Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2017
‎Emakumeetatik begiratzeko, haietara ez hain isuria, eroria eta gogoa egotzia egoteko, on litzateke, zenbait aldiz bederen, bakarrik zaudenean, gogoeta egitea eta zeure baitan kontsideratzea ea nolakoa handia ala ttipia, luzea ala laburra den emakumeetako plazer hura. Zeren baldin ttipia eta laburra baldin bada, erokeria handia da hargatik pertsonak bere buruari hainbat atsekabe eta egiteko, nola anitzetan ere ematen baitio, ematea.
‎Ez da berdin, baina aldez gehiago da eta merituago pobreari Jainkoaren izenean ematea, Jainkoari berari bere pertsonan baino. Zeren pertsonak berak eta pertsonaren presentziak hobeki ukitzen du batbedera, pertsona haren beraren presentean ez deneko esanak eta aginduak baino.
‎Non est admodum gratum, o mater, Deo munus quod qui offert, ideo offert, quia illius usum suprema interdicit dies. Ene ama maitea, badirudi ezen ez zaiola Jainkoari eder eta ez plazent pertsonak berak ezin goza dezakeen gauza ematea eta presentatzea. Da dum sana es, ne si moriens dederis, invita dedisse arguaris:
2023
‎Rémy tik idatzitako gutunean Vincentek Theori esaten zion Gauguin-i La berceuse en kopia bat emateko, eta beste bat Bernard-i; Gauguin-ek koadroak nahi bazituen, Theok nahi zuen beste bat eman ziola, trukean; ondo zegoela erietxe horretan eta ez zuela beharrik ikusten Paris inguruko pentsio batera joateko; janaria zela; zorotasunari zion beldurra desagertu egin zela arazo bera zuten beste pertsonak hurbilean ikusita; beren artean ongi ulertzen zirela; batek krisia baldin bazuen, besteek zaindu egiten zutela eta minik har ez zezan zutela; maniaren batengatik edo amorruagatik borrokan ari zirenak besteek bereizten zituztela; beste batzuk arriskutsuagoak zirela, baina haiek beste areto batean zeudela; astean bitan bainua hartzen zuela; urdailetik urtebete lehenago baino askoz hobeto zegoela. ...rela zirudiela; aurreko krisialdian sortu zitzaion izua arindu ziola horrek; soinu eta ahots arrotz horiek gaixotasunaren zati zirela jakitean, beste edozer bezala hartzen zituela; beste eroak hurbil eduki ez balitu, horretaz kezkaturik egongo zela etengabe; epileptiko gehienek beren mihiari hozka egiten ziotela eta beren buruak zauritzen zituztela; Rey-k esan ziola ezagutu zuela kasu bat zeinetan pertsonak bere belarria zauritu zuen; bazela norbait hamabostaldi batez denbora guztian builaka eta hitz egiten jardun zena, korridoreetan soinuak eta hitzak entzuten zituela iruditzen zitzaiolako; bere kasuan, soinuak entzun ez ezik, irudiak ikusi ere egiten zituela; Rey doktorearen arabera, hori ohikoa zela epilepsiaren hasieran.
‎Bere bizitzan zehar Vincentek beti uztartu zituen marrazkiak, pintura eta literatura. Horrela, 1875ko maiatzaren 8an (26) Londondik Theori bidalitako gutunean Renan idazle, filosofari eta historiagile paristarraren pasarte bat ekartzen zuen gogora Vincentek; pasarte horretan zioen munduan ekiteko norbere buruarentzat hil egin behar dela; pentsamendu baten misiolari bihurtzen den pertsonak bere pentsamenduaz at beste aberririk ez duela; gizakia ez dagoela munduan zoriontsu izateko bakarrik edo ondradu izateko soilki; gizartearentzat gauza handiak egiteko dagoela munduan, nobleziara heltzeko eta gehiengoaren arruntkeria gainditzeko (Van Gogh Bonger, 1913).
‎Dena dela, gertaera iragarri ahal izateak ez ezik, kontrolatu ahal izateak ere badu eragina. Izan ere, pertsonak bere inguruan zer gertatuko den aurretik jakiteko duen premiak zerikusia du osasunarekin. Gertaera kontrolaezinak kontrolagarriak baino askoz estresatzaileagoak dira.
‎Gertaera traumatikoaren (traumatikoen) zergatiaren edo ondorioen hautemate distortsionatu eta iraunkorra, pertsonak bere burua edo besteak salatzea eragiten duena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia