2000
|
|
Bestalde, Berry-k eta bere kolaboratzaileek (Schmookler 1984; 1986; Berry1980; 1984; 1990; 1997) gutxiengo egoeran dauden
|
taldeen
identitatearen eta estatuaren arteko erlazioak lotzeko eredu teorikoa garatu dute: Gizarte Anitzetan daudenKultur Erlazioen Eredua.
|
|
1 Ikerketa: Estatuen eta gutxiengo egoeran dauden
|
taldeen
identitateak
|
2006
|
|
Bizitzaren munduaren erreprodukzio kulturalak(?) tradizioaren jarraipena ez ezik, eguneroko praktika komunikatiboari kasuan kasurako aski izango zaion jakintzaren koherentzia ere bermatzen dio(?). Bizitzaren munduaren integrazio sozialak,(?) legitimoki erregulaturiko harremanen bitartez, ekintzen koordinazioa zaintzen du eta, era berean,
|
taldeen
identitateari jarraipena ematen dio(?). Bizitzaren munduko kideen sozializazioak(?) hurrengo belaunaldiei ekintzarako gaitasun jeneralizatuak eskuratzea bermatzen die eta bizitza indibidualak biziera kolektiboekin sintonizatzeaz arduratzen da (Habermas, 1992:
|
2014
|
|
Emakume izendatua izatea aurrebaldintza izan daiteke zenbait elkartasunmota gertatzeko. «Emakumeak» edo «amak»
|
taldeen
identitate bat eraikitzen dutenerretorika politikoek, akaso, arbuioa sor dezakete helburu zituzten talde agerikoengan.Hortaz, Lacanen formula ezagunari, alegia, ez dagoela subjektu bilakatzerik aldezaurretik pairatu gabe dagokion subordinazioaren puska bat, honako hau gehigeniezaioke modu apur bat baikorragoan:
|
|
Horrela, ikasketa gela berriak, lanerako espazio partekatu zabala eta zentrala, taldeen erabilerarako txoko perimetralak eta erabilera anitzeko zenbait espazio uztartzen ditu. Horretaz gain, Mondragon Team Academy eta ikasle
|
taldeen
identitatea uztartu eta errespetatzeari begira, espazio berriak, irudi korporatibo ezberdinen oreka zaintzeaz gain ikasleen gustura dekoratzeko zenbait espazio gorde ditu, aurrerago osatuak eta apainduak izan daitezen. Erabiltzaileen arteko harremanetan konfigurazio berriak izan duen emaitza ez da oraindik neurtu, baina erabiltzaileengan jadanik jabekuntza eta identifikazio prozesu bat eman dela esan daiteke.
|
2016
|
|
Hizkuntzak elkarrekin harremanetan sartzeko eta gure ideiak, emozioak, ezagutzak, oroipenak eta balioak adierazteko tresnarik garrantzitsuenak dira. Hizkuntzak nahitaezko bitartekoak dira kultur adierazpenerako eta ondare kulturala transmititzeko, eta beharrezkoak dira gizakien eta gizarte
|
taldeen
identitaterako zein aurrerabiderako. David Crystal (2000) hizkuntzalariak zioen bezala,. Hizkuntza batek herri baten oroimena, sentimenduak eta historia gordetzen ditu?.
|
|
Herritarren adierazpen tresna bat da; norbanakoen eta
|
taldeen
identitatea indartzen laguntzen du, eta adierazpen baliabideak eskaintzen.
|
2017
|
|
aurreko urteko gertaerak, bizitzan zehar bizitako inflexio puntuak eta gertaera sozio historikoak; gainera pertsona guztiek bizi izandako ebaluaketa subjektiboak (i.e., galera, etekina, etab.) biltzen ditu. Emaitzak
|
taldeen
identitateak eta pertsonen ongizaterako inpaktua kontuan hartuta eztabaidatzen dira.
|
2018
|
|
Identitatea lurraldetik dator eta lurraldean agertzen da. Lurraldetasuna norbanakoen eta
|
taldeen
identitateen adierazpena da. Horregatik, familiek, komunitateek eta nazioek beren lurraldea eta lekuak babesteko beharra dute, horrek baitu zehazten beren identitatea.15 Babesteko behar horretatik dator lurraldearen dimentsio politikoa.
|
2022
|
|
Lurralde eta naturaren garapenak eta hizkuntza garapenak elkar elikatzen dutela sentitzen hasiak garela pentsatu nahi dut, gure bizimodua eta lurraldearekin dugun harremana bizi garen eta gaituen hizkuntzaren bidez definitzen baita. Lurraldea, natura eta euskara garela barneratzeak norbanakoen zein
|
taldeen
identitatean eragingo luke. Euskara identitatearen faktore determinante bilakatuta, hizkuntzaren biziberritzean eta lurraldearen (eta beraz lurraren) defentsan eraginkorragoak ginateke.
|