Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎Edukia mezua bera da, komunikatu nahi dugun zer hori. Edukiak zehazteko momentuan, oso baliagarriak izan dira testu moten inguruan argitaratutako lanak.
2002
‎Komunikazio honetan ez dugu EHU/ UPV bakarrik gogoan hartu,, Euskal Herrian dauden zazpi unibertsitateak baizik. Jakin nahi genuen zer egin duten gureunibertsitateek, hau da, zer egin dugun guk unibertsitariook, euskal gatazkarenkonponbidea argitzeko lanetan, eta, aldi berean, alderatu gure ahaleginak munduosoko beste unibertsitateek egiten dituzten saiakerekin.
2003
‎Ikerketarako erabili ditugun teknikak kualitatiboak izan dira gehienbat, beregordinean planteatzen zitzaigun arazoa funtsean kualitatiboa delako eta diskurtsoa, semantika, esanguraren eremu labankorrean kokatzen delako. Jakin bagenekienAmorebieta Etxanoko jende asko (herriko gehiengo zabal bat) Boroako zentraltermikoaren proiektuaren aurka dagoela, baina jakin nahi dugu zergatik era inprobisatuan sortu den herri plataforma batek auzokideak konbentzitzen hainbestearrakasta izan duen, (informazioaren) gizarte europar (post) modernoan kokatzenden herri batean.
2006
‎non dajasangarri zaion gogortasunaren neurria euskaldun irakurle batentzat? Ipuinakbestalde fikzio nahi zuenez zergatik erreala behar zuen. Menturaz borroka bateanhigatzen diren herrietako izkiriatzaleek, nitasunaren kezkaz gain, pausatzendituzten eskaera nagusiak dira horiek.
2007
‎argi erakutsi nahi dizkiogunean bezalaxe. Beste askotan, berriz, izatea ez da nahikoa, simulatzea ere ez, harago joan nahi dugu zer garen edo nor garen erakusteko eta erreala baino errealagoaden, hiper errealitatean, topatu nahi dugu errealari falta zaizkion koherentzia, materia, argitasuna, indar argigarria, zentzua, eta abar.
‎Gu, aldiz, saiatukogara urak sorburutik ekartzen. Antropologia, neurobiologia eta bizitza berareneskutik ere argitu nahi dugu zer garrantzi duen lurraldetasunak gizakiarentzat.
2008
‎Ikertzaileek ikertu nahi dute zergatik gertatzen den modu horretan giza garapena. Horrez gain, azaldu nahi dute zergatik diren besteengandik desberdinak gizabanako batzuk, eta, ondorioz, azaltzen saiatzen dira gizabanakoaren garapenean gertatzen diren aldaketa normatiboak (aldaketa horien sustraian dauden faktoreak, zerk sortzen eta zuzentzen dituen aldaketa horiek).
‎Von Bertalanffyk, berriz, beste teoriko estrukturalista batzuen antzera. Piagetek eta Vigotskik,. Gestalt, aren psikologiak, suna zatien batura baino gehiago da». Sistemen teoriak jakin nahi du zer printzipiok adibidez?, azpimarratu zuen sistema batek nola funtzionatzen duen azaltzeko (zeinahi organismoren jokabidea, esate baterako), ez dela nahikoa zelula bat edo molekula bat eta haren funtzionamendua ezagutzea; aitzitik, bada osagai bakunenetara murriztu ezin daitekeen sistema konplexuen analisi maila jakin bat: «osota
2011
‎Ondoren, ikerketaren helburuak azaldu zitzaizkien. Ikerketa taldeak jakin nahi zuen zer sentitzen duten gurasoek egoera berri honen aurrean, nola kudeatzen duten gainera etorri zaien iraultza teknologikoa, nola kontsumitzen duten telebista eta zer dakiten sare sozialei buruz, adibidez, edo nola ikusten dituzten beraiek teknologia berriak, arrisku ala aukera bat bezala; berdin, bideo jolasei buruz edo Interneti buruz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia