Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2003
Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Biltzarreko Batzar Orokorrak (CRUE) unibertsitateko irakasleen gaikuntza nazionaleko sistema aldatzeko eskatu du, beren funtzionamendua hobetzeko, “oso garestia eta ez eraginkorra” baita irakasle egokiak aukeratzeko. Unibertsitateko komunitateak gero eta kezka eta kezka handiagoa du prozeduraren funtzionamenduaz, eta CRUEk uste du iritsi dela “bere gabeziak atzemateko eta horiek zuzentzeko neurri batzuk zehazteko azterketa egiteko unea”.
2004
‎Ikasketak zurea ez den beste unibertsitate batean egin nahi dituzten unibertsitarioek 23.002 plaza izango dituzte horretarako ikasturtean, iaz baino 2.389 gehiago, Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Konferentziak (CRUE) jakinarazi zuenez. Mugikortasun programa honetan izena emateko epea otsailaren 27ra arte egongo da, eta trukea egin nahi duten ikasleek jatorrizko unibertsitatean eskatu dute.
2005
‎Azkenekoan sartuko lirateke Euskal Filologia, Kataluniakoa eta Galiziakoa. Maiatzaren 11n Espainiako unibertsitateetako errektoreek proposamena aztertuko dute. Dena den, azken hitza Hezkuntza Ministerioak dauka.
‎Unibertsitateko karrera bat aukeratzen laguntzeko, Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Konferentziak (CRUE), Hezkuntza Ministerioak eta Universia.es atariak “Unibertsitateen Gida. Titulazioen katalogo ofiziala”, Espainian argitaratzen den lehena.
2006
‎Unibertsitate bakoitzak bere estatutuetan eratu behar du errektorea hautatzeko prozedura, bai unibertsitate komunitateak bai klaustroak, Ikasleen Gaietarako Unibertsitate Sarearen (RUNAE) txosten baten arabera. Aukera hori “unibertsitate autonomiari egokiagoa” da Hezkuntza eta Zientzia Ministerioak (MEC) Unibertsitateei buruzko Lege Organikoaren (LOU) aldaketa partzialaren aurreproiektuan proposatutako beste aukera baino, Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Biltzarraren (CRUE) batzorde sektorial honek uste duenez. Hezkuntza eta Zientzia Ministerioak beste proposamen bat egin du:
‎Azken urteotan, ikasleen kopuruak behera egin du pixkanaka, eta irakaskuntzen eskaintza etenik gabe hazi da, “Unibertsitatea zenbakitan 2006” txostenaren arabera. Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Konferentziak (CRUE) argitaratu berri du azterketa hori. Egoera horren ondorioz, errektoreek unibertsitateek plangintza hobea eta presazkoa egin dezatela eskatu dute; izan ere, hala ez bada, “merkatua planifikaziorik eza zuzentzeaz arduratuko da, ikasleek mugikortasuna egoki finantzatzen duten programen bidez leku batean edo bestean ikastea erabakitzen dutenean”, adierazi du CRUEko lehendakari Juan Vázquezek.
2007
‎Bigarren Hezkuntzan informatikako prestakuntza falta dago, Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Konferentziatik (CRUE) gaur adierazi zutenez. Hori dela eta, agintariei eta ordezkari sozialei eskatzen diete parte har dezatela “informatikaren gainbehera hori zuzentzeko eta irakasgai hori Batxilergoan sartzeko”.
2008
‎Hori bai, jatorrizko herrialdean balio akademiko ofiziala badute eta herrialde horretan maila akademiko bat ematen badute. Nola eskatzen den Master eta doktore mailetan homologatzeko eskumena Espainiako unibertsitateetako errektoreei dagokie. Lehenik eta behin, bereizi egin behar dira diplomatuaren, lizentziatuaren edo gradu ondokoaren ikasketa gradurako homologazio eskaera eta gradu ondoko eskaera; izan ere, lehenengo kasuan, Hezkuntza eta Zientzia Ministerioa (MEC) da, Tituluen, Baliozkotzeen eta Homologazioen Zuzendariordetza Nagusiaren bidez, eskaerak izapidetzeko arduraduna, eta graduatu ondoko kasuan (doktoreari eta masterrari buruzko), berriz, Espainiako errektoreei dagokie (unibertsitateei Horregatik, azken kasu honetan egokiena da homologazioa eskatu nahi den unibertsitatean zuzenean kontsultatzea, beharrezkoak diren irizpide, dokumentazio eta tramiteei buruz.
Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Biltzarrak (CRUE) “Universtic 2008” txostena egin zuen. Bertan, Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologiak (IKT) Goi Mailako Hezkuntzako ikastetxeetan zenbateraino ezarri diren aztertzen da, eta, horren arabera, Espainiako unibertsitate sistemak batez beste 14,6 ikasleko ordenagailu bat du.
2009
‎Blancorekin batera honako hauek izan dira epaimahaian: Darío Xohan Cabana Yáñez (Real Academia Galega), Sebastián García (Euskaltzaindia), Alexandre Susanna i Nadal Alex Susanna (Institut d' Estudis Catalans), José Carlos Quiroga( Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Biltzarra), Dionisia García Sánchez (Idazleen Elkargoa), Teresa Sanz Tejero (Espainiako Kazetari Elkarteen Federazioa), Elena Medel Navarro (Kultura Ministerioak izendatua) eta azken bi urteetako irabazleak: Joan Margarit i Consarnau eta Olvido García Valdés.
‎Hala ere, lanpostu kualifikatuenetan eta erantzukizun handiagokoetan ordezkaritza txikia dute. Halaxe aitortu zuten atzo Marius Rubiralta Unibertsitateen Estatu idazkariak eta Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Konferentziako (CRUE) presidenteak, Ángel Gabilondok. Azken horrek esan zuen unibertsitatea “genero berdintasuna eta berdintasuna” lortzeko inplikatuta dagoela.
2010
‎Rogelio Blanco Liburuen, Artxiboen eta Liburutegien zuzendaria izan da epaimahaiko presidentea, eta, berarekin batera, honako hauek ere izan dira: Carmen Iglesias, Espainiako Errege Akademiatik; Francisco Fernandez Rei, Galiziako Errege Akademiako ordezkari gisa; Felipe Juaristi, Euskaltzainditik; David Castillo, Institut d' Estudis Catalans erakunderen izenean; Juan Mollá, Idazleen Elkartetik; Fernando Valls, Literatura Kritikarien Espainiako Elkartetik; Carmen de Mora, Espainiako unibertsitateetako errektoreen ordezkari gisa; Luis Vazquez La Mata, Espainiako Kazetarien Elkarteen Federaziotik; Elvira Navarro, Kultura ministroaren izenean; eta Kirmen Uribe, joan den urteko irabazlea.
‎Ondorioak urriaren 14an Paraninfon egingo den amaierako saioan aurkeztuko dira. Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Batzordeak (CRUE) sustatu eta Universiak abalatzen ditu jardunaldiak. Aurten, ULPGCko Nazioarteko eta Erakunde Harremanetarako Errektoreordetzak antolatuko du.
‎Unibertsitateko komunitateko eragile nagusiekin (errektoreak, autonomia erkidegoak, ikasleen eta irakasleen ordezkariak) testua idazteari buruzko adostasuna lortu ondoren onartu da Estatutua. Gobernua gogoratu zuen, besteak beste, Espainiako ikasleen elkarte, federazio eta konfederazio nagusiek eta Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Konferentziak (CRUE, Ikasleen Gaietarako Unibertsitate Sarea, RUNAE), Unibertsitate Kontseiluak eta Unibertsitate Politikarako Konferentzia Nagusiak. Estatutuak mekanismoak ezartzen ditu ikasleek unibertsitateko bizitzan eta beren politika estrategikoen diseinuan duten inplikazioa eta parte hartzea areagotzeko, komunitate akademikoaren %90 baitira.
2011
‎Irakasle eta ikertzaileen lehen zirriborroa ordezkari sindikalekin Unibertsitateen Mahai Sektorialaren barruan egindako negoziazioen emaitza izan zen, Hezkuntzako titularrak Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren arabera nahitaezko urratsa. Hasierako kontsulta aldian, Unibertsitate Kontseiluak, Unibertsitate Politikarako Konferentzia Nagusiak eta Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Konferentziak I+Gko Konferentzia Sektorialaren eta Espainiako Unibertsitateen Batzorde Akademiko Sektorialaren (CASUE) bidez eman dute iritzia. Beste ekarpen batzuk ere jaso dira, bakarka edo irakasle taldeetatik.
‎Alderdi horrek ikasketak amaitu ondoren lana aurkitzeko aukera eman dezake. Kredituen onarpena SICUE programa ikasturtean hasi zen Espainiako Unibertsitateko Errektoreen Biltzarrean (CRUE), eta unibertsitateen artean ezarritako aldebiko hitzarmenei esker antolatu da. Bertan, ikasleei eskaintzen zaizkien mugikortasun plazak, dagozkien titulazioak eta trukeen iraupena zehazten dira.
‎Behatokiaren produktuak eta zerbitzuak egiteko, honako hauen laguntza jasoko da: Espainiako unibertsitateak, hezkuntza administrazioak (estatukoak eta autonomikoak), gizarte administrazioak (estatukoak eta autonomikoak), Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Konferentzia (Ikasleen Gaietarako Unibertsitate Sarearen bidez), ezgaitasuna duten pertsonen erakundeak eta horien familiak eta adituak.
Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Konferentziak (CRUE) eta “RedOTRI” argitalpenak Santiagoko Unibertsitateak (USC) garatutako txerto bat aukeratu dute kolibazilosia digestio traktuko gaixotasuna aztertzeko, unibertsitate ikerkuntzan arrakasta gehien izan duen kasuetako bat baita. Colidex C txertoa zerri aziendari eragiten dion gaixotasunik ohikoenetako bat da, kolibazilosia, hestean dagoen Escherichia coli bakterioak eragiten duena.
2013
‎Kopuru aldakorra ikasturte honetako berritasun bat da eta izaera pertsonalizatua izango du. Baina, aldi berean, Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Konferentzia (CRUE) mindu egiten du zenbait laguntza desagertzea indarra duen dekretuan jasoak, hala nola, joan etorrietarako laguntzak, egoitzakoak, ikasketetarako materiala, errendimendu akademikoa, karrera amaierako proiektuak eta masterretako laguntza konpentsatzaileak. Hain zuzen, CRUEk uko egin dio bekei buruzko Errege Dekretuaren proiektuari, eta eskatu du ez daitezela nahasi «laguntza bekak eta bikaintasun akademikokoak», eta uste du, kasu batzuetan, zenbatekoak murrizteak edo baldintza akademikoak gogortzeak «ikasketak amaitzear dauden ikasle asko abandonatzea» ekarriko duela.
2014
‎Horregatik, unibertsitateak aliatu egin dira irtenbideak aurkitzen saiatzeko. Horrela sortu zen Unibertsitateko Enplegagarritasun eta Enplegu Behatokia, Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Konferentzia (CRUE), Madrilgo Unibertsitate Politeknikoko Kudeaketa eta Unibertsitate Politikarako UNESCO Katedra (UPM) eta «la Caixa» Gizarte Ekintzaren Fundazioa, laguntza ekonomikoa eta instituzionala ematen duena. Unibertsitate ikasketak bukatu dituztenen enplegua eta enplegagarritasuna aztertu eta neurtzen dira, hezkuntza eta enplegu politikak diseinatzen laguntzen duen informazioa sortzeko Beren lehentasunen artean daude, besteak beste, honako hauek:
2019
‎BBVA Fundazioaren eta Ikerketa Ekonomikoen Valentziako Institutuaren (Ivie) antzeko ikerketek berresten dute, titulu horiek dira enplegagarritasun handiena dutenak, enplegu tasa% 75,6koa baita. Eta beste bat, ELGeren azken urteko txostena, Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Konfederazioak (CRUE) bildutakoa, «Espainiako Unibertsitatea zifretan», langabezia tasa txikiagoa dela adierazten du, zeren eta, adierazten baitu lan bat aurkitzeko aukera% 40 ingurukoa izan daitekeela, ikasketen arabera. Gainera, gehien eskatzen diren lan karreren artean unibertsitate titulazioa behar dutenak daude (ingeniaritzak, teknologia eremuak, enpresa zuzendaritza, etab.).).
2023
‎CRUE Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Konferentziak estatutu berria gaitzetsi du, eta eztabaida patronalarekin eta sindikatuekin bakarrik egitea leporatu dio gobernuari: «Apenas izan duten kontuan CRUE ekarpenak egiteko edo gure iritzia entzuteko», adierazi dute prentsa ohar baten bidez. Gizarte Segurantzan altak eta bajak egiteak unibertsitateen lan karga handituko duela adierazi dute, eta formakuntzaren kalitatea jaitsiko dela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia