Emaitzak: 5
2002 | ||
Horretarako, andereñoakaurkitu behar ziren, eta euskal irakasleak izan zitezen, Andereñoen Erresidentziaireki zen 1964 urtean Donostian. Euskal Herriak behar | zuen euskarazko irakaskuntzan aritzeko irakasleak prestatzeko asmoarekin sortu zen. Orduan Irakasle Eskolatik ateratzen ziren andereñoek ez zuten gaitasunik euskaraz irakasteko.Aldi berean, Goierrin ere beste esperientzia bat izan zen irakasleak euskararenirakaskuntzan prestatzeko. | |
2011 | ||
Euskarazko irakaskuntzari dagokionez, Urrestarazuk eta Intxaustik lan bana aurkeztu zuten. Lehenak, EKAren ordezkari gisa69, euskararen alde egiteko, lehentasunezkoa jotzen | zuen euskarazko irakaskuntza abian jartzea. Horregatik elkarteak bi helburu zituen: | |
Horietako lantalde batek, Euskal Kulturaren Beharrizan Unibertsitarioetarako Lantaldeak, euskarazko irakaskuntza unibertsitatean antolatzeko ardura hartu zuen. Horretarako txosten bat prestatu behar | zuen euskararen irakaskuntza unibertsitatean planifikatzeko. Lantaldearen buru Mikel Zalbide zen eta hil gutxiren buruan Premia larriko neurrien txostena aurkeztu zuen (1979). | |
2012 | ||
Ikasleak euskaldunak izan arren, estatunazioaren batasunaren, identitatearen eta, azken finean, hiritartasun berri horrenizenean, eta arrazoia horixe bera zela, irakaskuntza guztia erdaraz emango da.Hemen ikusten dugu, lehenengoz, eskola edukiek bertako hizkuntzatik urruntzekoprozesuaren hastapena. Gure hizkuntza lanbiderako trebakuntza edo eskola edukitresnatzat ez hartzeak luzerako deslegitimatu | zuen euskara irakaskuntzatik, bai Lehenbai Bigarren Hezkuntzako ikasmailetan. Hezkuntza sistemaren eredu horrek gutxiasko, II. Mundu Gerra arte iraun zuen; geroztik, irakaskuntzaren demokratizazioarenondorioz, erabat masifikatuz joan da eta gaur egun ezagutzen duguna guztiz konplexueta dinamikoa da. | |
Ikasleak euskaldunak izan arren, estatunazioaren batasunaren, identitatearen eta, azken finean, hiritartasun berri horrenizenean, eta arrazoia horixe bera zela, irakaskuntza guztia erdaraz emango da.Hemen ikusten dugu, lehenengoz, eskola edukiek bertako hizkuntzatik urruntzekoprozesuaren hastapena. Gure hizkuntza lanbiderako trebakuntza edo eskola edukitresnatzat ez hartzeak luzerako deslegitimatu | zuen euskara irakaskuntzatik, bai Lehenbai Bigarren Hezkuntzako ikasmailetan. Hezkuntza sistemaren eredu horrek gutxiasko, II. Mundu Gerra arte iraun zuen; geroztik, irakaskuntzaren demokratizazioarenondorioz, erabat masifikatuz joan da eta gaur egun ezagutzen duguna guztiz konplexueta dinamikoa da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
zuen | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan euskara | 2 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan euskara irakaskuntza | 2 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |