2007
|
|
8.3 irudia. 8
|
urtetik gorako
haurrek askotan gizarte-konparazioak erabiltzen dituzte, beren burua deskribatzeko (argazkia: www.geconventos.com).
|
|
Jackson-enean (1972) izan ezik, politikaren inguruko ezagutzaren garapenaaztertzeko egin diren ikerketetan, nagusiki 5 -6
|
urtetik gorako
haurrek hartu duteparte (Berti, 2005). Ikerketen arabera, harritzekoa izaten da adin horretako haurrekezagutzea Watergate kasua, Vietnamgo Gerra eta antzeko gertakari politikogarrantzitsuak (Moore et al., 1985).
|
|
Zure ustez, zeinek adierazten dute zu nolakoa zaren. Nahi dituzun guztiak aukeratu ditzakezu?. ...laterran, Italian, Katalunian eta Ukrainan egin direnzenbait ikerketatan (Bennett et al., 1998; de Rosa eta Bombi, 1999; Gimenez et al., 1999; Karakozov eta Kadirova, 2001; Kipiani, 2001; Pavlenko et al., 2001; Reizabal, Valencia, Jimenez, Barrett, 2002; Reizabal et al., 2004; Riazanova, Sergienko, Grenkova-Dikevich, Gorodetschnaya eta Barrett, 2001; Vila et al., 1998). Ikerketa horien arabera, 6
|
urtetik gorako
haur gehienek kategoria nazionalegokia erabiltzen dute herrialde horietan, beren burua deskribatzeko.
|
|
Azkenik, 12
|
urtetik gorako
haurrek ikuspegi sozietala eta sinbolikoa garatzendute, eta horri esker ulertzen dute gizarte-konbentzioak prozesu demokratikoetanoinarritutako konpromisoak direla. Ondorioz, bakea giza eskubide unibertsaltzateta baliotzat hartzen dute.
|
|
Nahiz eta haurrak oraindik mintzamenaren jabe erabat ez izan, ez dagoarazorik; izan ere, ipuinik errazenak baliagarriak izan daitezke, ipuinaren kontaketan lagungarri izango zaizkigun irudi sinple eta erakargarriak baitituzte. Adibidegisa, 6
|
urtetik gorako
haurrentzat proposatzen den Berenjena etorri da ipuinahartuko dugu. Aurreiritziak eta diskriminazioa dira ipuin horren gaiak.
|
2008
|
|
Irakurketarako edo idazketarako duen heldutasun-maila ebaluatzen du. 5
|
urtetik gorako
haurrentzat eginda dago. 84 koadro ditu testak.
|
2014
|
|
6
|
urtetik gorako
haur batek arreta-gabezia, hiperaktibitatea, portaera-arazoak eta eskola-arazoak baditu, arreta-gabezia eta hiperaktibitatearen nahastearen ebaluazioa egin behar da. Ebaluazioa DSM-IVko irizpideen arabera egin daiteke, baina DSMIVko irizpideak ez dira espezifikoak, irizpide estatistikoak erabiliz diagnostikatzen baitute AGNHa.
|
|
6
|
urtetik gorako
haurrentzat egokia izan daiteke, sariak atzeratzeko aukera ematen du eta. Kontratu bat negoziatzen du haurrak irakaslearekin edo gurasoekin.
|
2019
|
|
Saxtonen (2000) aburuz feedback negatiboak haurrari egin duenakatsa identifikatzen eta kasuak kasu, hau zuzentzen lagunduko dio, hori dela eta Saxtonek feedbacknegatiboaren garrantzia, eta batez ere argibide eskarien (clarification request) estrategiaazpimarratzen du. Argibide eskaeren eragina azpimarragarria da bi
|
urtetik gorako
haurrengan; adinhorretatik aurrera erruz baztertzen dituzte haurrek argibide eskaera hauek, gehienetan helduakhelarazitako eskaera hori errepikatuz edo birformulatuz. Hala eta guztiz ere, haurrak akatsa zuzentzenduen kasuetan, kontuan hartu behar da zuzenketa horrek denbora-motzeko (short term) eragina izandezakeela.
|