2000
|
|
—Eta ez kezkatu —erran zuen ostatu jabeak—, zeren eta leku ezin seguragoa baita ene ostatua... eta leku ezin seguragoa duzue, halaber, Santo Tomás, halako moldez, non hemen berean baitugu armadako guarnizino bat ere, bere soldaduekin, zeinek babesten baikaituzte kortsarioen eta filibusteroen atakeetarik... baita indiar gorri salbaienganik eta bertako
|
jendeen arteko
liskarretarik ere, jakina. Baina jar zaitezte eta har ezazue yaraki pixka bat, bazkaltzen hasi aitzin... zeren aitzinatzen baitizuet ezen hiri osoan ez duzuela arno xortarik kausituko, Espainiatik aspaldi iritsi behar zuten hornidura-untziak iritsi ez direnez gero.
|
2001
|
|
Iragan fosilizatuaren aztaparretarik askatzeko otsoz, antilopez, arranoz, ostrukaz, ainaraz, gameluz, tukanez edo urzoz aldatzea gertatzen zitzaigun. Nolabait, eta suak hala zela egiaztatzen zidan, betidanik ukatutako abereen eta
|
jendeen arteko
lotura mistikoa ginen gu, munduko populu primitiboak. Sua lazki hurbiltzen ari zitzaidala antzeman nuen orduan.
|
|
–Ohorearen estakuruz maite ditugunak oro suntsituak suertatzen ditun: amodioa, elkartasuna, umiltasuna,
|
jendeen arteko
harremanak, denak izenik ez duen gerla batean xitxifrikatuak. Ohorea eta urguiluari esker irauten diten borroka anitzek, eskuak negoziatzen zikindu beldurrez, buruzagiek heroi handi atera gogo dutelarik.
|
2003
|
|
Iparraldean ez ditugu ikusten Hegoaldeko antzerkiak eta Hegoaldean Iparraldekoak ere izugarri gutxi. Taldeetan ere
|
jendeen arteko
trukaketa gutxi izaten dira.
|
2004
|
|
Kontrako prozesua egin nahi badugu inportantea da
|
jendeen arteko
elkar ezagutza garatzea. Hizkuntza komunikazio tresna izatea nahitaezko da.
|
2005
|
|
Bada, haien ustez, zuzenbide aldaezina, gizakien eta animalien artekoa, hertsiki esanik, zuzenbide naturala deitzen dutena. Bestetik ere bada gizakiei dagokien zuzenbidea,
|
jendeen arteko
zuzenbidea, hain zuzen. Zuzenbidea izateko gai da manu orokorrak erabiltzen dakien izaera, Hesiodok artez azaldu zuenez:
|
|
Errakuntza honetan, alabaina, bada zerbait, gure aberriaren pozerako. Ez da nolanahikoa harako argumentua, hau da, batabiakoek dutena,
|
jendeen arteko
zuzenbideak eta zuzenbide publikoak ahalbidetzen dutena zer den zalantzan jartzea. Ezin daiteke justiziarik egundo ere eskatu haiengan, ezin daiteke fedea galda begirunez eta arreta osoz zuzenbidea zaintzen dutenei, zuzenbide hori herri guztiek aintzakotzat hartzen dutenean; egiatan, inork ere ez du zalantzan jartzen hori, eurek izan ezik.
|
|
Arrazoia, izatez, berbera da bi kasuotan. Bistan da herritarrak, egungo onuraren indarrez zuzenbide zibila hausten duenean, geroko eta betiko onuren igurikimenak ere ezabatzen dituela; orobat, zuzenbide natural eta
|
jendeen arteko
zuzenbideak hausten dituen herriak, bere lasaitasunaren babesak desegiten ditu gerorako. Orduz gero, zuzenbidearen betetzetik inolako onurarik ez dagoenean, jakituriaren lana litzateke eta ez eromenarena, gure izaerak erakusten digun horretara lerratzea.
|
|
Horretara ere, Europa baketzea zuen helburu horrek, teologiatik harago, giza izaerak ematen zuena baliatuz. Hortxe zegoen nazioarteko giroan gizakume orori zegozkion legeen jatorria, edozein zelarik ere haren herria eta erresuma; horra ere, zalantzarik gabe,
|
jendeen arteko
zuzenbidearen erakusmolderik garbienak.
|
|
Horretan doa Jainkoarengandik errepublikara, harik eta errepubliken arteko zuzenbidea osatu arte. Horien bidez ere,
|
jendeen arteko
zuzenbidea moldatzen da eta hitz laburretan esanda, hortxe jartzen du berak gerraren ondorengoa, hots, presa-eskubidearen muina eta jatorria:
|
|
harekin ere, apezarekin nola, hitzordua hartzekoa zen mezua mugikorrean utzirik. Eskuak dolorez juntatu zituen eta, pataska hantzen ari zela, mihia ezpainetan eme eta lizunki pasatuz,
|
jendeen arteko
batasun zalantzakorra hormarik horma orekatuko zukeen akuilua altxatu zuen:
|
|
Gisakoa edo bihotz onekoa zela erraten ziotenean, zoriontsu jartzeko partez, tristatzen zen, iluntzen, berriro jendetasun normalaren duintasunerako maila huts egin bailuan. Ez zuena Agatak sekula ulertuko, eta hori zion Louisek mailukatzen, mundua ez zela bakezko laino, baizik eta borrokak, jeloskeriak bereziki, eta nahikeriak zizelkatu
|
jendeen arteko
guda etengabea. Onezia sendatu beharreko eritasun nagusia zen.
|
|
Feudalismoa: Erdi Aroan, Europako
|
jendeen arteko
harreman menperatzaileak.
|
2009
|
|
Interesak badaude, baina dohaina haiei kontrajartzen zaie. Dohainak etsaiak lagun bihurtu ditzazke,
|
jendeen arteko
harreman sakonak josi.
|
2010
|
|
Baldin eta legea bada legegilearen borondatea eta arrazoimenaren ordenazioa, horrek ahalbidetzen ditu, bestalde, estatuen arteko harremanak eta
|
jendeen arteko
zuzenbidea11 Kontuan har bedi, esaterako, Suarezen doktrinak Portugaleko erresumaren errestaurazioan izan zuen eragina, Portugal beregainaren osaeran12 Hainbatez, Suarezek Coimbran izan zituen adiskideak eta ikasleak prozesu horren protagonistak izan ziren13.
|
2011
|
|
Eta abertzaletasunak, zer? Oztopo gaindiezin bilakatu zen ETAren jarduna familia abertzaleen eta oro har euskal herritarron erabakitze ahalmena defendatzen duten
|
jendeen arteko
gutxieneko adostasuna lortzeko. Orain konfiantzaz ekin behar diote alderdiek Euskal Herriaren subiranotasunaren aldeko elkarlanari, luzamendutan ibili gabe, sortuko diren unean uneko desadostasunak inteligentzia politikoz maneiatuz.
|
2012
|
|
Nazioa, lehendanik asmatua bazen ere, iraultza burgesaren orpotik izango zen garaile, orduantxe lortu zuen kaudimenik handiena. Garai hartan gobernamendu zaharra eraitsi nahian,
|
jendeen arteko
desberdintasunak nazio-arragoan urtzen hasi ziren, samaldaka urtu ere. Jatorriz eta jarauntsiz alde substantzialik onartzerik ez zegoenez, populazioa fikzio batez homogeneizatu zuten:
|
|
Baina kontrakoa bermatzen dute:
|
jendeen arteko
desintegrazioa eta bazterketa areagotzen dute. Zergatik?
|
|
Baina baneukan ederrek, aberatsek eta boteretsuek ez zuten altxor bat: erraz bihozkatzen nintzen, urrikaltzen eta urrezko aldareak uka nitzakeen
|
jendeen arteko
harremanik biluzienaren izenean. Eraz, trakaz, zakuaz edo zorroaz axolarik ez nuen.
|
|
Oso aspaldian ez du ipuinik idatzi, hizkera eta estilo aldetik aurreko liburuekiko jauzia emanez, pertsona lumaren bi muturretan, Carverren tankerako ipuinak, idazlearen eta irakurlearen arteko lotura ezkutukeriarik gabe, bizitza bere gordinean ederrean, bere min zorion krudelkeriekin,
|
jendeen arteko
harremanez, eguneroko bizitzan oharkabean jazo diren gertaera ttipi hainbatetan izugarriez, elkarrizketa xaloen atzean antzematen diren katastrofeez, jendarte bizitza arrunterako prest ez dagoen banako soilaren nora ezaz gainbeheraz, bizitzan behin baino izaten ez diren aukera alferrik galduez, erabaki indarrik gabe beren burua egunerokotasunaren ur-lasterrean uzten duten gizon-emakumeez, borroka...
|
2013
|
|
Ekitaldiak hunkitu zituen jendeak, eta pozik utzi zituen jendeak. Ekitaldia bera bihurtu zen solasgai, eta hitza,
|
jendeen arteko
zubi. Anekdota gisa gelditu ziren poliziaren kontrolak, autobidearen irteeran izandako auto metatzeak.
|
|
Samuel Pufendorrek baieztatu zuen zuzenbide naturalaren eta filosofia moralaren arteko parekatze hori; zuzenbide natural eta
|
jendeen arteko
zuzenbidearen lehenengo katedra betetzeko deitu zutenean (Heidelbergeko Filosofia Fakultatean, 1661an), Pufendorrek modu formalean aintzatetsi zuen zuzenbide naturala jakintzagai autonomo gisa. Grotiusekin alderatuta, Pufendorfek zuzenbide naturalaren kristau izaera azpimarratu zuen, bere arreta guztia eskubide eta betebehar naturalen gain jarrita.
|
|
Aurreko mendeko humanista sistematikoek Zizeronen proposamenak erabili bazituzten zuzenbide zibila zientzia bihurtzeko, Pufendorfek ere eginbeharrei buruzko horren tratatua hartu zuen eredutzat (De officiis). Pufendorfen lanik kontuzkoena zuzenbide naturalaren eta
|
jendeen arteko
zuzenbidearen gaineko tratatu zabal bat izan zen, baina horrek baino eragin handiagoa izan zuen, oro har, De officio hominis et civis iuxta legem naturalem izeneko lan labur eta ez hain ezagunak (Gizakiaren eta herritarraren eginbeharrak, lege naturalaren arabera), 1673an argitaratu zenak.
|
2014
|
|
Txapelketen ondotiko lema baitute bertsolari promozionatuek. Uste dut
|
jendeen arteko
berina hori badela oraino. Abertzale mundu berri hori, berria ere ez da, fabrikatua edo paralelo, klase ertaineko ezaugarriz josia, bestearen gainean pausatua da plastika film bat bezala baina gainekoen erroek ez dute peko lurra hunkitzen.
|
2015
|
|
Herrigintza da ere Euskal Herriari gorputza ematea. Laborantzari doakionez, gorputza da laborantza eredua, ekoizteko sistemak moldatzen duen paisaia,
|
jendeen arteko
harreman sozialak, eta abar. Adibidez, ez da herri bera lurrari eta lurraldeari lotua den laborantzak egiten duen herria, edo industrializatua eta artifizializatua den laborantzak egiten duen herria.
|
|
Denbora hartako Frantzia: 26 urte gerlate ikaragarrien (Iraultza handiko eta Napoleonen gerlak) ondoko urtetan, Frantzia industrialtzen ari da
|
jendeen arteko
baldintza izigarri txarretan: kanpañetarik, ezin biziak jendea trumilka hirietarat derama lan eske (oraiko Afrikarrak hunarat datozen bezala), eta lantegiak sortzen ari dira laneko baldintzen gutieneko lege seriorik gabe.
|
|
Urriaren 22an, igandearekin, SOS Arrazakeria elkarteak beti bezala antolatzen ditu" Bizilagunak" deitu ekimenak. Hots, euskal familietan bazkaltzera gonbitatzen dituzte atzerritik auzorat jin familiak,
|
jendeen arteko
ezagutzak egin eta loturak tinkatzeko. Jaz mila bat pertsonek eta 230 familiek parte hartu zuten ekimenean.
|
|
Bestalde, Arrosako herriarekin harremanetan da baratze kolektiboa martxan ezartzeko interesatuentzat. Arropa trukaketa ere nahi dute xutik eman,
|
jendeen arteko
harremanak azkartzeko. -2) Iparraldeko artzain xakurren elkartea (Itsasu), artzain xakur lehiaketetan ari diren artzainek negu huntan sortu dutena.
|
|
Denetan ongi-etorri ederra ukan du, kantu, musika eta kolore anitzekin (jendeen pontxoak berak). Munduko katolikoen %40a bizi da lurralde hortan baina
|
jendeen arteko
desberdintasuna handia dela erran du Rafael Correa Ekuador-eko presidentak. " Asko aipatu nauzu" erran dio ironiarekin Frantxoak," milesker".
|
2016
|
|
Inportantea zait, gertakaria baino, historia soziala, sentitu dena,
|
jendeen arteko
harremanen bihurdikatzea, nork bere buruarekin ukan buruhausteen transkripzioa, gisa batez edo bestez. Oroimena iraungiko da eta badator belaunaldi bat ez duena ideiarik izanen gertatuaz eta tresna gutxi ulertu ahal izateko.
|
|
Komunikazio unea plazeraren eskaintzeko, jendea etxetik ateratzeko, munduari irekiak izatea proposatzeko eta herriaz harro izateko. Herriaren barneko elkartasun unea zen,
|
jendeen arteko
harremanak pizteko tresna zen antzerkia. Bestalde, antzerkilarientzat, mugen gainditzeko aukera zen, pertsonalitate bakoitzari beste batzuen tokian emateko parada eskaintzen zitzaion, eta horrekin sorkuntza egitea, ezagutua izateko unea, publikoaren aitzinean afektibitate une aparta.
|
|
Haurrek ez dituzte gurasoak berdin obeditzen, kontrabandoa sartu da baserri munduan eta dirua ekarri badu ere, zorrak,
|
jendeen arteko
gatazkak, denetarik ibilki da familietan, bereziki gurasoekiko errespetu falta eta sortetxeari atxikimendu eskasa. Belaunaldi berriak sosa nahi du arrazoi desberdinengatik.
|
|
Gose grebalariak, laborantza munduaren aldaketak, euskaltasunaren eta aberriaren zaintzearen beharra landu ditu Larzabalek, baina langileak eta ezagutzen ditu. Horiek ere «txikiak» dira, haiengandik hurbil sentitzen da, baina klaseen arteko borroka aipatzea baino
|
jendeen arteko
elkartasuna nahiago du azpimarratu.
|
|
Piarres Larzabal preso egon baitzen, presondegiko mundua ongi ezagutzen zuen eta zinezko lekukotasun bat dugu hemen. Bestalde, gerla ondotik borrokatu ziren
|
jendeen arteko
tirabirak aipatuak zaizkigu, nor zigortu, nola?
|
|
Heriotzarekin bukatzen den
|
jendeen arteko
ekintza larria erakusten duen antzerkia da tragedia. Horrela agertzen zaigu tragedia definizio argi eta berrienetan.
|
|
Partaideetarik kopuru handiena elkarte antolatzaileetako kideak ziren (Bordeleko Eskual Etxea eta hiri bereko Stade Bordelais Asptt, Bilboko SC Bilbaina eta Zornotzako Urgozo elkartea). Lasterketa hunek badu kirol-helburua doaike, baina xede garrantzitsuetarik badu Bordeleko eta Euskal Herriko
|
jendeen arteko
harremanak, trukea eta elgar-ezagutza sustatzea, elgarrekin izerdia eginez eta bidean bateko eta besteko paisaiak eta jendeak ezaguturik, bi gau bidean egiten baitituzte. Heldu den urtean, hirugarrena.
|
2017
|
|
" Hodei beltz baten gisara, buru gainean genuen pisu ikaragarri bat ziren armak. Sail guztietan, politikan, ekonomian, lurralde mailan baina ere
|
jendeen arteko
hartu-emanetan sentitzen genuena. Presio bat kenduko digu eta balioko du elkarrekin gauzak eraiki ahal izateko".
|
|
Enpresa antolaketa irakasle eta teknikari moduan ibili da. Berak, hala ere,
|
jendeen arteko
elkarrizketa maiteago eta arazoak konpontzeko autoeraketa nahiago dituen erraztailetzat du bere burua.
|
|
Ikuskizuna ez da irudien bilduma bat, irudiek egindako
|
jendeen arteko
harreman soziala baizik. Guy Debord.
|
|
Garai batean, beharbada, pobrezia handiagoa izan ohi zen herrietan, baina, bide batez, baziren hiritartu gabeko herri txikietako
|
jendeen arteko
erlazio xamurragoa. Hor sartzen ziren uzta bildu ondoren (gari, artoa, mahatsa…) izan ohi zen baimena geratuko txamarrak biltzeko eta antzeko jokaerak.
|
2018
|
|
Ambazadaren eraikitzera etorri gara, halaber, eta aitzina jo nahi dugu: eraikuntza lanetan segitu nazioarteko etxola intergalaktiko horren ahal bezain laster estreinatzeko, mundu guziko herri eta
|
jendeen arteko
hurbiltzea eta elkartzea ahalbidetzeko.
|
|
Bistan dena badirela pataskak; bistan dena askatasun horrek afruntuak, kopetakeriak ekar ditzakeela; bistan dena bereber egon nahi denaren eta denen arteko ametsa saiatu nahi duenaren artean gaizkiulertzeak gerta daitezkeela. Baina elikadura eta ideien borrokan hainbeste urte horietan ezagutu duen burbuilaz gain,
|
jendeen arteko
beste gisako harreman baterako esperimentazioa izan da ZAD. Estatu-nazioek zedarritu arauetarik kanpo beste elkarbizitza mota baten ametsa espresatzen dute ideia politikoa gorpuztu nahi duten" okupatzaileek". Hinki-hanka baina beti zerbaixka aitzinatuz, umiltasunez, herrixka baten izarian," komun" baten gisa-eleetan maiz entzuten den erreferentzia-, bestelako jendarte molde hori finkatu nahiz Nantes eskualdeko berroalde heze hartan.
|
|
Euskara, ikergai gisa bretainiarrari, korsikarrari edo kreolerari konparatzea zepo batean erortzea litzateke. Gure herriaren historia, bere lurraldeen eta
|
jendeen arteko
harremanen emaitza da. Ikastolen sorrerak ez daitezke ulertu Diwanen sorrerarekin lotuz, XX. mendean batez ere Gipuzkoan eta Bizkaian gertatutakoa begiratzeko ordez.
|
|
neskak sobera eskatu eta galdu; laminak egunero eskatu eta zauritu. Lamin-jentilen eta
|
jendeen arteko
harremanetan berriz erreprozitatera heltzeko joera igartzen da.
|
2019
|
|
zenbat elkartasun bizi den gizartean, hasiz familian, lantegietan, laborantza edo arrantzale munduan, aisialdi guneetan... ohartzen ote gira? Gorputzak hatsa baitezpadakoa duen bezala,
|
jendeen arteko
bizi-hatsa elkartasuna dela erran nezake nolabait. Eta nun ez da ibilki elkartasun hats hori?
|
2021
|
|
Musukoa erabiltzea nahitaezkoa izanen da kanpoan,
|
jendeen arteko
metro bat eta erdiko distantzia ezin atxikia delarik. Jatetxe eta ostatuetan ere ezarri beharko da, barnean eta terrazetan, salbu jateko eta edateko mementoan.
|
|
Bere senarra ofizioz kontulari izanez, lana utzirik, biek elkarrekin Etxean Egina enpresa sortu dute. Egitasmo hori abiatzeko, nahi zuten ere beren familia baserri munduan plantatu, barnealdeak ekartzen duen
|
jendeen arteko
hurbiltasuna lortu nahian. Baigorrin kasualitatez egoitza bat libratzen zela, lanbide berria hor abiatu dute, saltokia eta laborategia gune hortan kokatuz.
|
|
Nola gerta! Nere irudiko deusek ez diru ordainduko buruz-burukako solasaldiak, horieri esker
|
jendeen arteko
harreman sanoa atxikia baita. Gaurko hetsialdi egoeran balio hori oraino garrantzitsuago dela frogatua da!
|
|
Ekimena Ipar Euskal Herrian ere martxan jartzea erronka handia litzateke, eta urratsak egiten hasiak dira dagoeneko. Gaur gaurkoz, egoitzak gehituz joan dira zerrendan, eta etorkizunean ere espero da hala segitzea, adinekoen egoitzetako pertsonei euskarazko esparru bat eskaintzeko eta bertsoa
|
jendeen arteko
lokarri gisa erabiltzen segitzeko.
|
|
Aitortu du antxeran ezarritako hamaika pieza horien jatorria jakitea oso zaila dela, arkeologiaren indusketen hasmenta hartan oso normala zelako
|
jendeen arteko
trukeak egon zitezen. Horregatik, Baionako Historia Naturalaren Museoan, adibidez, badira beste lekuetako piezak.
|
|
«Iduri zait tabu zenbait beste nonbait ekartzeko manera bat izaten ahal dela antzerki bidez bisitatzea. Horren bidez partekatzen baita
|
jendeen arteko
momentu bat, emozio zenbait askatzen baitira; manera eder bat duzu gai baten pausatzeko». Baina ez zuen atzematen zer formatan antzerkirat ekarri, Battitta Haltzueta txotxongilo egilearekin juntatu den arte.
|
|
Garai batean, beharbada, pobrezia handiagoa izan ohi zen herrietan, baina, bide batez, bazen hiritartu gabeko herri txikietako
|
jendeen arteko
erlazio samurragoa ere. Hor sartzen ziren uzta bildu ondoren (garia, artoa, mahatsa...) izan ohi zen baimena geratu ziren txamarrak biltzeko eta antzeko jokaerak.
|
|
Joanaren 4x4 erosoko irratiaren ahora bultzatu nuen Itoiz taldearen Ezekiel diskoa. Laurogeiko hamarkada epikora eraman ninduen musikak, gaueko kontzertuetara eta
|
jendeen arteko
gurutzaketa patetikoetara. Alkohola eta belarra bazebiltzan eskutik eskura, zaldia eta azidoa ingurune zenbaitetan, aburu politiko finkoak genituen, ezberdin pentsatzen zutenak derrigor etsaiak ziren guretzat, baina soinu-banda erraldoia geneukan, euskaraz barne.
|
|
Guardia Zibilaren eta
|
jendeen arteko
harremanen lagin bat
|
|
Atentatu horrek segida eman zion Autonomoek zeramaten disidentzia politiko eta soziala kontrolatzeko eta zigortzeko teknika berriez hausnarketari, non garrantzi handia eman baitzioten
|
jendeen arteko
harremanen kontrol teknologikoari. Zibernetika eta ordenagailuen erabilera posiblea ere aipatzen zuten.
|
|
Mateoren emaztea, Kontxi Barandiaran, aktiboa izan zen gero bakearen aldeko elkarteetan, eta euskal
|
jendeen arteko
elkar bizitzaren aldeko deiadar batean parte hartu zuen Donostian, 1991ko eguberrietan.
|
|
Baina KAS ez zen alderdi klasiko bat bezala eratu, eta gehiago zirudien konfiantzako
|
jendeen arteko
sare ondo enkoadratua, egiteko argiekin eta, egitura eta garantia formalez ezean, nahi zuen bezala ibiltzeko gai.
|
2022
|
|
Usaia hori galdu beharrean, bi astez iraunen duen kanpaina hunek," Ahobizi" euskaraz mintzo duenak eta" Belarriprest" ulertzen duenak, txapa bat soinean ukanen du. Ahalbidetuko du
|
jendeen arteko
harremana normaltasunean euskaraz mintzatzea.
|
|
kontzertu, liburu izenpetze, irakurketa tailer eta erakusketa. Hots beti kulturaren bidez
|
jendeen arteko
trukaketa sustatzea, gauza berriak deskubrituz. Interesatuak denak edozein ekimenarentzat atea idekia du.
|
|
OXFAMek dionaz,
|
jendeen arteko
berdintasuna zaintzeko, zerbitzu publikoak dira tresna azkarrenak, izan osagarria, hezkuntza edo (ta) zaintza soziala segurtatzen dutenak. Bainan hor ere, bereziki 2008ko azken finantza krisiaren ondotik, austeritate edo zuhurtasun politiken eraginez, zerbitzu publikoak murriztuak izan dira.
|
|
Erakustera emana da, haur ttipientzat, pantaila-kontsumoak ondorio zuzenak ukan dituela ahozko hizkuntzaren garapenean. Gainera, pantaila-denbora hunen gehikuntzak eragina ukan du
|
jendeen arteko
loturan (harreman birtuala, nortasuna aldaketa) eta loaren kalitatean (argi urdina, ezinegona sortuz...).
|
|
Interpelatzen duen titulu hunekin, Oxfam, pobreziaren eta desberdintasunen kontra arduratzen den Gobernuz Kanpoko Erakundeak, iharduki berri du. Ikerketa egin du jakiteko munduan zehar
|
jendeen arteko
aberastasunak zer heinetakoak diren, txostena irakurtzean inarrosiak gira. Zenbait aldiz bizian hobe litzateke, sator bat bezala zilo batean bizi, munduan pasatzen denari kasu egin gabe.
|
|
Nazioarteko ehun bat ekonomiako ikerlari biltzen dituen World Inequality Lab taldeak munduko ontasunen ezberdintasunak aztertu ditu, hiru ohar nagusi plazaratuz. Lehena, herrien arteko desberdintasunen gainetik,
|
jendeen arteko
desberdintasunak herri guzietan handitzen ari direla, Errusia eta Txina barne. Hemeretzigarren mende hastapenetik joan den mende hondar arte, kolonialismoaren eraginez, herrien arteko desberdintasuna handituz joan da, bainan 1980tik goiti herri bakotxean diren aberats eta pobreen arteko desberdintasunak du gaina hartzen eta orain munduko %10 aberatsenek eskuratua dute munduko ontasunen hiru laurdenak, %50 pobreenek ontasunen %2 baizik ez dutelarik.
|
|
Orduan, herriko bizia eta kultura bazen, orain arrunt galtzen ari diren erreferentziekin:
|
jendeen arteko
loturak. Pertsonaia ezagunak ere baziren:
|
|
Homosexualitatea sexu bereko
|
jendeen arteko
erakarpena da. Erakarpen hori maitasun edo/ eta sexu harreman bat bilaka daiteke.
|
2023
|
|
Diruak lasterkarazten gaitu denak, bizia kario baita. Baina hor ere balio du gogoetatzea, ea zuhurkiago ez garen bizitzen ahal, eta berdin irusago; berdin
|
jendeen arteko
harremana eta elkar laguntza sustatuz.
|
|
Urrunago doa Jean Pisani-Ferry, txostenaren orientabideak aurkezterakoan: " lan hori egitean ohartu naiz trantsizio ekologikoak
|
jendeen arteko
ezberdintasun ekonomikoak azkartzen ahal dituela."
|
|
XIX. mendearen hasieran, 1804an, Napoleonen Kode Zibilak Frantziako Iraultzan lortu eskubideak eta
|
jendeen arteko
loturak arautu zituen. Haatik, lege bilduma horrek emazteak arrunt eskubiderik gabe uzten zituen, adingabeen gisan, gizonen autoritatearen pean, aitaren zein senarraren meneko, hots.
|