2007
|
|
Azken arrazoi hau" prestigio" faltarekin ere lotu beharra dago. Euskara beharrezko ez zaigun bitartean, gizarte mailan" prestigiatua" ez dagoen bitartean, zaila da benetan,
|
pertsona
helduak egin behar duen saiakera hori egitera bultzatzea.
|
2008
|
|
• Helduen euskara ikasteko gogoaren eskasa: 2006ko Euskal nortasuna eta kultura XXI. mendearen hasieran inkestaren arabera,
|
pertsona
heldu gutxik nahi dute euskara ikasi. Iparraldean %61 ek ez dute ikasi nahi, %56 ek Nafarroan eta %40 ek Euskal Autonomia Erkidegoan, adibidez.
|
|
Gorago, V.2 lerroaldean, ikusi dugu inkesta horren arabera Ipar Euskal Herrian
|
pertsona
heldu gutxiagok euskara ikasi nahi dutela, beste lurraldeetan baino. Pertsona gutxiago ere euskara ikasten saiatu dira.
|
2016
|
|
Guztira 151 elkarrizketa entzun ditut, eta horietan 464 pertsona behatu; berdintsu gizonemakumeak, eta ia hirutik bi,
|
pertsona
helduak, haurrak ere dezente, adinekoak beren neurrian eta gazte gutxi samar.
|
|
Guztira 151 elkarrizketa entzun ditut, eta horietan 464 pertsona behatu; berdintsu gizon emakumeak, eta ia hirutik bi,
|
pertsona
helduak, haurrak ere dezente, adinekoak beren neurrian eta gazte gutxi samar.
|
|
147 Idatzizko jardunean bederen segurtasun handiz esan liteke, gure ustez, gauzak aski bestela direla. Hitzezko jardunera bilduz ere, informazio hori nekez uztartzen da geure esperientzia pertsonalarekin eta beste hainbat
|
pertsona
helduren aitormen zuzenarekin. 148 Litekeena da, alegia, lanpostuan bertan (zer esanik ez ordenadore aurrean) erabat edo nagusiki erdaraz jardutea eta, kafe orduan edo lanetik irteeran, hurbileneko lankideekin euskaraz edo bietara egitea.
|
|
Gazteengan ezarri ohi dira, sarri, horrelako debeku neurriak: etorkizunean
|
pertsona
heldu izango diren eta bihar etziko gizartea birmoldatuko duten hiritarrengan. Euskaldunoi ez zaigu horrelako debeku neurrien lekukotasun historikorik falta.
|
2017
|
|
Neskek gehiago erabiltzeko bi arrazoi ematen zuten: ...en zaio gazteen aisialdiko jardueretan euskarak duen presentzia urria. azken finean, behatutako prozesuetan oso argi ikusten da hizkuntzaren bidez nerabeek identitatea nola performatzen duten. hau da, hizkuntzaidentitatea ere, generoarena bezala, etengabeko osaketa eta aldaketa prozesuan dagoela ondorioztatu daiteke, eta prozesu horretan etengabe heldu izatera iritsi behar dutela jasotzen dutenez,
|
pertsona
helduaren papera performatzeko gaztelaniaz jokatzen dute eta jolasten dira.
|
2021
|
|
Horregatik, euskara hutsezko jarduerak eta eskakizunak diskriminatzaileak dira euren iritziz Gipuzkoako pertsona guztiek gaztelaniaz hitz egiten dutenez(
|
pertsona
heldu batzuk salbu), eta kontuan izanda euskaraz hitz egiten ikasteko adinak, aukerak eta sare sozial errealek jartzen dizkieten mugak. Gainera, diskriminazio horrek eragin zehatzak sortzen ditu migratzaileengan, nolabaiteko erresistentzia aktiboan gauzatzen dena.
|
|
Euskaraz hitz egiten ikasi duten
|
pertsona
helduek euskara erakunde sozialen bitartez ikasi dute, esate baterako, jatorri atzerritarreko biztanleekin lan egiten duten elkarteek burutako programen bitartez; ikasketa prozesua hasi dutenentzat oso esperientzia positiboa izan dela adierazi dute, baina garbi dute, haur edo gazte ez izateak eta sozializatzeko sareen gabeziak nabarmen zailtzen duela euskaraz hitz egiten ikastea, eta, beraz, moti...
|
|
Nabarmentzekoa da
|
pertsona
helduek euren iritzia modalizatzen dutela seme alabei erreferentzia eginez gero. Kasu horretan, ia salbuespenik gabe adierazten dute etorkizunean lan munduan aukera hobeak eskainiko dietela seme alabei euskaraz hitz egiten jakiteak.
|
2023
|
|
15 Mama eta Tayta esaten diegu komunitateari buruzko jakintza duten
|
pertsona
helduei.
|