Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 44

2011
‎2 Azaldu ezazu zer esan nahi duten termino edo esaera hauek: odolkidetasun harremanak, seme alabatasuna, familia agregatua, ezkontzaren deuseztasuna, familia tradizionala, familia zabala, guraso bakarreko familia, familia nukleoanitza, familia berreraikia, familiako rolak eta familiaren kohesioa.
‎Pazienteak parte hartzea lortu nahi badugu, lehenik eta behin, pazienteak zer dioen entzungo dugu. Une horretan, pazienteak erabilitako hitzei ez ezik hitzak esateko moduari ere erreparatu behar diogu.
‎Azter dezagun zer esan nahi duen horrek.
2012
‎11 Komenigarria al da hizkuntza komertzialean iritzi pertsonalak sartzea? 12 Azal ezazu zer esan nahi duen argi idazteak. 13 Zergatik da hobe boz aktiboa erabiltzea?
‎Enpresa eremuan, beharrezkoa da jakitea mezu elektronikoetan zehazki zer esan nahi den eta zer informazio interesatzen zaion hartzaileari.
‎Badakizu zer esan nahi dizuten?
‎8.4 Badakizu zer esan nahi dizuten. ITURRIA:
‎Deia egin baino lehen, oso garbi eduki behar da zer esan behar den. Ez da deitu behar, ea zer gertatzen den?
‎Elkarrizketa solaskidearen maila kulturalera eta intelektualera egokitu behar da. Haren tokian jarri behar da (enpatia) eta, zer esanik ez, komunikazioa erraztu. Solaskide ditugun pertsonen arreta erakarri behar dugu.
‎ELEMENTUA IRTENBIDEA Igorlea Komunikazioan, hitz egin baino lehen kontu handiz pentsatu luke eta edukia prestatu, justuko informazioa transmititzeko. Hartzailearen tokian jarri luke, zer esan behar duen eta noiz esan behar duen baloratzeko. Era berean, gomendagarria da igorleak erantzuna eskatzea, hartzaileak mezua nola ulertu duen jakiteko.
‎Adieraz itzazu bi kontzeptu horien arteko desberdintasunak. 13 Azal ezazu, adibide baten bitartez, zer esan nahi duen publizitatearen funtzioak informatzea, gogatzea eta gogoraraztea izateak. 14 Kirol arropako enpresa batek goi teknologiako osagai batez egindako elastiko berriak merkaturatu ditu.
‎Azaldu, halaber, etapa horretan zein eginkizun betetzen dituzten haur eskolak eta hezitzaileek. Hezkuntzari buruzko legediaren testuinguruan, zer esan nahi du honako adierazpen honek?: –haur hezkuntzaren helburua haurrei hezkuntzako esku hartzea eta laguntza arreta ematea da?.
‎Bizikidetza planen erabilgarritasuna agerikoa bada lehen hezkuntzako ikastetxeetan eta, zer esanik ez, bigarren hezkuntzakoetan, non berdinkideen arteko gatazkak ugariak izaten diren, horrelako planak egiteak ba ote du zentzurik haur eskolan. Erantzuna, jakina, baiezkoa da.
‎– Egiaztatzea. Elkarrizketatzaileak, bere hitzak erabiliz, elkarrizketatuak itxuraz zer esan nahi duen egiaztatu behar du: –Orduan, ikusten dudanez??, etab.
‎Heldu arduratsuak estres handia izaten du, bilakaeraren psikologiak duela gutxi arte hori aztertu ez badu ere. Eta zer esanik ez dago zaharrei dagokionez. Irrati programa batean, behin eta berriz errepikatzen dute honako esaldi hau:
‎Berri txarrak ematen direnean jarraitu beharreko printzipioak 1 Argiak eta sinpleak izatea. 2 Aurretiaz, esan behar diodana pazientearentzat zer esan nahi duen nire buruari galdetzea. 3 Aurretik pazientea ezagutu behar da, hura mehatxatuta sentituko ez den eremu neutrala bilatu.
‎Pazientea errefusatuta eta baztertuta sentitzen da. Batzuetan gaixoa saihestu egiten dugu, are gehiago hiltzen ari bada, hari zer esan ez dakigulako.
‎Deskribatu zer esan nahi duten mezu hauek:
‎EAEn Turismoa Antolatzeko 6/ 1994 Legeak ez du ezer adierazten baliabideak turismo baliabidetzat aintzatesteari buruz. Alabaina, beste arau batzuetara jo daiteke aukera horren gainean zer esaten duten ikusteko. Kataluniako turismoari buruzko 2002ko ekainaren 21eko 13/ 2002 Legeak, adibidez, zera dio:
2013
‎–Gai izango zara behar bezala hautatzeko zer babes jarri behar diren instalazio jakin batean eta jakiteko zer dioten arauek horri buruz.
‎2 Eskema batean 1S5 erreferentzia duen elementu bat agertzen bada, zer esan nahi du karaktereetako bakoitzak?
‎Administrazio turistikoei dagokienez autonomia erkidegoen artean aldeak handiak badira, zer esanik ez tokiko erakundeen artean; beraz, are zailagoa da haietako bakoitzaren azterketa global bat egitea. Hori dela eta, administrazioak esparru horietako bakoitzean dituen gida-lerro nagusiak baino ez ditugu azalduko.
‎Ba al dakizu zer diren aipatutako turismo tipologia horiek guztiak? Saia zaitez zer esan nahi duten igartzen. Eta zerrendatu zure probintziak eskaintzen dituen turismotipologiak.
‎Badakizu zer esan nahi duten lehen aipatutako turismo aktiboko jarduerek. Adibidez, bodyboarda da uretan irristatzea, apar gogorreko taula batean etzanda, hegatsez lagunduta, baina zer da wakeboarda?
2015
‎Legearen ikuspuntutik, ezgaitzeak zer esan nahi duen eta pertsonarentzat zer nolako ondorioak dituen ulertzeko, gaitasuna zer den definitu behar da aurrena. Horretarako, Zuzenbide Zibilean bi kontzeptu bereizten dira:
‎Koaderno batean jaso behar da praktika bakoitzaren informazioa. Koaderno horretan, esperientziaren data, erabilitako tresnen eskemak, emaitzak, norberaren oharrak eta abar jaso behar dira, ondo erredaktatuta, beste pertsona batek erraz ulertzeko moduan eta, nahiko balu, esperimentua errepikatzeko gauza izateko moduan eta, zer esanik ez, egileak berak handik denbora batera errepikatzeko moduan. Zenbakizko datuak, bolumena, tenperatua eta abar?
2016
‎10 Azaldu zer esan nahi duen ikerketa ekintza kontzeptuak eta zergatik den hain garrantzitsua esku hartze soziokulturalean.
‎Inguruneko giza antolamendua eta harreman estiloak ezagutzen ditugu gure interakzio afektiboen bidez, eta, gero, ezaguera hori erabiltzen dugu gure mundu kognitiboan. Egoera afektiboak (gure afektuak) gure gogamenaren zuzendari eta antolatzaile dira, eta, aldi berean, gure ekintzak bideratzen dituzte; hau da, zer pentsatzen dugun, zer egiten dugun, nola egiten dugun, zer esaten dugun eta noiz esaten dugun bideratzen dute.
‎Aldez aurretik idatzi zer esan nahi dudan.
‎Horretarako, sormenezko baliabiderik egokienak aukeratzen dira komunikazio helburuak lortzeko.Publizitate mezua ere erabakitzen da sormenezko estrategian, xede publikoaren beharretan, portaeretan eta motibazioetan oinarriturik. Hala ere, mezuak eraginkorrak izateko, ez da bakarrik zer esaten den hartu behar kontuan, baita nola esaten den ere.Mezuak AIDA modeloari jarrai diezaiokete eraginkor izateko: Arreta, Interesa, Desira eta Akzioa urratsetan oinarritzen den komunikazio eredua da.
‎Ondorioz, gaur egungo enpresen erronka ez da komunikatu ala ez jakitea, baizik eta, zer esan, nori, noiz eta zenbat aldiz jakitea.
‎Saltzaileak argi du zer esan nahi duen eta nola esan nahi duen; horregatik, mezu egokia eta moldatua bidaltzen dio hartzaileari.
2017
‎Azaldu zer esan nahi duten hitz hauek: ukazioa, biktima errudun egitea, inposaketa eta gehiegizko galdeketa.
‎Pertsona guztiok behar dugu kontaktu fisikoa besteekiko lotura emozionala sentitzeko. Eta pertsona sanoek behar badute, zer esanik ez zaurituek edo gaixoek. Laztan batek, lagunkiro eskua sorbaldan jartzeak edo hatzak estutzeak artatzen ari garen pertsonaz arduratzen garela eta haren sentimenduak ulertzen ditugula transmititzen dute.
‎Ez da berdina pantoneran ikusten dudan kolorea eta monitorean ikusten dudana. Bi monitoretan ere, baliteke kolore bera ezberdin ikustea; zer esanik ez pdf bera bi inprimategitara eramaten badugu. Beraz, nahi dugunaren eta lortzen dugunaren arteko aldea ahalik eta txikiena izan dadin, urrats batzuk jarraitu ditugu.
‎Kontabilitatean, zer esan nahi du zenbatespenaren printzipioak?
‎7 Azaldu zer esan nahi duen ibilgailu batek atzeko trakzioa izateak. Ibilgailu horren zein gurpiletan jarri genituzke kateak elurretarako?
‎Oro har, gutako norbaitek «automatikoa» hitza irakurtzen edo entzuten duenean, gutxi gorabeherako ideia bat izango du esanahiari buruz, baina ez da beti samurra izaten zer esan nahi duen azaltzea. Edonola ere, gure eguneroko hizkuntzako zati da, eta sarri sarri erabiltzen dugu.
‎7.23 Bilatu Interneten zer esan nahi dugun CE markaren «ikuspegi berriaz» jardutean, eta eztabaidatu ikasgelan alderdi horri buruz.
2018
‎Esperimentua hasi aurretik, Milgramek parte hartzaileekin hitz egin zuenean, gehienek esan zuten ikaslearenlehenengo min seinalea entzun bezain laster utziko ziotela hain rol sadikoa egiteari, eta, zer esanik ez, garrasiak etsi gaiztokoak izan aurretik. Esperimentuaren emaitza aurresan zezatela eskatu, eta Milgramek kontsultatu zituen 40 psikiatrak iritzi berekoak izan ziren:
‎Zein da jendearen aurreiritzi maila? Hori jakiteko, jendeak zer esaten dueneta zer egitenduen azter dezakegu. Gaur egun, amerikar gehienak ados daude autobuseko edozein eserleku erabil dezakeela edozein arrazatako edonork, arraza guztietako haurrak eskola berera joan daitezkeela, eta gizon emakumeek lan berdina egiteagatik soldata berdina irabazi behar dutela (oso bestela pentsatzen zuten 1970ean, adibidez).
‎Pazienteak parte hartzea lortu nahi badugu, lehenik eta behin, pazienteak zer dioen entzungo dugu. Une horretan, pazienteak erabilitako hitzei ez ezik hitzak esateko moduari ere erreparatu behar diogu.
‎Goiko eskemak suebakiangertatutakoari baino ez dio erreferentzia egiten. Prozesatze lokala esaten dugunean, zer esan nahi dugu, suebakianberak prozesatzen duela paketea, bai suebakianzuzendutakoa delako, bai suebakiansortutakoa delako.
‎Gorrek ezpainak irakurtzeko teknikak garatu dituzte. Ezpainak irakurriz, pertsona gor batek ulertu egiten du zer esaten dioten, hitz egiten dagoenaren ezpainei behatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia