Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2001
‎– Ebaluazio moduan planteatu genuen unitate didaktikoa askoz hobeto eginzuten ikerketa taldeko ikasleek, unitate didaktiko bera burutu zuten bestehiru ikastaldetako ikasleek baino. Hausnarketa maila handiagoa azalduzuten.
2007
‎Herritartasuna aldatu nahi duten pertsonen taldeko ikasle bakoitzak, berriz, bere pertsonaiari buruzko istorio xume bat prestatu du. Lan hori errazteko, ikasleei zenbait egoera deskribatzen zaizkie aukeratu dezaten.
2010
‎Eredu hori duela 25 urte baino gehiago sortu zuen Bernice McCarthy hezkuntza espezialistak, eta eskola saioak zortzi etapaz osatutako ziklo baten bidez gidatzean datza. Ziklo horretan, taldeko ikasle guztien lau ikaskuntza estiloei erreparatzen zaie: esanahiak bilatzen ditu eta gauzen “zergatik” (irudimentsua) interesatzen zaio, kontzeptuei garrantzia ematen die eta “pragatikoa” galdetzen dio (zer).
2011
‎Hala ere, udaletxeak nahiz gainerako erakundeek luzatutako diru-laguntza ezinbestekoa izango da organoa berritu ahal izateko”. Organoaren urteurrenaren harira hainbat ekintza antolatuko da Asteasun.Bestalde, Juan Tapiak bideratuta, Asteasuko musika taldeko ikasleak ere kantuan arituko dira Santa Ageda bezperan 19: 30etatik aurrera. Presoen alde dirua biltzeko ere, urtero ateratzen da kalez kale Asteasun hirugarren talde bat.
2014
‎Jarraian, larunbata uztailaren 12an, abiadura proba egingo da, zirkuituari itzuli bat egiteko behar duten denboraren arabera klasifikatuko direlarik taldeak. FS Bizkaia taldeko ikasleen artean aukeratutako sei pilotu
2015
‎CONAIEn finantzen arduran lana egina zen David etorri zen lehen truke hartara, Amazoniaren sarrerako kitxua. Antolakuntza taldeko ikasle bolondres batzuen etxean egin zuen lehen gaua, eta komuneko bonbaren zarata entzun zuenean, ohetik erori zen sustoarekin. Soinu hartara ohitu gabea zen nonbait.
2016
‎Gorputz eta kirol heziketa saioei esker, ahozko edo idatzizko hizkuntza jarduerak sor daitezke taldeko ikasle guziek elkarrekin bizi izan dutenari buruz:
2017
‎Mixel Amade (harria, zura), Jeanine Bacardatz (buztina, hari berrosatua), Jean Yves Behoteguy (zura), Dominique Brunetaud eta Julia Bunel (lurra, buztina), Marianne Cresson (ehuna), Béatrice D (buztina), Yves Marie Dumortier (marmola, altzairua, brontzea, hareharria, portzelana), Piarres Erdozaintzi (zura), Christine Etxarren (zura), Marie Paule Jaureguiberry (buztina), Monique Josié (buztina), Maite Landart (zura), Régine Lavielle (arkuz egin soldadura), Philippe Lebrun (buztina), Maite Louberry (ur gaineko egurra), Aitor de Mendizabal (burdina, brontzea), Odon Noblia (metala), Vanessa Partarrieu (ur gaineko egurra), Jacques Pineau (berina), Antton Pochelu (zura, hezurra), Régis Pochelu (harria), Jean Marie Rimbault (berina ufatua), Akixo Zigor (brontzea). Ortzia taldeko ikasleek ere parte hartuko dute erakusketa huntan. Dantzaldia Helduden larunbatean, Azpeitiako Itsasi eta Hazparneko Elgar Oinka taldeek euskal dantza ikusgarri bat eskainiko dauzuete Hazparneko plazan arratsaldeko 6etan.
2018
‎Itsasuko AEK gau eskolako mintza praktika taldeko ikasleak
‎2 irudia -Arquitectes de Capçalera taldeko ikasleak euren diseinuak auzokideekin partekatzen.
2021
‎Tutoreetako batek erabaki zuen matematikako saio batzuk erabiltzea gelako giroa hobetzen saiatzeko; besteak, aldiz, edukiekin ohi bezala jarraitu zuen. Lehenengo taldeko ikasleen gurasoak kexatu egin ziren orduan, ondoko gelako umeak beraien seme alabak baino aurreratuago zihoazelako matematikan. Alegia, edukiak zaintzaren aurretik jarri zituen irakasleak lortu zuen aintzatespen soziala.
‎Besteek duten euskara gaitasunarekiko pertzepzioaren gaia ez da talde guztietan atera, baina, Eus Ele taldeko ikasleek modu kritikoan aipatu dute. Beste ikasleen gaitasun apalak haiekin komunikatzeko mugak sortu dizkie, eta Gasteiztik datozen ikasleak aipatzen dira behin baino gehiagotan:
‎Baina, aldi berean, ikasturtean zehar euskara gaitasunean egindako hobekuntza eta euskara gehiagotan erabiltzeko egindako esfortzua ere aitortzen zaie; halaber, balio handia ematen diote egiten duten esfortzuari, daukaten hizkuntza testuingurua eta hurbileko sarean duten euskaldunen dentsitatea ez baita batere lagungarri. Emaitza horiek bat datoz EAEko hiru lurraldeetako euskal hiztunek euskaraz egiteko duten erraztasunarekin (Eusko Jaurlaritza, 2019); izan ere, Erd Ele taldeko ikasleak euskal hiztunen dentsitatea apala den gune soziolinguistikoetatik datoz eta etxeko giroa eta harreman sare hurbila gaztelaniaz izan ohi da.
‎Eus Ele taldeko ikasleak euskaldunen dentsitatea handia den gune soziolinguistikoetan bizi dira, ohitura dute euskaraz egiteko eta euskararen aldeko hautua egiten dute. Ikasturte hasieran besteen hizkuntza hautuaren aurrean amore ematen badute ere egokitze estrategia erabiliz, ikasturteak aurrera egin ahala, euskaraz egiteko hautuari eusten diote; besteek euskaraz dakitela badakite, euskarari eusten diote eta bi eletako elkarrizketak onartzen dituzte.
‎Hizkuntza gaitasun ona dute ahoz eta egoera informaletan, ondo moldatzen dira euskaraz, eta euskara erabiltzeko hautu kontzientea egiten dute (Dobaran, 2017). Ele Pa taldeko ikasleek testuinguruaren arabera euskaraz edo gaztelaniaz egiten dutela zehaztu dute, baina gaztelaniaz egiteko ohitura handiagoa dutela diote eta errazago egiten dutela. Hizkuntza ohiturak eragina dauka gaitasunean, errazago egiten baitute nagusiki erabiltzen duten hizkuntzan.
2022
‎Konstantinos P. Kavafisen poemak irakurtzeko proposamena aipatu nuenean, Literatura taldeko ikasleek poema laburrak aukeratzea espero nuen, Ahotsak, Argizariak edo Leihoak bezalakoak. Izan ere, nerabeek poesiari ohi dioten beldurra edo errespetua saihesteko 1896ko Murruak irakurri nuen ikasgelan adibide legez:
‎" Irakurrita bideoa ez" taldeko ikasleak dira galdera guztietan erantzun zuzen gehien eman dutenak.
‎" Irakurrita bideoa bai" taldeko ikasleek 4 galderan baino ez dute erdietsi" Irakurri gabe" taldeak baino erantzun zuzenen kopuru altuagoa,% 11ko aldea. Gainontzeko galderetan jaitsiera dago, 3 eta 4 galderetan nabarmenena.
‎" Irakurrita bideoa ez" taldeko ikasleak dira galdera guztietan erantzun zuzen gehien eman dutenak, 5 eta 6 galderetan izan ezik. Hala ere, azken bi galderetan da aldea nabarien.
‎Zatikien galdetegiari dagokionez," Irakurri gabe" taldeko ikasleen% 9,09 izan da galdetegiko 8 galderak zuzen erantzuten bakarra. Ikasle talde osoa kontuan hartuta, gehiengoak 6 galdera erantzun ditu zuzen 8tik; talde osoaren% 17,12, hain zuzen ere.
‎Emaitzei taldeka erreparatuta, honakoak dira bi portzentajerik altuenak: batetik," Irakurrita bideoa bai" taldeko ikasleen% 26,09k 3 galdera erantzun ditu zuzen 6tik. Bestetik," Irakurrita bideoa ez" taldean% 22,73k erantzun ditu zuzen 6 galdera 8tik.
2023
‎Maiatzaren 29an hasiko da Costak zinema eskolan egingo duen egonaldia. «Sorkuntza zinematografikoari buruz duen ikuspegiaren eta konstantzian eta zorroztasunean oinarritutako metodoaren» berri emango die sorkuntzaren taldeko ikasleei, eskolaren esanetan. «Film bat osatzen duten materialak aztertzeko eta ekoizteko bitartekoei buruz duen kezka eta errealitatea irudikatzeko konpromiso sendoa ere landuko dira saioetan».
‎Ainara (6 urte), Aitana (8), Ander (7) eta Juan (9), Patriseko 6 urte arteko taldeko ikasleak dira. Ainarari ikastarotik gehien gustatzen zaiona astearen amaierako hamaiketako berezia da; Anderri eta Juani, berriz, surf egitea; Ainarari, hondartzara joatea; eta Aitanari, egunean zehar konpainia gehiago edukitzeko aukera izatea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia