibarrera
|
joan
behar. Elgoibarren ez dago 14 urteakbete eta gero non ikasirik.
|
|
Munduko bizikleta desastreenean, bainaPasargadarantz nindoala. Oinez
|
joan
behar izan arren ere, Pasargadaranindoala. Eta bidaiaren helburua ez dela egundo aldatu.
|
|
XIV. mendearen erdialdetik arrantzale euskaldunak zeuden Asturias aldean eta Galizian, baita Ipar Itsasoan eta Irlandan ere. Balea arrantza ere egiten zen, gantza eta olioa lortzeko batez ere (sain deitua), nahiz eta gero eta urrutiago
|
joan
beharra izan baleak harrapatzeko, horrela, XVI. mendearen hasieran Ternura iritsi ziren. XIV mendeaz geroztik Bermeoko mareanteen edo marinelen kofradia agertzen da, haien antolaketa adierazten diguna
|
|
Normalean bi edo gehiago izaten ziren eta haien betebehar nagusia, kontzejuaren kontuak eramatea izaten zen, kontu liburuetan eta urte bukaeran aurkeztu behar zituzten sarrerak eta gastuak eta Bizkaian korrexidoreari erakutsi behar zizkioten ondo zeudela egiaztatzeko. Gainera, prokuradore lana ere betetzera iritsi ziren, hots, hiribilduaren ordezkari izatera beste erakundeen aurrera
|
joan
beharra zegoenean.
|
|
Teoriaren eta praxiaren arteko lotura da beste nortasun ikur garrantzitsu bat: gogoeta espekulatiboak eta esperimentazio sozialak eskutik
|
joan
behar zuten. Teoria Kritikoaren bihotzean bertan kokatzen da planteamendu hori:
|
2007
|
|
Guztiak
|
joan
behar du norabide berean. Azken finean, lortu nahi dena hauxeda:
|
|
Barrura, kanpora, akziodunei, bezeroei... Mundu guztiak
|
joan
behar du norabide berean, bestela anarkiahutsa da. Enpresak argi eduki behar du nora joan nahi duen, adibidez, «% 10 hazinahi duela, Ekialdeko Europako merkatuetara, eta, batez ere, Poloniara iritsi nahiduela».
|
|
Enpresa barruko jendeamotibatzen ez baduzu, halako batean, bati proposamen bat egingo diote eta aldeegingo du, edo beste batek alde egiteko bidea berez aurkituko du. Azkenean, proiektu bat eduki eta aurrera joatea nahi baduzu, enpresa parte hartzaile etamoderno baterantz
|
joan
behar duzu.
|
|
Normalean planak egiten dira. Helburu nagusi bat ezartzen dugu eta hori lortzeko, pausoz pauso
|
joan
behar dugu. Urtero plan bat egiten dugu, lehentasunaekintza zehatz batzuei ematen diegu, eta ekintza horiek martxan jartzen ditugu.Puntu garrantzitsuenak zeintzuk diren aztertzen dugu eta indarra non egingoden erabaki.
|
|
Enpresa bezala bai. Beharrak ezberdinak izaten dira kanpora eta barrura begira, baina batera
|
joan
behar dugu. Ezin da kanpora begira gauza bat bultzatu etabarrura begira beste bat.
|
|
Ezin da ukatu herri aginteek izaera berezia dutenik. Herri aginteen izaeraberezia nabarmentzeko ez dugu filosofia politikoetara
|
joan
behar. Eguneroko jardunean baitira desberdinak.
|
|
Ez. Eta horrek ez du esan nahi prentsaurrekoetara
|
joan
behar ez denik. Erakundeek sortzen duten informazioa garrantzitsua da, gizartean eragiten duelako.Nik erakundeetan sinesten dut; beste gauza bat da sistemaren aurkakoa bazara, baina ez da nire kasua.
|
|
Bada, baieta ez. Zeren eta erakunde batek komunikazio estrategia bat planteatzenduenean, denak planteamendu horren arabera
|
joan
behar du. Bestela, erakundebatean, alor batetik bestera, edo pertsona batzuengandik besteengana kontraesanak, edo gutxienez, ezberdintasunak egon daitezke, eta hartzailearentzathori oso nahasgarria da.
|
|
Azkenean, protokolo edo metodologia bat jartzea da, adibidez, jarrera etiko batekin lan egiteko, edota jasangarritasunaren memoria egiteko. Horrek guztiak, ordea, ez du balio bakarrik jendeari erakusteko edo idatzita duzula egiaztatzeko; atzean, zenbaki batzuk daude eta horiek, urtez urte, betetzen
|
joan
behar dira.Esaterako, aurten 1.000 lanpostu badauzkagu, datorren urtean, gutxienez, 1.001izan genituzke. Prestakuntzan, lehen% 2 inbertitzen bagenuen, orain% 2,1 inbertitu dugu.
|
|
Baina garrantzitsua da; enpresa guztiek bide horretatik jotzen badute, guk erehortik
|
joan
behar dugu. Lehiatzeko erreminta bat da, ados.
|
|
Enpresak dirurik irabazten ez badu, ezin ditu kalitatezko lanpostuak sortu, eta gizarteak kalitatezko lanpostuak eskatzen dizkio. Horretarako, enpresak ongi
|
joan
behar du, enpresak bere esparrua eta bere kontuak harroagertzea erabat zilegi da eta hori ulertu egin behar du gizarteak. Azken batean, enpresak aberastasuna sortzen baldin badu, aberastasun hori itzuli egin ahal izangodio gizarteari, eta bestela ez.
|
|
d. Guri gauza garrantzitsuak lantzen ditugula iruditzen zaigu, esparruinteresgarria dela, baina jendea oso epela da, ez gaitezen engainatu. Esanbezala, hau eboluzio baten barruan ulertu behar dugula uste dut, etapixkanaka
|
joan
behar dugula maila teorikoan aurreratu duguna mailapraktikoan ere aurreratzen.
|
|
ezta inondik ere. Orduan. Bada, ekin eta jarrai, baina non gauden eta noren artean bizi garen ahantzi gabe.Infernura
|
joan
behar baldin badugu, goazen, baina zergatik goazen jakinda, eta ezeuskaldun askoren betiko lelokeriak itsututa. Izan ere, bizi garen baso mota honetan bizi eta otsoaren berri izango ez bagenu bezala bizitzea, onenean, umekeriagalanta baita.
|
|
Zentzu horretan, lan merkatua gehiagomalgutu beharraz hitz egiten du eta, bere esanetan, ongizate estatuak ez liekeoztoporik ekarri behar enpleguaren hazkundeari eta produktibitateari (Kok, 2004: 8). Beraz, lehen atalean aurreratu dugun bezala, Europako Batzordearenplanteamendua ekonomizista da, ekonomiaren hazkundea lehenesten du eta bereustez ikuspegi sozialak haren atzetik
|
joan
behar luke.
|
|
–gaixo dagoenak ez du lanik egiten, ni gaixo nago, beraz ez dut lanik egiten?; nahikoa da esatea: , gaixo nago eta ez
|
noa
beharrera?. Ez da erabateko entimema bat, zeren, bere garapenean, enuntziatua ez bailitzateke silogismotankerakoa izango.
|
|
Gainontzeko urteren bat denean, transferituko den eskumenean administrazio zentralak, urte horretan, gastatu behar duenari egozpen indizea aplikatuko zaio eta emaitza Kupotik deskontatuko da. Hurrengo urteetarako, oinarrizko Kupora
|
joan
behar da eta eskumen honetan administrazio zentralak, estatu mailan, gastatu zuenari egozpen indizea aplikatuko zaio eta emaitza oinarrizko urteko Kupo likidotik deskontatu; gero, Kupo likido, berri, horri, eguneratze indizea aplikatuko zaio dagokion urteko edo t-ko Kupoa zenbatesteko.
|
|
Nagusiki auzi hau Frantzian haizatu da, eta badu zerikusirik eznazionalismo frantses ohiko horrekin, U. Rick en gaiaren ikertzaileak ikusarazten digunez. Ordena erretoriko (hiperbatoniko) «artifizialari», hitzen ordena «naturala» (hots, logikoa) kontrajarririk, erabakitzen da frasean aurrena, logiko eta naturalki, substantziak
|
joan
behar duela, Aristoteles-en kategorien taulan bezala, gero horren predikazio edo aditzak segitu behar du, eta predikatu edo objektua dator azkena (subjektua? > aditza? > objektu/ konplementua). Frasearen egitura «natural» hau, haatik, ez da grekoarena, ez da latinarena, frantsesarena da!
|
|
«Le roi le voulut ainsi: ma plume pouvait être utile à ses frères», ik. Rivarol, Oeuvres choisies, loc. cit, bol. I, 280 Beste toki batean, ordea, bere satirekin irabazitako etsaien ihesi
|
joan
behar izan zuela, iradokitzen du: «En émigrant, j? échappai à quelques jacobins de mon Almanach des grandes hommes» (I, 288).
|
|
Sabin Arana fundazioko buru eta Eusko Legebiltzarreko buru ohi Juan Mari Atutxa, berriz, «penatuta» azaldu zen Ibarretxek deklaratzera
|
joan
behar duelako.
|
|
[Juan Mari Atutxa Sabin Arana fundazioko buru eta Eusko Legebiltzarreko buru ohiA], berriz, «penatuta» azaldu zen Ibarretxek deklaratzera
|
joan
behar duelako.
|
|
Juan Mari Atutxa, [Sabin Arana fundazioko buru eta Eusko Legebiltzarreko buru ohi (A)], berriz, «penatuta» azaldu zen Ibarretxek deklaratzera
|
joan
behar duelako.
|
|
Juan Mari Atutxa, [BERAU Sabin Arana fundazioko buru eta Eusko Legebiltzarreko buru ohi (a)], berriz, «penatuta» azaldu zen Ibarretxek deklaratzera
|
joan
behar duelako.
|
|
Juan Mari Atutxa, [buru (a) Sabin Arana fundazioAN eta buru ohia Eusko LegebiltzarreAN], berriz, «penatuta» azaldu zen Ibarretxek deklaratzera
|
joan
behar duelako.
|
|
[Juan Mari Atutxa], [BERAU buru (a) Sabin Arana fundazioAN eta buru ohia Eusko LegebiltzarreAN], berriz, «penatuta» azaldu zen Ibarretxek deklaratzera
|
joan
behar duelako.
|
|
Bazituen bordari hark hiru seme. Egun batez [erraten diote] bere amari emateko pilota bana eta soseko olata bana,
|
joan
behar direla munduz mundu. (9 or.)
|
|
Egun batez [erran zion]
|
joan
behar zuela bazterren ikusterat. (19 or.)
|
|
Bazituen bordari hark hiru seme. Egun batez bere amari pilota bana eta soseko olata bana emateko [erraten diote],
|
joan
behar direla munduz mundu. (9 or.)
|
|
Egun batez bazterren ikusterat
|
joan
behar zuela [erran zion]. (19 or.)
|
|
munduz mundu
|
joan
behar direla [erraten diote]. (9 or.)
|
|
Arras miserableak [ziren]. Semeak egun batez erran zion bere amari
|
joan
behar zuela ea zerbait irabaziko zuen. (123 or.)
|
|
(...) Egun batez semeak bere amari
|
joan
behar zuela erran zion ea zerbait irabaziko zuen.
|
|
Behin batez bazen emazteki bat. Bazituen hiru alaba eta egun batez gazteena [abiatu zen]
|
joan
behar zela sehi. (39 or.)
|
|
Bazituen hiru alaba eta egun batez gazteena [abiatu zen] SEHI
|
joan
behar zela. (39 or.)
|
|
Sabin Arana fundazioko buru eta Eusko Legebiltzarreko buru ohi Juan Mari Atutxa, berriz, «penatuta» azaldu zen Ibarretxek deklaratzera
|
joan
behar duelako.
|
2008
|
|
Laskuraindarrei buruz hitz egiteko edukiko dugu parada hoberik. 1779ko soldadu deialdiari dagokionez, aipatu behar da behartuta
|
joan
behar zutenen (23 lagun) eta zozketaz irtendakoen artean (20 lagun) egin zen bereizketa, horren arrazoi zehatzik ezagutzen ez dugun arren.
|
|
Gipuzkoako Diputazioaren aginduei jarraiki, auzokideen batzarrak, beharrezkoa gertatuz gero, mugara
|
joan
behar zuten soldaduen zerrenda egin zuen. Herrialdean 4.600 soldaduk osaturiko indarra sortu behar zen, eta Eibarri hiru konpainia prestatzea egokitu zitzaion, teorian behintzat, bi hilabeterik behin txandakatu zirenak muga ondoko zerbitzuan.
|
|
Jose Ruizek adibidez 44 errealeko isuna ordaindu behar izan zuen«? por bia de multa de ordentariak eurak, behin baino sarriago
|
joan
behar izan ziren Gaspar Jauregirekin batzartzera del Comandante Tomasa por que no llegaron las raciones a tiempo». Herriko agin408 Eta Eibartik irtendako mezulariak Gernika, Artea, Donostia eta Otxandioraino ailegatzen ziren.
|
|
Araudi berria egiteko egokiena Murua zela adieraziz, hari eman zioten ardura. Betolaza alkateak, urte hartako Gipuzkoako Batzar Orokorrek kanporagaien alkate698 izendatu zutenez, Irunera
|
joan
behar izan zuen abuztuan, eta itxura denez, eztabaida hau guztia bera herritik kanpo zegoela burutu zen. Gaiaren garrantziaz oharturik, akordioaren kopia eskatu zuen Gabon zahar egunean, udala berriztatzeko ekitaldian?,«?
|
|
Soldata 110 dukatetik 300 dukatera igo zioten, eta horrez gain bisitak ere kobratzen zituen: erreal erdia kaleko bisiten truke eta bi erreal baserrietara
|
joan
behar zuenean (Uriarte, 1998: 260, 261).
|
|
– Osoak diren hitzak zatitzen ditu (etxe raino, etxeraino ren ordez) edo bereizita
|
joan
behar duten hitzak elkartzen ditu (etxehartan, etxe hartan en ordez).
|
|
Txandaka, begiak itxita, eta zapia hartzera
|
joan
behar dute. Zapira gehien hurbiltzen denak irabazten du.
|
|
Nola esaten du kanpora
|
joan
behar duela?
|
|
Lehenik, jabeak dira: bileretara
|
joan
behar dute, hauteskundeetan botoa eman, Errektore Batzordeak eskatu dizkien gaiei buruz erabakiak hartu eta beraien erakundearen sustapenean lagundu. Bigarrenez, beraien kooperatibaren bezero diren erabiltzaileak dira, gauzak zelan hobetu proposatzen dute eta bezero izatearen etekinak balioesten dituzte.
|
|
1.Kooperatiben funtsezko berezitasunak zehazteko, legearen arlotik harago
|
joan
behar dugu. Kooperatibak diren enpresek Kooperatiba Elkartearen bidez lortzen dute legearen babesa, kapital erakundeetan ohikoa denaren oso ezberdina den lege egitura baten bidez. Hala ere, ez da horrela izaten kasu guztietan ezta herri guztietan ere.
|
2009
|
|
Batez ere, gobernu hartan nagusi zen Euzko AlderdiJeltzalearen errepublikaren aldeko hautuaren zilegitasuna erakusteko idatzitakolanak. EAJren kasuan, alderdi katolikoa izaki, kritikarik larrienak komunistekin etaanarkistekin batera
|
joan
beharrak eta, aldi berean, Espainiako Elizaren hierarkiarenerabakien kontra jarduteak sortzen zizkion. Nola zitekeen milaka apaiz, fraide etamoja hiltzen zihardutenekin batera borrokatzea?
|
|
Donaphaleun eta Maulen gerthatu diren itsukeriek begiak ideki dituzte askori. Ez daegiazko eskualdunik
|
joan
behar makirat, non ez den arras futilia eta gizon hiltzeratjoan nahia.
|
|
Eta kultura aldetik oso ezberdina zen. Mezetarajoaten ziren denak igandetan eta berak, «beno, elizara
|
joan
behar bada joango naizMaria baina.».
|
|
Gure eguneroko bizitzaren estres maila eta denbora eskasia ohikoa izanarren, haurren emozioei arreta eskaintzeko denbora tarteak aurkitu beharditugu. Momentuan bertan esku hartzea posible ez bazaigu (laneragoazelako, berak eskolara
|
joan
behar duelako, edo momentu egokia ezdelako) haurrari tarte lasairen batean gaiari berriro helduko diogula adierazieta hala burutzea estrategia egokia da.
|
|
«Nora
|
joan
behar duzun jakiteak eta gainera jende hori. ezagutzea, ba osogarrantzitsua da».
|
|
«Ez dut arazorik izaten bat batean bilera batera joan nahi badut, Eusko Jaurlaritzarekin dela, goizez
|
joan
behar dela, edo dena delakoa, nahikoa uzten didate[...] Bai.Ezin huts egin dudan laneko zerbait ez bada, hau da, oso malguak dira horretan. [.] Gero, bada, orduak errekuperatzen ditut... edo dena delakoa, beraz, oso ondo, osopozik».
|
|
Azken horren arabera, 1915 eta 1920bitartean jaiotako mutil gazteek berriro egin zuten soldaduska armadafrankistan, aurretik bete gabe edota errepublikaren alde egina baldin bazuten.Horietako gehienek aldez aurretik Langile Batailoietan bortxazko lanak eginakzituzten, eta berriro ere irizpide politikoekin sailkaturik eta «desafecto» moduanhartuta kontzentrazio eremuetara bidaliak izan ziren (Mendiola eta Beaumont, 2006). Bertan jaio berriak ziren Batallones Disciplinarios de SoldadosTrabajadores (BDST) izenekoetan sartu eta lan ezberdinak egitera
|
joan
behar izanzuten, berriro ere. Batailoi hauek sortu berria zegoen Jefatura de BatallonesDisciplinarios y Campos de Concentracion menpe gelditu ziren, urtebeteberanduago sortu ziren batailoiekin batera.
|
|
Gaietan oreka bilatu, baina batez ere, herritarrek ezagutzen ez duten etahaientzat gertukoa eta berria den gaiaren bila
|
joan
behar du kazetariak.Maiz, jendeak bere komunitate berekoak diren partaideen berri herri komunikabideen bitartez jakiten du. Zentzu horretan garrantzitsua da azpimarratzea herrihedabideek euren zabalpen eremuan betetzen duten komunitatea kohesionatzekofuntzioa, herritarren arteko harremanak bultzatuz.
|
|
Adibidez, Espainiako Kongresuko osoko bilkurak zuzeneanematen dituzte sarean: Madrilera
|
joan
beharrik gabe jarrai ditzake kazetariakeztabaidak, telebistaz ematen ez dituztenean ere. Oraingoz erakunde handienekbaino ez dute egiten, baina pixkanaka hedatuko da.
|
|
Munduko egunkari prestigiotsuenak ere. The Times, The Guardian edo Le Monde? hartzeko, Donostiako kiosko konkretu batera
|
joan
behar zuen kazetariak. Egun bateko atzerapenarekin, gehienak.Orain mundu osoko egunkariak eskura ditugu, mahaitik altxatu gabe.
|
|
«Gertaera hau sail honetan joango da, eta ez beste horretan». Batzuetanoso argi dago zerk non
|
joan
behar duen, baina askotan, ez.
|
|
Zergatien atzean joateak ezkutuko arrazoiak argitzeak lana eskatzen du, lannekagarria, baina ezinbestekoa nazioarteko kazetaritzan. Munduko agentzia handieta boteretsuenek eskaintzen dizkiguten albisteetatik harago
|
joan
behar da. Batzuetan albiste horiek baztertuz eta beste batzuk bilatuz; informazioaren enpresahoriek inoiz aireratuko ez dituztenak.
|
|
Argiarekinerreakzionatzen duen beste talde hori normalean aril azidan oinarritutakotaldea izaten da, eta argia agertu bezain laster, fotolisiaren bitartez proteinekin era inespezifikoan erreakzionatzen du. Heterobifuntzionalak erabiltzendirenean, pausoz pauso
|
joan
behar izaten da. Aurreneko pausoan laginaaurreneko talde funtzionalarekin ilunpean erreakzionarazten da, ondoren, bigarren pausoan, bigarren talde funtzionalak argia igortzean era inespezifikoan erreakzionatuz.
|
|
Beste egunetan, beregarapeneko egunetan, plataforma ur azaletik0, 5 cm beherago kokatzen da, era horretan animaliak ezin du plataformaikusi eta igerilekuaren inguruan jarri ditugun seinaleei esker ihesbidea aurkitubehar du. Egun bakoitzeko lau entsegu egin behar dituzte, puntu kardinalbakoitzeko bat eta denbora pasatu ahala plataformara iristeko denboramurrizten
|
joan
behar du.
|
|
27): «Programa bat da, biltzen du informazioa beste informazio iturrietatik, eta antolatzen du informazio hori, dena batera, leiho bakar batean, irakurleak
|
joan
behar izan ez dezan, derrigorrean, jatorrizko iturrietara. Sarean egon daiteke edo off line, norberaren ordenagailuan.
|
|
Ez daukagu urrutira
|
joan
beharrik. Hiztegi elektronikoa eskura daukagu, xuxen.txt, eta zer hoberik adierazpen erregularrak baino bilaketa terminoak zehazteko?
|
|
· Informazioa bideratzeko abiapuntua helburuko helbidea da. Helbide hori aztertuta, igorleak ebatziko du nondik
|
joan
behar duen informazioa. Konputagailu guztiek badute helbide bat esleituta sare batean konektatzen ditugunean; hori da A1 eta A2 ren arteko aurreko komunikazioan erabili dugun A2 ren helbidearen kasua, hain zuzen ere.
|
2010
|
|
«Lehen ezzitzaidan hau gertatzen. Azkenaldian, medikura
|
joan
behar dudan eguna ahaztendut, telefono zenbakiak oroitzeko zailtasuna dut eta gauzak aurkitu ezineanibiltzen naiz. Dirua eta bitxiak inork ez kentzearren toki seguruagoan gordetzenditut eta gero egunak eman ditzaket hauek bilatzen.
|
|
Egoitzan zaintzen dutenlangileak ezagutzea kostatzen zaio, beraiekin urteak daramatzan arren: batzuetanedozein izen jartzen die, beste batzuetan, berriz, erizaina bere biloba dela uste du, askotan gauean altxatzen da eguna dela eta lanera
|
joan
behar dela uste duelako.
|
|
Azkenik, lo arazoen beste hainbat zergati izan daitezke: egunean zehar asko egitea; gauean lo egin gabe denbora asko ohean egotea; kafeinaduten edariak hartzea; eguneroko jarduerek nahikoa ez nekatzea; egarri, gose edokomunera
|
joan
beharraren sentsazioa izatea.
|
|
Gaixoak, askotan, sentitzen duen gauza bat egiteko nahia azaltzen du (esate baterako, ariketa fisikoa egiteko nahia aspertu egiten delako). Orientazio faltak ere noraezean ibiltzea eragin dezake, esaterako, iraganean dagoenarenbizipen psikologikoak (adibidez, lanera
|
joan
behar duenaren ustea izatea). Gaueannoraezean ibiltzea normalean denboraren orientazio faltaren eraginez izaten da.Inguruan gertatzen diren aldaketek ere (adibidez, gehienezko edo gutxienezkoestimulazioa) noraezean ibiltzea bultza dezakete gaixoa, estimulazio bila aritukobalitz bezala.
|
|
Bertan dauden jarduera nagusiak ustiategiak eta nekazaritza industria dira, Donapaleu eta Donibane Garazinzerbitzu jarduerak nagusitzen dira eta eskualdetik kanpo daude enplegu asko, industria eta zerbitzuetan bereziki. Dagoeneko egunero bi mila pertsona baino gehiagojoaten dira eskualdetik kostaldera edo Landetara lan egitera, hau da, aktibo guztiaren% 25ek beste lurralde batera
|
joan
behar du lanera. Datua guztiz adierazgarriada, kontuan hartzen badugu lanpostuen% 30 nekazaritza sektorean mantentzendela, hau da, familiako baserritarrak dira eta beren etxean lan egiten dute.
|
|
naturaren mugek mugarritzen dute justizia. Etorkizun bideragarriko eredu bat ez letorke bat egungo ibilbide ekonomikoarekin, eta gainerakonpentsazio bat eskatuko luke duela asko eginiko xauketaren ondorioz, herrialdeaskori oinarrizko baliabideetara sarbidea izateko aukera galarazi izanaren truke.Mundu finitu batean justizia eskakizunek beti beste ongizate modu batzuenbilaketari baturik
|
joan
behar dute (Sachs eta Santorius, 2007).
|
|
Oro har, azken urte hauetan, gero eta indar handiagoa hartzen ari dira, ikuspegi honetatik ere, globalizazio prozesuaren aurreko erreakzioak. Gero eta gehiago, herrialde bakoitza garapen orekatuaren bidetik
|
joateko
beharra azpimarratzen hasi da, mundu mailako espezializazio prozesua nolabait birbideratzeko asmoz.
|