Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2011
‎Iritsi da momentua non ia ezin den euskal herria aipatu ere egin. Jakin nahi nuke zer esan nahi den euskal herria aipatzen denean: hiru?
2016
‎Jakin nahi dut zer hizkuntza erabiltzen diren herrigune bakoitzeko leku ezberdinetan, bai kalean, bai leku publiko jakin batzuetan.
‎Jakin nahi dut zer hizkuntza erabiltzen diren herrigune bakoitzeko leku ezberdinetan, bai kalean, bai leku publiko jakin batzuetan. Halaber, hizkuntza bakoitza zer pertsonak zer pertsonarekin eta zein testuingurutan erabiltzen duen:
‎Lehenengoak argitu nahi du zertan den egoeraren definizioa eta berezikiago, nola den posible joko soziala, zein den joko sozialaren azpia. Irakur dezagun azalpen bat:
2017
‎Gai honekin batera gogora ekarri nahi dut zer gertatu zen Eskoriatzan hitano ikastaroa egin zenean. Ikastaroko irakasleak egunerokotasunean erabiltzen den zukaeuskalki maila nahikoa ez zegoela adierazi zuen eta lehenik hitanoa ikasteko bestea ondo ikasi behar zutela.
‎Oso arreta handia eman behar zaie bai ikerketaren bidez eraikitzen diren errealitateei, bai ikerketa haietan sustatzen eta bermatzen diren errealitate sozialei eta legitimatzen diren politikei. litatea neurtu nahi dugunean zer hasiko gara zenbatzen, izan, kontua ez da egiazko oinarria topatzea, baizik eta zehaztea errealitatea asmo jakinez eraikitzeko eta egia soziolinguistikoa produzitzeko, zein osagai behar dugun. aukeran, batzuk ditugu:
‎Galderaren formulazioa ulertu nahi dugu zergatik guraso erdaldunek, euskarazko gaitasun mugatua edo batere ez dutenek erabakitzen duten beren seme alabek euskara ikastea murgiltze ereduari esker. euskararen gizarte erabilera ahula den ingurune horretan, zein dira guraso erdaldunek euskarazko murgiltze eredua hautatzeko arrazoiak, eta hori eginda, seme alabak euskaraz (ere) sozializatzeko eta euskararen jarraipena ahalbidetzeko?...
2019
‎Israel palestinan orain dela 100 urte inguru egindako biziberritze (zehazkiago revernacularization) saio emankorraren ebaluazio lana, eta Irlandako Gaeltacht d (ir) elako (a/ e) k sortutako bibliografia zabala (denbora eta leku mugaz gaur aztertuko ez duguna) bereziki interesgarriak dira, orobat, arnasguneen aztergaia perspektiba akademiko zabalean analizatu ahal izateko. horiek guztiak oso dira kontuan hartzekoak. eta badira, bereziki, europako hiztun elkarte txiki ahulduen (ez bereziki arnasguneen) belaunez belauneko iraupen iturrien gaiari perspektiba teorikotik heldu nahi izan dioten ekarpen jakingarriak. hor sartzekoa dugu, bereziki, 1996ko Euromosaic: The production and reproduction of the minority language groups in the European Union17 perspektiba horretan txertatu behar da pádraig Ó riagáin en 1994ko" Language maintenance and language shift as strategies of social reproduction" delakoa ere18 Badago ekarpen horietan, eta beste hainbatetan, perspektiba teorikotik aurrera egin nahi duenarentzat zertan saiatu eta nondik probetxu atera. Interes biziko izan arren urrunegi geratzen dira ordea saio horietariko gehienak, gaur eskuartean dugun aztersaio konkreturako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia