Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Westinghouse (Chicago, Nevada, Pittsburgh, Springfield), Radio Corporation of America (RCA), National Broadcasting Company (NBC), Columbia Broadcasting System (CBS)? Aintzindari amerikarrek ez zekiten zer egin irrati estazioek bizirik iraun zezaten. Sustengua aurkitu beharrean zeuden.
2001
‎Ikas ohiturak: . Denok pasatu gara eskola batetik edo bestetik, eta badakigu zer egin behar den: irakasleak, eman?
2002
‎Gure inguruan autoikaskuntzarako sistema berria da, bai guretzat, bai gure ikasleentzat. Irakaslea desagertzen denean, haiek ez dakite zer egin eta guk ere ez nolalortu ikasleen arteko elkarreragina.
‎Azpimarratzekoak dira beren burua zuritzeko portugaldarrek erabiltzen zituzten argudioak. Merkatari haiek oso ongi barneratuta zeukaten aitoren semetzareneredua, eta bazekiten zer egin behar zuten Gipuzkoan errotzeko, aitoren semeenkutsua hartzeko: etxe baten jabe izan; ezkontza ona burutu eta familia sortu; edotaerregeari zerbitzatu.
‎Oposizio hark politikoa izaera bakarrekoa izatea zekarren, eginbeharrak tinkoak ziren eta kontradikzioek guztia betetzen zuten. Guztiek zekiten zer egin eta zer ez, eta modu honetan. Ekialde Mendebalde gatazkaren mekanikak politika zentzu hertsian desmontatu zuen?. Mendebaldeko pentsamenduan garatutako, politikaren amaieraren?
‎Duda mudarik gabe alabak haurra egin duela jakin du. Ez dakit zer egin. Joan ala gelditu.
‎Zeuk ikusi. Nik neuk, ez dakit zer egin. Dana dala, gizajoaren eskontza ta izen onari begiratu bear, bai orixe!
2005
‎5 Ikastetxe bateko jangelan salmonella azaldu da janarian. Zuzendaritza Taldeakez daki zer egin eta irakasleei kontsulta egitea erabaki du. Erabil ezazuelkarrizketa kontrolatuaren teknika.
‎4 Zure herrian ez dakite zer egiten duen zure ikastetxeak. Zer egingo zenuke zureikastetxearen proiektua, helburuak, asmoak eta nahiak herrian ezagutarazteko.Diseina ezazu estrategia bat.
2006
‎Euskal erriko baztar maitetik yankitar oien alderazorigaiztoan etorri nitzan ez dakit zer egitera; obe nuala derizkiot nik beste geiagon antzerairitsi eta berialaxe jiratu banitz ostera.
‎Ez dakit zer egin hainbeste hilekin, gure ustekabeko hilekin eta ustekoekin.
2007
‎Gure kasuan argi geneukan zeintzuk ziren EITBn geneuzkan komunikaziokanalak, bagenekien zer egiten ari ginen barne komunikazioari dagokionez, bainaegituratu gabe geneukan. Egitura gabe ere, posible da komunikazioa lantzeaborondatea izanez gero, baina ez da lortzen erakunde osoa inplikatzea.
‎Dendariak ematen zaion diruarekin zer egiten duen ote dakien aztertzeko, honako hau galdetuko diogu: Ba al dakizu zer egiten duen dendariakematen diogun diruarekin. Kutxan gordetzen duela erantzuten badigu, honako hau galdetuko diogu:
‎Saltzaileak nondikateratzen ditu saltzen dituen gauzak? Eta ba al dakizu zer egiten duen salgaiakagortzen zaizkionean. Ordaindu behar izaten al ditu, edo eman egiten dizkiote etakito?
‎Tilman Borsche k erakutsi zigun175 nola horregatik Humboldt-en intepreteek, aldezleenek ere, XIX. mendean (H. Steinthal, etab.), baina XX.ean halaber (Chomsky) berriki arte, jakin ez zekiten zer egin haren filosofiarekin, edo hura beren interesen arabera itxuragaldu baino egiten ez zuten. Filologia historiko konparatiboan adina estrukturalismoan, hizkuntzalaritza zientzia positibo gisa finkatu da.
2008
‎Testuinguru horretan kokatu behar ditugu agerraldiak, zeren etsaiak erasotzen zuen egunean«? jendeak ez bazekien zer egin, nora jo, norekin bildu eta abar, alferrikakoa bihurtzen zen ahalegin guztia. Horretarako prestatzen ziren alardeak:
2010
‎gimnasian, yogan eta bereziki gustukoa zituen euskaldantzak, eta orain, berriz, emakume «itzalia» eta tristea ikusten dute, bizitzekogogorik ez balu bezala. Ez dakite zer egin eta nola lagundu, esaten diotena ezbaitu ulertzen eta ez dakite nola komunikatu harekin, nahiz eta laztanak gogokodituen.
2011
‎Malagako psikologoek auzitegiarentzat 2004an egindako adituen txostenaren arabera, Tony k nortasun antisozialaren nahastea du eta bere gaitasun mentalak kontserbatzen ditu. Hau da, badaki zer egiten duen, nahiz eta ekintza horiengatik erruduntasunik edo alhadurarik ez sentitu.
‎Bere burua kritikatzen ikasten du, horrela besteen kritika ekiditeko. Egoera ezagunetan kritikari ihes egin diezaioke, egin behar dena eginez, baina egoera berrien aurrean ez daki zer egin behar den, eta erabakia hartu ezinak estutzen eta menderatzen du. Ziurtasunik eza, anbibalentzia, erruduntasuna eta barne herstura ekiditeko, jarrera zurrunak hartzen ditu, eta arau nahiz legeekiko sentikortasun berezia agertzen du.
2014
‎(1) esaldiko mendeko perpausaren elkartu aditza perpaus nagusiko togetherhitzarekin itzuli du (1?) esaldian. Ondorioz, ez dakigu zer egiten zuten CharlesDe Gaullek eta Konrad Adenauerek Bonnen aditza falta delako. Gainera, perpausnagusia zena mendeko bezala itzuli du, when hitzarekin hasten baita.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia