2011
|
|
Udako erropea San Isidro egunez estreinetan eben neskatoek, Muruetako erromerian. Udan erromerietara joateko, ukondoak, samea eta orkatilak estalduta eroatea izaten zan etxean hasarre eta errietarik ez jasoteko
|
modurik
egokiena. Hondino akorduan daukie frakak eroateagaitik abadeak jauna hartzea ukatu eutsan neskato udatiar baten pasadizua.
|
2021
|
|
Hartara, egiteko modu horietan eragiteko asmoa badago eta eredu propioak eraiki nahi badira, irakaskuntzaz eta pedagogiaz aritzen den espazioetara jo behar dela iruditzen zaio IE7ri, hain zuzen ere, horietan lanbidea ikasten hasten eta ikertzen delako. Horien artean esanguratsuenak irakasle eskolak eta BH masterra irakasten diren fakultateak direla zehazten du, eta gaur gaurkoz, literaturaren didaktika ez dela
|
modurik
egokienean lantzen adierazten du, ez ikuspegi faltagatik, baizik eta" pisua galtzen ari delako", hizkuntzaren didaktikaren mesedetan, lehenik, eta beste jakintza arlo batzuen artean lehian dagoelako, bigarrenik.
|
|
Analisian zehar ikusi dugun moduan, literaturaren irakaskuntzari dagokionez, alabaina, afera ez da hain argia. Arloaren irakasmoldea ez da, elkarrizketatuen ahotsean betiere,
|
modurik
egokienean gertatzen, eta konpromisoarekin zerikusia duten osagaiak antzeman daitezke. GIR1 ek dioenaren arabera, literatura zerbait inportantea dela jakitun dira denak, are gehiago, Euskara eta Literatura irakasleen kasuan, baina" beti bigarren mailan" uzten da.
|
|
batetik, alfabetizazioari dagokionez, euren emozioak euskaraz izendatzeko behar den hiztegia izatea, eta, bestetik, hori heziketa literarioaren esparrura eramateko gai izatea. Bost laguni eskatuko diegu sentitu dutena, helarazi zaiena aintzat hartuta barruan duten hori
|
modurik
egokienean biltzen eta adierazten duen emozioa edo txartela hartzeko (EL). Banaka erakutsiko dute eta azaltzeko eta justifikatzeko aukera emango zaie.
|
|
" Gurean pasatu gara Adarra igotzetik Everest igotzera, baina prozesua uste dut ez zela eman era egoki batean". Literatur sistema" potente" bat sortu dela irizten dio, eta" gure literatura beste literatura batzuen pareko izatera" heldu dela, baina dioenez," prozesua ez da
|
modurik
egokienean gertatu". Euskal literaturak izan duen garapen prozesua historikoki irregularra izan daitekeela aitortzen du MIR1 ek ere, baina ez du azpimarra horretan jartzen, bere ustetan, normalizatuta ez dagoen hizkuntza baten literatur sistema batez ari garelako, eta egoera horrek inguruko hizkuntzetako sistemek izan ez dituzten garatzeko arazoak ekarri dizkiolako:
|
|
Bistan dena, errubrika behar beste egokitu daiteke, baina kontuan hartu da, orduan, adierazleak ere doitu direla koherentziari eutsi ahal izateko. Dokumentua ondoren eskaintzen da. irakasleak edo ikasleak berak bere buruari buruzko baloraziorik egingo ez duenik, baina espazioak berdinkideen arteko ebaluaziorako zabalduko dira berariaz, ezagutza eta pentsamendua elkarrekin eraikitzeko xedeari
|
modurik
egokienean erantzun diezaiokeen foroa izan daitekeelakoan. Kasu honetan, ebaluazio ariketaren izaera eta tresna ezberdina izango da, euskarriak askotarikoak izango direlako, batetik, eta hiru esparru baloratzera bideratuta egongo delako, bestetik.
|