2000
|
|
Sozialistok argitasun gehiagoz zehaztu behar dugu estatu eredua. Batez ere, gure estatuaren ideia ongi komunikatu behar dugu, herritarrek ezagut dezaten guk
|
zer
ulertzen dugun estatu nazionalanitzaren ideiaz. Beti ere, Espainiako Estatuaren barne delarik.
|
2001
|
|
Zuek
|
zer
ulertzen duzue desobedientzia zibilaz?
|
2002
|
|
Jokin Apalategik, EHUko Giza Mugimenduen Psikosoziologiako katedratikoak, osatu du Utrisque Vasconiae argitaletxeak kaleratu duen «La idea de nacion en los niños vascos» ikerketa, Nekane Balluerka eta Xabier Isasi estatistika adituen laguntzaz. Lan honetan, 6 urtetik 14ra bitarteko neska mutikoek Euskal Autonomia Erkidegoan zein Nafarroan naziotzat
|
zer
ulertzen duten aztertzen da, adin horietako haurrekin izandako elkarrizketen bidez. Jean Piaget eta Anne Marie Weilek Suitzan, eta G. Jahodak Eskozian eginiko ikerketetan erabili zituzten gidoiak egokitu dira elkarrizketa horiek egin ahal izateko, eta galdera sorta moduan aurkeztu. Froga osagarri gisa, beraiek marraztutako mapa batean Euskal Herria, Espainia eta Frantzia koka zitzatela eskatzen zitzaien euskal haur horiei.
|
|
Nik ere ez. Hasteko kritikaz
|
zer
ulertzen dugun galdetu genuke. Nik hainbat kritika bereiziko nuke.
|
|
«Zer jasotzen dute haurrek literaturatik edo fikziotik? Misterio bat da
|
zer
ulertzen duten, nola ulertzen duten, zer gustatzen zaien edo zer ez zaien gustatzen jakitea. Haurrak ere oso mediatizatuta daude, telebista nahiz kanpaina publizitarioen menpe.
|
2005
|
|
Itxaso Diaz artistaren aburuz," edonor ausartzen da arteaz bere iritzia ematen, ulertu ala ez ulertu. Nik karrera oso bat ikasi behar izan dut arteaz zer edo
|
zer
ulertu ahal izateko! Eta azkenean, klasikoa ez dena, herriak aise ulertzeko modukoa ez dena, gaitzetsi egiten da".
|
2006
|
|
Espainiako Gobernuaren eta ETAren arteko akordio mailaren bat egon badagoela ez da zalantza handirik, bestela nekez ulertzen dira orain arteko errepide mapan gertatutako guztiak. Bestelakoa da jakitea akordio horiek zer eduki duten edota bakoitzak
|
zer
ulertzen duen akordio berbaren esanahiaz.
|
2007
|
|
Ez zegoen euskaraz zekien besterik. Neure taldean, HBn, zer edo
|
zer
ulertzen zuten eta azken urteetan beste euskaldun bat sartu zen. Hara, paretarekin aritzea oso gogorra izaten da.
|
2009
|
|
Ez dakit nola definitu, kantautore gisa edo, nahiz eta definizioa baino gehiago ematen duen kondena bat. Auskalo
|
zer
ulertzen den gaur egunean kantautore terminoarekin. Elkar ulertzeko, esango genuke poparekin limurkeriatan ibiltzen direla, popari izan gabe.
|
2012
|
|
Ez dakit zein diren gakoak, ezta oso argi ere" euskal auzia" z
|
zer
ulertu behar den. Ordea, argiago daukat egin beharreko bidea interesgarriagoa dela bere helburu nagusia baino.
|
2014
|
|
Bi aldaketa nagusi nabarmendu ditu:
|
zer
ulertzen dugun zaintzaz gaur egun eta adinen birdefinizioa. Gara ditzagun bi ideiak.
|
|
Katalanez gehiago nekien nik euskaraz baino. Zer edo
|
zer
ulertzen nuen euskaraz, besterik ez. Ikasten hasi nintzen, eta ikasi nuen.
|
|
Zer edo
|
zer
ulertzen nuen, inguruan entzunda. Osabarenean, bizilagunaren etxean… Kalean ez.
|
2015
|
|
Hala ere, nago ez diogula pentsatu nahikorik eman bere esanahia argitzeko edo, hobeto, guk horrekin
|
zer
ulertzen dugun zehazteko. Neure buruan argi pixka bat egin nahirik, Soziolinguistika Eskuliburuaren edukietara jo dut, eta hemen jasoko diren aipuak hortik lapurtu dizkiet zenbait egileri.
|
2019
|
|
Printzipioz, konpetentzia bezala eskola guztiek adin guztietan sartu behar dute curriculumean transbertsalki. Baina hori da paperak dioena eta gero dago hori egiteko irakasleek daukaten gaitasuna,
|
zer
ulertzen duten sexualitatea esanda, edota hasieran aipaturiko norberaren motxila, tabu eta beldurrak. Orokorrean zer egiten den?
|