2021
|
|
Besteek duten euskara gaitasunarekiko pertzepzioaren gaia ez da talde guztietan atera, baina, Eus Ele
|
taldeko
ikasleek modu kritikoan aipatu dute. Beste ikasleen gaitasun apalak haiekin komunikatzeko mugak sortu dizkie, eta Gasteiztik datozen ikasleak aipatzen dira behin baino gehiagotan:
|
|
Baina, aldi berean, ikasturtean zehar euskara gaitasunean egindako hobekuntza eta euskara gehiagotan erabiltzeko egindako esfortzua ere aitortzen zaie; halaber, balio handia ematen diote egiten duten esfortzuari, daukaten hizkuntza testuingurua eta hurbileko sarean duten euskaldunen dentsitatea ez baita batere lagungarri. Emaitza horiek bat datoz EAEko hiru lurraldeetako euskal hiztunek euskaraz egiteko duten erraztasunarekin (Eusko Jaurlaritza, 2019); izan ere, Erd Ele
|
taldeko
ikasleak euskal hiztunen dentsitatea apala den gune soziolinguistikoetatik datoz eta etxeko giroa eta harreman sare hurbila gaztelaniaz izan ohi da.
|
|
Eus Ele
|
taldeko
ikasleak euskaldunen dentsitatea handia den gune soziolinguistikoetan bizi dira, ohitura dute euskaraz egiteko eta euskararen aldeko hautua egiten dute. Ikasturte hasieran besteen hizkuntza hautuaren aurrean amore ematen badute ere egokitze estrategia erabiliz, ikasturteak aurrera egin ahala, euskaraz egiteko hautuari eusten diote; besteek euskaraz dakitela badakite, euskarari eusten diote eta bi eletako elkarrizketak onartzen dituzte.
|
|
Hizkuntza gaitasun ona dute ahoz eta egoera informaletan, ondo moldatzen dira euskaraz, eta euskara erabiltzeko hautu kontzientea egiten dute (Dobaran, 2017). Ele Pa
|
taldeko
ikasleek testuinguruaren arabera euskaraz edo gaztelaniaz egiten dutela zehaztu dute, baina gaztelaniaz egiteko ohitura handiagoa dutela diote eta errazago egiten dutela. Hizkuntza ohiturak eragina dauka gaitasunean, errazago egiten baitute nagusiki erabiltzen duten hizkuntzan.
|
2022
|
|
" Irakurrita bideoa ez"
|
taldeko
ikasleak dira galdera guztietan erantzun zuzen gehien eman dutenak.
|
|
" Irakurrita bideoa bai"
|
taldeko
ikasleek 4 galderan baino ez dute erdietsi" Irakurri gabe" taldeak baino erantzun zuzenen kopuru altuagoa,% 11ko aldea. Gainontzeko galderetan jaitsiera dago, 3 eta 4 galderetan nabarmenena.
|
|
" Irakurrita bideoa ez"
|
taldeko
ikasleak dira galdera guztietan erantzun zuzen gehien eman dutenak, 5 eta 6 galderetan izan ezik. Hala ere, azken bi galderetan da aldea nabarien.
|
|
Zatikien galdetegiari dagokionez," Irakurri gabe"
|
taldeko
ikasleen% 9,09 izan da galdetegiko 8 galderak zuzen erantzuten bakarra. Ikasle talde osoa kontuan hartuta, gehiengoak 6 galdera erantzun ditu zuzen 8tik; talde osoaren% 17,12, hain zuzen ere.
|
|
Emaitzei taldeka erreparatuta, honakoak dira bi portzentajerik altuenak: batetik," Irakurrita bideoa bai"
|
taldeko
ikasleen% 26,09k 3 galdera erantzun ditu zuzen 6tik. Bestetik," Irakurrita bideoa ez" taldean% 22,73k erantzun ditu zuzen 6 galdera 8tik.
|