2011
|
|
Iritsi da momentua non ia ezin den euskal herria aipatu ere egin. Jakin
|
nahi
nuke zer esan nahi den euskal herria aipatzen denean: hiru?
|
2016
|
|
Jakin
|
nahi
dut zer hizkuntza erabiltzen diren herrigune bakoitzeko leku ezberdinetan, bai kalean, bai leku publiko jakin batzuetan.
|
|
Jakin
|
nahi
dut zer hizkuntza erabiltzen diren herrigune bakoitzeko leku ezberdinetan, bai kalean, bai leku publiko jakin batzuetan. Halaber, hizkuntza bakoitza zer pertsonak zer pertsonarekin eta zein testuingurutan erabiltzen duen:
|
|
Lehenengoak argitu
|
nahi
du zertan den egoeraren definizioa eta berezikiago, nola den posible joko soziala, zein den joko sozialaren azpia. Irakur dezagun azalpen bat:
|
2017
|
|
Gai honekin batera gogora ekarri
|
nahi
dut zer gertatu zen Eskoriatzan hitano ikastaroa egin zenean. Ikastaroko irakasleak egunerokotasunean erabiltzen den zukaeuskalki maila nahikoa ez zegoela adierazi zuen eta lehenik hitanoa ikasteko bestea ondo ikasi behar zutela.
|
|
Oso arreta handia eman behar zaie bai ikerketaren bidez eraikitzen diren errealitateei, bai ikerketa haietan sustatzen eta bermatzen diren errealitate sozialei eta legitimatzen diren politikei. litatea neurtu
|
nahi
dugunean zer hasiko gara zenbatzen, izan, kontua ez da egiazko oinarria topatzea, baizik eta zehaztea errealitatea asmo jakinez eraikitzeko eta egia soziolinguistikoa produzitzeko, zein osagai behar dugun. aukeran, batzuk ditugu:
|
|
Galderaren formulazioa ulertu
|
nahi
dugu zergatik guraso erdaldunek, euskarazko gaitasun mugatua edo batere ez dutenek erabakitzen duten beren seme alabek euskara ikastea murgiltze ereduari esker. euskararen gizarte erabilera ahula den ingurune horretan, zein dira guraso erdaldunek euskarazko murgiltze eredua hautatzeko arrazoiak, eta hori eginda, seme alabak euskaraz (ere) sozializatzeko eta euskararen jarraipena ahalbidetzeko?...
|
2019
|
|
Israel palestinan orain dela 100 urte inguru egindako biziberritze (zehazkiago revernacularization) saio emankorraren ebaluazio lana, eta Irlandako Gaeltacht d (ir) elako (a/ e) k sortutako bibliografia zabala (denbora eta leku mugaz gaur aztertuko ez duguna) bereziki interesgarriak dira, orobat, arnasguneen aztergaia perspektiba akademiko zabalean analizatu ahal izateko. horiek guztiak oso dira kontuan hartzekoak. eta badira, bereziki, europako hiztun elkarte txiki ahulduen (ez bereziki arnasguneen) belaunez belauneko iraupen iturrien gaiari perspektiba teorikotik heldu nahi izan dioten ekarpen jakingarriak. hor sartzekoa dugu, bereziki, 1996ko Euromosaic: The production and reproduction of the minority language groups in the European Union17 perspektiba horretan txertatu behar da pádraig Ó riagáin en 1994ko" Language maintenance and language shift as strategies of social reproduction" delakoa ere18 Badago ekarpen horietan, eta beste hainbatetan, perspektiba teorikotik aurrera egin
|
nahi
duenarentzat zertan saiatu eta nondik probetxu atera. Interes biziko izan arren urrunegi geratzen dira ordea saio horietariko gehienak, gaur eskuartean dugun aztersaio konkreturako.
|