Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 57

2000
‎gai, gertaera eta pertsonaien izaera, jatorria, Euskal Herriarekin zuten lotura edo eragina, hizkuntza eta bestelako datu batzuk. Honekin hauxe jakin nahi genuen, funtsean: zeinerreferentzia eremu islatzen dute egunkariek nagusiki, eta nolako Euskal Herria erakusten dute? 13
‎Erreferentzia eremu nagusiak (Euskal Herria, Espainia eta Frantzia) egunkarietanzein gairen inguruan egituratzen diren ikusi ostean, azter dezagun orain nola eraikitzendiren Euskal Herriaren barneko erreferentzia eremuak. Hots, jakin nahi duguna hauxeda: zeri buruz mintzatzean islatzen digute egunkariek Euskal Herriaren osotasuna. Edo zein izaera du Euskal Autonomia Erkidegoak?
‎gure asmoa ez da egunkariek Euskal Herriaz eraiki duten irudiaren azterketahistorikoa egitea, une jakin batean dagoen errealitatea hedabideetan nola islatzen denikertzea baizik. Une hori ez-ohikoa edo berria bada, berripaperek ez ohikotasun edoberritasun hori jasotzen ote duten edo nola interpretatzen duten jakin nahi dugu, datuenbilketa eta azterketaren bitartez. Eta horixe eskaintzen digu oraingo azterketak.
‎Entzunaldiak egiteko irratilari talde bat izatea garestia izan arren, emaitzak on onak izan daitezke. Gainera, zerbitzu honetaz baliatzeak irrati baten profesionaltasuna adierazten digu; nork ez ote die benetako profesional deitu, beste irratiek edo telebistek oraintxe bertan zer dioten jakin nahi duten irratilariei. Hori gorabehera, entzunaldiak maizegi egiten badira, paranoiak sor daitezke irratilariengan.
‎Hala ere, komenigarria da iturriak aipatzea. Sinesgarritasuna lortzeko edo entzule askok iturriak zeintzuk diren jakin nahi dutelako, kazetarioi ez zaigu ezer kostatzen iturria zein den esatea. Ordueroko albistegi laburretan, buletinetan, hasieran edo amaieran aipatu ahal da iturria.
2002
‎Kudeaketaren alorreko alderik garrantzitsuenetako bat komunikazioa da, ahozkoa nahiz idatzizkoa, zeren edozein erabakigintza prozesuren denbora etaenergiarik handiena hartzen baitu. Horregatik, unibertsitatean euskaraz zenbatahozko komunikazio egiten den jakin nahi dugu hemen.
‎Frantziako tradiziojakobinoak, baita ilustratuenak ere? erdiko zutabe handi batetik zintzilikatzendu sarea, gehienetan nazio estatuaren asmoa ordezkatzen dutenek erabakita etaaraututa, hori zer den jakin nahi duenak, Aznarren Gobernuak Espainiarakoaurkeztu duen Unibertsitate legea irakurtzea aski du?. Eredu, alderantziz, eusgune asko dituen sarea bultzatzen du, irekia da eta eskabide berrieiegokitzeko tradizioa du.
‎Komunikazio honetan ez dugu EHU/ UPV bakarrik gogoan hartu,, Euskal Herrian dauden zazpi unibertsitateak baizik. Jakin nahi genuen zer egin duten gureunibertsitateek, hau da, zer egin dugun guk unibertsitariook, euskal gatazkarenkonponbidea argitzeko lanetan, eta, aldi berean, alderatu gure ahaleginak munduosoko beste unibertsitateek egiten dituzten saiakerekin.
‎Badirudi, euskarazatzean geratzen garela. Nobedadeen berri jakin nahi badugu, ematen du erdarazkoeskaintzara jotzea beste erremediorik ez zaigula geratzen.
‎Baina, entzuteaz gain, guk zuk parte har dezazun nahi dugu, nahi duzun dena kontatuz, jakin nahi duzuna adieraziz eta gure saio honetan parte hartuz10.
‎Idatz iezadazu, mesedez, Zelerrek aipaturikoaz, ea zer adostu duen Zesarrek hautagaiekin eta berau Fenikulario Zelaira ala Marterenera joango den. Hauteskundeetan Erroman izan beharrik dagoen ere jakin nahi nuke, Pilia eta batik bat Atika pozik eduki nahi baititut.
‎Ondo landuaz emankor izan dadin nahi duzun etxaldea erosi duzunez, eta neuk ere neurea balitz bezala arta dezadan eskatzen didazunez, ahalegintxoa egingo dut; eta ez soilik neu bizi naizen artean, zer egitea komeni den aholkatuz, baizik eta baita hil ondoren ere. Ezin baitut onartu Sibilaren ahotik jalgitakoak bera bizirik den bitartean soilik izatea gizakiarentzat baliagarri, baizik eta baita bera hil eta gero ere, are jende ezezagunarentzat ere; urte askotan itzultzen baikara ofizialki horren liburuetara, mirari baten ondoren zer egin behar dugun jakin nahi dugunean; era berean ezin da onartu nik, bizirik naizen bitartean ere, ezer ez egitea adiskide eta tartekoei laguntzeko.
‎Ikusi duzun jakin nahi dut+ nentz [ERL] [MEN] [ZGAL]:+ nentz [ERL] [MEN] [ZGAL] [Eep] I0;
2003
‎Ikerketarako erabili ditugun teknikak kualitatiboak izan dira gehienbat, beregordinean planteatzen zitzaigun arazoa funtsean kualitatiboa delako eta diskurtsoa, semantika, esanguraren eremu labankorrean kokatzen delako. Jakin bagenekienAmorebieta Etxanoko jende asko (herriko gehiengo zabal bat) Boroako zentraltermikoaren proiektuaren aurka dagoela, baina jakin nahi dugu zergatik era inprobisatuan sortu den herri plataforma batek auzokideak konbentzitzen hainbestearrakasta izan duen, (informazioaren) gizarte europar (post) modernoan kokatzenden herri batean.
2004
‎Esperientzia behar izan al dut? Galdera horiei crantzun nahi diedanean nire ezagutza nolakoaden jakin nahi dut. Epistemologian barrena gabiltza.
‎Platonek artearen inguruan sorturiko hausnarketak politikarekin zuen zerikusi handia, estatu Idealean artistak zer leku izan zezakeen jakin nahi baitzuen. Aristotelesek, berriz, artea bera aztertu zuen, batik bat hiru mota:
2005
‎Bitxia da nola hasi zen elkarrizketa. Izan ere, pertsona horrek ez zidan galdetu zer auzo edota kaletan bizi nintzen, ni herriankokatzeko nire Alardeko konpainiaren berri jakin nahi zuen. Bere ondorioa argiaizango zen:
2006
‎familia zabala, eskola etalagunak, eta baita familia laguntzarako kanpoko beste zerbitzu batzuk ere. Garrantzitsua da jakitea nahi duenaren esku badagoela laguntza profesionala prozesuareneragin negatiboak ahalik eta gehien murrizteko, baita berehalako, epe ertainerakoeta luzerako eraginei aurrea hartzeko ere. Banantze prozesuan edo gatazkan daudenbikotekideei fase horretan laguntza profesionala ematea izango litzateke egokiena, batetik, baliabideak izan ditzaten prozesuari aurre egiteko eta, bestetik, familiaosoan dituen eragin negatiboak eta sufrimendua saihesteko.
‎Ikerketa honen datu zehatzak jakin nahi dituenak ikus beza indusketaren memoria, Arabako Foru Aldundiaren Arkitektura eta Urbanismo Sailaren Patrimonio Historiko Zerbitzuan dagoena (Azkarate, 1995: 1991).
‎Azken elementu honek planetaren higidura bere orbitarekin sinkronizatzeko balio du. Horrek esan nahi du edozein aldiunetan non dagoen jakin nahi badugu, aldez aurreko aldiune batean non egon den ere jakin dugula.
‎Aldiune batean planeta baten norabide zehatza jakin nahi badugu (teleskopioa berarengana zuzentzeko, adibidez), ondoko algoritmoari jarraitu behar diogu:
2007
‎Kontsumitzaileak, ostera, benetan zer gertatzen ari den jakin nahi du, ez dugezurrik nahi, heldua baita. Enpresek, erakundeek, hori onartu behar dute; ezdirela ume inozoekin hizketan ari, kontsumitzaile heldu eta kontzientziadunekin baizik.
‎Donostian, Bilbon, Iruñean, Gasteizen eta beste hiri eta herrihandi eta hazietan bizi diren milaka eta milaka euskaldunek nola mamitzen duteberen nazio nortasunaren araberako bizitza soziala, kulturala eta linguistikoa. Talde nazionalen indarra eta itzala neurtzeko egin dudan sailkapenean irakurleaskori agian irudituko zitzaion oso behetik egin dudala kalkulua euskal identitateari dagokionez. Haatik, jakin nahi nuke, gustura jakin ere, ehuneko horiek erebeteko ote diren hemengo herritarren identitate praxian. Ezezkoan nago ni.
‎Eta idazlan hau bukatu baino lehen hausnarketatxo bat egindezagun Iñaki Garciaren eskutik. Honek egindako ikerketa enpiriko baten argitan, euskararen erabilera zertan den jakin nahi badugu, honakoa izan genukekontuan:
‎Jende helduak gazte jendea globalizazioaren aurka ikusten du eta, badirudi, hori eta horrenbestez, erdi txoratzen daudela gazte jendea globalizazioari oldartuzaiolako edo. Nik neure aldetik jakin nahi nuke gazte jende horren identitate kezkakzertan diren, zinez: alegia, globalizazioaren aurkako jarrera hori zerk eragindakoaden.
‎Bigarren urtetik aurrera gutxi gorabehera, areagotu egiten da lorpenengatikharrotasuna adierazteko joera (Bullock eta Lutkenhaus, 1988; Lutkenhaus etaBullock, 1991; Stipek et al., 1992, denak in Durkin, 1995). Esaterako, Bullock eketa Lurkenaus ek (1988 in Durkin, 1995) 17 hilabeteko haurrak aztertuzituzten, bloke jolasak eraikitzen, garbitzen eta antzeko jarduerak egiten ari zirela.Behatzaileek jakin nahi zuten ea haurrek beren lanaren emaitzengatik interesikadierazten ote zuten, eta ikusi zuten 17 hilabeteko haur askok eta 32 hilabetekoguztiek adierazten zutela interesa.
‎Gizarte erreferentzia, berriz, egoera ezezagun batean haurrek gurasoeibegiratzeko duten joerari dagokio (Walden eta Ogan, 1988 in Carpendale etaLewis, 2006). Jokabide horren bitartez, haurrek jakin nahi dute zein den egoerahorretan gurasoek duten erantzun emozionala, beren jokabidea horren araberaegokitzeko. Gizarte erreferentzia 9 hilabetean garatzen da, gutxi gorabehera, etajokabide horren bitartez, haurrek adierazten dute emozio soilak bereizteko etaulertzeko gaitasuna dutela (Ortiz, Fuentes eta Lopez, 1999).
‎batetik, nazio taldeekiko sentimenduak eta, bestetik, horiei egotzitako estereotipazio maila. Lehenengo aldagaiaridagokionez, ikertzaileek zera jakin nahi zuten: nazio identifikazio altua dutenhaurrek garatzen ote dituzten barne talde nazionalarekiko gehiegizko lehentasunaeta kanpo talde nazionalekiko gehiegizko aurreiritziak.
‎Baina, jarrera horrekin batean, honako hau ondoriozta daiteke: garapen moralari buruz etorkizunean egin daitezkeenikerketek alderdi teoriko, filosofiko eta ideologikoak agerian jarri dituztela, psikologia bakoitza zertaz eta nondik ari den jakin nahi badugu behintzat1.
‎Kasualitatez ez zara zu izango antolatzailea, erantzulea, sistema demokratikoa hiltzeko moduko arriskutzat har litekeen batean jarri duen mugimenduaren burua, Ze mugimendu subertsibo, jakin nahi zuen berak, Boto zuriena, Esaten ari al zara boto zuria subertsiboa dela, galdetu zuen berriz berak, Kopuru handian bai, bai jauna (Saramago, 2004: 305).
‎Horrez gain, Ekonomia Fakultateetan ematen da honelako edukia duen Ogasun Publikoa eta beraz, zentro horietako ikasleak ere profita daitezke liburuxka honekin. Bestalde, diru publikoen gora-beherez zerbait jakin nahi duenarentzat ere egokia eta maila ulergarrikoa dela kontsideratzen dut. Haatik, irakurlego zehatzaz gain, egon, badaude, hainbat pertsona interesaturik egon daitezkeenak gai hauekin.
‎Beraz, zerga pizgarriak estatuak (gure kasuan EAEk) emandako laguntzak diren ala ez aztertu behar zituen eta horretarako Europako Batzordeak Erromako Tratatuaren 93.2 artikuluak agintzen duen prozedura ireki zuen, aipatu azterketa hori burutzeko. Beraz, Europako Batzordeak jakin nahi zuen ea EAEn 1988an Biltzar Nagusiek onetsi zituzten inbertsiorako zerga pizgarriak bat ote zetozen merkatu batuarekin. Azterketa burutu ostean aitortu zuen merkatu batua eraikitzeren aurkakoak zirela zerga pizgarri horiek, lehia librea oztopatzen zutelako eta horregatik bertan behera uzteko agindu zuen.
‎Hemen dira ulergarri lehenik hizkuntza baten ahalbide eta kualitate bereziak, hemen azaltzen da Humboldt-ek hizkuntza baten izaera edo aiurria (Charakter) deitzen duena. Horrela egiten da ulergarri, zergatik berak etengabe gramatika eta mundu ikuspegiarekin (Weltansicht) batera, testua, monumentu linguistikoa, kontutan hartua jakin nahi zuen. Hitz egiten eta hitz egindakoaren osotasunari literatura ere badagokio bere zentzu zabalenean, beraz, lekukotasun linguistiko oro.
2008
‎Von Bertalanffyk, berriz, beste teoriko estrukturalista batzuen antzera. Piagetek eta Vigotskik,. Gestalt, aren psikologiak, suna zatien batura baino gehiago da». Sistemen teoriak jakin nahi du zer printzipiok adibidez?, azpimarratu zuen sistema batek nola funtzionatzen duen azaltzeko (zeinahi organismoren jokabidea, esate baterako), ez dela nahikoa zelula bat edo molekula bat eta haren funtzionamendua ezagutzea; aitzitik, bada osagai bakunenetara murriztu ezin daitekeen sistema konplexuen analisi maila jakin bat: «osota
‎dela deskubritu du. Orain, norbait hori nor den jakin nahi du, bereziki, jolasaren bidez. Horregatik, haurrek helduek bezala jokatzen dute eta beren gaitasunetatik kanpo dauden erantzukizunak onartzen dituzte. Batzuetan, gurasoekin edo beste familiakideekin gatazkan hasten diren ekintza edo helburuak markatzen dituzte eta errudun sentiaraz ditzake horrek.
‎Erabiltzaile batek zein taldetan dagoen jakin nahi duenean groups komandoa erabil dezake Unix sisteman. Linux sisteman beste komando lagungarri bat dago, lehen aipatutako id komandoa hain zuzen.
2009
‎Jendeak elkarren berri gehiago jakin nahi du eta herri mailako aldizkariak ederto betelezake behar hori. Besteak beste herriko plaza bihurtu daitekeelako, iritzi guztiakbiltzen dituen plaza.
‎Perl ek erabiltzaile komunitate oso aktiboa dauka, eta nahi beste dokumentazio aurki genezake, bai liburuetan baita Interneten ere. Ge hiago jakin nahi duenarentzat, lerro hauen azpialdean liburuen eta web helbideen zerrenda idatzi dugu.
‎Atzizkiak hiztegian nola dauden definituak aztertzen gabiltza. Zehazki, atzizkiak definitzerakoan gehien erabiltzen diren hitzak zein diren jakin nahi dugu. Horretarako, honako programa garatzea otu zaigu:
2010
‎Familia kezkaturik dago, egoeraren zergatia jakin nahi du. Horregatik, neurologoarengana joatea erabaki dute.
2011
‎Gazteekin burututako eztabaida taldeetan ere, ikus entzunezko ekoizpenean parte hartzen duten eragileei ezarritako funtzio eta zereginen gaineko ezagupen maila aztertu nahi genuen, baita ikus entzunezko produktu mota desberdinen ekoizpen eta programazio faseei buruz zekitena ere. Ikus entzunezko mezuek komunikazio eremu berrietan duten transzendentziaren eta eraginaren inguruko ezagupen maila ere jakin nahi genuen.
‎Ondoren, ikerketaren helburuak azaldu zitzaizkien. Ikerketa taldeak jakin nahi zuen zer sentitzen duten gurasoek egoera berri honen aurrean, nola kudeatzen duten gainera etorri zaien iraultza teknologikoa, nola kontsumitzen duten telebista eta zer dakiten sare sozialei buruz, adibidez, edo nola ikusten dituzten beraiek teknologia berriak, arrisku ala aukera bat bezala; berdin, bideo jolasei buruz edo Interneti buruz.
‎Denbora pasa hauei eskaintzen zaien tartea, arazoiturri gertatzen da etxe askotan, giroa petraltzeraino. Gurasoen iritzia jakin nahi genuen, nola ikusten dituzten haiek bideo jolasak: denbora pasa, galbide, estrategia intuitiboak lantzeko bide, nola?
‎Traizionatua, ohore gabe eta trufatua sentitzen da eta bere lehiakideari buruzko informazioa biltzen saiatzen da: nor den jakin nahi du, nola ezagutu zuten elkar, zein gauzatan den bera baino hobea, etab. Bikotea itauntzen du bere eldarnioa egiaztatuko duten kontraesanen bila. Seme alabak badituzte horien legitimitatea zalantzan jar dezake eta hurbileko senitartekoekiko intzestu harremanen susmoa izan dezake.
2012
‎Estaturik gabeko nazioen kasuan, Euskal Herriaren kasuan ere, ekonomiareneta gizartearen garapenaren adierazleak ezagutzea oso da garrantzitsua lurraldedesberdinen arteko kohesioa zenbatekoa den jakin nahi badugu. Hau da, lurraldeenarteko diferentziak zenbat eta handiagoak izan, nazioaren kohesio maila orduaneta txikiagoa izan daitekeela pentsa dezakegu.
‎Haur naikhoa da. Bethi bertzeen nokhuak eta nothak ezagutu, ikhusi, jakin nahi ditugu, ez al ditugu nokhurik, thonarik. Ez othe dago gu gan Batalohitzen duen thona?
‎Homologazioa. Erakunde edo enpresa batek beste erakunde bat (zu) ek arau tekniko zehatz bat edo kontratuan ezarritako betekizunak betetzen ote ditu (zt) en jakin nahi duenean eta betekizunekiko adostasunaren ebaluazioak berak egiten dituenean. Oso normalak dira hornitzaileek pasatu behar izaten dituzten homologazio prozesuak.
2013
‎Gidaliburu honen helburua osasun arloko profesionalei edo gure gorputzaren osasunaz jakin nahia duen edonori laguntzea da, gure atal nagusia den sistema osteomuskularrean dauden arazo ugarien diagnosirako proba baliagarriekin.
2014
‎«Erdara ere hemengoa da». Idatziz ez dut uste inon jasoa dagoenik, etahorixe jakin nahi nuke: noiz eta nola, eta bereziki nork eta nola zabaldu zuen esaldihori horrenbesteko oihartzuna hartzeraino, kasik bandera bat bihurtzeraino.
2015
‎berdinek New York hirian egindako emanaldiei buruzko informazioa lortzen saiatzen dira, baina bakarrikemanaldi bat non egin duten jakin nahi dute, emanaldiari buruzko informazio sakonagoa (ordua, ikuslekopurua,...) alde batera utzita. Gure gertaera erauzketa esperimentuetan berriz, lurrikarei buruzkoinformazio asko erauzten dugu.
‎Nahiz eta irakasleak problema berria kamuflatu, ikasleak badaki ebatzitako aurreko problemarekin harremana izango duela. Horrela, ikasleak indizioak bilatuko ditu problemaren enuntziatuan, pistak eta antzekotasunak, jakin nahi duelako aurretik ebatzitako zein problemaren antzekoa den problema berri hori. Ikasleak ez du zertan arduratu ea lortu duen ebazpenak problemaren enuntziatua asetzen duen, ez da probleman murgildu.
2017
‎Horren guztiaren arabera, gure gure helburu nagusia da aztertzea zein izan daitezkeen aldeak LBKren determinatzaileetan sektore publikoan eta horren aldean sektore pribatuan. Horrez gain, kontuan harturik gero eta gehiago egiten direla behin behineko kontratuak, eta gutxiago lan kontratu egonkorrak, ikerketa honekin hobeki jakin nahi dugu zein den sektorearen (publikoaren edo pribatuaren) eragina langilearen LBKn, bai eta kontratu motaren efektua ere, aurreko urratsa diren aldetik aztertzeko nola aldatzen den sektorearen eta LBKren arteko erlazioa, langilea publikoa baldin bada edo ez bada.
‎–09/ 09/ 03 Guztiz nahigabetuta nago zurekin hitz egin nahi dudalako eta ez dutelako telefonoa libre uzten, hemen arau asko dituztelako eta guztia pertsona motari dagokionez eta ondo portatu behar dute denarekin eta denekin, denek jakin nahi dute zergatik zauden hemen zer egin duzun eta egia esan ez dut ezertarako gogorik amesgaizto baten modukoa delako dena edo are eta okerrago ez dut zereginik denbora hemen eromena da eta gutariko bakoitza unibertso bat da bere ñabardurekin, bere jarrerekin bere izaera eta hala diot hau dena igarotzeko luzea eta zaila iruditzen zaidala.
‎HorretarakoPersonas (Miaskiewicz, 2011) deituriko erraminta erabiliz, erabiltzailearen datu orokorrak biltzendira, dituen ohiturak, baloreak, etab. bilduz. Honi esker, adibidez, langileak hiru makina baterakontrolatzen dituela identifika daiteke, eta beraz momentu oro makinen funtzionamendua egokiadela jakin nahi duela baina modu azkar batean, gainontzekoak ere kontrolpean izan behar baititu.Ondorioz, interfazeak lehenengo begiradan azter daitekeen garapen barra argi bat izango luke, esaterako. Aldi berean, interakzioko kontestu sozial eta fisikoa ere ezagutu beharra dago, erlaziozuzena baitu esperientzian.
2019
‎Orduan, ikasgelan landutako autoreak ikertuz, iparraldeko irakasleek euskal idazlearen potreta bat eraikitzendute eta honen irudia aztertzeko asmoa dugu. Irakasleek zein eskualdeko literatura eta zein idazlelehenesten duten jakin nahi dugu. Bukatzeko, eraikiko dugun profila Euskal Herriko eleberriakkanonizatzen dituen autoreetatik hurbil ote den, ikasleen beharrekin eta ezagutzekin koherenteadenetz aztertuko dugu.
‎Horren harira, unibertsitateko ikasleak direla kontuan izanik eta oinarrizko abileziak eskuratutadituztela, helburua da eurentzat egokiagoak diren abileziak, sofistikatuagoak direnak, zeinpuntutaraino ikasten dituzten ikasle guztiek ikustea. Hau da, jakin nahi dugu zein motatako abilezietandauden zailtasunak eta zein abilezia eskuratzen duten guztiek. Horrela hobeto jakingo genuke zeintzukdiren genero honen zailtasunak unibertsitateko ikasleentzat.
‎Galdera baten bidez, parte hartzaileek euskararen erregistro formal eta informalak zenbaterainoerabiltzen dituzten jakin nahi dugu. Iruditzen zaigu pista interesgarria izan daitekeela parte hartzaileenprofil soziolinguistikoaz, Ortega eta besteren (2016) lanean faktore garrantzitsua delako erregistroinformala menderatzearena, hiztun berrien hizkuntza identitateak direla eta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia