2011
|
|
zergatik bizi izan da euskara 1800az geroztik osasuntsuago gipuzkoako Beterri modernizatuan, IruƱerri tradizional eta tradiziozalean baino?
|
zergatik
dago euskarazko bizimodu arrunta Azkoititik zumaiara bitarteko urola modernizatuan Nafarroa Beherean baino nabarmenki biziago. Modernizazio ekonoteknikoa (urbanizazioa eta industrializazioa lagun dituela) lehenago eta bortitzago iritsitako lekuetan daukagu euskara, kasu horietan eta beste zenbaitetan, egungo egunean bizi (ago).
|
|
zer gertatzen da?
|
zergatik
gaude gauden tokian, gainera, kontuan hartu behar da euskararen kontrako diskurtsoa etengabe elikatu egiten dela. esate baterako, ikusten baduzu euskararen aholkularitzan dagoen pertsona batek euskara nekazal hizkuntza dela idazten duela, edo lehendakari batek euskara eta biolentzia lotzen dituela, esango didazu non gauden. euskararen kontrako diskurtsoa etengabe elikatzea da.
|
2012
|
|
Baina zerk ematen dio prestigio hori?
|
zergatik
dago erdigunean eta zergatik bihurtu da erreferente herrian?
|
2015
|
|
Aztertutako egunkarietan ere irakasleek hainbat helbururekin lotzen dute haien berbaldia: ...nguratu eta prozesuaren berri ematearekin (adibidez, irakasleak ikasleei azaldu die gai baten inguruko debate bat egingo dutela, argudio testuak ekoizteko tresnak garatuko dituzte eta azken helburua da eztabaida batean parte hartzea); elkarrizketa kudeatzearekin ulermen galderen eta gaiarekiko galderen bidez; adostasunera gidatu eta esanahiak eraikitzen laguntzearekin (zer uste duzu?, ados zaude?,
|
zergatik
dago ondo/ txarto?...); ikasleei laguntza eskaini, ikasleen ikaskuntza erregulatu eta haien berbaldia aldamiatzearekin (ipuina hasten lagunduz, hitzaren hasiera emanez, hitzak errepikaraziz, erantzun osoak eskatuz, esaldiak osatuz, hiztegia eskainiz, baliabideak eta ereduak eskainiz...); ikaslearen hitza estimulatu eta zoriontzearekin (begira zer esan duen Jonek, entzun ondo, erantzun ona, Unai.....
|
2016
|
|
M. Zalbideren baieztapenekin
|
zergatik
gauden ados edo ez azaltzeko etab. Erabileraren datuei buruzko AMIA bezalako zerbait egitea ere oso interesgarria izan liteke, baina iruzkin artikulu honen mugetatik kanpora geldituko litzateke hori. Hori bai, interesgarria iruditzen zaigu Mikel Zalbidek defenditzen duen tesi orokorra pixka bat aztertzea, sakon ez bada ere.
|
2017
|
|
Galdetu zidanean ea
|
zergatik
nengoen hor Gaeltacht eremukoa izanda eta ez zidan modu iraingarrian edo txarrera esan ez ezer baina berak nahi zuen besterik gabe suposatzen dut ni hitz egiten has nendila ere baina bihurtu nintzen pixka bat eh[...]/ ez nuen gogoa galdu baina eh zur eta lur geratu nintzen hor nengoelako eta suposatzen dut ate hori ireki zitzaidala buruan eta eh ni[...] tira lotsatu egin nintzen[...] Beraz gau ha...
|
2018
|
|
" Ama,
|
zergatik
dago beti Doraemon Etb3n. Clan eta" Disney Aintzane" ez ditut ulertzen, eta Doraemonekin aspertu egiten naiz.
|
2019
|
|
nolatan utzi ditugu galdera nagusiok hain alde batera?
|
zergatik
gaude aztergai zentral horretatik hain aldendurik, hiztun elkarteen belaunez belauneko jarraipenerako aparteko zentraltasunik nekez izan dezaketen xehetasunetan katigatuz, zenbaitetan zenbakitis sindromeak jota, ez naiz inoiz zenbakien kontrakoa izan; orain ere ez. zenbakiek kontzeptu oinarri kontrastagarri eta eragilea behar dute ordea, funtsezko argi emaile izango badira. zenbakiak egin aurretik, zenbakiekin batera eta zenbakien ondoren oso begien bistan izan behar dugu" kontzptualki zer irakiten ari den" hiztun elkarte osoan edo hiztun talde jakinetan.
|
2022
|
|
Orduan, euskara inplementatzeko mekanismo eragingarriak eskatzen ziren, erakundeak egiten ari zirena nahikoa ez zela salatuz. Berrogei urte geroago, balantzea eginda, gauden tokian
|
zergatik
gauden argitzea komeni da; alegia, begiratu litzateke ea egoera utzikeriaren ondorio den ala gizarte egiturak hala agintzen duen. Beste era batera formulatuta:
|