Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2002
‎«Egin ezazu oporretako liburu liburua, eta haurrak irailean garbi etortzen dira, eta lehen bi asteak errepasatzera bideratu behar dira». «Familiak hamabost opor egun hartzen baditu, hobe da etxeko lanak egiteko denbora hori ahaztea», dio Ane beste ikastetxe bateko irakasleak. Lana eraman behar dutenak gurasoak dira.
2009
‎Orduan hasi ziren komeriak. Goizean klaseak, arratsaldean entrenamendua, etxera berandu, lanak egiteko denborarik ez... Futbolari ona izan nahi zuen etorkizunean, baina orainarekin estutzen hasi zen.
‎Jarraituko genuen, hala ere, asteazkenetan biltzen, poemak itzultzeko eta niri idazten eta irakurtzen irakasteko. Motel nindoan, gainera; ez nuen Estudianteak agindutako lanak egiteko denborarik hartzen.
2012
‎Gainera, oporretan, ohikoa da bisitak hartzea, irtetea edo txangoak egitea; hori gehiago gertatzen da arratsaldean. 5 Kanpoan gabonetako entretenimenduak estudioan Funtsezkoa da, etxeko lanak egiteko denbora horretan, entretenimendurik ez izatea: ez telebista piztuta, ez bideo-jokorik, ez ordenagailurik, ez bestelako entretenimendurik.
2013
‎Ikasleen gurasoen elkarteek uste dute etxeko lanak egiteko denbora handitu egin dela azken urteotan eta aldaketak eskatu dituzte
2015
‎Etxeko lanak egitea denbora galtzea da.
‎Horrela, ikerlariek aztertu zuten ea jarduera fisikoa alkohol eta tabakoaren kontsumoarekin eta dieta osasungarriaren jarraipenarekin lotzen den. Horretarako, 12 urte bitarteko 1.897 neraberi galdetu zieten baliozkotutako galdeketen bidez. Gazteen jarduera fisikoa beste item osasungarri batzuekin alderatuta 2015 urtean Nutrizio Ospitaleko aldizkarian argitaratu zen azterketaren emaitzek adierazten dutenez, jarduera fisikoaren maila handiagoa da bi sexuetan, eta, alderantziz, jokabide sedentarioak (hemen ez dira kontatzen etxeko lanak egiteko denbora) dieta osasuntsuaren jarraipen txikiagoa iragartzen du. Jarduera fisikoa bizitzarekin gogobetetze handiagoa izatearekin lotzen da Mutiletan, gainera, egiaztatu zen jarduera fisiko gehien egiten duenak gutxiago erretzen duela, beste ikerketa batzuek behatutako zerbait.
2016
‎Gazteek ikasgelan telefono mugikorrak erabiltzeko baimena izan lukete. Etxeko lanak egitea denbora galtzea da.
2017
‎–Lanean ibili nauk, etxeko lanak egiteko denborarik gabe.
2020
‎María Jesús Álava Reyesek onartu duenez, “segurtasun handia ematen die haurrei errutina argiak izateak, eta, egoera horretan, bereziki, lagunduko diete hobeto aurre egiten gure bizitza normalari noiz ekingo diogun ez jakitearen ziurgabetasunari”. Psikologoak, halaber, gurasoei aholkatzen die seme alabek eskolako lanak egiteko denbora har dezatela, ohitura ez galtzeko eta adimena sustatzeko, baina ez da denbora falta behar ariketa fisikoa egiteko eta jolasteko. Gainera, pantailen denbora murriztu egin behar da, gehiegi ez erabiltzeko.
‎TDAH duen lehen hezkuntzako ikasle batek lankideek baino hiru edo bost aldiz gehiago behar izaten du lana egiteko, eta, hala ere, adimentsua izan behar du. — Zer egin etxean eta ikastetxean Adituek aholkatzen dute eguneroko errutinak ezartzea, egin beharreko ekintzak begiz babestea, lanak egiteko denbora gehiago ematea, azalpenetan laguntzea edo erlaxazioa eta autokontrola bultzatzea. Halaber, haien arreta indartzea, emozionalki lotuta dauden pertsonekin egindako jokoen bidez. Zer ez da egin behar TDAHrekin Zigorrek, garrasiek eta modu txarrek ez dute inolako ikaskuntzarik eragiten, beldurra besterik ez.
2023
‎Langileei begira, adierazi du ordezko irakasleek jasoko duten soldata baxuagoa izango dela lanean izango duten zamarekin konparatuta —soldata osoaren %34, 29, asko jota— LABek nabarmendu duenez, eskolak eta tutoretzak soilik ordainduko dizkiete, eta «irakaskuntzaren kalitatea larriki okertuko da»; gainera, ez dute beharrezkoak diren beste lanak egiteko denborarik izango, klaseak prestatzeko, esaterako.
‎PISA eta TIMSS bezalako nazioarteko txostenek adierazten duten bezala, argi eta garbi geratzen da Espainiako Estatua dela ikasleek etxerako lanak egiten denbora gehien ematen duten herrialdeetako bat. Denbora inbertsio hain handiak alferrikakoak direla agerikoa da, Espainiako Estatuak emaitza kaxkarrak erdietsi baititu aipatutako txostenetan azken urteotan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia