2000
|
|
Baina oraingoan zenbaitzuek abusu horiek xuritzeko," kultur mestizajea" moduko eufemismoak erabiltzen dituzte, dirudienetik noranzko bakarreko prozesu xelebrea berau, hor, besteek gurea hartzea aberastetzat jotzen den arren, guk, aurriritzi europozentrista zaharkituen eraginez, kanpokoengandik ezer hartu nahi ez dugun bitartean. Aski da gogoratzea, diogunaren adibide,
|
Espainiako
unibertsitateetan ez dagoela bat ere katedrarik Afrikako edo Amerikako kolonia izandako herri indigenen hizkuntzak ikasteko.
|
|
Sinposioan zehar Gabunia jaunak unibertsitate hartako errektorea agurtzera hurbildu eta, paradaz baliatuz, galde egin zion ea Madrilen zein liburu dendatan eros zezakeen euskal gramatika bat.
|
Espainiako
Unibertsitatearen ordezkari goren haren hitzek —eta haren hitzak errepikatu besterik ez dut egiten—" Baina dialekto horrek ba al dauka gramatikarik ala?" aho zabalik utzi zuten georgiar irakaslea, eta aitorpen hau egin zidan: " Orduan ezin hobeki ulertu nuen euskaldunok zergatik borroka egiten zenuten".
|
2002
|
|
Euskararen erabileraren inguruko eztabaidak, dena den, ez zuen berebizikoondorio praktikorik izan hirurogeita hamarreko azken urteetako unibertsitatean.Gizarte eskariaren hazkundeak irakasleen kopurua emendatzea beharresten zuen, eta horrek, nahitaez,
|
Espainiako
unibertsitate tradizionalaren egiturak eta, bereziki, irakasle katedradunen eta bestelakoen arteko harremanak birmoldatu zituen.Irakasle eta ikasle berriek, gizarte aniztasunaren lekuko eta, lehenengo aldiz, erdieta behe mailako klaseetakoak, frankismoaren azken urte eta trantsizio garaikokezkak zabaldu zituzten unibertsitate esparruan. Tentsio ugariren lekuko izan zen, bide horretan, unibertsitatea, bereziki publikoa, baina baita Deustukoa ere (Torres, 1995:
|
|
Hiri austral horretatik datorren azaroaren 25ean aterako da Espainiako Antartikako baseetara, Juan Carlos I.a eta Gabriel de Castilla, biak Hegoaldeko Shetlands artxipelagoko uharte banatan. “Hespérides” ontzian, gainera, Antartikako latitudeetako zenbait proiektu zientifiko eta ikerketa garatuko dira,
|
Espainiako
unibertsitate eta erakunde ikertzaileek zuzenduta. 2002/ 2003 kanpainan berriz ere Espainiako operatiboa osatzen duten bi ontziak izango dira, baseekin batera, Antartikan.
|
|
6 hilabetera,
|
Espainiako
unibertsitate guztiek, UPV/EHU eta UPNA/ NUP barne, euren claustroak berritu behar dituzte (UPV/EHUn maiatzean bertan dira hauteskundeak); claust ro berri horietan, besteak beste, ikasleek murriztuta ikusiko dute euren ordezkaritza. Claustro berri horiek, berriz, estatutuen egokitzapenari heldu behar izango diote lege berriari egokitzeko.
|
|
Unibertsitario euskaldunei ez zaie, oro har, inolako berezko estatusik aitortzen, ez daukate ez eskuduntzarik ez tresnarik sare propiorik eratzeko. Frantzia eta
|
Espainiako
unibertsitateetan lortzen dena izaten da, gehienbat, hizkuntza eskubideen aitorpena, hori kasurik onenean, baina garapen murri tzeaneta beti agintarien kontrolpean. Are gehiago, Espainiakounibertsitatean ezarritako aldaketak orain arte ibilitakoa atzera bidean jartzen du.
|
|
1998an Eusko Jaurlaritzak erabakitako Unibertsitate Legeak Espaijakn 202 niako markoa onartzen zuen bete betean eta ez zuen euskararen presentzia Unibertsitatean bermatzeko balio izan. 2001eko
|
Espainiako
Unibertsitate Lege berria aurreko guztiak baina zentralistagoa dugu. Frantzian ez dago honi buruzko ekarpen onik.
|
2003
|
|
Horien ustez, Euskal Unibertsitatea lortzea zailagoa zen «Euskeraz jakin ez arren Euzkadiko ekonomia, gizarte eta politika diraneantxe eta sakonki ezagutzen dituztenak alde batera utzi (izanaren)» ondorioz. UEUk
|
Espainiako
unibertsitate eredua baztertu zuen, unibertsitatea elebiduna izan balitz ere jarrera berdina hartuko zuen, euskara kultura lanetik baztertuta geratzeko arriskuaren beldur. Baina, UEUk baztertutako aukerak bidea eman zien beste erakunde batzuei zientziaren izenean indartzeko.
|
|
Gizarte eskaria handitzearekin batera, irakasle kopuruak ere gora egin zuen, eta horrek, nahitaez,
|
Espainiako
unibertsitate tradizionalaren egiturak eta bereziki irakasle katedradunen eta bestelakoen arteko harremanak birmoldatu egin zituen. Irakasle eta ikasle berriek (gizarte aniztasunaren ordezkariak eta lehenengo aldiz, erdi eta behe mailako klaseetakoak) unibertsitate esparruan zabaldu zituzten frankismoaren azken urteetako eta trantsizio garaiko kezkak.
|
|
Bestalde, Herrialde Batzordea eratu zen bileran: Bizkai, Gipuzkoa, Nafarroa, Araba eta Iparraldeko ordezkariek eta
|
Espainiako
unibertsitateetan eta Frantziakoetan ikasten ari ziren ikasle euskaldunen ordezkariek osatu zuten. Funtzio nagusiak dirua batzea eta propaganda lanak egitea ziren.
|
|
Hurrengo hilean, abenduaren 28an, 200 bat lagun bildu ziren Donostiako Santo Tomas Lizeoan Elhuyarrek deituta. Bileraren asmoa
|
Espainiako
unibertsitateetan ikasten ari ziren euskaldunen artean loturak sortzea eta gai konkretuen inguruan (alfabetatzea eta nor bere jakintza arloan euskara erabiltzen hastea) lanean jartzea ziren; «Alferrikakoak dira, bestela, Euskal Unibertsitatea, Euskara Ofiziala eta honelako beste sloganak oihukatzea»41 Bildutakoak taldeka antolatu ondoren eta jakintza arlo bakoitzaren lan aukerak eta konpromisoa...
|
|
Goizeko hamarretan Karlos Santamariak unibertsitatearen krisiaren inguruan hitz egin zuen. Haren ondotik, Frantziako eta
|
Espainiako
unibertsitateetan ikasle ziren hainbat lagunek beren arazoak eta desioak azaldu zituzten. Eta, azkenik, arratsaldeko lauretan mahai inguru bat antolatu zen.
|
|
|
Espainiako
Unibertsitateetako Errektoreen Biltzarreko Batzar Orokorrak (CRUE) unibertsitateko irakasleen gaikuntza nazionaleko sistema aldatzeko eskatu du, beren funtzionamendua hobetzeko, “oso garestia eta ez eraginkorra” baita irakasle egokiak aukeratzeko. Unibertsitateko komunitateak gero eta kezka eta kezka handiagoa du prozeduraren funtzionamenduaz, eta CRUEk uste du iritsi dela “bere gabeziak atzemateko eta horiek zuzentzeko neurri batzuk zehazteko azterketa egiteko unea”.
|
|
Iruzur egin zaien itxaropenak Prozedurak dagoeneko bete du funtzionamendu ziklo bat, 2002ko irailean unibertsitateek lehen aldiz lanpostu hutsen berri eman ziotenetik Unibertsitateko Koordinazio Kontseiluari, baina CRUEk uste du, eredua indarrean dagoen bitartean, “gaikuntza sistemak ez duela lortu nahi zen erritmoan martxan jartzea”. Errektoreak oso zuhurrak dira prozesu horretan, eta “lanpostu hutsen berri ematen dute, erretiroek, uko egiteek edo
|
Espainiako
unibertsitateen hazkundeak benetan eragindako lanpostu hutsen kopurua baino askoz gutxiago”. Errektoreen batzarrak uste du legeria berriak sortutako itxaropenak “proben erregulazio eskasak” zapuztu dituela, “segurtasun juridikorik eza sortzen baitu”.
|
|
Proba horietan, gainera, berdintasun, merezimendu eta gaitasun printzipioak bete dituzte, baita Hezkuntza Ministerioak finkatutako irizpide batzuk ere. Atzo onartutako dekretuek PSOEren kritikak jaso zituzten,
|
Espainiako
unibertsitate ikasleen kopurua murrizteko goi mailako irakaskuntzarako sarbidea “gogortzea” helburu duten “oztopo alferrikakotzat” jotzen baititu. Gainera, Amparo Valcarce Kongresuko Hezkuntzako bozeramaile sozialistak “lehen mailako eskandalua” zela esan zuen GBPko batzordeetan irakaskuntza itunduko irakasleek parte har dezaketela.
|
2004
|
|
Ikasketak zurea ez den beste unibertsitate batean egin nahi dituzten unibertsitarioek 23.002 plaza izango dituzte horretarako ikasturtean, iaz baino 2.389 gehiago,
|
Espainiako
Unibertsitateetako Errektoreen Konferentziak (CRUE) jakinarazi zuenez. Mugikortasun programa honetan izena emateko epea otsailaren 27ra arte egongo da, eta trukea egin nahi duten ikasleek jatorrizko unibertsitatean eskatu dute.
|
|
Gune honetan kontsulta daiteke, abiapuntutzat jatorrizko unibertsitatea hartuta, zeintzuk diren titulazioak, destinoko unibertsitatea, eskainitako plaza kopurua eta egonaldiaren iraupena.
|
Espainiako
unibertsitateek egiten duten Espainiako unibertsitate zentroen (SICUE) arteko truke sistemaren bosgarren deialdia da. Mugikortasun sistema horri esker, ikasleek beren ikasketen zati bat berea ez den beste unibertsitate batean egin ahal izango dute, onarpen akademikoa eta aprobetxamendukoa bermatuta, bai eta beren curriculum profilera egokitzen direla ere.
|
|
Gune honetan kontsulta daiteke, abiapuntutzat jatorrizko unibertsitatea hartuta, zeintzuk diren titulazioak, destinoko unibertsitatea, eskainitako plaza kopurua eta egonaldiaren iraupena. Espainiako unibertsitateek egiten duten
|
Espainiako
unibertsitate zentroen (SICUE) arteko truke sistemaren bosgarren deialdia da. Mugikortasun sistema horri esker, ikasleek beren ikasketen zati bat berea ez den beste unibertsitate batean egin ahal izango dute, onarpen akademikoa eta aprobetxamendukoa bermatuta, bai eta beren curriculum profilera egokitzen direla ere.
|
|
|
Espainiako
unibertsitate publikoetako errektoreek ez dute egokitzat jotzen unibertsitatean sartzeko proba bikoitza egotea, Unibertsitateei buruzko Lege Organikoak (LOU) garatzen duen dekretuak ezartzen duen bezala. Haren iritziz, sistema horrek zaildu egingo lituzke ikasleek goi mailako ikasketak egiteko dituzten aukerak, campusen arteko desberdintasunetan are gehiago sakonduko luke eta Barruti Bakarraren funtzionamendua zailduko luke.
|
|
Sinesmen hori kalifikazioetan islatzen da, eta ikasleen% 58k onartzen du bere espedienteko notarik ohikoena onartua dela;% 38k, berriz, oso ona, eta% 4k bakarrik bikain edo ohorezko matrikula. Hala ondorioztatzen da Kalitatea Ebaluatzeko eta Egiaztatzeko Agentzia Nazionalak (Aneca)
|
Espainiako
unibertsitateen artean egindako inkestan, Espainiako ikasleen lan ikuspegiei buruz. Izan ere, hamar ikasletik zazpik onartzen dute unibertsitatera joateko motibazio nagusia lan aukerak hobetzea dela; hamarretik bik(% 18), berriz, aitortzen dute ikasi nahi dutelako egin dutela.
|
|
Nutrizioan eta bromatologian, non ospe handiko aditu gisa onartua baita, antipatia bat baino gehiago gailendu da elikagai enpresa jakin batzuek duten eginkizunaren aurkako iritziengatik eta, haren iritziz, tratu okerragatik, gizentasunari «ezagutzarik edo sortutako interesengatik» gertatzen zaiolako. Halaber, ez da txikitekin ibiltzen
|
Espainiako
unibertsitateen egoera eta, bereziki, Bartzelonako zientziarena balioesteko orduan. Nahiz eta zentzu kritiko eztabaidagarria izan, batzuek hainbesterainokoa, Alemanyk zenbait ekimen bultzatu ditu, erreferentzia gisa hartuta.
|
|
Gobernuak emandako datuen arabera, 2000 ikasturtetik aurrera
|
Espainiako
unibertsitateetan matrikulatutako ikasleen kopuruak %5, 23ko jaitsiera metatua izan du. Zehazki, %2, 12koa izan zen 2000 ikasturtean, %1, 93koa 2001 eta %1, 27koa 2002.
|
|
Hala ere, Batzordeak jakinarazi du ikasturterako laguntzak jarriko direla abian, europarrek ere ekimena kontrako noranzkoan izan dezaten eta beren jarduera akademikoak Batasunetik kanpo egin ditzaten.
|
Espainiako
unibertsitateek parte hartzen duten graduondokoei dagokienez, Cadizekoa Kostaldeen eta Uraren Administrazioari buruzko Masterraren antolatzaileetako bat da; Kordobakoa, berriz, Landa Garapeneko Zientzia Masterrean; Deustuko Unibertsitateak Nazioarteko Laguntza Humanitarioko Masterrean parte hartzen du, eta Lleidako Unibertsitateak Baso Zientzietako Masterra ematen du. Bestalde, Kataluniako Politeknikoak hiru graduondokotan hartzen du parte:
|
2005
|
|
Azkenekoan sartuko lirateke Euskal Filologia, Kataluniakoa eta Galiziakoa. Maiatzaren 11n
|
Espainiako
unibertsitateetako errektoreek proposamena aztertuko dute. Dena den, azken hitza Hezkuntza Ministerioak dauka.
|
|
Ikaskuntza elkarrizketaren eta talde lanaren bidez egin beharra dago, baina hori ez da
|
Espainiako
unibertsitateetan gertatzen dena.
|
|
Roman del Cerro Alacanten jaio zen duela jada hirurogei bat urte. Ikasketa sendoak egin omen zituen, hau da,
|
Espainiako
unibertsitateren batean lizentziatzeaz gain, ikasketak Frantzian jarraitu ei zituen eta geroztik hamaika bat liburu eta beste hainbat artikulu idatzi ditu. Bere azken bi liburuetan toponomastika aurrelatindarrean espezialista dela aurkitu dugu.
|
|
|
Espainiako
unibertsitateetako Merkataritza Astea ere antolatuko du mintegi eta jardunaldien bidez
|
|
Iztuetak adierazi du gaur egun Lurrean bizi diren sei mila milioi pertsonetatik erdiak egunean bi dolar baino gutxiagorekin bizi direla, eta herenak bat bakarrik. Beste neurri batzuk Kanpaina horren barruan, Nazioarteko Solidaritateak beste jarduera batzuk ere egiteko asmoa du, hala nola
|
Espainiako
unibertsitateetan Merkataritza Astea, mintegi eta jardunaldien bidez. Horietan, lankidetza, garapen eta merkataritza arloko gobernu arduradunek, erantzukizun sozial korporatiboko adituek, ordezkari sindikalek eta abarrek parte hartuko dute. Hain zuzen ere, Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko Politika Zientzien eta Soziologiaren Fakultatea Merkataritza Astearen ardura du aste honetan, nazioarteko mintegi baten bidez. Mintegi horretan, Latinoamerikako erakundeek merkataritzari eta garapenari buruz egindako zenbait azterlan aurkeztuko dira.
|
|
|
Espainiako
unibertsitateek ia 259.000 plaza eskaintzen dituzte datorren ikasturterako
|
|
Unibertsitate Koordinaziorako Kontseiluak
|
Espainiako
unibertsitate publikoetan 2005/ 2006 ikasturterako sarbide berriko plazen eskaintza onartu du, 258.947 plazakoa. Aurreko ikasturtearen aldean 1.094 plaza gehiago daude, hau da, %1 gehiago.
|
|
Bolognako Prozesuak, Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparrua sortu nahi duenak, ez du eskatzen lizentziatura bat ere kentzea,
|
Espainiako
Unibertsitate Koordinaziorako Kontseiluaren (UBI) titulazioen katalogoa berritzeak planteatzen duen bezala. Horixe esan zuen atzo Peter van der Hijden ek, Europako Batzordeko Hezkuntza eta Kultura Zuzendaritza Nagusiko Goi Mailako Hezkuntzako Unitateko zuzendariordeak, eta hark esan zuen “horrelako aldaketak ez daudela Boloniako prozesuan Europan”.
|
|
|
Espainiako
unibertsitate tituluen lehen gida ofiziala kaleratu dute
|
|
Unibertsitateko karrera bat aukeratzen laguntzeko,
|
Espainiako
Unibertsitateetako Errektoreen Konferentziak (CRUE), Hezkuntza Ministerioak eta Universia.es atariak “Unibertsitateen Gida. Titulazioen katalogo ofiziala”, Espainian argitaratzen den lehena.
|
|
Titulazioen katalogo ofiziala”, Espainian argitaratzen den lehena. Salvador Ordóñez
|
Espainiako
Unibertsitate eta Ikerketa Saileko estatu idazkariak esan zuenez, Espainian ikas daitezkeen 140 karrerei buruzko informazio guztia ematea da gidaren helburuetako bat. Titulazioen katalogoa, bertan sartzeko ahalmenek eskatzen dituzten oharrak barne, bertsio elektronikoan zein inprimatuan eskaintzen da.
|
|
Europako Erasmus ikasleek Espainia aukeratu dute gehien. Herrialdeko turismo jarduerarekin parekatuta dagoen prozesu batean, 22.530 izan ziren ikasturtean
|
Espainiako
unibertsitateetan geratzeko gure mugak zeharkatu zituzten gazteak, datu ofizialak dituen azkena. Frantziak bigarren tokia hartzen du, Espainiatik distantzia batera, 19.247 ikaslerekin, ondoren Alemania (16.266) eta Erresuma Batua (15.956).
|
|
|
Espainiako
unibertsitateak Interneten
|
|
Azken urteotan,
|
Espainiako
unibertsitateek protagonismo handia hartu dute garapenerako lankidetzan, eta unibertsitate komunitateko sektore guztien elkartasuna bultzatzeko jarduerak egiten dituzte, bai unibertsitateekin, bai beste herrialde batzuetako beste erakunde eta gizarte talde batzuekin. Hori azken urteetan hasitako prozesuan sartzen da, hain zuzen ere, berdintasun handiagoaren eta munduan giza garapen iraunkorraren aldeko nazioarteko elkartasun lanei gehitu zaizkien gizarte eragileen kopurua eta mota zabaltzeko prozesuan.
|
|
‘Jokabide kodeak’, ‘Erantzukizun Sozialeko Gidak’, ‘Gardentasuna’, ‘Praktika Onak’, etab. Eta unibertsitateen kasuan, nazioarteko lankidetzaren arloan egindako ekintzek lortu duten garrantziaren ondorioz, Garapenerako Unibertsitate Lankidetzaren eremu espezifikoa zehaztasun handiagoz mugatzeko beharrari buruz eztabaidatu da, lankidetzaren izaera solidarioa zaintzeko, bai helburuei dagokienez, bai erabilitako lan metodoei dagokienez. Hala,
|
Espainiako
unibertsitateek, 2005eko martxoan Castellóko bileran, Garapenerako Lankidetzaren arloan Unibertsitateen Jokabide Kodea prestatzeko prozesua abiaraztea erabaki zuten. Sei atal eta 31 artikulu ditu.
|
2006
|
|
Unibertsitate bakoitzak bere estatutuetan eratu behar du errektorea hautatzeko prozedura, bai unibertsitate komunitateak bai klaustroak, Ikasleen Gaietarako Unibertsitate Sarearen (RUNAE) txosten baten arabera. Aukera hori “unibertsitate autonomiari egokiagoa” da Hezkuntza eta Zientzia Ministerioak (MEC) Unibertsitateei buruzko Lege Organikoaren (LOU) aldaketa partzialaren aurreproiektuan proposatutako beste aukera baino,
|
Espainiako
Unibertsitateetako Errektoreen Biltzarraren (CRUE) batzorde sektorial honek uste duenez. Hezkuntza eta Zientzia Ministerioak beste proposamen bat egin du:
|
|
Meneáme unibertsitatean izandako zapalkuntzaren ondorioa da, nik alde batetik ihes egin behar nuen.
|
Espainiako
unibertsitate sistemaren arazoa da. Arazoak daude sisteman, baina sostengu soziala ere falta da, batez ere Balearretan.
|
|
|
Espainiako
unibertsitateak" beste herrialde batzuetako ikasleak erakartzeko gunea izatea" nahi du Hezkuntza ministroak
|
|
“nazioarteko diziplinarteko topagunea” eta “autonomia erkidegoetako ikasleen eta irakasleen mugikortasunaren aldeko apustua”. Ministroaren aburuz, erakunde akademikoaren irekiera espiritua eta haren izaera berritzailea “inoiz baino gehiago behar dira gaur” EEESren erronkaren aurrean, eta
|
Espainiako
unibertsitate erakundea birformulatzea ekarriko du, “Europan lehiatu ahal izateko”, Espainiako unibertsitateak “beste herrialde batzuetako ikasleak erakartzeko gune izan daitezen”. Aldaketaren ondorioz, titulazioen kalitatea hobetu eta baldintza akademiko, zientifiko eta teknologikoei buruzko jarraibideak zehaztuko dira.
|
|
“nazioarteko diziplinarteko topagunea” eta “autonomia erkidegoetako ikasleen eta irakasleen mugikortasunaren aldeko apustua”. Ministroaren aburuz, erakunde akademikoaren irekiera espiritua eta haren izaera berritzailea “inoiz baino gehiago behar dira gaur” EEESren erronkaren aurrean, eta Espainiako unibertsitate erakundea birformulatzea ekarriko du, “Europan lehiatu ahal izateko”,
|
Espainiako
unibertsitateak “beste herrialde batzuetako ikasleak erakartzeko gune izan daitezen”. Aldaketaren ondorioz, titulazioen kalitatea hobetu eta baldintza akademiko, zientifiko eta teknologikoei buruzko jarraibideak zehaztuko dira.
|
|
Aldaketaren ondorioz, titulazioen kalitatea hobetu eta baldintza akademiko, zientifiko eta teknologikoei buruzko jarraibideak zehaztuko dira. Uda honetan, UIMPek 140 kultura jarduera, mintegi, ikastaro eta hitzaldi antolatu ditu, Luciano Parejo errektoreak programa horren aldaera eta azentua nabarmendu nahi dituelarik, “nazioartera zabaldu eta nazioartean ospea duten eta
|
Espainiako
Unibertsitatean lan egiten duten espainiarrei balioa ematea”.
|
|
Britainia Handiko, Herbehereetako, Italiako, Poloniako eta
|
Espainiako
unibertsitate zentro eta entitateek hartuko dute parte topaketa horretan.
|
|
Horren helburua da parte hartzen duten herrialdeetako unibertsitateen eta enpresen arteko harremanak ezartzen dituzten jakintza alor anitzeko sareak sortzea. Britainia Handiko, Herbehereetako, Italiako, Poloniako eta
|
Espainiako
unibertsitateak eta erakundeak bilduko ditu topaketak. BBaS proiektuaren helburua eta, beraz, Kordobako topaketaren helburua da, sortu ondoren, Europako unibertsitate eta enpresa sare horiek ikerketa berritzaileen aplikazio azkar eta egokia sustatzea, hazkunde ekonomikoa handitzeko, ekitaldiaren antolatzaileek jakinarazi zutenez.
|
|
|
Espainiako
Unibertsitatea desoreka handia pairatzen ari da. Azken urteotan, ikasleen kopuruak behera egin du pixkanaka, eta irakaskuntzen eskaintza etenik gabe hazi da, “Unibertsitatea zenbakitan 2006” txostenaren arabera.
|
|
Azken urteotan, ikasleen kopuruak behera egin du pixkanaka, eta irakaskuntzen eskaintza etenik gabe hazi da, “Unibertsitatea zenbakitan 2006” txostenaren arabera.
|
Espainiako
Unibertsitateetako Errektoreen Konferentziak (CRUE) argitaratu berri du azterketa hori. Egoera horren ondorioz, errektoreek unibertsitateek plangintza hobea eta presazkoa egin dezatela eskatu dute; izan ere, hala ez bada, “merkatua planifikaziorik eza zuzentzeaz arduratuko da, ikasleek mugikortasuna egoki finantzatzen duten programen bidez leku batean edo bestean ikastea erabakitzen dutenean”, adierazi du CRUEko lehendakari Juan Vázquezek.
|
|
Egoera horren ondorioz, errektoreek unibertsitateek plangintza hobea eta presazkoa egin dezatela eskatu dute; izan ere, hala ez bada, “merkatua planifikaziorik eza zuzentzeaz arduratuko da, ikasleek mugikortasuna egoki finantzatzen duten programen bidez leku batean edo bestean ikastea erabakitzen dutenean”, adierazi du CRUEko lehendakari Juan Vázquezek. 2005 ikasturtean,
|
Espainiako
Unibertsitatean 1.461.477 ikasle zeuden; ikasturtean, 1.443.811 ikasle zeuden matrikulatuta, eta ikasturte honetarako() 1.423.396 ikasle aurreikusten dira. Irakaskuntzen eskaintzari dagokionez, egungo titulazio katalogoko 140 karrerak 3.359 aldiz eskaini dira guztira.
|
|
|
Espainiako
unibertsitateak dira Erasmuseko ikasleen gogokoenak
|
|
Horien guztien artean daude Italiako Bolonia eta Florentziako unibertsitateak.
|
Espainiako
unibertsitateak dira, halaber, aurreko ikasturtean ikasle gehien bidali zituztenak, 20.819 guztira. Laguntza gutxi Laguntza ekonomikoak, kasu askotan urriak eta berantiarrak, Erasmus ikasleen gaitzespen bakarra dira.
|
2007
|
|
Irakasle atzerritarrek gauzatutako jarduerak, baldin eta
|
Espainiako
unibertsitate batek gonbidatu edo kontratatu baditu atzerritar horiek.
|
|
|
Espainiako
unibertsitateak gero eta gehiago dira, publikoak zein pribatuak, beren hezkuntza eskaintzan 2 × 1 sartzen dutenak, eta autonomia erkidego guztiek eskaintzen dute aukera hori beren unibertsitate zentroren batean. 2005/ 2006 ikasturtean, guztira, 15.180 ikasle matrikulatu ziren bi titulu ofizial lortzeko ikasketetan, aurreko ikasturtean baino %33, 8 gehiago.
|
|
Bigarren Hezkuntzan informatikako prestakuntza falta dago,
|
Espainiako
Unibertsitateetako Errektoreen Konferentziatik (CRUE) gaur adierazi zutenez. Hori dela eta, agintariei eta ordezkari sozialei eskatzen diete parte har dezatela “informatikaren gainbehera hori zuzentzeko eta irakasgai hori Batxilergoan sartzeko”.
|
|
Hori dela eta, agintariei eta ordezkari sozialei eskatzen diete parte har dezatela “informatikaren gainbehera hori zuzentzeko eta irakasgai hori Batxilergoan sartzeko”. “Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologiek (IKT) gizartean sartzeko dituzten oztopo nagusietako bat izan daiteke erabiltzaile potentzialen prestakuntzarik eza, eta horrek haien ezarpenari uko edo mesfidantza handia eragin diezaioke”, gogorarazi dute errektoreek gaur argitaratu duten “IKTak
|
Espainiako
unibertsitate sisteman (2006) ” dokumentuan. Hala, Bigarren Hezkuntzan informatika irakasgaiaren presentzia eta kalitate handiagoa eskatzen dute, “oinarrizko gaitasun digital beharrezkoak garatzeko edozein herritarri”.
|
|
CoolTran, Espainiako alternatiba bat Gaztelaniazko erabiltzaileei ahalik eta hiztegi gehien eskaintzea du helburu CoolTran ek Horiei beste bat gehitu behar zaie CoolTran izeneko elkarlaneko ekarpen interesgarria, gaztelaniaren eremuan garatua, ahalik eta hiztegi gehien eskaintzea hizkuntza horren erabiltzaileak. Proiektua laguntzarekin egin da Red Iris, Internet
|
Espainiako
unibertsitate zentro publikoetara, eta GPL lizentzia duen software librea da (era guztietako erabilerak ditu irekita, eta aldaketak). CoolTran txikia da benetan ordenagailuaren mahaigainera deskargatzen den programa.
|
|
|
Espainiako
unibertsitateek, uda iristearekin batera, itxi egiten dituzte beren ohiko jarduerarako ateak, eta beste prestakuntza eskaintza zabal bati irekitzen dizkiote, udako ikastaroei, alegia. Prestakuntza kredituak batzeko, eremu profesionaleko ezagutzak zabaltzeko edo zerbait berria ikasteko, 50 unibertsitatek baino gehiagok 4.000 jarduera inguru eskaintzen dituzte 2007ko udan.
|
|
Horren bidez, gazteek etxebizitza bat eskuratzeko dituzten laguntzei buruzko informazioa hobetuko da. Ministroak esan zuen bere saila Unibertsitateko Etxebizitza Plana bultzatzen ari dela,
|
Espainiako
unibertsitateekin hitzarmen berriak sinatuz. Plan hori 2009/ 2010 ikasturtean jarriko da martxan.
|
|
Banda zabaleko Interneteko konexioa duten herritarrek interesik gabeko kreditua eskatu ahal izango dute ordenagailu bat erosteko eta 36 hilabetean dirua itzultzeko. Unibertsitateko gazteentzako mailegua Gazte eta Unibertsitarioen Mailegua 18 eta 35 urte bitarteko Espainiako egoiliarrentzat eta
|
Espainiako
unibertsitate zentro batean matrikulatutako edozein ikaslerentzat da, adina edozein dela ere. Beharrezkoa da eskatzaileak banda zabaleko Interneteko konexioa izatea edo zerbitzu horretan alta berri bat kontratatzea.
|
|
Zorionez, beste proba batzuetan ez da dirurik eskatzen parte hartzeagatik, edo sinbolikoa baino ez da (1 euro), hala nola Bilboko, Salamancako eta Segoviako San Silvestre lasterkarietan, adibide batzuk soilik jartzeagatik, 5, 4 eta 2 euroko muga baitute, hurrenez hurren. Eta herri atletak proba horien benetako protagonistak direla kontuan hartuta, asko dira ordaintzetik salbuetsitako lasterketak ere, batzuk nazioartean ospea dutenak ere bai, hala nola Lasterketa Kontimentuan (Alcobendas), Leguetan (Segovia) eta, bereziki,
|
Espainiako
unibertsitate nagusiek bultzatzen dituzten krosetan, nahiz eta hiri mota horiek, herri lasterkarientzat baino gehiago, unibertsitate segmenturako diren. Hala, oro har, hiru kategoriatan sailkatzen dira lasterketak, egin beharreko diru ekarpenaren arabera:
|
2008
|
|
Aldaketa nagusiak Joan den abenduan, Ministroen Kontseiluak gure herrialdean irakaskuntza jarduera gauzatzeko ikasketa planak arautzeko akordioak onartu zituen. Plan horiek Hezkuntzari buruzko Lege Organikoaren (LOE) arabera egiten dira,
|
Espainiako
unibertsitateak Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparrura (GHEE) egokitzearekin bat etorriz. Zenbait hezkuntza sektorek derrigorrezko hezkuntzako irakasle guztientzat titulazio komun bat sortzeko aukera planteatu bazuten ere, eta, hala, irakasleen talde bakarra osatzeko aukera bazuten ere, azkenean, derrigorrezko hezkuntza sisteman ematen diren etapen arabera irakasleen kidegoen gaur egungo bereizketa mantentzea erabaki da.
|
|
|
Espainia
unibertsitate doktore gehien dituzten Europako Batasuneko (EB) lau herrialdeen artean dago, Alemaniaren atzetik. 2004an, 23.000 baino gehiago izan ziren Erresuma Batua (15.000 baino gehiago) eta Frantzia (8.420).
|
|
Sistema horren bidez, atzerriko unibertsitate bateko tituludunei onartzen zaie lortu duten ikasketa maila bat datorrela
|
Espainiako
unibertsitate mailekin (Diplomatura, Lizentziatura, Masterra edo Doktorea), eta, kasu askotan, Titulu Ofizialen Katalogoaren Titulu jakin batera homologatzeak dakarren prozesu konplexua saihesten da.
|
|
Ikasketa maila onartua behar dutenentzako bide azkarragoa da. 285/ 2004 Errege Dekretuak, 2005eko martxoan indarrean sartu zenak,
|
Espainiako
unibertsitateko gradu akademikoetatik gorako atzerriko tituluak homologatzeko beste prozedura bat sartu zuen, eta, berariazko titulu bat izan beharrean, atzerriko titulu bat lortzeko gainditutako prestakuntzaren aintzatespen ofiziala da, Espainiako unibertsitate ikasketak egituratzen diren edozein mailatako maila akademiko bat lortzeko eskatzen denaren baliokidea. Homologazio mota honek homologatzen den gradu akademikoaren ondorio berberak ematen dizkio atzerriko tituluari (diplomatura, lizentziatura, masterra edo doktorea).
|
|
Ikasketa maila onartua behar dutenentzako bide azkarragoa da. 285/ 2004 Errege Dekretuak, 2005eko martxoan indarrean sartu zenak, Espainiako unibertsitateko gradu akademikoetatik gorako atzerriko tituluak homologatzeko beste prozedura bat sartu zuen, eta, berariazko titulu bat izan beharrean, atzerriko titulu bat lortzeko gainditutako prestakuntzaren aintzatespen ofiziala da,
|
Espainiako
unibertsitate ikasketak egituratzen diren edozein mailatako maila akademiko bat lortzeko eskatzen denaren baliokidea. Homologazio mota honek homologatzen den gradu akademikoaren ondorio berberak ematen dizkio atzerriko tituluari (diplomatura, lizentziatura, masterra edo doktorea).
|
|
Halaber, beka jakin bat aukeratu nahi duten edo ikasketa maila jakin bat eskatzen duen oposiziora aurkeztu nahi duten atzerriko tituludunek izapideak azkartzeko modu gisa aukera dezakete bide hori, katalogo ofizialeko titulu zehatzetara homologatu beharrik gabe. Gradu akademikorako homologazioa
|
Espainiatik kanpoko
unibertsitateetan lortutako atzerriko tituluetarako nahiz Administrazioak baimendutako zentroetan Espainian lortutako tituluetarako eska daiteke. Hori bai, jatorrizko herrialdean balio akademiko ofiziala badute eta herrialde horretan maila akademiko bat ematen badute.
|
|
Hori bai, jatorrizko herrialdean balio akademiko ofiziala badute eta herrialde horretan maila akademiko bat ematen badute. Nola eskatzen den Master eta doktore mailetan homologatzeko eskumena
|
Espainiako
unibertsitateetako errektoreei dagokie. Lehenik eta behin, bereizi egin behar dira diplomatuaren, lizentziatuaren edo gradu ondokoaren ikasketa gradurako homologazio eskaera eta gradu ondoko eskaera; izan ere, lehenengo kasuan, Hezkuntza eta Zientzia Ministerioa (MEC) da, Tituluen, Baliozkotzeen eta Homologazioen Zuzendariordetza Nagusiaren bidez, eskaerak izapidetzeko arduraduna, eta graduatu ondoko kasuan (doktoreari eta masterrari buruzko), berriz, Espainiako errektoreei dagokie (unibertsitateei Horregatik, azken kasu honetan egokiena da homologazioa eskatu nahi den unibertsitatean zuzenean kontsultatzea, beharrezkoak diren irizpide, dokumentazio eta tramiteei buruz.
|
|
Lehenik eta behin, bereizi egin behar dira diplomatuaren, lizentziatuaren edo gradu ondokoaren ikasketa gradurako homologazio eskaera eta gradu ondoko eskaera; izan ere, lehenengo kasuan, Hezkuntza eta Zientzia Ministerioa (MEC) da, Tituluen, Baliozkotzeen eta Homologazioen Zuzendariordetza Nagusiaren bidez, eskaerak izapidetzeko arduraduna, eta graduatu ondoko kasuan (doktoreari eta masterrari buruzko), berriz, Espainiako errektoreei dagokie (unibertsitateei Horregatik, azken kasu honetan egokiena da homologazioa eskatu nahi den unibertsitatean zuzenean kontsultatzea, beharrezkoak diren irizpide, dokumentazio eta tramiteei buruz. CONSUMER eroski ren Unibertsitate Gidan
|
Espainiako
unibertsitate guztietarako estekak daude. Titulu bat graduondokoa ez den maila akademiko batean homologatu nahi denean, interesdunak Eskabide Eredu Ofiziala bete eta erakunde eskudunetan aurkeztu du, beti ere dokumentazio honekin batera:
|
|
CONSUMER EROSKI Espainiako unibertsitario baten batez besteko soldata 1.414 euro gordin hilean da, alemanek kobratzen dutenaren ia erdia (2.692). Europako batez besteko soldata 2.000 eurokoa da, eta Txekiar Errepublikan (1.351) bakarrik da
|
Espainiako
unibertsitateko eskulana baino txikiagoa. Emaitza horiek Europako 40.000 unibertsitarioren egoera —Espainiako 47 unibertsitatetatik 5.500) eta haien laneratze maila jasotzen dituen proiektu batean sartuta daude.
|
|
Hezkuntza Ministerioak atzo argitaratu zuen “Akademikoak zenbakitan 2007” azterketa, eta, horren arabera,
|
Espainiako
unibertsitate publikoko katedren %81, 6 gizonezkoak dira. Irakasle titularren artean ere emakumeak gutxi dira (%36, 5 eta %63, 5 gizonak).
|
|
Alemaniako unibertsitate tituludun batek Espainiako tituludun batek baino 1.200 euro baino gehiagoko hileko soldata gordina jasotzen du, Europako REFLEX ikerketa proiektuan jasotako datuek erakusten dutenez. Europako 40.000 tituludun baino gehiagoren artean (5.500 espainiar) egindako azterlan honek, parte hartzen duten herrialdeen arteko soldata aldeez gain,
|
Espainiako
unibertsitate titulazio eta ikasketak aztertzen ditu, ikasleentzat ekonomikoki errentagarrienak direnak.
|
|
Halaber, Martinezek zientzia eta teknologiaren sistema nazionala nazioartera zabaldu beharra aipatu zuen, bere ustez atzerriko zientzialariak erakartzeko balioko duen estrategietako bat. Sinergiak Cristina Garmendia Zientzia eta Berrikuntzako ministroak
|
Espainiako
unibertsitateen ikerketa potentzia goraipatu zuen, eta ziurtatu zuen unibertsitate proiektuak indartzea izango dela ministerio berriaren motorretako bat. Adierazi zuenez, diru zorro berri horretan daude “unibertsitatearen, zientziaren eta teknologiaren giltzarriak”, “aldaketaren eragile geldiezinak” eta “ekonomia osoaren eraldatzaileak”.
|
|
Enpresa horiek izendatzeko, termino bat erabili da, spin off, lehendik dagoen beste enpresa edo erakunde baten barruan sortzen diren enpresei dagokiena; spin off unibertsitarioen kasuan, unibertsitateetan sortzen diren eta unibertsitateetako langileek edo kideek parte hartzen duten enpresei dagokie, eta normalean laguntza izaten dute, azpiegiturei edo finantzei dagokienez, enpresa nagusiaren aldetik eta, kasu batzuetan, administrazio publikoen aldetik. Espainian, enpresa eredu horrek oraindik ibilbide laburra badu ere, Europako beste herrialde batzuekin alderatuta, hala nola Alemaniarekin edo Erresuma Batuarekin, azken urteetan nabarmen hazi da,
|
Espainiako
unibertsitateetako Ikerketen Emaitzak Transferitzeko Bulegoen Sarearen (OTRI) datuen arabera, 2000 eta 2006 urteen artean 500 spin off unibertsitario inguru sortu dira Espainian. LOU aldatu aurreko lege esparruak ez zuen erraztu mundu akademikoa eta enpresarena elkartzea Kopuru hori gorabehera, gure herrialdean spin off bat sortzeko prozesua ez da batere erraza izan, unibertsitateko ikertzaile eta irakasleek oztopo handiak izan dituzte beren proiektuak sendotzeko; izan ere, lege esparruak ez zien laguntzen mundu akademikoaren eta enpresaren arteko topaguneari, batez ere enpresa publikoaren eta enpresa kudeaketaren arteko bateraezintasunari dagokionez.
|
|
Aldaketak sartzeko moduan Kupoa desagertzea: araudi berriak
|
Espainiako
unibertsitateetan ikasle horientzat gordetako plazen kupoa kentzen du. ikasturtetik aurrera, LHko tituludunek unibertsitatera batxilergoko bide tradizionaletik sartzen direnen lanpostu hutsen kopuru bera aukeratzen dute.
|
|
Ikasturte oso bat Espainiako unibertsitate publiko batean matrikulatzeak 500 eta 850 euro bitarteko gastua eragin dezake familientzat, aukeratutako titulazioaren, ikasgai kopuruaren eta ikastetxea kokatuta dagoen autonomia erkidegoaren arabera. Baina, aldagai horiez gain, nabarmen jaitsi daiteke ikasturtearen amaierako prezioa, eta doakoa ere izan daiteke, baldin eta ikasleak
|
Espainiako
unibertsitateek matrikula ordaintzeko ezartzen dituzten salbuespenak edo kenketak jasotzen baditu.
|
|
Irudia: Elena A. Egun gutxi barru irekiko dira matrikulazio epeak
|
Espainiako
unibertsitateetan. Unibertsitate publiko bateko ikasturte baten kostua ikastetxe pribatu batena baino askoz txikiagoa den arren, familientzako gastu gehigarria aurreko beste hezkuntza etapa batzuetakoa baino handiagoa da.
|
|
Unibertsitateetako langileak:
|
Espainiako
unibertsitate askok ikastetxeko hezkuntza komunitateko kideentzako ikasketa laguntzen programa edo hitzarmena dute. Kolektibo horrek, bai irakasleak bai administrazioko eta zerbitzuetako langileak barne, kasu batzuetan matrikula ordaintzetik erabat salbuetsi daiteke, edo prezioan kenkari garrantzitsuak egin.
|
|
Ikasturte oso bat
|
Espainiako
unibertsitate publiko batean matrikulatzeak 500 eta 850 euro bitarteko gastua eragin dezake familientzat, aukeratutako titulazioaren, ikasgai kopuruaren eta ikastetxea kokatuta dagoen autonomia erkidegoaren arabera. Baina, aldagai horiez gain, nabarmen jaitsi daiteke ikasturtearen amaierako prezioa, eta doakoa ere izan daiteke, baldin eta ikasleak Espainiako unibertsitateek matrikula ordaintzeko ezartzen dituzten salbuespenak edo kenketak jasotzen baditu.
|
|
Hala ere, unibertsitate bakoitzak ezartzen dituen irizpideak berariaz ezagutzeko, komeni da ikastetxean bertan kontsultatzea matrikula egiteko orduan, eta ikasleei tasa akademikoak ordaintzetik salbuetsita edo murriztuta egoteko arrazoiak frogatzeko behar den dokumentazioaren berri izatea.
|
Espainiako
unibertsitate gehienetan, espedienterik onenak saritzen dira. Ohorezko matrikula unibertsitatea baino lehenagoko ikasketetan:
|
|
Ohorezko matrikula unibertsitatea baino lehenagoko ikasketetan: espedienterik onenak
|
Espainiako
unibertsitate gehienetan saritzen dira; horregatik, Batxilergoko azken notan ohorezko matrikula (edo UBI LOGSE baino lehenagoko ikasketetan) edo Batxilergoko Sari Berezia lortu duten ikasleek matrikula doan lor dezakete unibertsitateko ikasketen lehenengo mailan. Kasu batzuetan, araudi hau Goi Mailako Lanbide Heziketako prestakuntza ziklo bateko azken ikasturtean ohorezko matrikula edo Espainiako Matematikako, Fisikako edo Kimikako Olinpiadetan domina lortu dutenei ere aplikatzen zaie.
|
|
Gaur egun
|
Espainiako
unibertsitateetan eskaintzen diren 4.000 titulazioetatik %25ek ikasturtean Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparrura (GHEE) egokitutako irakaskuntzak emango dituzte. Titulu berri horiek, 62 unibertsitatetan egin ahal izango direnak, gure herrialdeko unibertsitate sistema ikasturtean Boloniako Prozesura erabat egokitzeko abiapuntua dira.
|
|
Europara egokitzea Unibertsitateko Irakaskuntzak Antolatzeko Errege Dekretuak, 2007ko urrian onartuak,
|
Espainiako
unibertsitateak Goi Mailako Hezkuntzako Europako Esparru (GHEE) berrira pixkanaka egokitzeko oinarriak ezarri zituen, ikasturtetik aurrera, ikasturtera arte, non titulazio guztiak esparru berri horretara egokitu behar baitira, Europako kide diren herrialde guztiek esparru berean mugikortasuna izan dezaten. Errege dekretu horretan ezarritakoarekin bat etorriz, unibertsitateek egindako ikasketa plan berrien kalitatea bermatzeko, Unibertsitate Kontseiluak egiaztatu behar ditu, eta, ondoren, Kalitatea Ebaluatzeko eta Egiaztatzeko Agentzia Nazionalera (ANECA) bidali behar ditu.
|
|
Ildo horiei jarraituz, joan den ikasturtean graduko 162 titulazio berri baino ez ziren ezarri Espainiako 33 unibertsitatetan, eta horiek izan dira aitzindari Europako esparrura egokitzen. Hala ere, 209 ikasturterako,
|
Espainiako
unibertsitate geletan emango diren gradu titulazioen kopurua milakoa izango da, Hezkuntza Ministerioaren iturriek diotenez. Izan ere, gaur egun 992 gradu titulu daude ofizialen, egiaztatuen eta egiaztatze bidean daudenen artean.
|
|
Unibertsitate pribatuak: badirudi
|
Espainiako
unibertsitate zentro pribatuak direla Europarekin bat egiteko azkarren daudenak; izan ere, unibertsitate pribatu guztiek hurrengo ikasturtean ikasketa plan berriak eskaintzen dituzte. 24 unibertsitateek 261 titulazio emango dituzte guztira.
|
|
Eraikuntzaren Ingeniaritza (25 titulu), Informatika Ingeniaritza (18) eta Arkitektura (12 titulu) dira jakintza arlo horretan eskaintza handiena duten diziplinak. Artea eta Giza Zientziak
|
Espainiako
unibertsitateek ikasturtean eskainiko dituzten Arte eta Giza Zientzien adarreko titulazioen %31, 5 baino ez daude Europako esparru berrira egokituta; 188 tituluetatik, 28 bakarrik eskaintzen dira unibertsitate pribatuetan. Eskaintza handiena duten ikasketen artean daude Artearen Historiako Gradua (18), Historiako Gradua (19) eta Filosofiako Gradua (15).
|
|
Bestalde, titulu horien %65 unibertsitate publikoetan eskainiko dira, eta gainerako %35 unibertsitate pribatuetan. Zientziak
|
Espainiako
unibertsitateek eskaintzen dituzten Zientzien adarreko tituluen %40 dagoeneko egokituta dago Europako esparrura; guztira, 114 titulazio daude; horien artean, Biologia (18 gradu), Kimika (17 gradu), Zientziak (15 gradu) eta Matematika (14 gradu). Titulazio horietako gehienak unibertsitate publikoetan emango dira, Graduko 10 titulu besterik ez baitira eskaintzen unibertsitate pribatuetan.
|
|
proba egiten den urte naturaleko urriaren 1a baino lehen 25 urte beteta izatea eta batxiler titulua edo baliokidea ez izatea, titulu hori 1990eko Hezkuntza Sistemaren Lege Organiko Orokorra (LOGSE) baino lehen lortu dutenak izan ezik. Baldintza horiek betetzen badira,
|
Espainiako
unibertsitateek urtero egiten duten deialdian aurkez daitezke ikasleak probara, autonomia erkidego bakoitzak ezartzen dituen metodologiaren, garapenaren eta edukien ildo orokorren arabera. Hautagaiak nahi adina aldiz aurkez daitezke probara, baina inoiz ez ikasturte berean unibertsitate batean baino gehiagotan.
|
|
Alde batetik, titulazio horrek erabakiko duelako zein unibertsitatetan egin behar den proba; izan ere, hautakortasunarekin ez bezala, 25 urtetik gorakoen proba gaindituz gero, azterketa egin den unibertsitatean baino ez da ikasten, eta, beraz, aldez aurretik egiaztatu behar da hautatutako unibertsitatean etorkizuneko ikasleak egin duen unibertsitateko titulazioa ematen dela. Arau hori
|
Espainiako
unibertsitate guztietan aplika daiteke, Valentziako Erkidegoan, Andaluzian eta Katalunian izan ezik; izan ere, horietan, autonomia erkidegoetako edozein unibertsitate publiko nahiz pribatutara sartzeko aukera dago. Halaber, UHUNek bere titulazioetara sartzeko aukera ematen die beste unibertsitate batzuetan proba gainditu duten ikasleei, baldin eta unibertsitate horiek espedientea lekualdatzea onartzen badute.
|
|
Lankidetza horrek dedikazio eta denbora pixka bat eskatzen dio ikasleari. Hezkuntza Ministerioak alderdi hori baloratzen du,
|
Espainiako
unibertsitate erakundeetako sailetan zerbitzu horiek ematen dituzten azken ikasturteko ikasle unibertsitarioentzako laguntzen urteroko deialdiarekin. Ministerioak 2.700 euroko 3.304 beka emanen dizkie Espainiako 66 unibertsitatetako ikasleei.
|
|
Ikasle guztiek beren intereseko ikasketak aukeratutako unibertsitatean egin ahal izan ditzaten, urtero,
|
Espainiako
unibertsitateek ikasle onarpenaren muga duten titulazioetan plaza kopuru jakin bat erreserbatu behar dute hainbat talderentzat: Lanbide Heziketako tituludunak, Europar Batasunetik kanpoko herrialdeetako ikasleak, goi mailako kirolariak, ikasle ezgaituak, unibertsitateko tituludunak eta 25 urtetik gorakoentzako sarbide proba gainditu duten ikasleak.
|
|
Unibertsitate zentroetan sartzeko hautaketa prozedurak arautzen dituen 69/ 2000 Errege Dekretuak ezartzen duenez, ikasketa horiek eskuratzeko baldintzak betetzen dituzten ikasleek plaza eskatu ahal izango dute
|
Espainiako
unibertsitate publikoetan. Hala ere, onartua izateko eskubidea unibertsitateek beren katalogo akademikoa osatzen duten titulazioetan eskaintzen dituzten plazen kopuruaren araberakoa izango da.
|
|
Unibertsitate titulua edo baliokidea duten ikasleak:
|
Espainiako
unibertsitateek onarpen muga duten titulazioetako plazen %1 eta %3 artean erreserbatu behar dituzte unibertsitate titulua edo baliokidea duten eta egin nahi dituzten ikasketen bigarren zikloan sartzeko aukerarik ez duten ikasleentzat. Kontuan hartu behar da ikasle horiek ekaineko eta uztaileko onarpen deialdi arruntean bakarrik eskatu ahal izango dutela plaza, inoiz ez iraileko ezohiko deialdian.
|
|
Ikasle horientzat, Andaluzia, Kantabria, Kanariak, Gaztela eta Leon, Extremadura eta Madrilgo erkidegoek plazen %1 besterik ez dute erreserbatzen; Galiziak eta Murtziak, berriz, %2 Gainerako erkidegoek erreserbaren gehieneko muga ezarria dute:% 3 Atzerriko ikasleak: Europako Erkidegokoak ez diren herrialdeetako eta Europako esparrukoak ez diren ikasle atzerritarrek, onartzeko muga duten titulazioetako plazen %1 eta %3 artean erreserbatuta dituzte
|
Espainiako
unibertsitateetan. Bide hori erabili ahal izateko, ikasle horiek Espainiako unibertsitateetara sartzeko probak gainditu behar dituzte urte horretan edo aurreko urtean; era berean, beren estatuetan elkarrekikotasun printzipioa aplikatu behar da.
|
|
Europako Erkidegokoak ez diren herrialdeetako eta Europako esparrukoak ez diren ikasle atzerritarrek, onartzeko muga duten titulazioetako plazen %1 eta %3 artean erreserbatuta dituzte Espainiako unibertsitateetan. Bide hori erabili ahal izateko, ikasle horiek
|
Espainiako
unibertsitateetara sartzeko probak gainditu behar dituzte urte horretan edo aurreko urtean; era berean, beren estatuetan elkarrekikotasun printzipioa aplikatu behar da. Bestalde, unibertsitateko tituludunen kasuan bezala, ikasle horiek ohiko deialdian onartzea besterik ezin dute eskatu.
|
|
25 urtetik goitikoak: 25 urtetik gorakoentzako berariazko proben bidez unibertsitate ikasketak egiten dituzten ikasleek, halaber,
|
Espainiako
unibertsitateetan titulazioetako plazen %1 eta %3 artean dituzte erreserbatuta, onarpen mugarekin. Extremadura eta Kantabria izan ezik, horietan plaza erreserbatuak %1 besterik ez baitira, eta Galizian %2, gainerako erkidegoek eskainitako plazen %3 gordetzen dute kolektibo horrentzat.
|
|
Irakasgai horiek ikasten ari diren ikasketa plan bereko hautazko irakasgaiak izan daitezke, eta, hala, ikasleak haiekin curriculuma bera indartzen du, edo unibertsitateko aukera askeko katalogoan jasotako irakasgaiak, zeinak beste ikasketa plan ofizial batzuei dagozkien irakasgaiak sar baitaitezke, baita unibertsitateek urtero sortzen dituzten aukera libreko irakasgai espezifikoak ere. Baina, bide horretaz gain,
|
Espainiako
unibertsitate gehienek aukera askeko kredituak lortzeko aukera eskaintzen diete ikasleei, hainbat jarduera akademiko edo eskolaz kanpoko jardueren bidez. Jarduera horiek, ikasleak unibertsitatean parte har dezan sustatzeaz gain, ikasketa plan bateko derrigorrezko irakasgaien eta aukera libreko irakasgaien artean izaten diren ordutegi bateraezintasunak saihesten dituzte. Aukera askeko kreditutzat har daitezkeen jardueren zerrenda unibertsitate bakoitzaren araudian edo barne erregelamenduan jasota egon ohi da, eta bertan ezartzen da, halaber, jarduera horiek egiteagatik onar daitezkeen ikasketa plan bakoitzeko aukera libreko kredituen guztizko ehunekoa.
|
|
Udako ikastaroak eta ikastaro monografikoak: ikasleek aukera askeko kredituak lor ditzakete,
|
Espainiako
unibertsitateek urtero udan antolatzen dituzten ikastaro anitzetara joateagatik. Aukera paregabea dira beren prestakuntza edo ezagutzak hainbat gairen inguruan zabaltzeko.
|
|
Txirrindularitza, hipika, judoa, futbola, eskia edo snowboarda dira, besteak beste,
|
Espainiako
unibertsitate atletak bi urtean behin lehiatu ahal izateko nazioarteko neguko edo udako Munduko Unibertsitate Jokoetan, hau da, Universiadan. Datorren urtean XXV. Belgraden egingo den kirol ekitaldi honetan gero eta herrialde eta ikasle gehiagok hartuko dute parte.
|
|
Unibertsitate Kirolaren Nazioarteko Federazioak (FISU) bi urtez behin (urte bakoitiak) antolatzen ditu, Munduko Txapelketekin batera (urte bikoitiak). 1949an sortu zen, eta, gaur egun, unibertsitateko 140 kirol federazio nazional baino gehiago ordezkatzen ditu; besteak beste,
|
Espainiako
Unibertsitate Kirolaren Batzordea (CEDU), 1988an sortua Espainiako Kirol Kontseilu Gorenean (CSD). Parte hartzaileak hautatzea CEDU arduratzen da Espainiako talde nazionala hautatzeaz.
|
|
Estatu osoan balio duten titulu ofizialetako 1, 2 edo 3 zikloko ikasle izatea. Lehiaketaren aurreko urtean gradu akademikoa edo diploma lortu duten
|
Espainiako
unibertsitateetan ere parte har dezakete graduatu ondokoek. Gainera, Espainiako ordezkaritza osatzen duten kirolarien lehia maila gorena lortzeko, kirol modalitate bakoitzerako beste baldintza batzuk ezartzen dira; besteak beste, aldez aurretik Espainiako Unibertsitate Txapelketetan parte hartzea eta horietan puntuazio, marka edo domina jakin batzuk lortzea.
|