2007
|
|
EKren 20.1.b) artikulura bildutako eskubidea oinarrizko eskubidea da, eta oztoporik gabe sortu eta adierazteko egintzarekin osatzen da. Aitzitik, jabetza intelektualaren eta industrialaren eskubideak sortutako
|
lanaren gaineko
eskubideak dira, ondare-izaera dute eta, beraz, printzipioz, ez dira sartzen EKren 20.1.b) artikuluan ezarritakoan (ekainaren 2ko 197/ 1982 KAA). Puntu bati dagokionez, eskubide desberdinek bat egin dezakete:
|
2011
|
|
Garrantzitsua da hori kontuan hartzea eta eduki bakoitzak duen lizentzia-motari ondo erreparatzea, nahigabeak saihesteko. Copyright eta Creative Commons Egileak kontrakorik alegatzen ez badu, berak bakarrik ditu bere
|
lanaren gaineko
eskubide guztiak bere bizitzan eta hil eta hirurogeita hamar urtera arte. Testu eta argazki guztiek autore-eskubideak dituzte, eta Copyrightak babesten ditu sortzaileak.
|
|
Testu eta argazki guztiek autore-eskubideak dituzte, eta Copyrightak babesten ditu sortzaileak. Egileak kontrakorik alegatzen ez badu, berak bakarrik ditu bere
|
lanaren gaineko
eskubide guztiak bere bizitzan eta hil eta hirurogeita hamar urtera arte. Horrek esan nahi du autoreak edo haren oinordekoek bakarrik egin ditzaketela lanaren kopiak, erreproduzitu, interpretatu, lan eratorriak sortu edo jendaurrean aurkeztu.
|
2017
|
|
8 Enkomienda, mita eta cuatelchil sistemen deskribapenaz, ikusi, besteak beste, André Gunder Frank (1978), 45; Steve J. Stern (1982); eta Inga Clendinnen (1987). Gunder Franken deskripzioaren arabera, enkomienda, sistema bat zen, indiar komunitateen
|
lanaren gaineko
eskubideak espainiar lur-jabeengana bideratzeko erabiltzen zena.. Baina, 1548an, espainiarrak, zerbitzu bidezko enkomiendaren ordez banaketa erabiltzen hasi ziren (cuatechil zeritzon Mexikon, eta mita Perun), zeinaren bidez indiar komunitateko buruzagiak behartuta zeuden hileko zenbait lanegun Espainiako ofizialari (juez repartidor) ematera.
|
|
Truke horri «prostituziozkoa» deitzea proposatzen dut, argi eta garbi ikusaraztearren zein diren konbentzio heterosexualen oinarri material zehatzak. Harreman heterosexualak, hala jendaurrean kontsakratzen direnak, ezkontzaren errituaren bidez, nola isil-gordean negoziatzen direnak sexuaren industrian, beti eraikitzen dira gizonei emakumearen
|
lanaren gaineko
eskubidea dagokiela dioen oinarriaren gainean, bai sozialki, bai psikologikoki. Are gizonek emakumearen aurka darabiltzaten laido eta indarkeriak salatzen dituztenek ere, inoiz gutxitan jartzen dituzte zalantzan gizonek sexuaren, etxearen eta ugalketaren alorretan dituzten pribilegioak.
|
2018
|
|
esklaboak eginkizuna eta obligazioa izatea ugazabak eta esklaboak elkarri onura ateratzearen alde lan egiteko, halako moldez non esklaboak bermatua izango baititu bai babesa eta bai modu erosoan irauteko modua, zernahi gertatzen dela ere. Esklaboaren baitako pertsona ez da jabetza bat, zer ere dioten legearen fikzioek; haren
|
lanaren gaineko
eskubidea, ordea, bada jabetza bat, eta, beraz, eskualdatu egin daiteke beste edozein jabetza bezala, edo adingabe baten edo aprendiz baten zerbitzuen gaineko eskubidea bezala.
|
|
aritu behar zutelako zerbitzu hartan). Hirugarrenik, enplegatzaileak ez du eskuratzen langile baten izatearen edo
|
lanaren gaineko
eskubidea, baizik eta haren zerbitzuak edo lan-indarra erabiltzekoa. Eta, laugarrenik, enplegatzaileak ez ditu langileak bizigaiz hornitzen:
|