Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2011
‎zergatik bizi izan da euskara 1800az geroztik osasuntsuago gipuzkoako Beterri modernizatuan, IruƱerri tradizional eta tradiziozalean baino? zergatik dago euskarazko bizimodu arrunta Azkoititik zumaiara bitarteko urola modernizatuan Nafarroa Beherean baino nabarmenki biziago. Modernizazio ekonoteknikoa (urbanizazioa eta industrializazioa lagun dituela) lehenago eta bortitzago iritsitako lekuetan daukagu euskara, kasu horietan eta beste zenbaitetan, egungo egunean bizi (ago).
‎zer gertatzen da? zergatik gaude gauden tokian, gainera, kontuan hartu behar da euskararen kontrako diskurtsoa etengabe elikatu egiten dela. esate baterako, ikusten baduzu euskararen aholkularitzan dagoen pertsona batek euskara nekazal hizkuntza dela idazten duela, edo lehendakari batek euskara eta biolentzia lotzen dituela, esango didazu non gauden. euskararen kontrako diskurtsoa etengabe elikatzea da.
2012
‎Baina zerk ematen dio prestigio hori? zergatik dago erdigunean eta zergatik bihurtu da erreferente herrian?
2015
‎Aztertutako egunkarietan ere irakasleek hainbat helbururekin lotzen dute haien berbaldia: ...nguratu eta prozesuaren berri ematearekin (adibidez, irakasleak ikasleei azaldu die gai baten inguruko debate bat egingo dutela, argudio testuak ekoizteko tresnak garatuko dituzte eta azken helburua da eztabaida batean parte hartzea); elkarrizketa kudeatzearekin ulermen galderen eta gaiarekiko galderen bidez; adostasunera gidatu eta esanahiak eraikitzen laguntzearekin (zer uste duzu?, ados zaude?, zergatik dago ondo/ txarto?...); ikasleei laguntza eskaini, ikasleen ikaskuntza erregulatu eta haien berbaldia aldamiatzearekin (ipuina hasten lagunduz, hitzaren hasiera emanez, hitzak errepikaraziz, erantzun osoak eskatuz, esaldiak osatuz, hiztegia eskainiz, baliabideak eta ereduak eskainiz...); ikaslearen hitza estimulatu eta zoriontzearekin (begira zer esan duen Jonek, entzun ondo, erantzun ona, Unai.....
2016
‎M. Zalbideren baieztapenekin zergatik gauden ados edo ez azaltzeko etab. Erabileraren datuei buruzko AMIA bezalako zerbait egitea ere oso interesgarria izan liteke, baina iruzkin artikulu honen mugetatik kanpora geldituko litzateke hori. Hori bai, interesgarria iruditzen zaigu Mikel Zalbidek defenditzen duen tesi orokorra pixka bat aztertzea, sakon ez bada ere.
2017
‎Galdetu zidanean ea zergatik nengoen hor Gaeltacht eremukoa izanda eta ez zidan modu iraingarrian edo txarrera esan ez ezer baina berak nahi zuen besterik gabe suposatzen dut ni hitz egiten has nendila ere baina bihurtu nintzen pixka bat eh[...]/ ez nuen gogoa galdu baina eh zur eta lur geratu nintzen hor nengoelako eta suposatzen dut ate hori ireki zitzaidala buruan eta eh ni[...] tira lotsatu egin nintzen[...] Beraz gau ha...
2018
‎" Ama, zergatik dago beti Doraemon Etb3n. Clan eta" Disney Aintzane" ez ditut ulertzen, eta Doraemonekin aspertu egiten naiz.
2019
‎nolatan utzi ditugu galdera nagusiok hain alde batera? zergatik gaude aztergai zentral horretatik hain aldendurik, hiztun elkarteen belaunez belauneko jarraipenerako aparteko zentraltasunik nekez izan dezaketen xehetasunetan katigatuz, zenbaitetan zenbakitis sindromeak jota, ez naiz inoiz zenbakien kontrakoa izan; orain ere ez. zenbakiek kontzeptu oinarri kontrastagarri eta eragilea behar dute ordea, funtsezko argi emaile izango badira. zenbakiak egin aurretik, zenbakiekin batera eta zenbakien ondoren oso begien bistan izan behar dugu" kontzptualki zer irakiten ari den" hiztun elkarte osoan edo hiztun talde jakinetan.
2022
‎Orduan, euskara inplementatzeko mekanismo eragingarriak eskatzen ziren, erakundeak egiten ari zirena nahikoa ez zela salatuz. Berrogei urte geroago, balantzea eginda, gauden tokian zergatik gauden argitzea komeni da; alegia, begiratu litzateke ea egoera utzikeriaren ondorio den ala gizarte egiturak hala agintzen duen. Beste era batera formulatuta:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia