Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2001
‎5 Prozesu metakognitiboen bitartez zer ulertu dugun eta zer ulertu ez dugunkontrolatuko dugu, irakurritakoaren auto erregulazioa egiteko modua izanez.Honez gain, irakurketa testu motari eta irakur helburuari egokitzea ahalbidetuko dute.
‎5 Prozesu metakognitiboen bitartez zer ulertu dugun eta zer ulertu ez dugunkontrolatuko dugu, irakurritakoaren auto erregulazioa egiteko modua izanez.Honez gain, irakurketa testu motari eta irakur helburuari egokitzea ahalbidetuko dute.
2002
‎Gainera, Ekonomiak erakargarritasun berezia izan du Soziologia, Politika etaHistoria ikasten dutenen artean, eta Ekonomiaren metodoak, neurri batez behintzat, zabaldu egin dira aipatutako arlo horien artean. Zer esanik ez, abstrakzioak beharrezkoak ditugu zer edo zer ulertu dugula esateko, eta nahitaezkoak ditugu zientziaegiteko. Gertatu dena, ordea, Ronald Coase eta beste hainbat ekonomialari ospetsuk esan duten bezala, hauxe da, alegia, Ekonomia bere ikasketarako objektu gabegeratu dela.
‎Argitu dezagun, lehenengo eta behin, zer ulertzen dugun irakurketa ozenaz jarduten dugunean. Aurkitu dugun definizio zehatzena, eta egokiena, gure ustez. Dolz eta Schneuwly ren (1998: 188) lanetik laburtuz jaso duguna litzateke.
‎eta, zientifikoak?. . Historiografia abertzalea?, antza, egon badago, baina inoiz ez da egiten aipamen zuzenik; ondorioz, zaila da jakitea, zehatz mehatz, zer ulertu behar dugun kontzeptu horren azpian. Azken urteotan, gainera, zenbait liburu argitaratu dira, espresuki,. Euskal Estatuaren?
‎behin, politikaz zer ulertzen den aztertuz jakin daiteke. Modernitatearen eta kontramodernitatearen arteko bizikidetza nabarmentzen da.
2003
‎Hiru ziren hartu beharreko neurriak. Lehenengoa, «UEUtik Euskal Unibertsitatera pasatzea» eta horretarako garbi adierazi behar zuen UEUk zer ulertzen zuen Euskal Unibertsitatea esaten zuenean; horra iristeko estrategiak eta taktika egokiak zehaztu behar zituen; egoitza Hegoaldean finkatu, ikastaldi luzeagoa antolatu, urtean zehar ere ikastaroak antolatu eta balio ofiziala eskaini eta argitalpenak bultzatu. Proiektu hori, utopikotzat?
2004
‎Batzuen eta besteen diferentzion eta, funtsean, horien azpiko arrazoien azterketa historiko eta sistematiko bikaina Odo Marquard ekeskaintzen du,? < AntropoIogia> kontzeptu filosofikoak XVIII. mendearen bukaeraz geroztik duen historiaz artikuluan (ikus Azurmendi 1997). Hala, giza zientzietako beste definizio askorekin ere gertatzen den moduan, antropologia filosofikoaz zer ulertu behar denebazteko, egokiena bilakabide historikoari jarraitzea dela dirudi, adiera eta mugaketazehatzari hurbilketa bat entseatze aldera.I. ANTZINAROA1. Gizakia zer den, galderari gizaki orok ematen dio nolabait erantzunen bat, bere buruaren jabe den orduko, jabe izatc hutsaz.
2005
‎Ebaluazioaren kontzeptuaren bilakaera definitu ondoren goazen gaur egunebaluazioaz zer ulertzen den aztertzera. Casanova-k, (1992: 31) ebaluazioarenkontzeptuari buruz hau dio:
2007
‎Europar ezagutza horien inguruan interesa dutenentzat, batez ere berorienzabalkuntzan interesa dutenentzat, adierazpen hori zehazten eta ñabardurak egitensaiatuko naiz. Hasteko, europar kulturaz zer ulertzen dugun argitzea komeni zaigu, ideia hori gure kultur ekimenaren oinarritzat hartu baino lehen. Bide horretan, kultura hitzaren esanahiaren azterketa bikoitzak gaiaren gakoa zertan datzankokatzen lagunduko digu:
‎Euskal kulturaz diagnostikoa osatzeko jendeak euskal kulturaz zer ulertzen duen esan ostean, kultur industria eta kontsumoa nolakoa den azaldu genuke. Kopuruak zehaztera eman direnikerketetan, berriro ere, oinarrizko afera topatu ahal dugu:
‎Hitzaren patu konplikatu hau berau, Humboldt-en esplikazio konplikatuen atariko antzo ikus daiteke. Izan ere, Humboldt-ek ez du argitzen, analogiarekin berak zer ulertzen duen; eta analogiak argitu behar duena ere, nahiko ilun gelditzen da. Ohar batzuetan pausatuko gara, hortaz, beharbada arrastoan jarri gaitzakete, Humboldt-ek apuntatzen duenari hobetoxeago antzemateko.
‎eta duintasunarekin zerikusitua baino bestelakorik373 «Zer ezezagun» hori berau zehazki zer den arakatzeko, estreina kontzeptuan edo helburuan zerk egon beharra daukan jasoa zedarritzen da (erdietsiko den kontzeptuak bete beharreko baldintzak) 374, eta bidean jardunerako jada ezaguna zaigun metodo bikoitza proposatzen da375: enpirikoa376, eta razional edo filosofikoa377 Erdiespenaren behin behineko izena da «der Geist der Menschheit» («gizatasunaren izpiritua») 378 Baina orain ohar luze batek jarraitzen du, zer ulertu behar den «izpirituarekin», eta esplikatzen digu hori, besteren artean (arnasa, indarra, etab.) areté grekoaren oso hurbileko zerbait dela, aberatsagoa ordea, beste hizkuntza guztien artean Geist alemanak bakarrik daukan aberastasun konplexu bat? 379 Izpiritua, gizakia gizaki egiten duena, gizakiaren hastapena eta jomuga. Humboldt-en antropologiako kontzeptu zentrala da.
‎Lehenbiziko arazo hori lotua dago bigarrenagaz, eta da, inork ez dakiela nonbait argiro argitzen zer ulertu mundu ikuskera delako horrekin. Polemika artean behin H. Gipper behartua aurkitu da argitzapen batzuk ematera:
‎Baina zer da mundu ikuskera, zer ulertzen dute batak eta besteak berba horrekin. Edonola ere, haren ustez, mundu ikuskeraren auzi horretan, marxismoak garai batean ukan duen bere burua ulertzeko modu dena, dabilela jokoan (munduaren eta historiaren ikuskera zientifiko objektibo bakarra, etab.), erakusten du Ereñok.
‎hizkuntzak oroipenean, asoziazioetan, etab., eragina du1525 Dirudienez, Whorf-en testuetan badago hiru bertsioak haren jatortzat oinarritzeko adina material. Bestalde, kontuz ibiltzekoa da, interpreteek modu ezberdinetan ulertu baitute, hark zer ulertzen zuen pentsamenduarekin, edo zer hautemapenarekin (hautemapen edo pertzepzioarekin seguru asko klasifikazioa ulertu behar omen da) 1526, etab. G. Mounin ek Whorf-en lau postura bereizten ditu:
‎Esan dugu alperreko kargaz darabilgula euskara; edo, bestela esateko, atzerakargaz. Hona hemen zer ulertzen dugun alperreko karga edo atzerakargatzat perpaus barruan: desegoki sekuentziatzea osagai bi, zehatzago esateko, informazio osagarri bat alperrik erabiltzea informazio gunearen aurrean, oztopo egiten duela ondo eta erraz irakurtzeko (beraz, arazo informatiboa).
2012
‎Kontua da liberalismoarekin zer ulertzen dugun. XIX. mendean eta LehenMundu Gerrara arte, hiru korronte politiko jardun dira lehian Europan:
2015
‎eta, lehiakortasuna, dira. Nik ekosistema bat zer zen aspaldi naturan ikasi nuen, baina berrikuntza ekosistema bat zerden pentsatze edo imajinatzeak nire zalantzak sortzen dizkit, bakoitzak hor zer ulertu dezakeen. Hitzhoriekin egiten den saltsarekin gorpuzten da Euskal Hiriaren dokumentua.
2019
‎Beste aldetik, kultura askatasunabezalako beste printzipio konstituzional batzuekin gatazkan sartzea eragin dezaketen etaekimenak ito ditzaketen Estatuaren saihestekoak. Honek guztiak aurretiaz hainbatgai lantzera behartzen gaitu, hala nola, zer ulertu behar den kultura gisa kultura inguruan egitenden estatuaren edota eskumenetako banaketa gai honen inguruan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia