Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2011
‎Udako erropea San Isidro egunez estreinetan eben neskatoek, Muruetako erromerian. Udan erromerietara joateko, ukondoak, samea eta orkatilak estalduta eroatea izaten zan etxean hasarre eta errietarik ez jasoteko modurik egokiena. Hondino akorduan daukie frakak eroateagaitik abadeak jauna hartzea ukatu eutsan neskato udatiar baten pasadizua.
2021
‎Hartara, egiteko modu horietan eragiteko asmoa badago eta eredu propioak eraiki nahi badira, irakaskuntzaz eta pedagogiaz aritzen den espazioetara jo behar dela iruditzen zaio IE7ri, hain zuzen ere, horietan lanbidea ikasten hasten eta ikertzen delako. Horien artean esanguratsuenak irakasle eskolak eta BH masterra irakasten diren fakultateak direla zehazten du, eta gaur gaurkoz, literaturaren didaktika ez dela modurik egokienean lantzen adierazten du, ez ikuspegi faltagatik, baizik eta" pisua galtzen ari delako", hizkuntzaren didaktikaren mesedetan, lehenik, eta beste jakintza arlo batzuen artean lehian dagoelako, bigarrenik.
‎Analisian zehar ikusi dugun moduan, literaturaren irakaskuntzari dagokionez, alabaina, afera ez da hain argia. Arloaren irakasmoldea ez da, elkarrizketatuen ahotsean betiere, modurik egokienean gertatzen, eta konpromisoarekin zerikusia duten osagaiak antzeman daitezke. GIR1 ek dioenaren arabera, literatura zerbait inportantea dela jakitun dira denak, are gehiago, Euskara eta Literatura irakasleen kasuan, baina" beti bigarren mailan" uzten da.
‎batetik, alfabetizazioari dagokionez, euren emozioak euskaraz izendatzeko behar den hiztegia izatea, eta, bestetik, hori heziketa literarioaren esparrura eramateko gai izatea. Bost laguni eskatuko diegu sentitu dutena, helarazi zaiena aintzat hartuta barruan duten hori modurik egokienean biltzen eta adierazten duen emozioa edo txartela hartzeko (EL). Banaka erakutsiko dute eta azaltzeko eta justifikatzeko aukera emango zaie.
‎" Gurean pasatu gara Adarra igotzetik Everest igotzera, baina prozesua uste dut ez zela eman era egoki batean". Literatur sistema" potente" bat sortu dela irizten dio, eta" gure literatura beste literatura batzuen pareko izatera" heldu dela, baina dioenez," prozesua ez da modurik egokienean gertatu". Euskal literaturak izan duen garapen prozesua historikoki irregularra izan daitekeela aitortzen du MIR1 ek ere, baina ez du azpimarra horretan jartzen, bere ustetan, normalizatuta ez dagoen hizkuntza baten literatur sistema batez ari garelako, eta egoera horrek inguruko hizkuntzetako sistemek izan ez dituzten garatzeko arazoak ekarri dizkiolako:
‎Bistan dena, errubrika behar beste egokitu daiteke, baina kontuan hartu da, orduan, adierazleak ere doitu direla koherentziari eutsi ahal izateko. Dokumentua ondoren eskaintzen da. irakasleak edo ikasleak berak bere buruari buruzko baloraziorik egingo ez duenik, baina espazioak berdinkideen arteko ebaluaziorako zabalduko dira berariaz, ezagutza eta pentsamendua elkarrekin eraikitzeko xedeari modurik egokienean erantzun diezaiokeen foroa izan daitekeelakoan. Kasu honetan, ebaluazio ariketaren izaera eta tresna ezberdina izango da, euskarriak askotarikoak izango direlako, batetik, eta hiru esparru baloratzera bideratuta egongo delako, bestetik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia