Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 437

2000
‎besteari, niri egitea gustatuko litzaidakeenaegitea, hain zuzen. Adibidez, beste pertsona baten jazkera lausengatzea, honelanireari arreta jar diezaion eta balora dezan edo giro ezezagun eta segurtasun gabekobatean, maitagarri jokatzea, berdin tratatua izateko asmoz, e.a.
‎Gehiago deskribatuz, irudimenezko pertsonaiek ez dute pertsona bat edo pertsona baten bizitzaren alderdi bat derrigorrez errepresentatzen; gainera, beti ez datozbat ageriko eszenako pertsonaiekin; bertan izan daitezke edota baita honela azalduere: pertsonaiarik ez egotea, pertsonaiaren zatia, pertsonaia zatiez osatua izatea... Batzuetan subjektuaren irudimenezko pertsonaiak daudela ikusten dataldekideengan;, eszena dramatikora bidea irekitzeko modu desegokia?
‎Gehiago deskribatuz, irudimenezko pertsonaiek ez dute pertsona bat edo pertsona baten bizitzaren alderdi bat derrigorrez errepresentatzen; gainera, beti ez datozbat ageriko eszenako pertsonaiekin; bertan izan daitezke edota baita honela azalduere: pertsonaiarik ez egotea, pertsonaiaren zatia, pertsonaia zatiez osatua izatea... Batzuetan subjektuaren irudimenezko pertsonaiak daudela ikusten dataldekideengan;, eszena dramatikora bidea irekitzeko modu desegokia?
‎Bestemodura esanda, bere barne munduan barne objektuekiko biktima lekuan kokatutadago, eta hori kanpo mundura proiektatzen du. Batzuetan kanpokoak borrero paperean kokatuta senti ditzake halako pertsona batek, eta honek eragindakohaserrea adierazte rakoan, subjektuari bere usteen egiaztatzea datorkio, bere barne fantasia berrindartuz eta besteen erasoen biktima errugabea dela egiaztatuz.
‎Hau da, subjektuak bi pauso nagusi eman behar dituberekiko ideiaren eraikuntzan. Batetik, beste pertsona batekiko objektu izanezhasiko da (Kohut, 1971). Beste batentzako gara lehenik objektu.
‎–Liburu berria benetan gure elertian?, komentatuko du Andimak. . Orrelakorik eztugu irakurri euskeraz lenago?, aitortuko duZaitegi k14 Hemen, azkenean, pertsona bat bere (herri batena zen bere) angustiatikmintzo zen. Gizaki erreal bat, garai erreal bat mintzo zen obra honetan.
‎Kolokioa: entzuleek eta hizketatzaileak galderak egiten dizkiote pertsona bati; entzuleak dei telefonikoez baliatzen dira.
‎Stephen Hearst ek (BBCko 3 programako zuzendaria) zioenez, hauxe da irratiaren zioa: pertsona bat, bi edo hiru, mikrofono baten aurrean, irrati aparatuaren ondoan dagoen bati, biri edo hiru pertsonari zuzentzea.
‎Mapan zenbait puntu interesgarri markatzen dira, maiztasun handiagoz albiste bilakatzeko toki geografikoei dagozkien telefonoak jarriz, etorkizunean baliatzeko. Esaterako, auto istripuak gertatzeko arriskua dagoen bihurgune edo eskualdea markatuko genuke harremanetarako mapan, eta bertan, eskualde horretan edo hortik hurbil bizi den pertsona baten telefono zenbakia eta izena. Beste adibide bat, alderdi politikoen egoitzarena izan daiteke; gure mapan markatutakoan, erraz lor genezake lekuko baten informazioa zuzenean, atentatu bat balego adibidez.
‎Komillak ezin erabil daitezke, zeren bestela, ahotsa aldatzen ondo jakiteko, sabel hiztunak izan baikinateke, beste pertsona baten esaldi bat esan nahi dugunean. Irratian letra mota ezin alda daiteke, ezta era kurtsiban edo beltxean ipini ere.
‎Beste pertsona baten zerbait aipatzen denean, aipuaren hasiera eta amaiera argiro uzten dituzten hitzezko errekurtsoak erabili behar ditugu. Esaterako:
‎Kontua hauxe zen: ez zekiten zertarako izan zitekeen baliagarria itsasuntzian horrelako pertsona bat edukitzea. Hamar urte iraganak ziren jada Washington eta Baltimore hirien artean lurpeko kablea luzatu zenetik, Morse kodeaz harremanetan egon ahal izateko; beste hiri batzuek ere burutu zuten horrelako ekimena eta, egia esan, asmakaria benetan eraginkorra zen premiazko mezuak lehorrez elkarri pasatzeko; baina, zer demontre egingo zuten itsasuntzian telegrafoaz?
2001
‎Arazo nabarmenak planteatzen ditu irizpide honek zerrendaketa estandarizatubatez ari garenean. Oso irizpide aldakorra da, nazio batetik bestera aldatzen dena, talde batetik bestera eta pertsona batetik bestera ere aldatzen dena. Hau dela eta, ikasle estandarraren behar komunikatiboak izan dira abiapuntua.
‎6.5 Aholkularia/ sortzailea/ kudeatzailea/ harrerakoa: figura desberdinak dira, nahiz eta zenbaitetan (hasieran batez ere) pertsona batek lan bat bainogehiago har ditzakeen. Aholkularia saioez aritzen da, eta saioetan.
‎Biibilgailuak irauli egin ziren gero. Autoan zihoan pertsona bat berehala hil zen, anbulantzianzihoazen lau gaixorekin batera. Beste gaixo bat ospitalean hil zen.
‎Lehen erabili dugun definizioa aplikatuta, begien aurrean dugun hori testuada. Gainera, gure ikasleek testutzat hartuko lukete3; azken batean leku ezezagunbatean dagoen pertsona batek bertako bati behar duen zerbait nola aurkitu galdetzendio eta hori ekintza komunikatiboa da; baina, benetan jasotzen ote ditu testu horrekjatorrizko bi hiztunek egoera berean martxan jarriko lituzketen gaitasun guztiak?
‎Nekez egiten zaigu, ikas prozesu osoa auto-ikaskuntza bidez egindaitekeenik sinestea. Kasu horretan pertsona bat edo beste egon daiteke, noski, baina salbuespenak direla uste dugu. Are gehiago, beste hizkuntzetan egindako esperientziek ere horrela adierazten dute.
‎Kondairak ez dira bat batean sortzen eta, halaber, ez dira anonimoak. Irudikatzen eta sortzen dituen pertsona bat dago atzetik. Hala ere, kondaira izaera ahozko transmisioak ematen dio6 Kristau komunitatean monje eta apaizenesku garatzeagatik, literatura hagiografikoa jakintsua eta egile ezezagunekoa da.Herriak, berriz, mirarizko sendaketekin zerikusia duten santuen kondairen sorreranparte hartu du7.
‎Azpimarratu berri dugun muga hori truismo baten adierazpena da: baldin eta gaurko egunean zorpeko pertsona batek merkataritza ondasunak bere merkataritza salmentaren kopuru osoaren mailaraino erosten baditu, berak ez du inolako aurrezki netorik gauzatuko; eta berez, formalki, ez da gai izango bere hartzekodunen onurarako inolako finantza transferrik gauzatzeko. Bistako egia hori edozein gizabanakori zein naziori aplikatzen zaio.
‎Zorpeko pertsona batek merkataritza soberakina duenean, bere zorra salgaien bidez ordaintzen du. Ez litzateke justua izanen beraren zorraren gutxitzeari dagokion irabazia berari ukatzea, bere zorra oraingoz dirutan pagatuz ordaindu lukeela argudiatuz.
‎Oinarrizko ezer gehitu gabe, zuzena da esatea ezen herrialde baten erreserba ofizialek pertsona bat balitz bezala kontsideratuta gainerako mundutik (eta munduari) maileguz eskatzen (eta ematen) dizkiotela bere inportazioetan (eta esportazioetan) transmitituriko atzerriko moneten kopuruak.
2002
‎Gure helburua ez da telefonoz ematen diren elkarrizketak garatzea soilik, baizik hizkuntza orokorrean; beraz, gure elkarrizketak ez dira oso arruntak izatentelefonoz ari garenean. Noizbait, hirugarren pertsona bat erdian sartu bada, harrituta geldituko da: hizkuntza premiei buruzko hamar minutuko bakarrizketak edoetxearen deskripzio zehatz mehatz batek ez daukate inongo harremanik egunerotelefonoz egiten ditugun hitz aspertuekin.
‎Horien artean, hauek aipatzea merezi du: herri lurrakpribatizatzea; baserrien jabetza pertsona baten eskuetan gelditzea; larretan bordakaltxatzea; erabilera komuna ukatzea, eremu pribatua zela argudiatuz; udal osoarenaldekoak ziren ohitura, usadioak eta erakundeak bertan behera gelditzea; jabegopribatuak hedatzea; liberalismoa...
‎Oinarrizko errentaren laguntza ekonomikoetarako 96.841.080 euro; gizarte larrialdietarako laguntzetarako 15.476.062 euro (ez dira laguntza periodikoak, norbanakoen ohiko edo ez ohiko gastu jakinetarako baizik); Joseba Azkarragaren hitzetan, zera bermatu nahi da baldintzak betetzen dituztenentzat: hamabi hilabetetan lanbide arteko gutxieneko soldataren %79ko diru sarrerak pertsona batentzat; %25 gehiago bigarren pertsonarentzat; eta, %10 gehiago hirugarren pertsonatik aurrera. Helburutzat daukate, berriz, 2006rako %79tik %86ra urratsa ematea lanbide arteko gutxieneko soldatari dagokionez.
‎Egin berri diren baieztapenak ukatzeak edo bestelako portaerarik erakusteak, muturreko ondorio bikoitz baten arriskua dakar (Melucci, 2001): gaur egun norbanakoari eskaintzen zaizkion aukera kopuruak pertsona batek aukeratzeko duen gaitasuna baino handiagoa direnez, ez gaitasun horrek eta aukerak galtzen diren sentsazioak sindrome patologikoak sor ditzake (depresio endogenoa). Beste muturreko egoera bat, aukera guztiei aurre egiteko portaeratik eratortzen da, nartzisismoa kasu.
‎Emisora handiak eta kate publikoak horretan dabiltza, soinuak bilatzen, eta horretarako deialdia egiten diete entzuleei, entzuleak baitira seguru asko noizik behin irratsaioren bat edo beste grabatzeko tentazioa izan dutenak. Nik neuk La Pirenaica delakoaren irratsaioak grabatuta zituen pertsona bat ezagutu nuen, baina berandu heldu nintzen, garbiketa batean zaramara bota baitzituen guztiak. Beste batzuetan, grabazioak dokumentu historiko bihurtzen dira ia nahi gabe, hori gertatu zitzaidan Egin Irratiaren irratsaio batzuekin.
‎Horretarako aukera desberdinak jorratzen dira: hala nola, herri bakoitzean bertako pertsona bat izatea berriemale gisa, herri bakoitzeko taldeek eta elkarteek arratsaldeko programazioan parte hartzea, langileen lekukoa hartuta.
‎bezeroek kirol emankizuna babestu ahal zuten. Horrez gain, entzuleek ordaintzen zuten, disko bat eskaintzearen edota pertsona bat zoriontzearen truke. Publierreportajeak ziren dirua lortzeko beste bide bat (Ibidem:
‎Argazkiak, aurreiritzien oinarri. Argazki batzuek pertsona batenganako erakarpena pitz dezakete, beste batzuek destainarik biribilena. Eragin bera izan dezake argazkia laguntzeko idatzitako oin testuak ere.
‎Normalean, eskandaluak badu bere, haurdunaldia? edo gestazioa, non politikari batzuek nahiz kazetari batzuek ikerketa batzuk egiten baitituzte gai edo pertsona baten inguruan. –Haurdunaldi?
‎erakusten du; baina, era berean, ezkutatu egiten digu. Telebistak eskaintzen duen erreportaje batean, esate baterako, pertsona bat ikusten dugu lehergailu bat soinean daramala polizia dotazio baten kontra abiatzen, eta bere autoinmolazioaz akabatu egiten ditu. Hori hor dago, ikusi egiten dugu, ezin esan egon ez denik.
‎Jakobson-en paradigmak balizko egoera bat azaltzen du; egoera hipotetiko horretan pertsona batek berba egiten du eta besteak entzun; lanak, eginkizunak, ez dira trukatzen.
2003
‎Hirurak, gainera, atzerrian ikasitakoak ziren. UEU unibertsitate esparrura zuzentzen zenaren beste adibidea honako hau dugu, Donostiako Santo Tomas Lizeoan egindako batzarrean norbaitek seigarren pertsona bat integratzea proposatu zuela, irakaskuntzako munduarekin harremanak mantentzeko, baina ez zen adostasunik lortu beharrezkoa ote zen ala ez erabakitzerakoan. Are gehiago, Jesus Mari Larrazabalek Donostiako Filosofia fakultateko kide bat proposatu zuen Filosofia sailburu moduan, bertako ikasleak UEUren dinamikan integratzeko bide moduan153 Beraz, aldaketak, belaunaldi berri baten agerpena erakusten digu UEUren zuzendaritzan.
‎idazkaritzako lana berotasunez egitea, unibertsitatearekin lotura izatea eta koordinazio ahalmena erakustea. 1983ko maiatzean egindako sailburuen batzarrean, bazirudien bazegoela pertsona bat baldintza horiek betetzen zituena, baina azken momentuan atzera egin zuen, eta UEU idazkari liberaturik gabe geratu zen. Horren ordez, Larraonako Batzar Nagusian egitura berria proposatu zen:
‎Agiriaren beste bost puntuetan beste hainbeste gai plazaratu ziren. Lehenengoan UEUren idazkaritza iraunkorraren osaketa iragarri zen, «guttienez pertsona batez zuzendua» eta sailburu batzuk erdi liberatu moduan aritzea ezinbestekotzat jo zen. Bigarren puntuan «euskal kultur erakunde orokor eta koordinatzaile bat» sortu beharra adierazi zuten Uztaritzen bildutakoek.
‎Gaubela istilutsua izan zen. Lehenik eta behin, hasi aurretik pertsona batek minutu bateko isiltasuna eskatu zuen Lekeition hil berriak ziren ETAko militanteen omenez. Saioa bukatu ondoren, entzule batzuk Arestik azaldutako zenbait iritziren aurka agertu ziren eta berarekin eztabaidatu nahi zutela adierazi zuten.
2004
‎Edozein kasutan ere, gizarte kapitalaren metaketa helburu duen oinarri koherente eta mugiezineko plan orokor aurredeterminatu batez ezin gaitezke mintza, metaketa progresiboki lortzen baita, egoerei erantzunez eta kontraesan handiekin.Kooperatiben saiakerak ere, indibidualismotik ere bazuten bizipenetatik hasi ziren.Esaterako,? pertsona bat= boto bat, eskema demokratikoa ez zuten 1971ra artebereganatu, bi urtez luzatu zen eztabaidaren ondoren.
‎Industria demokrazia deitu izan zaion eremuan, kooperatibak dira aukeramuturrekoena, ekoizpen bitartekoen jabeak langileak direlako eta parte hartzeinstituzionala sistema zuzen eta berdintasunezkoan oinarritzen direlako: gobernuorgano gorenak, Batzar Orokorrak, pertsona bat= boto bat irizpidearekin funtzionatzen du. Bazkideek, barne arauen ezarpen eta berrikusketan zein gobernu organoen hautaketan parte hartzeko aukera berberak izanik, berdintasun politikoarenoinarria ezartzen du irizpide horrek.
‎Apika hizlaria nire aurrean ote dut? Lehenengo eta behin, irratian pertsona bat mintzo denean, nik dudan gertakari horren kontzientzia soinuarenkontzientziak kausatzen du, bigarren hori bestearen aurretik daukat-eta. Ondoren, norbaitirratian hitz egiten ari delako (nire) ustearen justifikazioa soinuaren kontzientziaren mendedago.
‎Baina, zer da internismoa? Auzi epistemologikoak pertsona baten ikuspuntu kognitiboaren barruan sortua eta maneiatua izan behar duela dio internismoak, eta pertsona horrek soilik ikuspuntu horretatik eskuragarri dituen gauzak har ditzakeela kontuan. Pcrtsonahorren usteak, beraz, harcntzat prest dauden gauzek justifikatzen dituzte, ez eskuraezindirenek.
‎Baina czin dugu csan intemismoa hasierako kartesianismoarekin guztiz bat datorrcnik. emealismo zuzenarekin baizik, ez baitu ukatzen, bestcak beste, pertsona baten ikuspuntutik gertakizun eskuraezinik dagoenik. Azpimamatzen du, aldiz. pertsonari uste bategiazkoa dela pentsarazteko zioa ikuspuntu horrek ematen diola.
‎Nola erabaki dezakeguekintza bat zuzena ala okerra den? Zer esan nahi dugu pertsona batek hau edo hori eginbehar lukeela diogunean. Noia funtsa dezakegu iritzi hori?
2005
‎ni Irunen bizi nintzen, baina ez nintzen irundarra, ez gutxienez IrunHerrikoa. Guretzat, liburu honen egileontzat, aldiz, Alardearen inguruko jarrerakez digu informazio interesgarri askorik ematen, pertsona bat irundarra edo hondarribiarra denean, Irungoa edo Hondarribikoa da eta kitto.
‎Horrela izanik, rol sexualen irudikapenaren inguruko gatazka ere azaltzen da Alardeetan, nahiz etani horretan ez naizen sartuko. Hirugarren elementua eztabaida historikoarena da.Logikoa da A. Aramburu bezalako pertsona bat eztabaida honetan(, gonbidatua?) izatea, bere liburua egin berria baitzuen. Baina Irungo Emakumeak taldea ere honetan murgildu egin zen, beranduago Bidasoaldeko Emakumeek egin zuten bezala.Eztabaida honetan ez naiz sartuko; izan ere, liburuan gai hau sakonean jorratzen da.
‎Horregatik, Apalategik bere osaketaren inguruko zalantza azken mementoraino mantendu zuen, jeneralaren izendapen berriakpremiazko tramitazioa baldin bazuen, hurrengo urtean bere kargua berreskuratukozuelakoan. Ordenantzaren arabera, jeneralaren izendapena alkateordeak egiten du, nahiz eta tradizionalki horrek beste pertsona batengan delegatu. Garai haietanalkateordea PSOEko Roman Rico zen.
‎Ondorioz, batzordeak konpainia berria sortzeko Vicente Salas i deitu zion. Bilera horren akta, zorionez, idatzi egin zen22 Konpainiaberria sortzeko baldintza bakarra J.A. Lecuona tenientea ez izatea eta beste pertsona bat izatea izango da; horren aurrean Salas ek J.A. Lecuona rekin hitz egitekodenbora behar duela erantzuten du, egun horretako gaueko 9:30 ematen zaio azkenepetzat. Azkenean, Lecuona jauna baztertua izan zen eta Paseo Colon izenekokonpainia berrirako baimena eman zen.
‎Aurreko egunean, irailaren 7an? Hondarribian ezezagunak ziren emakume batzuek eskopetak utzizituzten aldarrikapenaren aldeko pertsona baten Kale Nagusiko etxean. Alardearenegunean, goizeko laurak inguruan, banan banan joan ziren sartzen 25 emakume etahorien alde zeuden zenbait gizonezko.
‎Berehala, horren inguruko eztabaida pizten da aktore guztien artean, alderdi politikoak, komunikabideak, gatazkan murgilduta dauden taldeak, etab.?. Ondorioz, Eusko Jaurlaritzaren gobernuan dagoen, hirukoitzak? (PNV, EA eta IU) beste pertsona bat aukera dezala eskatzen dio PSEri. PSEk ez du Buen-en proposamena atzera botako eta gutxitan ikusten den keinu etikoa egingo du Arartekoaizan behar zen Joaquin Okiñenak:
‎Nola liteke gizon emakumeen artekoberdintasuna ukatua izatea jaietako ekitaldi batean eta alderantzizkoa gertatzeabizikidetzako beste edozein esparrutan? Nola da posible Konstituzioak bere 14.artikuluan xedatzen duen eta Giza Eskubideen Deklarazio Unibertsalak babestenduen berdintasun eskubideak indar edota intentsitate maila bera ez izatea berdintasun eskubidearekiko errespetatua instituzio publiko bati, udalari adibidez, eskatuedota exijitzen zaionean edo, maila partikularrean, beste pertsona bati, partikularbati, kontuan har dezan eskatzen zaionean. Nola da posible horrelako egoerakerrealitatean gertatzea?
‎«Zutabegilearen idatziak bere sinadurak adinabalio du: pertsona baten iritzia da eta egunkariaz baliatzen da iritzi hori zabaltzeko»21 Zentzu horretan aintzat hartzen dugu Espido Freire-k. Tirar los tejos, izenburupean 2000ko uztailaren 5ean idatzitakoa:
‎Lan prozesuaren akatsak identifikatzeko, gurpila? egokiagoa da, informazio guztia pertsona batek duelako. Kanal guztiak erabiltzea ere egokia da.
‎oinarrituko dira, etengabe ikasteneta bere burua aldatzen ari diren erakundeak garatzea eta haztea sustatuz.Halaxe dio Gairin ek (2003: 41) Senge (1992) aipatzen duenean: «Ikastekogai ez izatea latza da haurrentzat, baina hil edo bizikoa erakundeentzat.Hori dela eta, enpresa gutxik irauten du pertsona baten bizi esperantzarenerdia bezainbeste, eta gehienetan, berrogei urtetara iritsi aurretik hiltzendira».
‎Beharrak: talde edo pertsona batentzat ukaezinak diren gauzak.
‎Nahiak: talde edo pertsona batek dituen asmoak.
2006
‎Baina termino horren barnean, eduki ere izaten ditugu bereizketa batzuk.Beraz, gaia jorratu baino lehen, gustatuko litzaiguke eskaintzea oro har familia hauensailkapena, baliagarria egingo zaizuelakoan: 1) sexu bereko bi pertsonak elkarrekinbizitzen hasten dira, litekeena da bikotekide bat familia heterosexual batean biziotean, sexu bereko pertsona batekin (familia heterosexual batetik ere etor daitekeena) haurrik gabe familia berri bat osatzea; 2) horri guztiari lotu behar zaio aurreko familia heterosexualetik haurrak ekartzeko aukera, horrela balitz, gurasokidetasunaren sisteman geundeke; 3) orain, demagun ez dutela haurrik; adoptatzera jo dezaketeedo; 4) laguntza bidezko ugalketara. Adopzioetara, bakarka joan daiteke, bikotekiderik izan gabe, baita laguntza bidezko ugalketara ere (teknika horretatik ezpasatzeko, litekeena da gizonezkoen kasuan akurako ama bat kontratatzea, etaemakumezkoen kasuan, aldiz, gizonezko batekin harreman sexual bat edukitzea).
‎Hemengoemakumezkoen ugalkortasun tasak urteetan munduko baxuenen artean mantenduizan dira. Ikertzaileak jokabide horren zergatiak aurkitzen saiatu dira, baina berenarrazoiketa bideak beti erreparatzen diete bikoteak eta, zehazkiago esanda, emakumeak ama izateari uko egitera behartzen dituzten arrazoiei, eta ez fenomenoarenbeste aldeari, hots, bikote edo pertsona bat umeak edukitzera bultza dezakeenarrazoiei. Nire ustez, ordea, bi aspektu horien azterketak garrantzi bera du herribaten, adin talde baten edo banako baten ugalketa jokabideak aztertzerakoan.
‎Perspektiba hartzeko gaitasuna bereganatu ondoren, hurrengo pausoa ustefaltsuko ariketak egiteko gaitasuna bereganatzea litzateke. Uste faltsuko ariketekadierazten digute haurra beste pertsona baten egoera mentala ezagutzeko gai dela: adibidez, norbait, beharrezkoa den informazioa falta zaiolako, oker dagoela esatea.
‎Egoera honen aurrean, garrantzitsua da guraso adoptiboak prest egotea kontrako emozio hauek onartzeko, normaltzat jotzeko eta, beren buruari baimena emanez, bikotekideari edo konfiantzako pertsona bati adierazteko. Galera errekonozitueta tristura adierazteak ez du poztasuna eta gogobetetzea espresatzeari uko egiteaesan nahi.
‎Erreaktibitateak haurrak estimulazioaren aurrean duen erantzuteko erraztasuneta intentsitateari egiten dio erreferentzia. Erantzunak pertsona batetik bestera aldakorrak dira erreakzioen atalase sentsorialaren, intentsitate mailaren, iraupenaren etaerrekuperazio denboraren arabera. Honen ondorioz, egoera berberean modu ezberdinean erantzuten du pertsona bakoitzak bere ezaugarri tenperamentalak direla eta.
‎Hiperaktibitatearekin elkarturiko arazoak izaten dira sarritan pertsona bat kontsultara hurbiltzeko lehen arrazoia. Hona hemen nahaste horietako ezagunenak:
‎«Ez da liburu ona baina ezagun du sufritu duen pertsona batek idatzia dela»entzun nion behin irakurle bati, delako liburuari onespena emanez. Hala, filmaamaitzean kreditu tituluetan «benetako istorio batean oinarrituta» dagoelagaztigatzen diguten film kaskar horiekin gogoratu nintzen.
‎Eta aurreraxeago azaltzen digu, bizitza arrunta zeraman pertsona bat nola etazergatik bilaka daitekeen alemaniar baten torturatzaile, menderatzailea menderatubihurtzen denean:
‎bienes muebles y raices: Ondasun mugikor eta mugiezinak, pertsona batek zituen diru eta gauzak eta etxe eta lurrak ziren, hurrenez hurren.
‎hueste: Armada edo pertsona baten edo zerbaiten jarraitzaile eta alderdikideak. Armada ere izenda dezake osteak380.
‎Dokumentu idatzi hau, inskripzio bat da, eta testu mota pribatua eta funerarioa, hots, pertsona baten hilobirako egina dago, haren oroimenez.
‎Horrela, antzeko bi inskripzio ageri dira helburu berarekin: pertsona baten heriotza adieraztea eta han datzala agertzea, bata hilarri forman eta bestea hilobian bertan. Biak harrian eginak, hizkuntza berean daude (latinez, kultura eta erlijio kristauaren hizkuntza, prestigioa zuena).
‎Zortzigarrenean dio, Joan erregeak sinatutako ordenantza zaharretan zetorren moduan, inongo biztanlek ezin zuela baleztarik atera edo borroka edo istilurik, ezarritako zigorren pean; bandoen arazoengatik ez zen betetzen, eta, ondorioz, heriotza, haserre eta zauri asko izan ziren. Ondorioz, berritu zen ordenantza, eta gehitu zitzaion inongo istilu edo borrokatan hiribilduaren barruan edo errebaletan balezta, espingarda edo beste suzko armarik aterako balu norbaitek eta beste pertsona bati tiro egingo balio, eskuineko eskua publikoan moztu zitzaiola; inor zaurituko balu, heriotza zigorra jasoko zuen, zauritua hiltzen ez bazen, eta zauritua hiltzen bazen, alevosoaren heriotza izango zuen (traidorearena, zigorrik txarrena izaten zen eta lotsagarriena). Salbuespena zen, hiribilduaren eta bere auzokide eta biztanleen babeserako armak ateratzea, errege erreginen justiziaren aurka zetorren kanpoko jendearen aurka bazen edo hiribildua hartzera edo hango jendea zauritu eta hiltzera zetozen jaun boteretsuen (Ahaide Nagusien edo beste jaunen) aurka.
‎Kontratuak mezua egiteko eta antolatzeko prestazioak soilik aipatuko balitu, ez litzateke publizitate kontratu bat, publizitate sorkuntzako kontratua baizik, PLOren 22 artikuluaren arabera ez legokeelako desberdintasunik publizitate agentziak kontratu mota horretan hartzen dituen eginkizunekin. Modu berean, kontratua dagoeneko sortua den publizitate baten hedapenera mugatzen bada, gaitza da bereiztea beste pertsona baten kontura enkarguak egitea xede duten kontratu horietatik; komisio edo aginduzko kontratuak kasu, horien tipifikazio tradizionalak publizitate kontratuarena ez beharrezko egiten baitu.
‎PLOk horren gainean ezer ere ez dioenez, beharrezkoa gertatzen da Merkataritza Kodera jotzea komisio kontratua aztertzeko, zeren kode horrek modu oinarriz koan arautzen baitu merkataritza operazio bat gauzatzeko beste pertsona bati agintzea suposatzen duen erlazio oro.
‎Honako hau da arbitrajearen oinarria: gatazka baten alde guztiak ados jartzen dira arazoa konpontzeko justizia epaitegira jo gabe, epaile arruntak ez diren eta botere judizialaren organo gisa ez diharduten pertsona baten edo gehiagoren bitartez. Beraz, gatazkan dauden alderdi guztiek ebazlea adostu eta hautatu behar dute.
‎174 Mugaz haraindiko kexa hauxe da: pertsona batek beste estatu bateko komunikabide batean argitaratutako publizitate lan baten inguruan aurkezten duen kexa. Erreklamazioa aurkeztu duenaren estatuko autorregulaziorako kontrol organoak ez du beste estatuetako komunikabideen laguntzarik.
‎Alabaina, baieztapen hori, itxuraz hain argia eta zehatza dena, apur bat iluntzen da kontuan hartzen badugu publizitate sorkuntzetan oso ohikoa dela obraren sorkuntza zenbait pertsonari egokitzea, babesturiko obran integratuko diren izaera ezberdineko ekarpenak egiten baititu pertsona bakoitzak. Sorkuntzaren ekimena bere gain hartzen duen pertsona batek zuzentzen eta koordinatzen du obra sortuko duen taldea. Talde lana izango da, beraz, eta JILTBren 8 artikuluan aurkituko dugu horren definizioa.
‎PLOren 19 artikuluak kontratuan bi alderdi aipatzen baditu ere, gerta daiteketatzea; hau da, erosketen banaguneen esku. Erakundeak izaten ohi dira horiek, per publizitate agentziak beste pertsona baten esku uztea mezuaren hedapena kontratsona juridikoak, normalean, eta denbora eta espazio unitateetarako eskubideak erosten dizkiete hedabideei; beraz, iragarlearen eta hedabideen artean negoziatzen dute edo negoziazioak erraztu egiten dituzte. Iragarlearen eta hedabidearen arteko artekaria da erosketen banagunea.
‎Horiek beharrezkoak dira, ordea, tarteko urratsak posible egiteko eta publizitate hedapenaren azken une horretara iristeko. Demagun, esaterako, iragarleak edo agentziak pertsona batekin hitzarmena egiten dutela beraren irudia iragarki batean erabilia izan dadin; edo kontuan har ditzagun interpretatzaileekin egindako kontratuak, edo erreprodukzio tekniketan adituekin egiten direnak. Kontratu horietaz guztietaz ez gara hemen arduratuko, baina komeni da gogoraraztea publizitate jarduera osoa gauza dadin negozio eta zerbitzu multzoa betetzen dela publizitatezkoak ez diren kontratuen bidez.
2007
‎Aipatzekoa da 2000 urtean posta elektronikoaren konfidentzialtasunazeraman genuen kasua. Gure bezero batek, Deustche Bank ek, arazo bat izan zuen; pertsona batek deialdi bat egin zuen posta elektroniko bidez, eta, esate baterako,. Bartzelonako bulegoari, eman beharrean, jarri zuen. Deustche bank guztiari?. Zenbait jendek mundu guztiari bidali zion erantzuna eta sistema kolapsatu egin zenlau egunez.
‎Hau zen eztabaida: pertsona bat bereetxera iristen da; bere etxean garbitzailea dago. Pertsona horrek erre dezake ala ez. Batek baietz esaten zuen, leku pribatua dela etxea.
‎Badaukagu harreman programa bat ere. Jende ezberdina elkartzen dugu (enbaxadoreak, egunkarietako zuzendariak...), batez ere Madrilen edo Bartzelonan.Datorren urtean 90 urteurrena daukagu, eta ekonomian mundu mailako erreferentzia den pertsona bat ekarri nahian gabiltza.
‎Enpresa batek pertsona inplikatuak, motibatuak eta enpresan zertarako daudendakitenak lortzen baditu, eta ideiak emateko eskatu eta ematen dakitenak, enpresa hori ezin da gaizki joan. Aldiz, pertsona bati eskatzen bazaio enpresabatean eskulan hutsa izatea, ahalik eta gutxien pentsatzea, ez partekatzea etaideiarik ez ematea, enpresa hori ez da hain lehiakorra izango, landu gabe uztendituelako pertsonek egin ditzaketen ekarpen asko eta asko.
‎Gainera, gure kasuan, jendea asko mugitzen da, ez dago egunero bere lekuaneserita. Beraz, oso zaila da beti pertsona bat egotea zure zain, zurekin. Egitura bat behar duzu hori lantzeko, ziur egoteko horrela lantzen dela.Taldeka lan eginda saiatzen gara horretan.
‎Ikerketaren laguntza ezinbestekoa da. Enpresa pila bat dago pertsona batenintuizioaren arabera funtzionatzen dutenak, eta oso ongi funtzionatzen dute.Baina epe bat izango dute; intuizio hori galtzen denean edo hain intuizio onaez duen beste pertsona bat etortzen denean, galdu egingo baitute merkatua.
‎2 Antolakuntza demokratikoa: pertsona bat, boto bat. Lanaren subiranotasunada oinarria, eta ez kapitalarena.
‎Ezagutza zientifikoa ere kontsumitua den heinean, herritarrek zientziarekikodituzten hautemateak ezin lekizkiokete hiztegi eta metodo zientifikoaren ezagutzariatxiki. Aitzitik, zientziari balioa eman ahal zaio pertsona bati suposa diezazkiokeenerabileren arabera. Horrez gain, garaiko gizarteetan, kontsumitzen den moduagatikere bai.
‎alde batetik, ezagutzarengarapenaren ikerketa garai hartan baztertuta egon ohi ziren gizarte edukietarazabaltzea lortu zuelako; bestetik, ikerketa eremu hori ezagutzaren garapenaren etagizarte jokabideen arteko harremanari erreparatzen diolako, horretarako hipotesibatetik abiatuz. Hipotesi horren arabera, pertsona batek gizarte mundua kontzeptualizatzeko eta mundu horren inguruan arrazoitzeko moduek zehazten dute errealitate horrekin duen eragin trukea. Gisa berean, esperientziek eta eragin trukeekeragin handia dute pertsonak gizarte munduaz dituen ikusmoldeetan eta arrazoitzeko eretan (Shantz, 1983).
‎James-ek (1890, 1892) sartu zuen psikologia amerikarrean Self delakokontzeptua. James-en aburuz, pertsona batek, bere, tzat hartzen duen guztia daSelfa (James, 1890). Definizio horren arabera, Selfetik kanpo daude egoeramentalak eta antzekoak, nahiz eta bereak izan, pertsonarentzat ezezagunak direnezaugarriak.
‎Adibidez, hauxe esan zuen: pertsona batek bere burua zein munduabesteekin dituen eragin trukeen ondorioz ezagutzen dituela.
‎Gizarteezagutzarekin lotura estua duen muga horietako bat egozentrismoa da. Egozentrismoa beste pertsona bat (zu) en ikuspegia hartzeko ezintasunari dagokio. Horrenondorioz, haurrak bere ikuspegia bakartzat hartu, eta beste ikuspegiak baztertuegiten ditu.
‎Fodor ekprozesu kognitibo nagusiei prozesadore nagusi esaten die, eta haien funtzionamendua ez da moduluena bezalakoa. Izan ere, motelak dira; ez dute soilik eremuzehatz bati buruzko informazioa prozesatzen; ez dira nahitaez aktibatzen (nahiizanez gero, pertsona batek zerbaitetan ez pentsatzea erabaki dezake), askotankontzientziaren kontrolpean jarduten dira, eta helburu kognitibo orokorrak lortzekoprestaturik daude.
‎dion hirugarren pertsona baten ikuspegia har dezakete, eta bai Holly k bai aitak zerpentsatzen duten adieraz dezakete, honako hau esanez: –Holly k katua hartu nahizuen, katuak oso gustuko dituelako, baina bazekien ezin zela zuhaitzetara igo.Aitak bazekien Holly ri ez ziola zuhaitzetara igotzen uzten, baina gerta zitekeenkatuarena ez jakitea?.
‎norberaren ikuspegiaren eta bestearenaren arteko koordinazioa. Hala, egoera eta inplikaturik daudenalde guztiak hirugarren pertsona baten ikuspuntutik ikusten dira. Haurrak ulertzendu asebetetasunak, ulermenak eta bestek elkarrekikoak izan eta koordinatuak egonbehar dutela, benetakoak eta eraginkorrak izan daitezen.
‎batetik, emozioak, pentsamenduak, motibazioa edo sentimenduak psikologikoki zehaztutadaudela ulertzen dute, eta, ondorioz, onartzen dute zenbaitetan autogogoetarenbidez ulertezinak izan daitezkeela. Hala, ulertzen dute zenbaitetan pertsonarenbarnean eragin truke korapilotsuak gertatzen direla eta horiek askotan ulertezinakdirela, nahiz eta aurreko mailan hirugarren pertsona baten ikuspuntuan jartzekogaitasuna lortua izan. Ildo horretan, Selman ek proposatzen du gizabanakoarenganinkontzientea agertzen dela.
‎Azkenik, funtsezko egozpen hutsegiteari dagokionez, honako hau frogatu da: kausalitatea kanpoko edo barneko kausei egotz dakiekeen testuinguruetan, haurtxikiek kanpokoei egozteko joera dutela (Ruble et al., 1979; Higgins eta Briant, 1982, denak in Durkin, 1995). Ikuspegi horretatik, pertsona batek bere ekintzenaurrean duen erantzukizuna ulertzea garapen soziokognitiboaren ondoriotzat hardaiteke.
‎Baina ama, aita edo beste edonor haurrarilaguntzera joaten zaionean, eta pertsona horrek haurraren mugimenduek zerbaitseinalatzen dutela ikusten duenean, egoera errotik aldatzen da, haurrarenmugimenduak beste pertsonentzat esanahi bat hartzen du-eta. Haurraren hasierakosaiakera okerrak erantzun bat sorrarazten du; baina, ez haurrak nahi zuen bezala, objektuarena, beste pertsona batena baizik. Hala, hasieran objektu bat eskuratzekosaiakera besterik ez zenari beste pertsonek esanahi bat ematen diote.
‎Horretazohartzean, umea hasten da ekintza hori seinalatzeko ekintzatzat hartzen. Une horretan, mugimenduaren funtzioa aldatu egiten da; objektu bati zuzenduriko mugimendua izatetik beste pertsona bati zuzenduriko mugimendua izatera pasatzen da; hau da; zerbait hartzeko mugimendua zena seinalatzeko ekintza bihurtzen da.
‎Anai arreben arteko eragin trukeetan, berriz, partaideak bi hauek dira: umetxoa, gizarte estimuluenaurrean jaiotzetik sentibera dena, eta beste pertsona bat, neurri batean sozializatutadagoena eta helduen aldean haurraren estimuluekin sentiberatasun apalagoa duena.
‎Baina gizarte ezagutzaren garapenean benetan eragiten duen jolas mota jolassinbolikoa da. Jolas sinbolikoan, haurrek errealitateak ezartzen dizkien mugakgainditzen dituzte; izan ere, horietan objektu zein jarduera jakin bat beste bat balitzbezala jokatzen dute (van der Voork eta Valkenburg, 1994 in Valkenburg, 2001). Jolas horietan, haurrek errealitatea fantasiarekin uztartzen dute (Stassen Berger etaThompson, 1997), beste pertsona bat direla, objektu bat beste gauza bat dela edojolasten ari direnak beste toki eta denbora batean daudela imajinatuz (James etaMcCain, 1982 in Valkenburg, 2001). Jolas horiei esker, haurrek inguruan ikustendituzten gizarte rolak esploratzeaz eta saiatzeaz gain, kezkatzen dituzten gaiakaztertzen dituzte, minik hartzeko aukerarik gabe.
‎jaioberriak hasieran ezin ditubereizi bere buruarengandik eta ingurunetik datozkion estimuluak (Gergely, 2002). Alabaina, berriki egin diren zenbait ikerketen arabera, jaioberriek badute biestimulu mota horiek bereizteko gaitasuna (ikus Gergely, 2002 eta Rochat, 2001). Rochat ek eta Hespos ek (1997 in Carpendale eta Lewis, 2006), adibidez, hauxeegiaztatu zuten: 4 asteko haurrek ezberdin erantzuten zutela beren eskuak kokotsaukitzen zienean eta beste pertsona batek ukitzen zienean. Emaitza horietan etaantzekoetan oinarrituz, egun zenbait autorek uste dute jaioberriak jaiotzetikinguruan duen mundutik bereizteko nolabaiteko gaitasuna duela; alegia, norberaren kontzientzia duela (besteak beste, Brown, 1998; Butterworth, 1992; Harter, 1998; Meltzoff, 1990; Samuels, 1986; Stern, 1985).
‎Beraz, alde horretan ere autoestimua oso subjektiboa da, pertsona bakoitzak modu batera hautematen baitu nahiaren eta errealitatearenarteko aldea. Hala, pertsona batentzat alde txikia dena, beste batentzat izugarrizkoaizan daiteke (Palacios, 1999).
‎Hala ere, gizabanakoek oraindik ez dute abstrakzio horien arteko lotura ezartzeko gaitasunik, ez etaabstrakzioak uztartzen dituen autokontzeptu integratua garatzeko gaitasunik ere.Ondorioz, abstrakzioak bakartuta egoten dira. Esaterako, egoera jakin bateaniskanbilatsua eta berritsua den pertsona batek abstrakzio hau eraiki dezake: pertsona irekia dela. Isilik eta lotsatuta dagoen egoera batean, berriz, besteabstrakzio hau eraiki dezake:
‎Hala ere, bada bien artekoezberdintasunik. Izan ere, beste pertsona bat deskribatzeko garaian, gizabanakoakkontuan hartzen du pertsona horrek berarengan duen eragina; nork bere buruadeskribatzean, aldiz, ez ditu erreferentziatzat hartzen beste pertsonak. Ostera, gizabanakoak bere buruaz duen iritzia izaten da deskribapenaren ardatz nagusia (Damon eta Hart, 1988).
‎Halaber, zenbait ikerketak egiaztatu dute haurrek ezberdin erantzuten dutelapertsonen eta objektuen aurrean. Hain zuzen ere, Richards ek (1974 in Durkin, 1995) frogatu zuen haurren jokabidea ezberdina zela pertsona baten eta objektudeigarri baten aurrean. Objektuaren aurrean zeudenean, haurrak urduri zeuden, objektuari adi adi zeuden, eta ikusmenaren bitartez aztertzen zuten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
pertsona bat bera 17 (0,11)
pertsona bat beste 16 (0,11)
pertsona bat ukan 8 (0,05)
pertsona bat hil 6 (0,04)
pertsona bat ikuspuntu 6 (0,04)
pertsona bat bizitza 5 (0,03)
pertsona bat egon 5 (0,03)
pertsona bat laguntza 5 (0,03)
pertsona bat zuzendu 5 (0,03)
pertsona bat agindu 4 (0,03)
pertsona bat baino 4 (0,03)
pertsona bat = 3 (0,02)
pertsona bat agertu 3 (0,02)
pertsona bat baizik 3 (0,02)
pertsona bat datu 3 (0,02)
pertsona bat depresio 3 (0,02)
pertsona bat egoera 3 (0,02)
pertsona bat eskizofrenia 3 (0,02)
pertsona bat ez 3 (0,02)
pertsona bat ezagutu 3 (0,02)
pertsona bat lagun 3 (0,02)
pertsona bat aukeratu 2 (0,01)
pertsona bat aurkeztu 2 (0,01)
pertsona bat baina 2 (0,01)
pertsona bat behar 2 (0,01)
pertsona bat defentsa 2 (0,01)
pertsona bat denbora 2 (0,01)
pertsona bat eduki 2 (0,01)
pertsona bat egin 2 (0,01)
pertsona bat emaitza 2 (0,01)
pertsona bat esku 2 (0,01)
pertsona bat garun 2 (0,01)
pertsona bat heriotza 2 (0,01)
pertsona bat hitzarmen 2 (0,01)
pertsona bat ikusi 2 (0,01)
pertsona bat ingurune 2 (0,01)
pertsona bat izaera 2 (0,01)
pertsona bat izendatu 2 (0,01)
pertsona bat jarduera 2 (0,01)
pertsona bat kontura 2 (0,01)
pertsona bat lortu 2 (0,01)
pertsona bat merkataritza 2 (0,01)
pertsona bat nahasi 2 (0,01)
pertsona bat nazio 2 (0,01)
pertsona bat nola 2 (0,01)
pertsona bat objektu 2 (0,01)
pertsona bat sexu 2 (0,01)
pertsona bat sozializazio 2 (0,01)
pertsona bat ukitu 2 (0,01)
pertsona bat uste 2 (0,01)
pertsona bat utzi 2 (0,01)
pertsona bat zer 2 (0,01)
pertsona bat zerbait 2 (0,01)
pertsona bat abandonatu 1 (0,01)
pertsona bat aberastasun 1 (0,01)
pertsona bat abstrakzio 1 (0,01)
pertsona bat adibide 1 (0,01)
pertsona bat adierazi 1 (0,01)
pertsona bat adin 1 (0,01)
pertsona bat administrazio 1 (0,01)
pertsona bat ahots 1 (0,01)
pertsona bat aipatu 1 (0,01)
pertsona bat aldaketa 1 (0,01)
pertsona bat aldarrikatu 1 (0,01)
pertsona bat alde 1 (0,01)
pertsona bat alkohol 1 (0,01)
pertsona bat arduratu 1 (0,01)
pertsona bat artamendu 1 (0,01)
pertsona bat artatu 1 (0,01)
pertsona bat askatasun 1 (0,01)
pertsona bat aukera 1 (0,01)
pertsona bat aurkitu 1 (0,01)
pertsona bat aurpegi 1 (0,01)
pertsona bat aurre 1 (0,01)
pertsona bat aztertu 1 (0,01)
pertsona bat babes 1 (0,01)
pertsona bat baldintza 1 (0,01)
pertsona bat batere 1 (0,01)
pertsona bat begiratu 1 (0,01)
pertsona bat beharrizan 1 (0,01)
pertsona bat behin 1 (0,01)
pertsona bat berba 1 (0,01)
pertsona bat berehala 1 (0,01)
pertsona bat bertako 1 (0,01)
pertsona bat bete 1 (0,01)
pertsona bat bezain 1 (0,01)
pertsona bat bezala 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia