Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2002
‎Eremu zabal horretan, Ikas Bik zabalkunde zaila izan zuen hastapenean. Bertako gurasoek ez zuten beren seme alabak eskola elebidunetan aritzerik nahi, ez baitzuten ulertzen, konparazione, matematikak euskaraz eman zitezkeenik. Kostata baina, emeki emeki, gela elebidunak zabalduz joan ziren.
2003
‎Bestetik, unibertsitate pribatuen garrantziak gure artean beste muga bat ezarri du, nahiz eta inoiz esan den moduan, Elizak egindakoaren ondorioa baino gehiago, beste batzuen hutsuneen ondorioa izan unibertsitate publikorik ez izatea. Euskal gizartearen eliteek nahikoa zuten hemengo ikastetxeekin, eta behar beste diru zuten beren semeak, lehenik, eta seme alabak, geroago, beste eskualde batzuetara bidaltzeko ikasketak egitera. Giro horretan, klase ertainaren eta abertzaleen eskakizunek oihartzun eskasa izan zuten; hala ere, pixkanaka zenbait zentro sortu ziren, inongo planifikaziorik gabe.
2006
‎Lehenek, obulu beretik garatuta, beren geneen %100 partekatzen dute, eta bigarrenek, berriz, obulu ziklo berean bi obulu aldi berean askatzearen ondorioz sortzen dira. Jateko gogoaren ebaluazioa amek egin zuten, eta galdetegi batean erantzun zuten zer nahiago zuten beren seme alabek 77 elikagaiko talde batean, oso desberdinak baina lau kategoriatan multzokatzeko modukoak: haragia eta arraina, barazkiak, frutak eta postreak.
2007
‎lehenik, ikerketan parte hartzen zutenhaurren amek, normal? jokatzen zuten beren seme alaben aurrean; hau da, ohibezala, aurpegi adierazpenak egiten zituzten, ahotsaren bitartez hotsak egitenzituzten, haurrak ukitu egiten zituzten, eta abar. Gero, ostera, beren jokabideaaldatu eta gauzaki bizigabe baten antzera jokatzen zuten; hau da, aurpegi zurruna, inongo hotsik egin gabe, haurrak ukitu gabe eta abar.
2011
‎Momentu horretan Loiolako egoera eramanezina zen eta gainera horri erantsi behar diogu hiru motorreko hegazkin errepublikar batek bota zituen bonbekin kuartelaren saihets batean egindako txikizioa. Hura ikusita, soldaduen gurasoek kuartelera hurbildu nahi izan zuten beren semeak errenditu zitezen eta odol gehiago isuri ez zedin.
2013
‎Gurasoek. Pedrok eta Victoriak? Bisteizko eskolarik onenera eroan zuten beren seme Eduardo. Gero, karrera egiteko, enpresa zuzendaritza?, Madrilera eroan zuten, non Francisco de Vitoria n ikasi baitzuen, Kristoren Legionarioek gobernatutako unibertsitatean.
‎gerlatik urrun bizi zirenek? ere berriak nahi zituzten, haien soldaduak zertan ziren jakin nahi zuten; agiri ofizialak ematen zituen xehetasunak orokorregiak ziren haientzat, eta ez zuten beren semeen, senarren edo aiten unitateei buruzko informaziorik eskuratzen.
‎Giroaren kokatzeko balio zuten, elementu guztien ezagutzeko, ez bakarrik gerlari buruzko informazioak emateko. Hain segur, herritarrek jakin nahi zuten beren seme, aita, senar edo anaiak zertan zebiltzan, eta informazio horiekin zerbait gehiago jakin zezaketen.
‎Gurasoen gurasoek sarriago egiten dute presio hori. Datuek aurretiko oharrak berresten dituzte, hala nola doktorearenak I. maila Pozik eta 2006ko maiatzean Journal of Adolescent Health aldizkarian agertu zen azterketa batean, gurasoen% 35ek adierazi zuten beren seme alaba nerabeak mahaian zerbitzatutako elikagai guztiak jatera behartzen dituztela, nahiz eta gustukoak ez izan. Batzuek presio eltze baten sua igoarazten dute, balbula buxatu ondoren.
‎Triptofanoz aberastutako esnea erabili zen astean, haurtxoek lo hartu zuten denbora %32 txikiagoa izan zen, eta gauez %13 gutxiago esnatu zen. Bestalde, lo orduak handitu egin ziren, eta hamar gurasotik ia zortzik erantzun zuten beren seme alabek hobeto lo egin zutela. Datu horiek ez dute esan nahi amak txikiak bularra ematen dienik, baizik eta elikagaien industriako enpresak ere motibatu ahal izango lituzketela formula disoziatuak, amaren esnearen antzekoagoak, garatzera eguneko une ezberdinen arabera.
‎Gurasoek –Pedrok eta Victoriak– Bisteizko eskolarik onenera eroan zuten beren seme Eduardo. Gero, karrera egiteko –enpresa zuzendaritza–, Madrilera eroan zuten, non Francisco de Vitoria n ikasi baitzuen, Kristoren Legionarioek gobernatutako unibertsitatean.
2017
‎Baina Europan urteak behar izaten zituzten paperak konpondu eta lana lortzeko. Horregatik, egoera konpondu artean, hobe zuten beren seme alabak jatorrizko herrialdeetan uztea, badaezpada ere. Gehienak aitona amonekin geratu ohi ziren, edota familiako beste kideren batekin.
2021
‎Adostasuna erabatekoa izan zela gogoratu du Gayk: «Estatutik etorritako migratzaileek txalotu zuten beren seme alabek katalana ikasi ahal izatea: igogailu sozialaren ideiak mamitu zuen kontsentsua».
‎Familia oneko emakume erromatarrek irakurtzeko aukera izaten zuten, bai, baina hartaz etorkizuneko hizlarien ama eta maistra modura erabiltzeko. Beste batzuk hezteko hezita, ongi hitz egiten ikasten zuten beren seme alaben mesedetan, baina ez berak baliatzeko beren hitz jarioaz, horrek ekarri izanen baitzuen zegokien mundu pribatuaren muga gainditu eta gizonezkoei beren lanbideen esparruko postuak kentzea. Aukera gutxi zuten etxezuloko mugetatik haratago nabarmentzeko edo entzun zitzaten lortzeko.
2022
‎Montmorteko anderea berehalaxe hasi zen opariak paperean apuntatzen. Han zeuden guztiak hasi ziren beren jarlekuetatik zutitzen, presidentearengana hurbiltzen ziren eta zerbait xuxurlatzen zioten belarrira, orain hunkiturik baitzeuden eta zer edo zer eman nahi zuten beren seme edo senarrarentzat ez ezik, bai eta ezezagunentzat ere, umezurtzentzat ere. Baina ez ziren fidatzen auzokideaz; ez zuten eman nahi ziren baino aberatsago; salatuko zituzten beldur ziren.
2023
‎«Denek baitakigu eskubideak, borrokatzen ez bagara, ez direla iristen», adierazi zuten sindikatuek. Hala, manifestazioan ziren hainbat familiak erran zuten beren seme alaben «hezkuntza kalitatearengatik» irten zirela kalera. Sindikatuek %55eko parte hartzea zenbatu zuten, eta Eusko Jaurlaritzak, %21 ingurukoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia