Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2008
‎Elikagaien segurtasunari buruzko legeria harmonizatuta dago gaur egun EBn, baina, egia esan, desberdintasun nazionalek, bai administrazio mailan, bai jarduteko moduetan, Europako Batasuneko herrialdeen arteko desadostasunak saihestezinak diren egoera batera eraman dute. Hori dela eta, beharrezkoa da elikagaietako mikrobio arriskua ebaluatu eta kudeatzeko estrategiak bateratzea eta elkarrengana hurbiltzea, eta horrek, besteak beste, zerikusia duten patogenoak, horien kutsadura ibilbideak, elikagaien manipulatzaileen lan ohiturak edo ekipo eta instalazioetarako material berriak garatzea eskatzen du. Alde horretatik, azken urteetan jarduera garrantzitsuak egin dira EBn kutsatzaileak kudeatzeko estrategia komunak garatzearekin lotuta, nahiz eta emaitzak oraindik ez diren behar bezain erabakigarriak, ikerketa zatikatua baita.
‎Ikasturte honetan ikasleak hamabost, hilabete edo bi hilabete osotan joan daitezke. Ikastaroaren helburua da, batetik, ikasturteko eduki akademikoak finkatzea, eta, bestetik, DBHko eta Batxilergoko ikasleen ebaluazio negatiboko irakasgaiak berreskuratzea, ikasle bakoitzaren zailtasun eta beharretara egokitutako metodologia aplikatuz, eta, bestetik, eguneroko lan ohitura sortzen saiatzea, ikasteko teknikak eta estrategiak eskuratuz. Ikastaroaren prezioa aldatu egiten da ikastaroaren iraupenaren arabera, eta hilabete oso baten prezioa 1.600 eurokoa da, gutxi gorabehera.
‎Ikaslea Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan hasten da 12 urte betetzen dituen urte naturalean (13 urte Lehen Hezkuntzan ikasturte bat errepikatu badu) eta Lehen Hezkuntzako sei mailak egin ondoren. Lau ikasturtetan egituratuta, DBHren helburua da ikasle guztiek kulturaren oinarrizko elementuak bereganatzea, bereziki alderdi humanistiko, artistiko, zientifiko eta teknologikoan, ikaskuntza eta lan ohiturak garatzea eta finkatzea, geroko ikasketetan sartzeko eta laneratzeko prestatzea eta herritar gisa bizitzan dituzten eskubideak eta betebeharrak gauzatzeko prestatzea. Aldaketak Bigarren Hezkuntzan Ikastetxe berean etapa oso bat igaro ondoren, sei urtez jarraian irakasle berak eta ikaskide berak ohituta egon ondoren, eta azken urtean, gainera, ikastetxeko “heldutzat” jotzeak dakarren egoera pribilegiatuan sentitu ondoren, DBH hasten duten ikasleak arrotz bihurtzen dira giro berri batean, “txikiak” ikastetxe berri batean, non 18 urte bitarteko ikasleekin bizi behar baitute, eta hori baino hobeto egokitzen zaie nerabe horiei.
2009
‎Egin behar den lehen urratsa egoitza aldaketa kudeatzea da. Horretarako, lan egin nahi dugun herrialdean higiezinen merkatua nola dagoen eta bertako lan ohiturak zein diren jakin behar da. Adibidez, Europar Batasunean gehien lan egiten duten enplegatuak ingelesak dira (45,8 ordu astean); gutxien, frantsesak (40,4 ordu batez beste).
2010
‎Gainera, azpimarratu du “errendimendua hiru faktoreren emaitza dela: jarrera, gaitasuna eta lan ohiturak. Hirurak garrantzitsuak dira, eta batek huts egiten badu, besteak ahuldu egiten dira”.
2012
‎Gainera, gutxi dira autonomo gisa lan egiten dutenak. “Azterlan honi esker, lehen aldiz, minak espainiarren lan ohituretan eta Espainiako lan jardueran duen eraginari buruzko datu zehatzak lor ditzakegu”, dio Miguel Ángel Ruiz Iban doktoreak, Madrilgo Ramón y Cajal Unibertsitate Ospitaleko Traumatologia eta Kirurgia Ortopedikoaren Zerbitzukoak. Doktoreak adierazi duenez, “gaur egungo egoera ekonomikoak min arina edo ertaina duten pertsonek orokorraren antzeko jarduera izatea eragiten du, lanpostua galtzeko beldur baitira”.
‎«Eskolatze Partekatuko Unitatea» hezkuntza plataformak garatu du, eta, horri esker, berariazko ikaskuntza metodo bat sortu da, eskola errendimendu baxua, ikasteko zailtasunak edo jarrera arazoak dituzten 12 eta 18 urte bitarteko gazteentzat. Haren helburua da ikasle horien autoestimua handitzea, gutxieneko lan ohiturak har ditzaten lortzea, besteekin harremanetan jartzeko estrategiak transmititzea eta «baliabide eta jarraibideak ematea, prestakuntza arautu normalizatuan ikasten jarrai dezaten», adierazi du. Andaluzian, arreta falta handia duten ikasleekin proiektu bat gauzatzeko oinarria izan dira «talde interaktiboak».
2018
‎Finlandia 2018ra begira, beste helburu interesgarri bat denbora hobeto kudeatzea eta hobeto antolatzea izan daiteke, bai lanean, bai lan pertsonaletan. Finish bezalako aplikazioak oso erabilgarriak dira egiteke dauden lanak erregistratzeko, ordutegiak eta lan ohiturak planifikatzeko eta jakinarazpenak eta gogorarazleak jasotzeko, ezer egin gabe ezer ez uzteko. 5 Aurrezteko app:
2020
‎Halakoetan, etengabeko arreta behar izaten dute beren glukosa maila kontrolatzeko eta hipogluzemiak saihesteko. Diabetea kontrolatzea eta lanean aurrera egitea Diabetesa duen pertsonak kontuan hartu behar ditu laneko giroan kontuan hartu beharreko zenbait alderdi eguneroko lan ohitura normaltasunez garatu ahal izateko: Janarien eta glukosaren kontrola.
2023
‎Udako azken txangoekin, familiak eskolara itzultzeko prestatzen ari dira, eta dozenaka mila haur ikasturtea irailaren lehen astean hasiko da. Ikasturte hasieran, aldaketen aurreko eta ordutegi eta lan ohitura berrietara egokitzeko kezkak eragiten du, baina baita gure seme alabek eskolan duten ongizatearen inguruko kezkak ere. Ondoren, bullying a zergatik gertatzen den eta UNICEFen proposamenak zein diren azaltzen da, hezkuntzaren esparruan edozein indarkeria motatako espazio libreak sortzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia