Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2008
‎–Azken finean, gu idazleak gara eta hitzarekin egiten dugu lan. Nik zer ulertu behar dut. Nire fikzioa interesatzen zaiela, baina fikziotik kanpo idazten ditudanak ez zaizkiela piperrik inporta??.
2009
‎Krisialdiaren hilabeteetako garapenaren ostean, eta aurreko aste hauetan ezagututako zantzu kezkagarriak ikusita, artikulu honen xedea da abagune honek euskal gazteriaren emantzipazio prozesuan dauzkan ondorioei buruzko analisi eta hausnarketa egitea. Sinplekerien gainetik, lehenengo eta behin, emantzipazioari buruz hitz egiten dugunean zer ulertzen dugun argitu behar dugu. Gure ustez, aukera berdintasunean, gazteen eskubide guztiak betetzea eta hiritartasun osoa eta aktiboa garatzea bermatuko duen, eta gure bizitza proiektua modu autonomoan egitea ahalbidetuko duen prozesu bat da emantzipazioa.
‎nahi dute Eudel udalen elkarteak eta Eusko Jaurlaritzako Herrizaingo Sailak. Horretara bideratutako akordioa gaur sinatuko dute Bilbon, eta sinatu ostean jakingo da, zehazki, zein akordiotara iritsi diren bi erakundeak eta zer ulertzen duten, terrorismoa goratzea?.
‎Euskaraz bizi nahi eta ezina gainditzeko gako nagusi moduan kokatu izan dugu ofizialtasuna. Baina zer ulertzen dugu, zer aldarrikatzen dugu euskarak ofizialtasuna behar duela esaten dugunean? –Euskararen normalizazioa?
2014
‎Alde horretatik, nik esango nuke ideia haietariko asko gauzatu egin direla oraingo Hamlet eszenaratzean. Beste kontu bat da gero zer ulertu ote dugun Ximun Fuchsek zuzendutako muntaian, zeren eta, hasiera batean eta jatorrizko testua buruz jakin ezean, irudiko luke antzezle txoropito batzuek pertsonaia klasikoa aitzakiatzat hartu eta bufoien pare ibili direla, ikusleak era kaotikoan asaldatzen. Eta hori ere gertatu da Hamlet honetan, askotan badirudi proposamenak eskuetatik ihes egin diela, hain da dena dibergentea, hain da, nola esan, libertimendu erakoa...
2015
‎Kanpainak egin behar direla baino ez du esaten». Testuak familiaren garrantzia azpimarratzen du, baina ez du zehazten zer ulertzen duen familia modura. Eta hori garrantzitsua iruditzen zaio.
2018
‎Sarri hitz egiten da biktimek egia jakiteko eta justizia nahiz erreparazioa jasotzeko duten eskubideaz; baita gertatutakoa ez errepikatzeko bermeez ere. Esperientzia pertsonalek, ordea, erabat baldintza dezakete bakoitzak egiatzat, justiziatzat edo erreparaziotzat zer ulertzen duen. Zenbat du horietatik Muguruzak?
2022
‎' Honek idatzi zuen ipuin bat gai honekin zerikusia zuena...'. Berrirakurtzea ariketa bitxia izaten da beti, konturatzen zarelako norberak zer ulertu zuen lehen irakurraldi hartan, duela 30 urte, eta gaur egun, berriz, testua nola ikusten edo garatzean duen. Kuriosoa da.
‎Benetan behar duguna gure hizkuntzatik gure hizkuntzarako itzulpena da. Izan ere, nik ez dakit jende batek zer ulertzen duen abiadura handiko trena irakurtzen duenean, edo Miren Larrion entzuten duenean, edo Athletic ikustera doanean, edo feminismoaz hitz egiten diogunean, edo Ukrainako gerraz ari garenean, edo Euskaraldiaren beharrak esan nahi duena esplikatzen zaionean, edo gizonek egun bat zergatik ez daukaten milagarren aldiz esaten zaionean. Nik ez dakit euskaldun askok zer ulertzen duen.
‎Izan ere, nik ez dakit jende batek zer ulertzen duen abiadura handiko trena irakurtzen duenean, edo Miren Larrion entzuten duenean, edo Athletic ikustera doanean, edo feminismoaz hitz egiten diogunean, edo Ukrainako gerraz ari garenean, edo Euskaraldiaren beharrak esan nahi duena esplikatzen zaionean, edo gizonek egun bat zergatik ez daukaten milagarren aldiz esaten zaionean. Nik ez dakit euskaldun askok zer ulertzen duen. Ezta euskaraz ari natzaionean ere.
2023
‎Arazoa da zer ulertzen den autoritatetzat. Autoritatea izan daiteke jakintza duen norbait, lagun zaitzakeena.
‎Askotan ikusten genuen ezin genuela irakurlea bakarrik utzi liburuarekin, klasean komentatu beharra zegoela: zer ulertu den, zer ez... Ez ziren tertulia tertuliak, baina antzekotasun bat bazuten.
‎Zuen hitzaldietan aipatu zenuten burujabetza kontzeptua aldatuz joan dela. Beraz, zer ulertu behar dugu egun burujabetzaz ari garenean?
‎Hark, «ama, etxea, gustura sentitzen zaren tokia», erantzun. Jarraian, kultura esanda zer ulertzen ote duen, eta alabak, «familia, laguntzeko prest dagoen jendea; aukerak, etorkizuna», esan. Mujikak azaldu duenez, horrek zer pentsa eman zion, «euskara eta kultura babesarekin lotzen dituelako alabak».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia