Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2000
‎Bestalde, Villafañé, Bustamante eta Prado irakasleek (1987) honako iturri hauek bereizi zituzten irrati telebistako lan ohiturak aztertu zituztenean:
2002
‎euren identitate sozialak sortzen dituzte, eta identitate horiek nola historikoak hala unean unekoak dira. Kulturaren ertz honetan ditugu, bai estaturik gabeko herriak historiaren joanetorrian euren kultura propioa garatu dutenak, hizkuntzaren bidez, lan ohituren bidez, etxegintza propioaren bidez, gastronomiaren bidez eta mundu magiko berezituaren bidez, eta bai mugimendu migratorio modernoak direla bide auzo eta ghettoetan elkartu diren etorkin kolektiboak ere, jatorri batekoak nahiz bestekoak.
2007
‎Ikasleetariko batzuek ezagun zituzten ikastaroan jorratutako gaiak, artzainen seme alabak baitziren; beste batzuek, berriz, huts hutsetik hasi behar izan dute, noziorik oinarrizkoenak bereganatuz. Dena den, garrantzizkoena artzainak XXI. menderako ongi prestatzea da, kalitate irizpideak eta lan ohitura onak oinarritzat harturik. Duela hamar urteko erronkak errealitate bihurtu dira gaur egun.
2008
‎Elikagaien segurtasunari buruzko legeria harmonizatuta dago gaur egun EBn, baina, egia esan, desberdintasun nazionalek, bai administrazio mailan, bai jarduteko moduetan, Europako Batasuneko herrialdeen arteko desadostasunak saihestezinak diren egoera batera eraman dute. Hori dela eta, beharrezkoa da elikagaietako mikrobio arriskua ebaluatu eta kudeatzeko estrategiak bateratzea eta elkarrengana hurbiltzea, eta horrek, besteak beste, zerikusia duten patogenoak, horien kutsadura ibilbideak, elikagaien manipulatzaileen lan ohiturak edo ekipo eta instalazioetarako material berriak garatzea eskatzen du. Alde horretatik, azken urteetan jarduera garrantzitsuak egin dira EBn kutsatzaileak kudeatzeko estrategia komunak garatzearekin lotuta, nahiz eta emaitzak oraindik ez diren behar bezain erabakigarriak, ikerketa zatikatua baita.
‎Ikasturte honetan ikasleak hamabost, hilabete edo bi hilabete osotan joan daitezke. Ikastaroaren helburua da, batetik, ikasturteko eduki akademikoak finkatzea, eta, bestetik, DBHko eta Batxilergoko ikasleen ebaluazio negatiboko irakasgaiak berreskuratzea, ikasle bakoitzaren zailtasun eta beharretara egokitutako metodologia aplikatuz, eta, bestetik, eguneroko lan ohitura sortzen saiatzea, ikasteko teknikak eta estrategiak eskuratuz. Ikastaroaren prezioa aldatu egiten da ikastaroaren iraupenaren arabera, eta hilabete oso baten prezioa 1.600 eurokoa da, gutxi gorabehera.
‎Ikaslea Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan hasten da 12 urte betetzen dituen urte naturalean (13 urte Lehen Hezkuntzan ikasturte bat errepikatu badu) eta Lehen Hezkuntzako sei mailak egin ondoren. Lau ikasturtetan egituratuta, DBHren helburua da ikasle guztiek kulturaren oinarrizko elementuak bereganatzea, bereziki alderdi humanistiko, artistiko, zientifiko eta teknologikoan, ikaskuntza eta lan ohiturak garatzea eta finkatzea, geroko ikasketetan sartzeko eta laneratzeko prestatzea eta herritar gisa bizitzan dituzten eskubideak eta betebeharrak gauzatzeko prestatzea. Aldaketak Bigarren Hezkuntzan Ikastetxe berean etapa oso bat igaro ondoren, sei urtez jarraian irakasle berak eta ikaskide berak ohituta egon ondoren, eta azken urtean, gainera, ikastetxeko “heldutzat” jotzeak dakarren egoera pribilegiatuan sentitu ondoren, DBH hasten duten ikasleak arrotz bihurtzen dira giro berri batean, “txikiak” ikastetxe berri batean, non 18 urte bitarteko ikasleekin bizi behar baitute, eta hori baino hobeto egokitzen zaie nerabe horiei.
2009
‎Guztiak proiektu pilotutzat joko dira eta emaitzak ebaluatu egingo dira. Askiesgarriak baldin badira, zentro museoan lan ohituren parte izatera igaroko da esperientzia. Beraz, Taupada berreskuratua erakusketa MEL laborategitik sortutako lehendabiziko proposamena da, eta museo batek bere bildumako artelan bat zaharberritzeko burutu den prozesu osoa ikusleen begien aurrean jarri duen aldi bakanetakoa da, bakarra ez baldin bada.
‎Egin behar den lehen urratsa egoitza aldaketa kudeatzea da. Horretarako, lan egin nahi dugun herrialdean higiezinen merkatua nola dagoen eta bertako lan ohiturak zein diren jakin behar da. Adibidez, Europar Batasunean gehien lan egiten duten enplegatuak ingelesak dira (45,8 ordu astean); gutxien, frantsesak (40,4 ordu batez beste).
‎Arrisku sozialei aurre egitea (langabezia, zahartzaroa...) betebehar pribatua da gero eta nabarmenago. Lan istripuen errua lan ohiturei eta langile bakoitzaren arduragabekeriari egozten zaie sarri, edo istripuok arrazoi garbirik gabeko tragediaren linboan eskegitzen dira. Modan dugu arriskuaren gestioa pribatizatzea, modan izan baititugu politika neoliberalak.
2010
‎Bere aldetik, Alonso Olea, M., Tortuera Plaza, J. L. k,. La primera sentencia de casación para unificación de doctrina (Comentario a la STS, Sala 4ª, de 2 de febrero de 1991)?, Revista Española de Derecho del Trabajo, 1992/ 51 zk., lege urratzeak zuzenbidearen beste edozein iturriren urratzea barneratzen duela mantentzen dute. Kontrako iritziarekin, Jiménez Fortea, F. J. k, El recurso de casación para la unificación de doctrina en el proceso laboral (problemas fundamentales), Tirant lo blanch, Valentzia, 1999, 263 or., lege urratzea ezin dela ordenamendu juridikoaren urratzearekin parekatu mantentzen du, lan ohituraren eta zuzenbidearen printzipio orokorren urratzea ezin alegatu daitekeela defendatuz. Posible da arau prozesalen urratzea alegatzea, betiere helegitearen kariren baten erreferentzian (LPLren 205 art.). Horrela, Martín Brañas, C.,. Norma procesal y recurso de casación para la unificación de doctrina?, Documentación Laboral, 1997/ 51 zk.; Molero Marañón, M. L., El recurso de casación para la unificación de la doctrina en la jurisdicción social, Lex Nova, Valladolid, 1997, 251 eta 252 or. eta Sempere Navarro, A.V., El recurso de casación para la unificación de doctrina, Aranzadi, Nafarroa, 1999, 77 or.
‎Gainera, azpimarratu du “errendimendua hiru faktoreren emaitza dela: jarrera, gaitasuna eta lan ohiturak. Hirurak garrantzitsuak dira, eta batek huts egiten badu, besteak ahuldu egiten dira”.
2011
‎Marka horren babesean, hedabide bakoitzeko talde independenteekkulturarekin, aisiarekin eta denbora pasarekin lotutako gaiak lantzen dituzte, koordinatzaile baten gidaritzapean. Hala ere, hedabideen estaldurek ez dute beti bategiten, eta taldeen arteko elkarlana nekeza izaten da, bakoitzak bere lan ohiturak etaerritmoak baititu. Gaztea markak ere zeharkako ekimenak burutu izan ditu EITBKulturaren laguntzaz (BBK Life, Durangoko Azoka, Zinemaldia eta abar).
‎Metodologiari buruzko atalean zehaztasun handiagoz jorratzen denez, azterketa hau burutzeko hainbat teknika kualitatibo (behaketa etnografikoa, elkarrizketa sakonak eta focus group) eta kuantitatibo (inkesta) erabili ziren. Behaketaetnografikoaren bidez, informazio edukiak planifikatzeko, sortzeko eta hedatzekotelebistako, irratiko eta Interneteko lan ohituren berri bildu zen, baita hiru euskarrien arteko koordinazio editorialerako ohiko dinamiken berri ere. Behaketa osatzeko, EITBko hedabideen zuzendaritzako kideei, editoreei eta erredaktoreeierdiegituratutako elkarrizketak egin zitzaizkien, edukien konbergentziari buruz, sareak ekoizpenean duen garrantziari buruz, sinergiak aprobetxatzeari buruz, plataforma anitzeko edukiek erredaktoreen lanean duten eraginari buruz, taldearenhiru plataformen arteko ekoizpen eta koordinazio errutinei buruz eta Eitb.comgunearen egungo ikusmolde estrategikoari buruz.
2012
‎Hilaren 27an, lan munduaren inguruan hausnartuko dute. Bertan, herrialde desberdinetako lan ohiturak azalduko dituzte, eta Euskal Herriko egoerarekin alderatuko dute. Halaber, aholku praktikoak ere emango dituzte.
‎Hilaren 27an, lan munduaren inguruan hausnartuko dute. Bertan, herrialde desberdinetako lan ohiturak azalduko dituzte, eta Euskal Herriko egoerarekin alderatuko dute. Halaber, aholku praktikoak ere emango dituzte.
‎Gainera, gutxi dira autonomo gisa lan egiten dutenak. “Azterlan honi esker, lehen aldiz, minak espainiarren lan ohituretan eta Espainiako lan jardueran duen eraginari buruzko datu zehatzak lor ditzakegu”, dio Miguel Ángel Ruiz Iban doktoreak, Madrilgo Ramón y Cajal Unibertsitate Ospitaleko Traumatologia eta Kirurgia Ortopedikoaren Zerbitzukoak. Doktoreak adierazi duenez, “gaur egungo egoera ekonomikoak min arina edo ertaina duten pertsonek orokorraren antzeko jarduera izatea eragiten du, lanpostua galtzeko beldur baitira”.
‎«Eskolatze Partekatuko Unitatea» hezkuntza plataformak garatu du, eta, horri esker, berariazko ikaskuntza metodo bat sortu da, eskola errendimendu baxua, ikasteko zailtasunak edo jarrera arazoak dituzten 12 eta 18 urte bitarteko gazteentzat. Haren helburua da ikasle horien autoestimua handitzea, gutxieneko lan ohiturak har ditzaten lortzea, besteekin harremanetan jartzeko estrategiak transmititzea eta «baliabide eta jarraibideak ematea, prestakuntza arautu normalizatuan ikasten jarrai dezaten», adierazi du. Andaluzian, arreta falta handia duten ikasleekin proiektu bat gauzatzeko oinarria izan dira «talde interaktiboak».
2013
‎KARMEL aldizkari onen zuzendariak omenaldi au egin gura izan deutso aldizkari au bere olerkiz askotan jantzi izan dauan idazleari. Ez zituen hogei urtetik gora alperrik egin Vienan ango lan oiturak ikasten eta gero Europako ainbat Agiritegi arakatzen. Agirian dago maisu trebe baten eskua ibilli dala liburu au prestetan.
2014
‎Beste gauza bat da abiadura: nahiko genuke aldaketak arinago gertatzea, baina lan ohitura batzuk daude, eta horiek ere apurka aldatu behar dira. Zein estrategia hartu behar da orain arte berdintasunaren aldeko borrokara bildu ez diren gizonekin?
2015
‎Evo Moralesen gertukoei entzunda Ertzeko Zatietan haren lan ohiturez idatzitakoaren ildotik, kasta horretakoa izan behar du beste honek ere. Lo gutxi egin, goizero laurak aldera jaiki, eta lana latz egiten duena.
2016
‎Proiektuak urrutiko lekuetan eta nazionalitate, lan ohitura, ikuspuntu, ordutegi, hizkuntza, erreminta, inplikazio... ezberdinetako kide ezezagunekin garatzen diren testuingu batean murgildurik hasten da negoziazio prozesua. Atzerriko unibertsitateetako ikasleek Madrileko ikasleek eginiko aurkezpen bideoa ikusi ondoren, Facebook bidez kontaktuan jarri eta taldeak osatzen dituzte.
2017
‎erakunde akademikoen arteko elkarlanak, esaterako, menpekotasun gutxiago du distantzia geografikoarekiko unibertsitate eta enpresen arteko elkarlanak baino (Frenken et al., 2009), eta, oro har, gauza bera gertatzen da testuinguru sozioekonomiko berdintsua duten erakundeen artean (Wilkof, Brown eta Selsky, 1995). Kultura, jokabide eta lan ohitura bertsuek elkarlana nabarmen errazten dute, horregatik ahultzen da era nabarian distantziaren eragina, herrialde berberaren barnean diharduten erakundeen elkarlana aztertzen bada (Ponds, van Oort eta Frenken, 2007). Ikerketa batzuek Europan distantzia efektu hori ahultzen ari den frogak aurkitu dituzte, eta herrialdeen arteko integrazioak muga politikoen eragina distantzia geografikoaren atzetik utzi duela diote (Hoekman, Frenken eta Tijssen, 2010).
2018
‎Hizkuntza irizpideen zabalkundea egokia ari da izaten, eta langile gehienek ezagutzen dituzte; hala eta guztiz ere, zerbitzu erakunde gehienetan zaila da ohiko lan ohituretan aplikatzea. g) Euskara zerbitzuak sendotzea
‎Finlandia 2018ra begira, beste helburu interesgarri bat denbora hobeto kudeatzea eta hobeto antolatzea izan daiteke, bai lanean, bai lan pertsonaletan. Finish bezalako aplikazioak oso erabilgarriak dira egiteke dauden lanak erregistratzeko, ordutegiak eta lan ohiturak planifikatzeko eta jakinarazpenak eta gogorarazleak jasotzeko, ezer egin gabe ezer ez uzteko. 5 Aurrezteko app:
2020
‎Arduratu behar dira seme alabak lan egin dezaten, haurren estresa eta nekea kudeatu behar dute, eta premia bereziko ikasleek normalean ondoan norbait behar dute, baina etxe guztietan egoera ez da berdina eta erantzuna oso ezberdina izaten ari da batetik bestera. Nire ikasleetako batek laguntza handia behar du lan ohiturak finkatzen, antolatzen, motibatzen… eta guraso biak lanean ditu. Nola egingo du berak bakarrik?", kontatu du Corantik.
‎Gure kulturen arteko ezberdintasunak handiak dira hainbat alderditan: komunikazioan, lan ohituretan, lehentasunetan, arazoak konpontzeko moduetan, besteak beste.
‎Halakoetan, etengabeko arreta behar izaten dute beren glukosa maila kontrolatzeko eta hipogluzemiak saihesteko. Diabetea kontrolatzea eta lanean aurrera egitea Diabetesa duen pertsonak kontuan hartu behar ditu laneko giroan kontuan hartu beharreko zenbait alderdi eguneroko lan ohitura normaltasunez garatu ahal izateko: Janarien eta glukosaren kontrola.
2021
‎garbi ikusi zen administrazioari ez zitzaiola euskara batere inporta. Irakasleen lan ohiturak ere aldatzea ekarri zuen militante izateari utzi zioten askok, eta gurasoen jarrera apurka aldatu zen. Euskararen aldeko borroka apaltzea ekarri zuen.
2023
‎Udako azken txangoekin, familiak eskolara itzultzeko prestatzen ari dira, eta dozenaka mila haur ikasturtea irailaren lehen astean hasiko da. Ikasturte hasieran, aldaketen aurreko eta ordutegi eta lan ohitura berrietara egokitzeko kezkak eragiten du, baina baita gure seme alabek eskolan duten ongizatearen inguruko kezkak ere. Ondoren, bullying a zergatik gertatzen den eta UNICEFen proposamenak zein diren azaltzen da, hezkuntzaren esparruan edozein indarkeria motatako espazio libreak sortzeko.
‎5 Noiz eta zein baldintzekin aplika daiteke lan ohitura?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia