Emaitzak: 8
2011 | ||
Jorratzen dituzten gaiak askotarikoak izan daitezke: ohiturak hartzea, estimulazio goiztiarra, jarrera | jakinen aurrean zer egin, haur garapena? (2.7 dokumentua) | |
Larrialdietako neurriek ere harritu dute: larrialdietako irteeren argi adierazleak, suteen aurkako sistemak, su itzalgailuak, larrialdietako eskailerak, etab.Goiz batean, kea ateratzen hasi da osagai elektrikoak dituen armairu batetik.Une horretan, ke detektagailuak alarma jo du, eta langileak bulegotik modu antolatuan ateratzen hasi dira.Baina Inmak ez du ulertzen zer gertatzen den, eta ez | daki zer egin; urduritu egin da kea ikustean, eta ez die kasurik egin ebakuazioa antolatzen ari diren lankideei.Gertu duen su itzalgailu bat hartu eta armairuan hustu du, sua itzaltzeko.Hori ez egiteko esaten dio oihu bat entzun du, baina beranduegi da: su itzalgailu desegokia erabili du, eta ke gehiago ateratzen hasi da. | |
ERANTZUNAa) Badirudi dena ongi atera dela, Inmaren jokabidea izan ezik, ebakuaziorako jarraibideei ez baitie jaramon egin.b) Inma enpresan sartu berri da, eta ez | daki zer egin behar duen. Ziur asko, ez du beharrezko trebakuntza jaso (ebakuaziorakoa eta su itzalgailuak erabiltzekoa), eta horrenbestez, gaizki jokatu du.c) Inmak larrialdietako oinarrizko trebakuntza jaso behar du lanean hastean. | |
4 Enpresa baten jangelan, langile bati zerbait kontrako eztarrira sartu zaiola dirudi. Lankideek ez | dakite zer egin, ez baitu eztul egiten, konorterik gabe gelditu ez den arren. Azkenean, lankide bat bizkarrean kolpeak ematen hasi zaio, beste eskua bularrean jarrita. | |
Baina hara iristean, kaosa erabatekoa da: langileek ez | dakite zer egin, eta bezeroak ordenarik gabe eta elkarri bultza eginez atera dira hoteletik. 112ra deitu du harreratik.Bezero batek zauri bat du buruan, eta odol ugari botatzen ari da; Ramonek komuneko eskuoihal bat hartu du, eta esan dio zauria sakatzeko, eta hoteletik ateratzeko. | |
2012 | ||
Adina eta giza garapena topikoz josita daude: haurrek ez | dakite zer egiten duten, zaharrak txotxatu egiten dira, nerabeak, adin gaiztoan, daude, berrogeita hamarren krisia parranda jota konpontzen da, etab. Giza garapenaren gainean, garapen unibertsalaren itzalak ezartzen dira. | |
– Sentimenduak adierazteko arauak erabiltzen ditu, hau da, | badaki zer egin, adierazi edo esan daitekeen, haiek agertzen direneko lekuaren edo egoeraren arabera. | |
– Emozioak maneiatzen ditu; | badaki zer egin bere sentimendu eta emozioekin. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
jakin | 8 (0,05) |
Lehen forma
dakite | 3 (0,02) |
badaki | 2 (0,01) |
daki | 2 (0,01) |
jakinen aurrean | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
LANEKI | 8 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
jakin zer | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
jakin zer egin | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |