Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2006
‎Meneáme unibertsitatean izandako zapalkuntzaren ondorioa da, nik alde batetik ihes egin behar nuen. Espainiako unibertsitate sistemaren arazoa da. Arazoak daude sisteman, baina sostengu soziala ere falta da, batez ere Balearretan.
2007
‎Hori dela eta, agintariei eta ordezkari sozialei eskatzen diete parte har dezatela “informatikaren gainbehera hori zuzentzeko eta irakasgai hori Batxilergoan sartzeko”. “Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologiek (IKT) gizartean sartzeko dituzten oztopo nagusietako bat izan daiteke erabiltzaile potentzialen prestakuntzarik eza, eta horrek haien ezarpenari uko edo mesfidantza handia eragin diezaioke”, gogorarazi dute errektoreek gaur argitaratu duten “IKTak Espainiako unibertsitate sisteman (2006) ” dokumentuan. Hala, Bigarren Hezkuntzan informatika irakasgaiaren presentzia eta kalitate handiagoa eskatzen dute, “oinarrizko gaitasun digital beharrezkoak garatzeko edozein herritarri”.
2008
‎Gözde Otman Informazio geografikoaren teknologietako masterra, generoko eta berdintasun politiketako masterra edo bioetika eta biozuzenbideko masterra dira Espainiako unibertsitateek graduondoko titulu ofizialei ikasle berriak beren ikasgeletara erakartzeko eman dizkieten izendapen erakargarrietako batzuk. ikasturtean ikasketa berri horiek Espainiako unibertsitate sisteman ezartzen hasi zirenetik, unibertsitateek eskaintzen dituzten titulu ofizialen kopurua izugarri handitu da, orain dela bi ikasturte erabilgarri zeuden 1.371 tituluetatik gaur egun baimendutako 2.644 tituluetara igaro baita. Autonomiaren esparruan, unibertsitateek eurek zehazten eta ezartzen dituzte beren erakundean garatzen den prestakuntza espezializatu eta ikertzailearen estrategiak eta antolaketa, hau da, graduondoko ikasketa ofizialak, masterra eta doktoregoa, gure herrialdean graduondoko ikasketa ofizialak arautzen dituen 56/ 2005 Errege Dekretuak ezartzen duenez.
‎Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Biltzarrak (CRUE) “Universtic 2008” txostena egin zuen. Bertan, Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologiak (IKT) Goi Mailako Hezkuntzako ikastetxeetan zenbateraino ezarri diren aztertzen da, eta, horren arabera, Espainiako unibertsitate sistemak batez beste 14,6 ikasleko ordenagailu bat du. Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparruaren (GHEE) helburuetatik urrun egon arren 2010ean IKTek eskola magistral tradizionalak ordezka ditzaten, ordenagailuko ikasle kopuruaren ehunekoa %11 jaitsi da 2007arekiko, eta 71 unibertsitate presentziali (49 publiko eta 22 pribatu) egindako inkestan oinarritzen da azterketa.
2009
‎Azken horrek esan zuen unibertsitatea “genero berdintasuna eta berdintasuna” lortzeko inplikatuta dagoela. Rubiraltak aurkeztu zuen Espainiako unibertsitate sistemaren ikasturteko datu eta zifren txostenak erakusten duenez, lehen eta bigarren zikloko unibertsitate ikasleen ia %55 (diplomaturak eta lizentziaturak) emakumeak dira, eta graduatuen artean, emakumeak %61 dira. Master ofizialen artean, emakumeak %54 dira, eta doktoratuak %52 Halaber, txostenetik ondorioztatzen da irakasle eta ikertzaileen %36 baino ez direla emakumeak, %35, 5 unibertsitate publikoetan eta %41, 5 pribatuetan.
‎Deigarria da, halaber, Gasteizko Francisco de Vitoria Unibertsitatearen, Errioxako Unibertsitatearen, Gaztela Mantxako Unibertsitatearen (hirurek master bakarra dute zentro bakoitzeko), San Jorge Unibertsitatearen (2), Abat Oliba Unibertsitatearen (2) eta Oviedoko Unibertsitatearen (4) eskaintza urria. Nagusitasun publikoa Espainiako unibertsitate sistema publikoa dela egiaztatzen jarraitzen du ikerketak. Unibertsitateen bi herenak dira —24 bakarrik dira erakunde pribatuetakoak, gehienak Eliza Katolikoari lotuak—, eta giza baliabide eta baliabide tekniko gehienak dituzte.
‎Ezin da gauza bera esan Andaluziako Nazioarteko Unibertsitateari (3), UNEDi (44), Kataluniako Oberta Unibertsitateari (100), Abat Oliba Unibertsitateari (140) edo Errioxako Unibertsitateari (142) buruz, ez baitira iristen sinatutako 150 hitzarmenetara. Espainiako unibertsitate sistemaren datu nagusiak, autonomia erkidegoen arabera Komunitatea Ez unib. Urteko aurrekontua (eurotan) Ikasle ez direnak Ikasle/ irakasle ratioa Master eskaintza Sinatutako hitzarmenak dituzten enpresak Azken urtean defendatutako doktoretza tesien kopurua Andaluzia 10 1.562.599.047 238.696 11:00 285 7.529 1.171 Aragoi 2 284.200.000 32.800 8,53 54 1.331 197 Asturias 1 176.000.000 3...
Espainiako unibertsitate sistema Europako Goi Mailako Hezkuntza Esparruarekin (GHEE) bateratzeko ezarritako epemuga berehalakoa da. 2011 ikasturtean, unibertsitateko ikasketa maila guztiak egokitu behar dira, hezkuntza esparru komun horrek eskatzen duen harmonizazioa lortzeko.
2010
‎Exekutibo zentralak aurreikusten du Espainiako unibertsitate sistema Boloniara egokitzeko prozesua bitartean osatuko dela.
‎Dagoeneko ezarrita dauden ikasketei dagokienez, ikasleek dagoeneko ikas dezaketenak, 1.109 dira ezarritako graduak eta 2.097 master. Kopuru horiek ikusita, Espainiako unibertsitate sistema “Boloniara” egokitzeko prozesua datorren ikasturtean osatuko dela pentsatu du Gobernu Zentraleko lehen lehendakariordeak, María Teresa Fernández de la Vegak, Ministroen Kontseiluaren ondoren. Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparruak bere bultzada hartu zuen Bolognako Deklarazioan, 1999an 29 herrialdek sinatua.
‎Plan hau autonomia erkidegoen eta Gobernuaren artean adostuta dago, Angel Gabilondok zuzendutako sailaren berri eman zuen. Txosten hori unibertsitateek bikaintasun akademikoa sustatzeko eta Espainiako unibertsitate sistemaren eragin sozioekonomikoa areagotzeko finantzaketa politikak hobetzeko eta horien jarraipena egiteko dokumentuan oinarritzen da. Dokumentu hori apirilaren 26an onartu zuten Unibertsitate Politikarako Konferentzia Sektorialak eta Unibertsitate Kontseiluak, eta, beraz, “unibertsitate komunitatean ahalik eta adostasunik handiena du”.
‎Unibertsitateetako idazkari nagusiak, Màrius Rubiraltak, adierazi zuen, gainera, igoera hori ez dela erabakiko “behar bezain altua” den soldata beka eta laguntza maila lortu baino lehen, “egoera soziala eta ekonomikoa kontuan hartu gabe”, edozein pertsonak unibertsitate ikasketak osorik egin ahal izan ditzan. Rubiraltak azpimarratu zuen unibertsitateen finantzaketa sistema hobetzeko “ibilbide orria” Espainiako unibertsitate sistema osoak joan den apirilaren 26an onartutako dokumentuan jaso zela. Agiri horretan adierazten denez, tasen azterketa ez litzateke gutxienez ikasturtera artekoa izango.
2011
‎Ezgaitasuna duten Pertsonen Ordezkarien Espainiako Batzordeak (CERMI), estatu mailako behatoki baten bidez, ezgaitasuna Espainiako unibertsitate sisteman zenbateraino sartu den neurtuko du. Behatoki horren bidez, prozesuaren bilakaera eta aurrerapenak egiaztatu ahal izango dira, eta sortzen duen informazioa baliagarria izango da “unibertsitateko politika eta estrategia integratzaileak bultzatu, definitu, indartu eta gauzatzeko”, adierazi du erakundeak.
‎Behatoki horren helburuetako bat “Unibertsitate Inklusioa” txostena egitea izango da. Bi urtean behin egingo da, eta Espainiako unibertsitate sistemak ezgaitasunaren errealitatean duen barneratze maila adieraziko du, aldez aurretik zehaztutako adierazle batzuen bidez. Lehen txostena 2012an egongo da eskuragarri, eta hurrengoa, 2014 urtean. Dokumentua Espainiako unibertsitate sistematik lortutako informazioaren antolamendu, tabulazio, sistematizazio eta interpretazio zientifikoaren emaitza izango da, bere dimentsio integratzaileari dagokionez, CERMIk azaltzen duenez, aldez aurretik ezarritako adierazle zabal eta fidagarri batzuk neurtuta.
‎Bi urtean behin egingo da, eta Espainiako unibertsitate sistemak ezgaitasunaren errealitatean duen barneratze maila adieraziko du, aldez aurretik zehaztutako adierazle batzuen bidez. Lehen txostena 2012an egongo da eskuragarri, eta hurrengoa, 2014 urtean. Dokumentua Espainiako unibertsitate sistematik lortutako informazioaren antolamendu, tabulazio, sistematizazio eta interpretazio zientifikoaren emaitza izango da, bere dimentsio integratzaileari dagokionez, CERMIk azaltzen duenez, aldez aurretik ezarritako adierazle zabal eta fidagarri batzuk neurtuta. Behatokiaren produktuak eta zerbitzuak egiteko, honako hauen laguntza jasoko da:
2012
‎Bartzelonako Unibertsitatea da ekoizpen zientifiko bikaineko Espainiako unibertsitate sistemaren rankingaren buru, ondoren Bartzelonako Unibertsitate Autonomoa, Valentziako Unibertsitatea eta Madrilgo Unibertsitate Konplutentsea, SCImago Taldeak egin eta Magisteriok argitaratutako ikerketa baten arabera. Sailkapen hori Scopus en datu basetik abiatuta egin da.
2013
‎Langabezia tasa handitu egin da 2007tik, baina nola eragin die urtero unibertsitatetik besoaren azpiko titulu batekin irteten diren ikasleei? Espainiako Unibertsitate Sistemaren Datuak eta zifrak» urtekariaren arabera, Hezkuntza Ministerioaren ikasturteari dagokionez, langabezia tasa handitu egin da horien artean, baina neurri txikiagoan bada ere biztanleria osoaren artean. Tasa orokorra, 2007an, %8, 3 izatetik 2011n %21, 6 izatera pasa zen; goi mailako hezkuntza ez zuten herritarren artean, berriz, %5, 4tik %12, 8ra eta doktoregoen artean %2, 7tik %3, 9ra.
2014
‎Ikasturte hau amaitu aurretik aurkeztuko duela uste da eta Wertek hautaturiko aditu talde baten txostena du abiapuntu eta zimendu: Espainiako unibertsitate sistemaren kalitatea eta eraginkortasuna berritu eta hobetzeko proposamenak. Txostena aztertu dute Ikasle Abertzaleek, aste honetan kaleraturiko EU2015 unibertsitateko erreforma.
‎Hala, kalitatezko nazioarteko estandarrei erantzuten dieten informazioa eta adierazleak bildu eta sortu nahi ditu, azaltzen du. Egoitza UPMren Unibertsitateko Kudeaketaren eta Politikaren Katedran dago, baina informazioa biltzeko eta aztertzeko hamar zentro ditu, Espainiako unibertsitate sisteman banatuta. Zentro, ikertzaile eta teknikariek metodologia bera erabiltzen dute.
2018
‎Gertakari horiek erakusten du zeinen zabaldurik dagoen mesedeen trukatzea Espainiako unibertsitate sisteman. Haren erruduntasuna agerian geratu ostean ere hautagaiaren alde bozkatu zutenek onartu egiten dute sistemak horrela funtzionatzen duela, zer egingo zaio, eta hautagai horren alde egin ezean, purga baten biktima izan daitezkeela.
2021
‎Euneiz unibertsitatea sortzeko lege proiektuak, halaber, ez dio ezta ere inongo kalitate irizpideri erreparatzen. Ez da ezagutzen nola osatuko den klaustroa, ez irakasle eta ikertzaileen artean Espainiako Unibertsitate Sistemaren Legeak agintzen duen gutxieneko doktore tituludunak izango dituen ezta zein baldintzatan kontratatuak izango diren ere. Ez da, ezta ere, AZP plantillaren inguruko inongo aurreikuspenik egiten.
2022
‎Bikaintasun politika horren helburuak lortzeko, Alderdi Popularraren gobernuak 2001ean Unibertsitateen Lege Organikoa (LOU, gaztelaniaz) bultzatu zuen, Espainiako unibertsitate sistemaren modernizazio prozesuan aurrera egiteko. Bi erronka nagusi zeuden:
2023
‎EHU Euskal Herriko Unibertsitateko irakasleek eta ikertzaileek elkarretaratzea egin zuten atzo goizean Bilbon, Bizkaia aretoaren aurrean, barruan klaustroa bilduta zegoela baliatuta. Salatu zuten EHUko errektoretza taldea «era murritzean» aplikatzen ari dela martxoan indarrean sartu zen Espainiako Unibertsitate Sistemaren Lege Organikoaren (LOSU) 80 artikulua. Horren bidez irakasleen eta ikertzaileen lanaldi osoko ordezkapenak «desagerraraztea» egotzi zioten.
‎LABek EHUko ordezkapen politika salatu du; sindikatuak uste du EHUko zuzendaritzak «bere erara» interpretatu duela LOSU Espainiako unibertsitate sistemaren lege berria.
‎LOSU Espainiako Unibertsitate Sistemaren Lege Organikoaren 80 artikuluak polemika sortu du. Sindikatuek egotzi diote EHUko errektoretza taldeari «era murritzean» eta «bere erara» interpretatzen ari dela legea.
‎Ikasturte hasieran, harrabotsa piztu du EHUko ordezkoen egoerak. Martxoan sartu zen indarrean Espainiako Unibertsitate Sistemaren Lege Organikoa (LOSU) eta, ordutik, EHUk irakaskuntza lana egiteko lanaldi partzialeko kontratuak eskaini dizkie ordezkoei, hilean 800 euroren truke. Egoera salatzeko, irakasleek EHUko Prekarioen Koordinakundea sortu dute.
‎Martxoan sartu zen indarrean LOSU Espainiako Unibertsitate Sistemaren Lege Organikoa. Ordutik, EHUk irakaskuntza lana egiteko lanaldi partzialeko kontratuak eskaini dizkie ordezkoei; eta 800 euroko soldatak.
‎ELA, LAB, CCOO eta Steilas sindikatuen deiari erantzun zioten eta, sindikatuek helarazitako datuen arabera, 30 pertsona inguru bildu ziren protestan. Urriaren 11n ere lanuztera deitu dituzte irakasleak, martxoan indarrean sartu zen LOSU Espainiako Unibertsitate Sistemaren Lege Organikoaren aurka protestatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia