Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 389

2000
‎Ez da horrela. Are gehiago, batzutan egin dezakezu lan bat hain zuzen umerik ez daukazulako, sentitu nahi duzulako zer sentitzen den ume bat daukazunean, eta zure pertsonaiak dauka ume bat eta zuk ez. Ordezkoa ere izan liteke.
‎—Nik aitari aditu diot, ordea... Eta jakin nahi nuke zer erran nahi duen.
‎Berori beti hain argia! Gainerat, esker oneko ere egon genuke, zeren heriotzak konfesaturik harrapatu baitu, eta jakin nahi nuke zer gertatuko zitzaion, baldin bertze itsas portu horietan harrapatu izan balu...
‎—eta, bere soa bizkaitarrarenganat desbideratzen zuela, irritsu bezain insolent, gaineratu zuen—: Dena den, hire lagun horrek badik ezpata bat eta horrekin borroka haiteke, damu ez bahaiz... zeren eta jakin nahi bainuke zer koloretakoa den hire odola: gorria... edo zuria eta esnea bezalakoa...
‎Eta orduan bertze historia bat asmatu nuen, are harrigarriagoa zena baina honat ekarriko ez dizudana, kontu honekin gehiegi ez luzatzeagatik. Zeren eta halakoa baitzen ene injenioa eta halakoa ene imajinazinoa, Avilako santak etxeko erotzat zuena... baina jakin nahi nuke zer gertatuko zitzaion bizkaitarrari, baldin etxeko eroak asmatu izan ez balu puntu hartan erlikiaren historia hura...!
‎Eta hurrengo galdegitea gaztelaniaz egin zidan, nola eginen baitzidan beti handik aitzina. Eta galdegite hura zen ene egoerari buruzkoa, zeren jakin nahi baitzuen zer egiten nuen nik Indietan eta zertarat etorri nintzen. Eta orduan asmatu nuen nola Nafarroan nengoela Antonio Ibarbia zeritzan kapitain ohi bat ezagutu nuen, El Doradoko mapa bat zuena, eta hargatik etorri nintzela harekin Indietarat, eta hargatik egin genuela Gorukik eta biok iragan berri genuèn oihan hartan barrena, baina ez genuela deus ere aurkitu ez irabazi... eta, are okerrago, zeren, batetik, kapitain ohia eritu eta sukar izugarri baten ondorez hil baitzen, eta zeren baitzirudien, bertzetik, ezen oihanean galdu ginela Santo Tomáserat itzultze asmotan ginenean, nahiz eta azkenean zorte apur bat ere izan genuen... edo zorte handia, hobeki, ez baitzen ahuntzaren gauerdiko eztula paraje haietan fama oneko bertze nafar bat ikustea, ezta gutiagorik ere...
2001
‎Bilboko Guggenheim museora sartu eta Arte Ederren museoan dagoen ondarea bilatu nahi du jendeak. Arte klasikoa ikusi nahi duenak zer egiten du Guggenheim museoan. Jendeak espero duena ez du bilatuko, museoz erratu delako.
‎Orduan, ikasleak, modu horretan inongo aurrerabiderik ematen ez ziolakoan, esan omen zion ez zeukala zertan bere ikasle izanik, ezeri erantzuten ez zionez. Orduan, rabinoak, behingoz, galdera batekin erantzun omen zion, jakin nahi zuela zertan bereizten zien ikaslea eta maisua. Ikasleak, orduan, harro erantzun omen zion, gure kasuan ezertan ez, zuk nire galderari beste galdera batekin erantzun diozunez.
‎ANGELAk jakin nahi du zer gertatzen den.
‎Edukia mezua bera da, komunikatu nahi dugun zer hori. Edukiak zehazteko momentuan, oso baliagarriak izan dira testu moten inguruan argitaratutako lanak.
‎Hizkuntzak elkar bizitzarako tresnak diren heinean, oso gogoan izan genuke gure herriaren elkar bizitzak berdin berdin behar dituela, maila eta premia berdinaz alegia, guztion ekarpena eta autokritika. Gure artean euskara biziago eta indartsuago nahi genukeenok zer egin izan dugun gaizki, eta zer ongi, patxadaz aztertu eta aitortu behar dugun bezala, euskararen normalkuntza beste inoren eskuetan –batik bat, abertzaleon eskuetan– utzi izan dutenek ere ez lukete kontzientzia lasaigarririk ikusi gure autokritikan. Alderantziz, iruditzen zait euskara arrotz begiz  ikusi izan dutenek badutela garaia beren okerraz hausnar egin eta hizkuntz  bizikidetza beren arazoa ere badela onartzeko.
‎Eta Za vala, esan bezala, solas zalea izan. Adineko jendea izan du Zavalak maizenik solaskide, liburu bat osatu nahi duenak zer kontatua duenarengana jo behar baitu beti. Baina Zava lak, liburu ren bat osatzeko norbaitengana jotzen duenean, ez dio hari elkarrizketarik egiten.
2002
‎Komunikazio honetan ez dugu EHU/ UPV bakarrik gogoan hartu,, Euskal Herrian dauden zazpi unibertsitateak baizik. Jakin nahi genuen zer egin duten gureunibertsitateek, hau da, zer egin dugun guk unibertsitariook, euskal gatazkarenkonponbidea argitzeko lanetan, eta, aldi berean, alderatu gure ahaleginak munduosoko beste unibertsitateek egiten dituzten saiakerekin.
‎Gaixotasun alergikoen prebalentzia handitu egin da azken urteotan. Arlo horretako ikerketek argitu nahi dute zer faktorek eragin dezaketen hazkunde hori, eta nola esku har daitekeen garaiz, sentsibilizazioak saihesteko. Horrek garrantzi handia du adin pediatrikoan; izan ere, elikagaiei goiz edo arnasteko alergenoei, hala nola hautsaren akaroari, etxeko animalien epitelioei eta abarri, eragiten die sintomak.
‎" Gure nexkak ez du hiesa! Norbaitek jakin nahi badu zer duen, hemen ditu analisiak!". Ez zizkidan inork eskatu.
‎Haur kotxetxoari begira hasi zen hizketan, niri begiratu ere egin gabe. Ulertu nahi zuela zer gertatzen zitzaidan, hitz egin nezala, ez niola pistarik ematen. Ni, isilik.
‎"!" esango du hizlariak (hori, hoberenean, non eta ez duen" Eguerdi on!" delako hasperen agurra ateratzen patrikatik), eta gero erdarara joko du, euskarak behar duen kuota sinbolikoa bete ondoren. " Esker ikasko" eman zion behin izenburu erdaraz idatzitako artikulu bati" sinpatiko" horietako batek, argi utzi nahi baitzuen zer garrantzi handia zuen euskarak haren bizitzan. Bilboko lurpeko trenak bere bigarren adarra estreinatu zuenean bazter guztiak bete ziren propagandako horma irudiekin.
2003
‎Baina jasotako kolpe gogorren ondoren, inguruan etsipenaren ubera zabalagoa denetik, berriro azaleratu da. Argi dago piztiaren aurrean isiltasuna aterpe hartzea ez dela zilegi, baina zerbait egin nahi duenak zer egin dezake. Ez da nahikoa gizartearen oniritzia lortzea, gizarte eta kultura oso bat direnean ukatuak eta zapalduak.
‎Ikerketarako erabili ditugun teknikak kualitatiboak izan dira gehienbat, beregordinean planteatzen zitzaigun arazoa funtsean kualitatiboa delako eta diskurtsoa, semantika, esanguraren eremu labankorrean kokatzen delako. Jakin bagenekienAmorebieta Etxanoko jende asko (herriko gehiengo zabal bat) Boroako zentraltermikoaren proiektuaren aurka dagoela, baina jakin nahi dugu zergatik era inprobisatuan sortu den herri plataforma batek auzokideak konbentzitzen hainbestearrakasta izan duen, (informazioaren) gizarte europar (post) modernoan kokatzenden herri batean.
‎Lan honetan lortutako datuetatik abiatuta, ilargi faseekin korrelazioa egin zen; izan ere, Salvador Núñezek azaldu zuenez, larrialdi zerbitzuetan bertan ere, ilargi betea edo ilargi fase bereziren bat dagoenean, esaten da “gaur mugituko da”. Lanaren egileek jakin nahi zuten zer zegoen egiazki Ilargiak jokabide oldarkorretan zuen eraginaren mitoan. Lana egiteko, ilargiak aztertu zituzten betiereko, berriko eta erdiko faseetan, eta ikusi zen ez dagoela inolako harremanik ilargi argitasunaren eta indarkeriaren biktima kopuruaren artean.
‎Zelula horiek agente infekziosoak azkar hautematen dituzte, eta, horiekin kontaktuan, babes substantziak askatzen dituzte. Hala, kimikariak jakin nahi du zer mekanismo, zelula edo molekula zehatzek bereizten dituzten gizakiak sai arrearen immunitate sistematik, eta espezie horri infekzioen aurrean immunitate handiagoa ematen diote. Enigma hori ebatzi ondoren, giza medikuntzan aplikatu ahal izango da, dio aditu horrek.
‎Egokiak, bai, zer nolako egoera dugun eta lortu nahi duguna zer den, abiatu baino lehenago ondo zehaztu beharreko puntuak baitira. Ideia hori, funtsean, bat dator hemen beste batzuetan defendatu dugun ikuspuntuarekin (ikus Jakin 132) eta baita diskurtso berriak garatzeko premiarekin ere.
‎Irlandako monasterioren batean. Ulertuko duzue haietako bat lortu edo kopiatu nahi zuenak zer ibilera egin zituen.
2004
‎Eta nahi badugu zergatik ez eztabaidatu eta erabaki. Espainiarrek eta frantsesek aski ongi erabaki dute beren hizkuntzentzat nahi dutena, gu tartean sartuz noski, haientzat ez baikara.
‎Jakin nahi nuke zer organismo publikok kontrolatu eta ikuskatzen duen atrakzioen segurtasuna, indarrean dagoen arautegia bete dezaten.
‎Zer horretan datza euskararen mezu dimentsioa. Euskararen eginkizuna ezin da murriztu zenbaitek hobetsi nahi duen zertaz kontzeptura. Aldi berean bereganatzen baititu zer i eta zertaz i dagozkien betebeharrak.
‎–Adibidez, nire ustez euskararen munduan baikorkeria ikaragarria dago, autista! Jakin nahi nuke zergatik dauden hain pozik ereduan ez dakit zenbat mila lagun matrikulatzen delako. Ez al dute entzun nola hitz egiten duten ereduko umeek?
‎Estatu Batuetako saiakuntzaren erdiko azterketa batek erakutsi zuen plazeboarekin ikusitako onurak gene terapiarekin tratatutako pazienteen antzekoak zirela. “Orain jakin nahi dugu zer gertatzen den Europan tratatutako 111 gaixoekin. Urte amaieran erabakiko dugu saiakuntzarekin aurrera egingo dugun”, azaldu zuen Patricia Martín Regueirak, Espainiako Schering laborategiko aholkulari medikoak.
‎–Neuk ere ezin dut ulertu –erran nuen– Eta ulertu egin nahi nuke zer dela-eta bidali ninduten zugana. Zergatik jolastu zuten gurekin, aita.
‎Aliziari harrigarria egiten zitzaion," Horren adiskide handiak izanik", ahoskatzen zuen hain ongi erabiltzen zuen ironiaz baliatuz," nola ez dakizuen non egiten duen lana, andrerik baduen, edo gutxienez, bikotekiderik, zer bizimodu daraman; alegia, salbu eta ez baldin badago zuek susmatu baina jakin nahi ez eta hark ezkutatu nahi duen zer edo zer".
‎Jaialdia bukatutakoan, barrara ondoratu ginen eta han ari ziren Fermin eta Miren lanean, gelditzen zen edari gutxia banatzen. Berehala ohartu nintzen Mirenek nirekin nahi zuela zer edo zer, beharbada niregana hurbiltzeko azkartasuna, edo dena utzi eta braust batean nola gerturatu zitzaidan. Ez ginen ia gu baino gelditzen; barreak egin genituen, nahiz eta hurrengo egunean herri hartan bizitzea erraza ez zitzaigula izan behar susmatu, goizeko bostak izanik, oraindik pertsianen atzetik kukuka egon zitezkeenak zio.
2005
‎Aldaketa horiek alokatutako etxebizitzekin egin ditzakezu, askeago zara. Baina erosi nahi baduzu zer egin behar duzu. Oraindik familiarik ez duzunean zenbat seme alaba izango dituzun arreikusi eta gela mordo bateko pisua erosi?».
‎Kanpaina horren bidez, herritarrei eman dakizkiekeen botikak erakutsi nahi dizkiete. “Sendatzen ez duten sendagaiak” izeneko ekimenak azaldu eta jakinarazi nahi du zergatik itzuli diren sendagaiak selektiboki ezabatu behar diren (Sigre puntuetan) eta ez diren garapen bidean dauden herrialdeetara bidali behar; izan ere, horrela, emaitza desegokiek eragindako hondamendi ekonomikoak eta ingurumenekoak saihestuko lirateke. Bestalde, munduko biztanleen herenak ez du sendagai funtsezkoetarako sarbiderik.
‎Aldiz, bigarren eskuko auto baten egoera lehen izan duen jabearen araberakoa izango da”, dio Juan Antonio Sánchez Torres Ganvam eko presidenteak (Ibilgailu Motordunen Saltzaileen, Konponketen eta Ordezko Ibilgailuen Elkarte Nazionala). Kategorien bereizketa horren bidez, Sánchez Torresek azaldu nahi du zergatik ematen dituen Sareak hainbeste onura bigarren eskuko auto bat hautatzean: “Aukerarik onena duen autoa bilatzen eta hautatzen laguntzen duen bitarteko orok arrakasta izango du erosleen artean”.
‎Piedadek hitz egiten duenean. Oso ondo hitz egiten duelako Piedadek eta gauza kurioso asko kontatzen dituelako, eta jakin nahi dudalako zer den misterio hori, Piedadekin gertatzen dena.
2006
‎non dajasangarri zaion gogortasunaren neurria euskaldun irakurle batentzat? Ipuinakbestalde fikzio nahi zuenez zergatik erreala behar zuen. Menturaz borroka bateanhigatzen diren herrietako izkiriatzaleek, nitasunaren kezkaz gain, pausatzendituzten eskaera nagusiak dira horiek.
‎–Jar ezazu eguraldiaren katea, mesedez. Ikusi nahi nuke zer nolako eguraldia egingo duen San Diegon.
‎Kontu jalea kontu jateko dago. Eta jakin nahi du zerk ematen zien beldurra, noiz maitemindu ziren, zergatik hartu zuten bizitza aldatuko zien erabaki hura, zergatik ez zuten hartu bizitza aldatuko zien erabaki hura; zerk eraman dituen bizitza horiek bizi izan dituzten bezala bizitzera, eta ez beste era batean.
2007
‎Herri honetan pertsonalitatearen originaltasuna gailentzen da; berekitasun hori, ordea, naturala da, tolesgabea, bere pentsaera eta nahieratik dariona. Hemen bakoitzak bere buruak sostengatua egon gura du, eta bere berekitasunetik nahi du zer hori orokorrarekin harremandu. Horregatik askatasun politiko ingelesak gehienbat pribilegioen forma du, tradizioena, eta ez gogoeta orokorretatik jalgiriko eskubideena.
‎argi erakutsi nahi dizkiogunean bezalaxe. Beste askotan, berriz, izatea ez da nahikoa, simulatzea ere ez, harago joan nahi dugu zer garen edo nor garen erakusteko eta erreala baino errealagoaden, hiper errealitatean, topatu nahi dugu errealari falta zaizkion koherentzia, materia, argitasuna, indar argigarria, zentzua, eta abar.
‎Gu, aldiz, saiatukogara urak sorburutik ekartzen. Antropologia, neurobiologia eta bizitza berareneskutik ere argitu nahi dugu zer garrantzi duen lurraldetasunak gizakiarentzat.
‎Santxo Abarka kaperan. Maleta zabalduko dugu, baina zabaldu baino lehen jakin nahi dugu zergatik hil diren Manex Bergeret, Pierre d’Oihenart eta Jean Rene Gorringo, zergatia ezagutzerik baldin bada behintzat. Carmen eta Labruquere...
2008
‎Praktikotasuna bilatzen dugu.Iazko emaitzak. Iazko emaitzak onak izan ziren: lehen mailako frogetara aurkeztutakoen %85ak gainditu zuen eta 2 eta 3 mailatan %60tik gora.Euskara ikasi nahi duenari zer esango zenioke. Euskara ez dela bakarrik euskaltegian ikasten. Euskaltegia eragile bat da, besterik ez.
‎Zientzialariek hamarkadak daramatzate lanean, zehatz jakin nahi baitute zer eragin fisiologiko dituen janariak une batean edo bestean jan, gehiago edo gutxiago hartu eta elikadura osaera bat edo bestea eduki.
‎Hori da orain dugun erronka handienetako bat: ulertu nahi dugu zer funtzio izan dezakeen FOXP2 geneak hitz egiten dugun une bakoitzean. Nire susmoa da proteina bat (edo proteina multzo bat) dagoela, eta oraindik ezagutzen ez dugun moduren batean abiadura bizian konektatzen eta deskonektatzen dela.
‎Estimulu txiki batekin min jasangaitza sentitzen du, ordea, jendeak. Ezpain gaineko ile bat pintzaz atera nahi duenak zer egiten du. Hartuko duen minaz beldurtu, bere sentitzeko gaitasun guztia puntu horretara bideratu, eta zast!
‎Lévi Strauss-en hitz horiek ez bitza, otoi, inork har estrukturalismo zurrunaren erakusgarri. Kontua ez baita, gure aldetik behintzat, estrukturalismoaren azalpen eredu teoriko horietan agortzea adierazi nahi genukeenaren zer nolakoa. Inolako determinismo zurrunik gabe pentsatu nahi genuke, eta hala pentsarazi nahi genituzke nazio identitatearen inguruko gorabehera gandutsuak.
‎–Baina ni ezin naiz besoak gurutzatuta geratu, erantsi zuen?. Jakin egin nahi dut zer gertatu zen, nork hil zuen, zergatik. Jakin egin behar dut, bestela ez naiz bakean biziko.
‎IKERNE. Benetan jakin nahi duzu zer etorri zaidan burura?
‎Ikertzaileek ikertu nahi dute zergatik gertatzen den modu horretan giza garapena. Horrez gain, azaldu nahi dute zergatik diren besteengandik desberdinak gizabanako batzuk, eta, ondorioz, azaltzen saiatzen dira gizabanakoaren garapenean gertatzen diren aldaketa normatiboak (aldaketa horien sustraian dauden faktoreak, zerk sortzen eta zuzentzen dituen aldaketa horiek).
‎Von Bertalanffyk, berriz, beste teoriko estrukturalista batzuen antzera. Piagetek eta Vigotskik,. Gestalt, aren psikologiak, suna zatien batura baino gehiago da». Sistemen teoriak jakin nahi du zer printzipiok adibidez?, azpimarratu zuen sistema batek nola funtzionatzen duen azaltzeko (zeinahi organismoren jokabidea, esate baterako), ez dela nahikoa zelula bat edo molekula bat eta haren funtzionamendua ezagutzea; aitzitik, bada osagai bakunenetara murriztu ezin daitekeen sistema konplexuen analisi maila jakin bat: «osota
‎Eta beti dago horretan ez duela sinesten sutsuki adierazten duen norbait ere. Nik ere ez dut sinesten, eskaintzen duen aukeraz at. Baina jakin nahi dut zer den, irentsarazi dizkidaten (eta jakin nahi ez nituen) gauzen antidoto bada ere.
‎Jendeak parte hartzeko exigentzia puntu bat behar du, eta horrek esfortzu bat eskatzen du. Eta herritarrak ezagutu behar dira, jende berri asko baitago.Txarangan parte hartu nahi duenak zer baldintza bete behar ditu. J.Z.: Egun batean entseatzera etorri, gutxieneko maila izan, errepertoria ikasten hasi eta gogoa, portaera ona izatea.
‎Langileek CGTrenganako konfiantza erakutsi dutela dio Duzertek. Gu langileak laguntzeko prest gaude, baina lantegietan langileek berek erabaki nahi dute zer aldarrikatu nahi duten. Ez gara zer eskatu behar duten gainetik inposatzen dieten horietarik.
‎Hirugarren mailako tragedia, hori bai, hala nola gure terrorismoa, edo zuena hobeki esanda, hirugarren mailako terrorismoa baita. Dena dela, eta horrelakoetara itzultzeko denbora izanen dugunez, jakin nahi nuke zergatik apuntatu zareten ikastaro honetan eta ez beste batean.
2009
‎Jakin nahi nuke zer eskubide dituzten gurpil aulkietan ibili beharra dutenek hegazkinera igotzeko orduan edo handik jaisterakoan, eta zein neurritan kontsumitzaileok behartu ditzakegun hegazkin konpainiak edo AENA segurtasun protokoloak hobetu ditzaten bidaiari horientzat.
‎Oraintxe bertan, Andaluziara joan gara erreportaje bat egitera, erakutsi nahi dugulako zer bizimodu duten leizeetan bizi diren jendeek.
‎Belaunaldiz belaunaldi (birramonarengatik amonarengana eta harengandik guregana) datorren arbasoen espiritu moduko bat da Zaintxo. Eta mutikoak ezagutu nahi du zer den Zaintxo hori, eta marrazki baten bidez, bera barren barrenetik aterako du haren irudikapen bat.
‎Ez zion ez baiezkorik ez ezezkorik erran Anaren proposamen barregarriari. Jakin egin nahi zuen zer zerabilen urdangak esku artean. Bizpahiru hitzordu egin zituzten eta guztietan Bardem ikusi zuen inguruan.
‎–Jakin nahi nuke zertan ari zen Ana lanean azken garaiotan.
‎Kontua da abokatu horrek ere... istripu larria izan zuela eta orain haren lan guztia galdu dugula. Jakina, Berrade jaunak gure bulegoko zerbitzuak kontratatu zituenez, jakin nahi dugu zer zela eta kontratatu zituen. Beharbada beranduegi da, baina berari... edo zure familiari lagundu nahi genizueke.
‎–Horixe bai! Jakin nahi nuke zer kalte egin diogun guk ozeano honi... Bizitza osoa lanean akabatu beharrean, bizitza osoa txanpon batzuk aurreztu nahian bidaia hau egiteko, eta dena pikutara joan ez zaigu ba!
‎Napoleonek baino meritu handiagoa du, zer demontre? ikusi nahi bainuke zer egingo lukeen ia Europa osoa bere egin zuèn gizonak Koch jeneralaren armadaren aurka! Oraintxe ulertzen baitut garai batean egin zenidàn marrazkia, orduan ulertu ez banizun ere:
‎Galderak arrosarioa bukatu ondoren etorri zitzaizkion, anai arreba guztiek jakin nahi baitzuten zer zegoen edo zer aurkitu zuen zeru hartan:
‎Biak galdu ditut? Jakin nahi nuke zer diren orain?
‎Besterik ez, miss Albret? Guk jakin nahi dugu zergatik hil zenuen. Hori entzun eta joan egingo gara.
‎Phineasek, esate baterako, badaki Sorari buruz hitz egiten dela grabazio batean edo bitan. Phineasek jakin nahi du zergatik desagertu zen Sora, non egon den orain arte eta zergatik ez den lehenago itzuli. Phineasek jakin nahi du benetan itzuliko den Sora uda honetan.
‎Isildu egin da. Datosek galdetu nahi du zer egingo duten Errun txostenak agertzen badira, Londreseko grabazioetan Errun txostenak non dauden esaten bada. Arazo zaharra da, askotan komentatu dute.
‎–Argitu mandataria. Ikusi nahi dut zer bisaia duen.
‎Norbaitek emititzen du, eta zuk irentsi egiten duzu telebistak eskaintzen duena. Hiru abisuko legeen mehatxuak gorabehera, Interneten bila gabiltzana da nahierara telebista izateko aukera, dirurik ordaindu gabe nahi dugunean zer nahi dugun ikustea. Mohebox H2box en atzeko marka da, gure telebista adimendunaren eredua, eta garatzen ari garena ordenagailu estandarra da, software librearekin sortua, entxufatu eta telebista ikusteko modua aldatzen duena.
‎Bestalde, udalerriko leku esanguratsu eta publiko batean oroigarria jarriko dute aurtengo azken hiruhilekoan eta urtero izango da omenaldi ekitaldia. Hala eta guztiz ere, lehenengo eta behin jakin nahi dute zer deritzoten ekimenari biktimen senitartekoek. 1970 urteaz geroztik, ETAk Getxo udalerrian egindako atentatuetan edo getxoztarrak izanik herritik kanpo hildako 15 pertsonez osaturiko zerrendarekin lanean ari dira udal agintariak.
‎Halere, plataforma horrek ez du oso argi aldaketa horiek nola gauzatuko diren. Hau da, plataformak jakin nahi du zer neurri hartuko diren bermatu ahal izateko familien hizkuntza aukeratzeko eskubidea eta ikastetxeek hizkuntzak aukeratzeko duten askatasuna.
‎Adibide bat, GPSa, kamera eta Internet dituen sakelako bat dugu. Jo dezagun jakin nahi dugula zer trenetan bueltatu etxera. Internetera konektatzen gara, baina orain aplikazioak non eta noiz gauden dakienez, ordu horretatik aurrerako ordutegiak eta tren geltoki gertukoenak erakutsiko dizkigu.
‎–eta, iraganean egindako akatsei neurriko adabakia josten ziela, gehitu zuen–: Napoleonek baino meritu handiagoa du, zer demontre... ikusi nahi bainuke zer egingo lukeen ia Europa osoa bere egin zuèn gizonak Koch jeneralaren armadaren aurka! Oraintxe ulertzen baitut garai batean egin zenidàn marrazkia, orduan ulertu ez banizun ere:
‎Galderak arrosarioa bukatu ondoren etorri zitzaizkion, anai arreba guztiek jakin nahi baitzuten zer zegoen edo zer aurkitu zuen zeru hartan:
‎Gora egin gogo dute. Badute goiko solairuetako oparotasunaren berri eta nahi lukete zer jan izatetik nor izan izatera pasatu. Gose izatetik beldur izatera pasatu nahi baitute, dibanaren eta nahaste neurotikoen goxora.
‎Hala ere, ezin izan nuen izeba konbentzitu hori ipuin oso bat zela. Nire izebak jakin nahi zuen zer gertatu zitzaion alaba idiotari abandonatua izan ondoren" (Flannery O. Connor).
‎nola ulertzen da Irlandak, hizkuntza ia erabat galdu arren, hain tradizio musikal handia gordetzea, hainbesterainokoa non eragin nabarmena baitu bere mugetatik kanpo ere. Halaber, jakin nahi nuke zer deritzon Marc Bioscak Miguel Poveda-ren Desglaç diskoari, eta nola sar genezakeen esperientzia hori berak proposatzen digun azterketa ereduan. Era batera edo bestera izan, oso komenigarria litzateke liburuak segida izatea, are segida luzea ere, era guztietako gogoeta espazio eta eztabaida eremuetan.
‎Hautu horien artean, lehenik erakutsi nahi nuke zer nolako egitasmo ederrak eraman litezkeen Iparraldeko eta Hegoaldeko artistekin elkarlanean, Hil harritik harri bizira sorkuntza eredutzat hartuz. Gero, dantza, musika eta kantuaren alorrak jorratuko ditut, eta azkenik, ahozko bilketa aztertu ondoan, euskal kulturaren zerbitzuko ezarri ditugun hiru tresna berri ezagutaraziko dizkizuet.
‎Nietzschek, Rortyren irudikoz, Laburpena: Platonek ezagutzeko logikoki behar ditugun aurrebaldintzak ezagutu nahi ditu, ezagutu nahi du zer den ezagutzeko beharrezkoa den hori, Ideiak bere hitzetan. Saiakera horretan mundu naturaletik at kokatzen den bertze mundu perfektu bat" asmatu" behar du eta esplikatu" hemengo" munduak kopiatu egiten duela bertze mundu hori.
2010
‎–Oraintxe nengoen ni zeruan?!?. Galderak arrosarioa bukatu ondoren etorri zitzaizkion, guztiok jakin nahi baikenuen zer aurkitu zuen zeru hartan: –Ezer ez.
‎–Lehendakariak jakin nahi du honen aurrean zer esan behar duen edo sinesgarritasuna eman behar dion, batzuk alde batetik azaltzen zaizkiolako, eta beste batzuk beste aldetik. Berak jakin nahi du zer egin behar duen. Ezin du albora laga, baina faltsuak badira, ezin dugu atera eta gaizki gelditu?.
‎Fikziozko anbiguotasun ireki eta goibelaren gaitzespenek amesgaiztoak ziruditen: hamarkadak igarota Jüngerrek aitortu zuen moduan, Stalinen sistema zein Hitlerrena kritika zitezkeen testuaren bidez. Beraz, Jüngerren narrazio oniriko eta kimeriko hartan Picassok jakin nahi zuen zer zen egiazko paisaia, benetako kokaleku estetikoa, benazko alde politikoa. Hala ere, ez zuen ihardespen zehatzik atera, kapitain okupatzailearen begirada mutuaren aurrean.
‎Modu pasiboan ikastea espero duten kideek laster etsi eta taldea utzi edo heziketa partekatuaren eskakizunetara moldatzen dira. Eztabaidaren eta deba­tearen bitartez esploratu nahi ditugu literatura lanak, geure kabuz jakin nahi dugu zer pentsatzen dugun orain beharbada duela hogeita hamar edo berrogei urte azkarregi edo azaletik irakurritako lanei buruz, baita guretzat guztiz berriak diren liburuei buruz ere. Irakurtzen dugunaren bidez aberastu, hori nahi dugu beste ezer baino gehiago:
‎Enpresarik garrantzitsuenak guregana datoz laguntza bila. Izan ere, guztiek jakin nahi dute zer gertatzen ari den Artikoko izotzarekin.
‎Galdetu egin nahi dugu zer hari den gertatzen gure jendartean horrelako jarrera heterofaxistak pairatzeko. Erantzuna guretzat, oso argia da:
‎" Oraintxe nengoen ni zeruan...!". Galderak arrosarioa bukatu ondoren etorri zitzaizkion, guztiok jakin nahi baikenuen zer aurkitu zuen zeru hartan: " Ezer ez.
‎Baina zintzoki aitortu nahi dut zer uste dudan: EAJ PNV eta EA elkarrekin joan izan bagina hauteskundeetara, koalizioa osatu bagenu, beste egoera batean egongo ginateke gaur.
‎Bere giltzaren zain geundela, Antsori esan nion frantsesez ederki ari zela espainola izateko. " Mugakoa naiz" zehaztu zidan, xehetasunetan sartu gabe eta nire jakin min agerikoegiari diskrezioa edo misterioa nahi zukeen zer edo zer kontrajarriz. Bazitekeen, baita ere, besterik gabe herabetasuna izatea bere jarreraren zioa.
2011
‎Azken finean, beldur nintzen berez gastatzeko asmorik ez nuen euroek sakelan erre egingo nindutenez. Orain, nire borondate faltagatik, guztion partaidetza beharrezkoa zuen ekimen horri huts egiteagatik kezkatuta, jakin nahi nuke zertan geratu den Cantonak lehendik proposatutako egitasmoa.
‎Euren hitzetan eta keinuetan igartzen da benetan maite eta estimu zutela adiskidea: «Konturatu ginen jendeak hitz egin nahi zuela, adierazi nahi zuela zer izan zen George beraientzat. Konturatu ginen gauza berriak kontatzeko irrikan zeudela.
‎Iritsi da momentua non ia ezin den euskal herria aipatu ere egin. Jakin nahi nuke zer esan nahi den euskal herria aipatzen denean: hiru?
‎Esan nahi dut zer gertu geneuzkan gauzak. Urrutiko argazkiak ekartzen zituen jendea eta Afrikako animaliak.
‎Ondoren, ikerketaren helburuak azaldu zitzaizkien. Ikerketa taldeak jakin nahi zuen zer sentitzen duten gurasoek egoera berri honen aurrean, nola kudeatzen duten gainera etorri zaien iraultza teknologikoa, nola kontsumitzen duten telebista eta zer dakiten sare sozialei buruz, adibidez, edo nola ikusten dituzten beraiek teknologia berriak, arrisku ala aukera bat bezala; berdin, bideo jolasei buruz edo Interneti buruz.
‎Aztertzen ari diren azken fasean, lortutako haragiari funtsezko mantenugaiak gehitzen zaizkio, hala nola burdina edo bitaminak. Eztabaida Kontsumitzaileek gero eta gehiago jakin nahi dute zer jaten duten, nondik datorren eta nola egin den. Ikertzaileek badakite biztanleria talde batek ez duela begi onez ikusiko teknika berri hori.
‎“Aldaera hori heste epitelioko zeluletara hobeto itsasten zenez, Shiga toxinaren xurgapen sistemikoa erraztu ahal izan zen, eta horrek azal lezake Sindrome Uremiko Hemolitikoaren (SUH) kasuen maiztasun handia”, ondorioztatu du ikerketak. Alemaniako talde horrek azaldu nahi du zergatik izan zuten SUHa azken agerraldi horrek eragindako pertsonen %30ek (guztira 2.684 kasu izan ziren), nahiz eta, oro har, E. coli k “gaixoen %10 baino gutxiago” izan. Giltzurrun gutxiegitasuna, tronbozitopenia (plaketen gutxitze nabarmena), anemia hemolitikoa eta bihotzean eta nerbio sistema zentralean eragindako kalteak (horien baturak heriotza eragin dezake) konbinatzen ditu SUHak.
‎Gogoratu, gainera, bilobak zaindu behar direla seme alabak “bizi” daitezen, baina ez “hobeto bizi daitezen”. Megíasek dioenez, azterketa horren bidez, familiek jakin nahi dute zer egoeratan dauden aitona amonak, laguntza koltxoia ez dadin “aiton amonen kontura eta gurasoen mesederako izan”.
‎Korrikako materiala, Korrikalaria... Dagoeneko eskuratu nahi duenak zer egin behar du. A.S. Eguberrien inguruan euskaltegian izan dugu materiala salgai, baina une honetan ez dugu.
‎Raymond aitona, Jean, Jeanne, Silvie, Anicke, Bernard eta ni. Eta jakin nahi baduzue zer zegoen gaur afaltzeko, ba, oraintxe bertan esango dizuet: lekak patatekin (harritzekoa!), arrain kroketak eta postre gisa, fruta edo gazta.
2012
‎Magiaren metafora jartzen dut: umetan, magiak liluratu egiten zaitu;  gero, amarrua nola eginda dagoen hasten zara pentsatzen; azkenik, magoa da magoari begira dagoena, eta jakin nahi duzu zer dagoen trikimailuaren atzean. Bizitzarekin gauza bera gertatzen zaigu batzuei:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia