2002
|
|
Horretarako, andereñoakaurkitu behar ziren, eta euskal irakasleak izan zitezen, Andereñoen Erresidentziaireki zen 1964 urtean Donostian. Euskal Herriak behar
|
zuen
euskarazko irakaskuntzan aritzeko irakasleak prestatzeko asmoarekin sortu zen. Orduan Irakasle Eskolatik ateratzen ziren andereñoek ez zuten gaitasunik euskaraz irakasteko.Aldi berean, Goierrin ere beste esperientzia bat izan zen irakasleak euskararenirakaskuntzan prestatzeko.
|
2010
|
|
Seaskak Iparraldean eskaintzen
|
zuen
euskarazko irakaskuntza eredua zerbitzu publikoa zela aldarrikatzen jarraitzen zuen, etengabe galdeginez ikastolak beste guztien ildo beretik hartuak izan zitezen.
|
2011
|
|
Euskarazko irakaskuntzari dagokionez, Urrestarazuk eta Intxaustik lan bana aurkeztu zuten. Lehenak, EKAren ordezkari gisa69, euskararen alde egiteko, lehentasunezkoa jotzen
|
zuen
euskarazko irakaskuntza abian jartzea. Horregatik elkarteak bi helburu zituen:
|
|
Horietako lantalde batek, Euskal Kulturaren Beharrizan Unibertsitarioetarako Lantaldeak, euskarazko irakaskuntza unibertsitatean antolatzeko ardura hartu zuen. Horretarako txosten bat prestatu behar
|
zuen
euskararen irakaskuntza unibertsitatean planifikatzeko. Lantaldearen buru Mikel Zalbide zen eta hil gutxiren buruan Premia larriko neurrien txostena aurkeztu zuen (1979).
|
2012
|
|
Ikasleak euskaldunak izan arren, estatunazioaren batasunaren, identitatearen eta, azken finean, hiritartasun berri horrenizenean, eta arrazoia horixe bera zela, irakaskuntza guztia erdaraz emango da.Hemen ikusten dugu, lehenengoz, eskola edukiek bertako hizkuntzatik urruntzekoprozesuaren hastapena. Gure hizkuntza lanbiderako trebakuntza edo eskola edukitresnatzat ez hartzeak luzerako deslegitimatu
|
zuen
euskara irakaskuntzatik, bai Lehenbai Bigarren Hezkuntzako ikasmailetan. Hezkuntza sistemaren eredu horrek gutxiasko, II. Mundu Gerra arte iraun zuen; geroztik, irakaskuntzaren demokratizazioarenondorioz, erabat masifikatuz joan da eta gaur egun ezagutzen duguna guztiz konplexueta dinamikoa da.
|
|
Ikasleak euskaldunak izan arren, estatunazioaren batasunaren, identitatearen eta, azken finean, hiritartasun berri horrenizenean, eta arrazoia horixe bera zela, irakaskuntza guztia erdaraz emango da.Hemen ikusten dugu, lehenengoz, eskola edukiek bertako hizkuntzatik urruntzekoprozesuaren hastapena. Gure hizkuntza lanbiderako trebakuntza edo eskola edukitresnatzat ez hartzeak luzerako deslegitimatu
|
zuen
euskara irakaskuntzatik, bai Lehenbai Bigarren Hezkuntzako ikasmailetan. Hezkuntza sistemaren eredu horrek gutxiasko, II. Mundu Gerra arte iraun zuen; geroztik, irakaskuntzaren demokratizazioarenondorioz, erabat masifikatuz joan da eta gaur egun ezagutzen duguna guztiz konplexueta dinamikoa da.
|
2018
|
|
Bokal zelarik dimisioa eskatu zuen, nahiz eta beste hainbat arduratan jarraitu zuen, hala nola Euskera Gehigarria aldizkariaren zuzendaritzan. Bere ordez M.J. Urmeneta ahaldunak J. Cortes Izal izendatu
|
zuen
euskararen irakaskuntzarekin lotuta zeuden zereginetarako arduradun.
|