2013
|
|
Batasuna deitzen dioten hori nola den eta zer den, nik ezin adieraz dezaket. Teologia mistikoan azaltzen da hori, baina
|
nik
ez dakit horko izenak ematen, eta ez dut ulertzen zer den gogoa ezta nola bereizten den arima edo espiritutik ere; guztia gauza bera delakoan naiz, arima noizbait bere baitatik irteten bada ere, erretzen eta garra eginda dagoen su antzera, eta batzuetan su hau indarrez hazten bada ere; gar hau suaren gain oso gora igotzen da, baina ez da horratik gauza desberdina, suan dagoen gar bera baizik....
|
|
Hau beroriek ulertuko dute beren jakinduriaz,
|
nik
ez baitakit gehiago esaten. Nik nahi dudana da jainkozko batasun honetan dagoenean arimak zer sentitzen duen agertzea?
|
|
Hari beretik, hau esaten dio geroago: . Beharbada,
|
nik
ez dakit zer esaten dudan. Berorrek jakingo du, ezertan asmatzen dudan, Jaunak horretan esperientzia eman baitio, baina luzarokoa ez denez gero, beharbada, nik adina ez zuen begiratuko?
|
|
Honela agertzen du ondorengo bi pasarte hauetan: . Horren esperientzia duenak ulertuko dit,
|
nik
ez baitakit esaten honela ulertzen ez bada. Azaltzen hasi nintzen teologia mistikoan adimenak bere jarduera galtzen du, Jainkoak etenda uzten baitu, gero adieraziko dudanez, ahal badut eta Berak horretarako mesedea egiten badit?
|
2014
|
|
–Eta
|
nik
ez nekien ezertxo ere esaten neure otoitzari buruz; izan ere, nolakoa den ulertzen eta adierazten jakiteko mesedea, orain dela gutxi egin dit Jainkoak? (Bizitza Liburua, 23, 11).
|
2015
|
|
Jainkoa ikusteko irrika biziaz, neure burua hiltzen ikusi nuen, eta ez nekien non bilatu bizitza hau heriotzaren bidez ez bazen. Maitasun honen bultzada indartsuak pizten zitzaizkidan, eta beste batean esanda ditudanak bezain ezin sufrituzkoak eta hain baliotsuak ez baziren ere,
|
nik
ez nekien zer egin neure buruaz; izan ere, ez ninduen ezerk asetzen, ezta ez nintzen neure baitan kabitzen ere, eta arima gorputzetik atera egiten zitzaidala zirudien. Oi Jaunaren artifizio gorena!
|
|
Eta nik, intelektualismo moralaren teoriari jarraituz, ondorioztatu izan dut santutasuna, maila moralik handiena, ezagutza unibertsalarekin lortzen ahal dela, graziaz. Baina
|
nik
ez dakit seguru, intelektualismo morala teoria sokratikoa da, humanoa, eta egia baldin badakar orduan egiazkoa da nire ondorioa, nahiz eta horrek ez ekarri mirariak laguntzarik gabe egin ahal izatea. Otoitzetan gure alde egiteko eskatzen diegu, nori eta Jainkoari, Harek ba ahal du eta.
|
|
Beste iturri honetan, ordea, barrutiko gozotasuna sorrarazten ditu, nik dakit norantz eta nola, ezta poz eta atsegin hura ere, ura iturburutk bertatik dator, hau da, Jainkoagandik eta horrela, Haren Maiestateak nahi duenean, naturaz gaindiko mesederen bat egin nahi duenean, bake eta atseden handihandia eta gure barru barrutiko gozotasuna sorrarazten ditu,
|
nik
ez dakit norantz eta nola, ezta poz eta atsegin hura hemengoak bezela bihotzean sentitzen den ala ere ez,, bere hasieran esan nahi dut, gero dena asetzen denean?, ur hau egoitza et ahalmen guztietara zabalduz gorputzeraino iritxi arte; horregatik esan nuen, Jainkoagandik hasten dela eta jaioten dela eta gugan amaitzen; egia esan probatu duenak ikusiko duenez, gizakiaren kanpoalde osoak gozatzen d... (4BG 2, 2?
|
2016
|
|
Hura zebilen gurekin denean.Baina ni ez nintzen hartaz ohartzenbizimodu haren zentzu sakonaz, eskutik ninderaman Maisu onaz;
|
nik
ez nekien noranzkoa hartzen.
|