2010
|
|
PAMek, bestalde, hizkuntza segurtasunaren printzipioa zehaztu du; horri jarraiki, unibertsitateak konpromisoa hartu du jendeari jakinarazteko
|
zer
hizkuntza erabiltzen den ikasketa jardueretan. Informazio hori eskuragarri egongo da edonorentzat, eta loteslea izango da, katalana irakaskuntza bitarteko gisa erabiltzen jarraitzeari dagokionez batez ere.
|
|
11 dekretu berri horrekin, gurasoek haur hezkuntzan bakarrik aukeratu dute seme alabekin
|
zer
hizkuntza erabili, eta irakasgaia guraso gehienek erabaki duten hizkuntzan emango da. Sistema gaizto horren bidez, Steg hezkuntza sindikatuaren ustez, hiriko gurasoen %40ak galiziera aukeratu zuen ikasturte honetarako beren seme alabekin irakaskuntzan erabili beharreko hizkuntza modura; baina" galizieraren" aukera hiriko haur eskolen %10ean baino ez zen" aurrera" irten:
|
2012
|
|
Garai hartan, ikerketa etnografikoak egiten ari nintzen Usurbilen, eta ikusi nuen bertako euskaltzaleak datuak jasotzen ari zirela, SIADECO euskal ikerketa erakunde independentearen laguntza teknikoarekin, ikusteko zenbat erabiltzen zen euskara eta zenbat gaztelania eremu publikoetako elkarrizketetan. Herri txiki horretako kale nagusietako elkarrizketetan
|
zer
hizkuntza erabiltzen zen entzuteko eta jasotzeko metodoa erabili zuten behatzaileek. Behin datuak eskuratuta, euskararen erabileraren emaitza txarrak herriko plazan jarri zituzten jaiek iraun bitartean, denek ikus zitzaten.
|
|
Elkarrizketaren Jolasak (LCG) adierazten du
|
zer
hizkuntza erabiltzen den bi agenteren arteko interakzio sozial soil batean. Demagun agente bat dendari bat dela, bestea bezero bat dela eta dendaria bezeroari hizketan hasten zaiola.
|
|
Elkarrizketaren Jolasak (LCG) adierazten du
|
zer
hizkuntza erabiltzen den bi agenteren arteko interakzio sozial soil batean.
|
|
Adibidez, errepara diezaiogun (AB, BB) estrategia profilari. Egoera horretan, honela erabakitzen dute jokalariek
|
zer
hizkuntza erabiliko duten interakzioan: Ia elebiduna informazio multzoa duela, I. jokalariak A aukeratzen du; A erabiltzen entzunda, II. jokalariak ez daki I. jokalaria elebiduna ala elebakarra den, baina c kostua ordaindu behar izatera ausartzen da, eta B aukeratzen du GeH informazio multzoa izan arren; azkenik, I. jokalariak Ib elebiduna informazio multzoa du orduan eta, beraz, hizkuntzaz aldaNagore Iriberri eta José Ramón orekaren egonkortasuna
|
|
LCG jokoak esplizitatzen du zer prozesuri jarraitzen dioten agente elebidunek, etengabe erabaki behar baitute
|
zer
hizkuntza erabili, aurrez aurre dutenaren elebitasunari edo elebakartasunari buruzko informazio inperfektua izanik.
|
|
LCG jokoak esplizitatzen du zer prozesuri jarraitzen dioten agente elebidunek, etengabe erabaki behar baitute
|
zer
hizkuntza erabili, aurrez aurre dutenaren elebitasunari edo elebakartasunari buruzko informazio inperfektua izanik. A hizkuntzak (gizarteko kide guztiek hitz egiten duten hizkuntzak) eta B hizkuntzak (gutxiengo batek hitz egiten duen hizkuntzak) elkar ukitzeak kanpo eragin negatiboa du B hizkuntzaren erabileran.
|
2016
|
|
Jakin nahi dut
|
zer
hizkuntza erabiltzen diren herrigune bakoitzeko leku ezberdinetan, bai kalean, bai leku publiko jakin batzuetan.
|
|
Aiako (Gipuzkoa) kaleetan eta zenbait leku publikotan ahozko jardunean
|
zer
hizkuntza erabiltzen diren neurtu dut lan honetan.
|
|
Jakin nahi dut
|
zer
hizkuntza erabiltzen diren herrigune bakoitzeko leku ezberdinetan, bai kalean, bai leku publiko jakin batzuetan. Halaber, hizkuntza bakoitza zer pertsonak zer pertsonarekin eta zein testuingurutan erabiltzen duen:
|
2021
|
|
Euskararekin lotutako arau sozialak errespetatuko dituzte bereziki, batzuetan kontraesankorrak gertatzen bazaizkie ere. Zer hizkuntza erabili norekin,
|
zer
hizkuntza erabili egoera batean edo bestean... Ezarritako ohiturak bere horretan uztea da aukeratzen dutena.
|