Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2008
‎Ez dago dudarik, haien ekarpenak aldaketa handia suposatzen duen arren, haien erantzukizun domestikoa latinoamerikarrena baino txikiagoa da. Magrebeko emakumea familiaz arduratzen da gehigarri bat lortzeko; aldiz, estatusaren negoziazioa edo ospea, besteak beste, latinoamerikarren helburu nagusia da emigrazio prozesuan, lehen esan bezala (Gregorio eta Ramírez, 2000).
2011
‎Alba, tienes razón, te entiendo perfectamente? (Albak lehen esan dionari erantzunaz). Yo jamás en toda mi vida había conocido así el amor, con esta forma, y no puede ser para nada?. Nunca había sentido el amor tan intensamente como esta noche contigo.
2012
‎3 Kale nagusiak oinezkoentzat izatearen aldeko apustua: hiri europarren ezaugarrietako bat dugu, ibilgailu pribatua alboratuz (Ipar Amerikan kontrakoa gertatzen den bitartean), hiriko erdialdeko zonaldeak eta honekin batera lehen genioen XIX. mendeko zabalguneko parte batzuk, komertziora, aisialdira eta zerbitzuetara bideratzen dira.
‎Bigarren maila batean geratu da ezinbestean, gehiegizko sozializazioak subjektu modernoa askatu baino alienatzen amaitu baitzuen kasu gehienetan, eta, hala eta guztiz ere, lehen esan dugun bezala, Modernitatea Ni-aren edo subjektuaren filosofia gisa agertu ohi zaigu; edo, beste modu batean esanda, self made man edo bere burua eraiki duen gizakia ekoiztea xede izan duela aldarrikatzen du diskurtso modernoak, benetan subjektibazioa ilusioa izan denean kasu gehienetan?.
2014
‎SAL teoriaren arabera, ikasmoldeen eta ikaskuntza emaitzen arteko erlazioa estua da, hau da, ikasmolde sakona garatzen duten ikasleek emaitza hobeak lortzen dituzte azaleko ikasmoldea garatzen dutenek baino (Barca, Peralbo, Porto eta Brenlla, 2008; Cano Garcia eta Hughes, 2000; Biggs et al., 2001; Muñoz eta Gómez, 2005; Gargallo, Garfella eta Pérez, 2006). Gainera, lehen esan den bezala, ikasmoldeak ez dira egonkorrak, testuinguruaren arabera aldatu egiten dira eta, ondorioz, posible da horien garapenean eragitea (Gonzalez et al. 2011).
2017
‎Halakoa trebatzeko eta trinkotzeko aukera UZTARO aldizkarian. Bertan ere horretarako hari desberdinak bilbatu, lehen esandako diziplinartekotasunaren izenean, autore askoren usteak eta testuak bere orrialdeetan plazaratu eta plazaratzen direla. Beharbada, hortxe dago gako esanguratsua euskarari dagokionez, bertara biltzen baitira lekukotza berriztatzaileak, zuzenbidea eta hizkuntza elkartuz, dela iurilinguistikan, dela soziolinguistikan, dela gainerako kontuetan.
‎Lan honen ikertzaileok finkatutako irizpideak aldez aurretik ezarritako corpus batean aplikatuko ditugu. Jakina denez eta lehen esan dugun bezala, obrak ez daude zentzua eraikitzeko bide bakar batekin lotuta, eta umeek berek emango diote edukiari zentzu jakina. Aipatu dugu, halaber, bitartekariaren figura ere kontuan hartu behar dela haur literaturan; batzuetan, umearekin irakurtzen duen gurasoak, irakasleak edo beste heldu batek zentzua eraikitzen laguntzen dio umeari (Riquelme eta Munita, 2011).
‎Horregatik, lehen esan bezala, jakin beharra daukagu inklusioa pertsona guztiek zerbitzuetan eta programetan parte hartzea baimentzen duen prozesua dela. Horretarako, ezinbestekoa da, gizarte inklusiboago baten bidean, aisialdi inklusiboa bideratzea.
‎1 Inklusioa, lehen esan bezala, prozesu bat da, ez delako soilik helburuen finkatze eta lorpenetan zentratzen; aniztasunari nola erantzun ahal zaion moduen bilatze bukaezina da. Desberdintasunarekin bizitzen eta desberdintasunetik ikasten ikastea da.
2019
‎Batzuek negar eta zalaparta baino ez zuten egiten, eta beste batzuek «hiletak» kantatzen zituzten (Ugalde, 2018). Munduan zehar barreiatuta egon dira, lehen esan dugun bezala, heriotzari kantatzen zioten emakumeak. Oraindik orain emakume ahundariek badiraute, adibidez, Finlandia aldeko Karelian.
‎Izan ere, beste eremu geografiko batzuetan eta beste momentu batzuetan egon dira eta, maiz ezezagunak diren arren, hemen eta orain ere badaude modu alternatiboak. Garrantzitsua da hau ere herri ekimenen baitan planteatzea; izan ere, herri ekimenek, lehen esan bezala, logika ezberdinak dituzte berez, eta herrigintza, bizitzan oinarritzen diren logikekin sortua izan da, beraz, horiek erreproduzitzea bultzatu behar da eta kapitalarenak alde batera joaten utzi.
2020
‎Bestalde, hezkuntza sisteman hezkidetza ez da kokatzen identitate aniztasuna sustatzeko estrategia lez, lehen esan bezala emakume eta gizonen arteko berdintasunarenean baizik (Delgado, 2015). Hala ere, hainbat ikerketak agerian utzi dute dikotomiari aurre egiten agertuko dela aniztasun hori eskoletan (Platero, 2016; Preciado, 2002; Subirats, 2017).
‎Hezkuntza proposamen mota horrek XXI. mendean indarra hartu eta gora egin duen arren (Carbonell, 2015; Larrañeta, 2015; Carneros 2018), egia da, lehen esan dugun eran, proposamen mota horiek XX. mendearen hasieraz geroztik garatzen ari direla.
2021
‎Azkenik, kontuan hartu behar dugu, Nazioarteko Zuzenbidearen bidez, estatu inbertitzaile gatazkak konpontzeko aukera ahalbidetzen zaiela inbertitzaileei. Alabaina, aintzat hartu behar dugu nazioarteko arbitrajea, zentzu hertsian, ez dela hautapenezkoa; Nazioarteko Zuzenbidean, lehen esan bezala, ez baita existitzen estatu inbertitzaile gatazkak konpontzeko auzitegirik; beraz, inbertsio arbitrajeari dagokion prozesua erabili dugu ezinbestean.
‎Euskal Herrian ipuinei buruzko sailkapenak Resurreccion Mana Azkuek, Julio Caro Barojak, Piarres Laffittek edota, hein batean, Anuntxi Aranak egin dituzte, baina literaturan aurkitzen diren sailkapen zabaldu eta onartuenak bi dira: batetik, Proppen ipuinaren analisi morfologiko estrukturalistatik eratorritakoa, eta, bestetik, Antti Aarne k, Stith Thompson ek eta Hans Jorg Utherek egindakoa eta ATU katalogo gisa ezagutzen dena4 Guk azken horri heldu diogu tradizio handiena duen eta osatuena izan den sailkapena baita, baina, batez ere eta lehen esan dugun moduan, Utherrena delako" gaur egun mundu mailan sailkapenik erabiliena" (Cantero, 2019: 340).
‎Dena den, bertsio guztietan oztopoak, mespretxua eta irainak ez datoz ahizpaorde eta amaordearengandik. Euskarazkoetan (A, B, C) pertsonaia horiek ez dira agertzen eta lan egitera doazen etxeko morroiek eragiten dituzte oztopo, mespretxu eta irain horiek eta, nolabait, lehen genioenez, aitak ere bai. Euskarazko bertsioetan aitak etxetik bota —edo berarengandik ihesi joan— eta babes bila doa protagonista.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia