Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 406

2000
‎Gehienak Euskal Herritik joandakoak dira, edo han izan eta gero jadanik hemen direnak eta Londresekin nolabaiteko lotura mantendu nahi dutenak. Baina bertako jendea ere badago eta geroz eta gehiago, gainera.
2001
‎Nahiz eta mila gauza edo gauza bat egin, ez zara existitzen. Nik ez dut esango EHren inguruan ezkerreko jendea ez dagoenik, ezkerreko jendea hor ere badago, nahiz eta, nire iritziz, ezkerrekoa ez den jendea ere badagoen. Beren politika gaur egun ezkerreko politika bat baino gehiago, politika nazionalista da, eta horren ondorioz, gauza asko beren zentzutik atera egiten da.
‎Horiek ezker politikoak dira, baina gero sindikatuak eta afiliatuak daude eta sozialki ezkerraren barne daude. Mugimendu kooperatiboetan eta mugida internazionalistetan dabilen jendea ere ezkerrekoa da, eta Euskal Herrian pila bat daude. Horiek denek ezkerraren firmamentoa osatzen dute eta gainera gizartean bere eragina dute.
‎Urtebetean ia 80 kontzertu jo genituen, gehienak Euskal Herrian, eta hori rock talde batentzako gehiegi da. Azkenean, taldea ez ezik, jendea ere erretzeko arriskua dauka horrek. Gelditzea hobe izango zela pentsatu genuen, eszenatik atera eta gero indarberriturik itzuli.
‎Mota guztietako jantziak agertzen dira, bai emakumeetan bai gizonezkoetan. Jantzi gabeko jendea ere bai, larrugorri edo erdi larrugorri dabilena.
2002
‎Etnia eta kultura berekoak diren tuaregak Aljeria, Mali eta Nigerren bizi dira. Mauritaniako zenet jendea ere kultura horretakoa da, Egiptoko siwak bezala, eta Tunisiak ere badu minoria oso txiki bat. Historian atzera eginez, Kanariar uharteetako jatorrizko biztanleak ere amazigh kulturakoak ziren.
‎Hemen estimulua zer zen oso argi dago, baina badakigu asmatu egiten ditugula gauzak, eta ez apropos edo intentzio txarrez gainera. Portzentaje oso baxuan, badago engainatu nahi izaten duen jendea ere, eta horrek frogatzen du ezin dugula esaten den guztia sinetsi.
‎Biarritzeko populazioaren hazkunde handia sektorehorren indarraren erakusgarri egokia da. Jada XX. mendean, turismoa kostaldekobeste herri batzuetara hedatu zen, eta Frantziako leku askotako jendea, eta neurritxikiagoan Europako beste herrialde batzuetako jendea ere, erakarri zuen.
‎Barkatu Sergioren kontu harengatik –eta, erdi txantxetan, erantsi zuen–: izan ere, kanpoko jendea ere integratu dinagu noizbait geure herrian.
‎Zoritxarrez, Euskaltzaindian ez daude barnean gauden zenbaitek (nik ere nire burua sartzen dut talde horretan dudarik gabe) ditugun baino anitzez ere meritu frogatuagoak dituztenak, batez ere idazle, hizkuntza ikertzaile, kazetari edo irakasleak. Akademiak aztertu luke ez ote litzatekeen komenigarria bide berriak irekitzea holako jendea ere sare zabalago batean biltzeko, beste akademia batzuek ere egin izan duten gisa. Garaia da, beharbada, euskaltzainen kopuruaren handiagotzeko, edo katalanek ireki dituzten bideen antzekoak guk ere erabiltzeko.
2003
‎Komedia honen bidez antzerkira aspaldi joan ez den jendea ere erakarri nahi du Gorringo taldeak. Anartz Zuazuak garbi du zein den ikuskizunaren betebehar nagusia:
‎Petrolioa nahi dute eta dirutza ederra irabazi berreraikitze lanekin". Aznar penagarri geratu da denon aurrean, eta bere partiduko jendea ere, gutxi baina etengabe (baita parlamentariren bat edo beste), hasi baitzaio aurka publikoki egiten. IU EB ko den Javier Madrazok esan du Aznar terrorista dela eta Nazioarteko Tribunalen aurrean erantzun lukeela.
‎Gurasoak izutu ere egiten dira, bere haurrak Bigarren Hezkuntzara pasatzean, inguruan azken kurtsoko jendea ere izango duela ikusita. Adin tarte handia da, eta gurasoak beldur dira bere haurrak ikusi egingo dituela zaharrenak porru bat egiten edo amodioa egiten.
‎Alde batetik euskal unibertsitatea nola geratzen den oso zalantzan dago oraindik (LAUren mehatxua etab.) eta desmontatzea arriskugarria litzateke. Ekintzabide hauek bestalde unibertsitateari begira betetzen duten lanaz aparte jendea biltzen dute, kultur gosea ase nahi duen jendea eta beste inon tokirik ez duen jendea ere bai.
‎Hori guztia, diziplinen arteko mugak itxi gabe; eta ikasketa akademikoez gain, beste arlo batzuei ateak zabalduta, hala nola antzerkiari, musikari edo bertso laritzari. Beti, irakaskuntzakoa ez zen jendea ere erakartzeko asmotan, eta ikastaro egunetan giro berezia sortzen saituz. Asmo horiek, noski, denboraren joan etorrian eta UEUko kideen ahalmenen arabera, gehiago edo gutxiago bete dira, baina hor diraute UEUren ikur moduan.
‎zimurrak kopetan ateratzea edo bihotzean? Izan ere, don Justinianok eraikitako erlategiak zementua bezalakoak dituk, hotzak eta urrunak, eta jendea ere halakoa bihurtu duk, bihotza zimurrez josia...! Eta gaurko presa, gaurko soinuak eta gaurko ito beharra...!
‎Patxi maisua borroka hartan sartua zegoen, eta nire ama ere bai. Baita Erromesene baserriko jendea ere. Ni, berriz, hamasei urte nituela sartu nintzen.
‎Paraje hauekin batera, Azpilgo jendea ere aldatzen ari da. Alde batetik, etorkinak; bestetik, don Justinianok ere ongitxo ulertu du denbora berriek jokabide berriak eskatzen dituztela.
2004
‎Eskatu zidatenetan, ukatu egin nintzen Francori argazkia ateratzera. Franco hilzorian zela, bere ministro eta ministro ohi denak atera nituen, eta bestalde, Francoren kontrako jendea ere atera nuen. Espainian zeresan handia piztu zuen bilduma horrek.
‎Hori zen nobelako gaztetxoak borrokan hasi ziren giroa. Beraiek baino lehenagoko jendea ere horretan ari zen, eta beraz, normala zen beraiek hastea. Dena dela, suposatzen da badagoela koadrilan hori horrela ikusten ez zuen jende bat ere.
‎Une berezia zen ordukoa. Zeren eta hemengo epaile jendea ere haserre zegoen gobernadorearekin. ETAren lehendabiziko atrakoan harrapatu zuten militantea, Zalbide, epaile batek galdezkatu nahi zuen, baimenik gabe gidatzen ari zela eta.
‎Ekitaldi politiko hauek, maiz festa giroan egiten ziren: kalejira, musika, dantzak... beste herrietako jendea etortzen zelarik eta baita urruneko agintari jendea ere.
‎Beldur ematen zidan autoz betetako etorbide ezin zabalago haiek gurutzatzeak. Eta espaloiak betetzen zituen jendea ere ezin dotoreagoa zen. Emakumeek zine aktoresenak bezalako soinekoak janzten zituzten, eta bitxi nahiz orrazkera ikusgarriak zeramatzaten.
‎Partida haietako baten bezperan, antolatzaileekin mintzatzen ari nintzela, argi eta garbi ikusi nuen euskal jokalari gehienak zeudela etxeko selekzioaren alde, jendea ere bai: dena zen bai, itxura batean, baina azkenean, bai ez zen bai, ez nuen ulertzen.
‎Zeuok bezala ikusten ditut mendiotako hainbat eta hainbat harrobitan hareharri harkaitzak palankaz zulatuz eta harmailuz harri mokorrak landuz diharduten hargin gogorrak. Egurgile eta ikazkin jendea ere, han eta harantzago, hor ari da; aizkolotsak salatzen ditu eta baba beltz eta txondorrak egosten ari dituen suaren keak. Zeuok bezala ikusten ditut Araba aldera nahiz Gipuzkoarantz harri garraioan ari diren itzainak ere.
2005
‎Oso ona. Alaskak aurkezten zuen zati bat, Pablo Carbonelek bestea... baina Movida Madrileñakoa ez zen askotariko jendea ere etortzen zen saiora, adibidez, Ana Belen eta Victor Manuel, eta Massiel, Maria Dolores Pradera, Kiko Veneno eta zenbait talde, hauen artean orduan hasi berriak ziren euskaldun batzuk ere bai. Jende guztiari ireki ginen.
‎«Hau guztia musika da: musikan aurki ditzakezu musika klasikoa, popa, Argentinako tangoa... eta orain aukeratu; literaturan Julio Verne, Allan Poe, Cortazar... dituzu; artean Pradoko Museora joaten bazara hau aurkituko duzu, Arte Modernoaren museora bazoaz beste hau...; jendea ere askotarikoa dago, adibidez, hortxe dago Alaska ile arraro horiekin, eta neska ona da, azkarra, atsegina, den bezalakoa izan nahi du besterik ez, Kiko Veneno ere hor dago, Santiago Useron eta beste batzuk». Gehiago entzun zezaten nahi genuen, sentsibilitate handiagoa izan zezaten.
‎Aspaldiko urteetan ikusten ez nituen aurpegiak bistatu nituen jende artean, batzuk zimurrekin eta ile zuriekin: hantxe zegoen OICko idiskoa, orain Eusko Jaurlaritzako goi kargua; garai bateko ORTkoak ere ia guztiak zeuden, orain haietako asko HBn sarturik; ezker muturreko beste alderdi ba  tzuetan ibilitako jendea ere agertu zen, Euskadiko Ezkerrakorik ere bai, PCkoren bat edo beste, eta beste hainbat alderditakoak. Eta auzotar ugari.
2006
‎Hala ere, edade handikoak ez ezik, gazteak ere mintzo dira euskaraz. «40 urteko jendea ere bada euskaraz badakiena, bertako euskaraz hitz egiten duena esan nahi dugu; baina guk, hautaketa egin genuen: 65 urtetik gorakoekin jardun genuen grabazioak egiten».
‎Etxerik gabeko norbait ere artatu behar izan dugu, alkohola edanda parkean gelditutako jendea, hanketan sekulako izozteekin etorritakoak. Eta bada hipotermiaz hil den jendea ere.
‎Sormen handia duen jendea identifikatzen da, planteatzen duen proiektua baloratzen da eta baietza ematen bazaio, laguntza ekonomikoa, aholkularitza, zentroan dauden ikerketarako azpiegiturak eta enpresekin harremanetarako aukera jasoko ditu, potentzialtasun hori guztia merkatura bideratzea baita zentroaren egitekoa. Bertako ekintzaileak unibertsitatetik edota zentro teknologikoren batetik etor daitezke; lan bat utzi duen jendea ere badago. Denetik aurki daiteke, baina gazteak gehienbat, eta gizonezkoak nahiz emakumezkoak ia kopuru berdinean.
‎Beste Malta bat ba omen dela ta, harexen bila goaz bidaiariotako batzuk. Beste Malta hori lasaiagoa omen da, urtaroen eta nekazaritzaren erritmoan bizi da, eta hango jendea ere berezia ei da, lasaia eta eroapen handikoa... baita bizkorragoa ere. Hala diote behintzat:
‎urtetik gorako jendea ere bazela.
‎Zer poliziatakoa. Ertzaintzakoa. Boxeolariak eta lumpen iluneko jendea ere badago, fikzioarenmekanismoak olioztatzen lagunduko didana.
‎Nola kudeatzen da malda ilara? Meneáme unibertsitatean izandako zapalkuntzaren ondorioa da, nik alde batetik ihes egin behar nuen Hasieran kostatu egin zitzaidan isatseko albiste kopurua kontrolatzea, dena finitua baita, baita jendea ere. Horregatik dago baztertutakoen ilara, garrantzitsua ez den edo zaborra den guztia atera eta ez gogaitzeko.
‎mendiak. Suedia ezagutzea, paisaiak eta jendea ez ezik, jendea ere ezagutzea da. gastronomia.
‎Oso harrera ona izan du, harrituak gelditu gara: herriko gazte guziak etorri dira kontzertuetara, baina bere garaian gaztetxea eskatu eta gaur egun heldua den jendea ere hurbildu da laguntza eskaintzera.
‎Festa handia ospatzen zen egun haietan. Traturako hurbildu ez zen jendea ere ikus zitekeen, eta egunerokoa irabazteko era asko, aldi berean. Karten bidez etorkizuna igartzen zutenak; maitasuna lortzeko edabe miragarriak saltzen zituztenak; larruzko hauspoarekin doinuak jotzen zituztenak; mandolina lagun bertsoak kantatzen zituztenak; soineko koloretsuz jantzitako dantzariak; eskale herren, besamotz eta itsuak.
‎Bertako jendea ere miresgarria zitzaidan, xaloa bezain jakintsua. Familia guztietan dago begia galdu duen alabarik, hanka falta zaion semerik edo eskua moztua duen gurasoren bat.
‎munduko ezein estatu demokratikok ez luke onartuko baldintza horietan dokumentuak ez itzultzea, Unescok aipatzen duen legez. Kezka horrek profil oso ezberdinetako jendea ere batu zuen: historialariak, artxibozainak, kultur eragileak, politikariak, legelariak...
‎Zer egingo diogu, bada! Baina jendea ere ez da tontoa eta badaki, jendeak badaki.
2007
‎Eta bazkari hartan jakin nuen ETAkoek bide baketsu eta demokratikoetatik egin nahi zutela aurrera, eta hori zela haien erabakia. ETAkoak ez dira, Irlandan esaten den bezala," basques separatists", ezta erokeriak egiten dituen jendea ere. Hemen, dagoeneko ikasi dute; Irlandan, ikasten hogei urte kosta zen lezioa.
‎Baina euskal kulturari eta tradizioari horren lotuta dagoen soinu tresna batekin gauza berriegiak egitea gustuko ez duen jendea ere topatuko duzu.
‎Dena dela joerak ere aldatzen ari dira jendartea aldatzen ari den moduan. Gero eta mugikortasunerako joera gehiago dugu eta pixkanaka egia da zenbait eremutan euskaltegi handiak dauden guneetara hurbildu nahi duen jendea ere ugari dela. Joerak joera, urte batetik bestera oraindik ere aldaketa handiak dira, herri batean urte batean euskara taldea egon baina hurrengo urtean taldea osatzeko jende nahikorik ez, eta halakoak maiz errepikatzen baitira.
‎Eta ondoren eztabaida amaiezinetan nahasten ginen, zer ikusi eta zer ez, zein herri bisitatu eta zein baztertu. Batek esaten bazuen Eskandinavia ezagutu nahi zuela, hango fiordoak eta izozmendiak eta natura basatia, besteak erantzungo zuen sekulako hotza pasatuko genukeela han, eta jendea ere gazbakoa izango zela, eta hobe genuela eguzki eta martxa gehiagoko bazterrak korritzea. Hurrengoan, Italia alderik alde zeharkatzea izango zen plana, edo Adriatikoan behera Jugoslavia ezagutzea, eta haren ondotik Grezia, eta orduan eztabaida izango zen herrialde komunista haietan lasai eta libre ibiltzeko modurik izango ote zen, edo zein hizkuntzatan moldatuko ginen ogia eta esnea bederik erosteko.
‎Zergatik ote naiz hain enpatikoa? Ospitaleko jendea ere erruki zen. Batez ere gure negarraren lekuko izan zirenak.
‎Lasai dago estazioa larunbat goiz honetan. Kafetegian gelditzen banaiz trenen sarrera ikusi dut, eta trenetik jaisten den jendea ere bai. Kafe ebakia eskatu dut eta leiho pareko mahaian kokatu.
‎Barneko martxari dagozkion albisteen gunea da hau. Bestalde, asteburuetan lan egiten duen jendea ere daukagu, eta, beraz, horiei albiste horien berri helarazteko modua ere bada.
‎Dena dago erdaraz eta euskaraz. Euskaraz nahitaez eduki behar dugu, bainabadago euskaraz oso ongi ulertzen ez duen jendea ere, Radio Euskadin, adibidez.Hitz egiteko moldatzen dira, baina informazioa irakurtzea pixka bat astuna egitenzaie. Agian, norbait ohartxoa irakurri gabe gera daiteke euskaraz bakarrik dagoelako, eta beraz, saiatzen gara bietan jartzen.
‎«Je connais la race des gens de ce pays ci» (Ib., 175). Péguy rentzat, beti zentzu izpiritual horretan, kontzientzia koldarrari traizio egina salatzen dion «oilar arraza» jendea ere badago: «La race de coqs n, est pas perdue» (Ib., 196).
‎Bigarrenean berriz, 44 pertsonak utzitako 180 produktu desberdin bildu ziren Tolosa, Aduna, Asteasu, Anoeta, Irura, Villabona eta Zizurkilgo udaletxeetan aldez aurretik antolatu ziren bilketa puntuetan. Aipatzekoa da, Tolosaldetik kanpoko jendea ere gerturatu zela azokarako materiala uztera eta Tolosako Begiristain eta Ibarrako Arsuaga txirrindulari dendek ere estokean zuten materiala salmentan jarri zutela. Guztira 14 bizikleta, 8 kasko, bizikletako 2 zapatila pare, 8 arropa, monopatin bat, 4 patin pare, 2 babesteko material eta bestelako 3 produktu ere saldu ziren.
‎Betiko lagun batzuk ere bildu izan gara. Elkartekoa ez den jendea ere bai. Aspaldi bisitatu gabekoak ikustera ere joan gara.
‎Eskuin aldean ikusi zuten berriz ere itsasoa eta ez zen arrantzalerik falta kanabera eskuan; Chango, Ogun eta Lemanjaren jarraitzaileez gain bertzelako jendea ere bizi zen Habanan. Indigoz, selestez, karmelitaz eta kanelaz pintatutako etxeak utzi zituzten ezkerretara eta, Maleconaren bazterretik denbora puxka bat eman eta gero, Casa de las Américas paratzen zuen seinalearen aitzinean gelditu zuen Newtonek Chevrolet zaharra.
‎idazten ez duen jendea ere bizi da)
2008
‎–Dena den, gaizki pasa zuen jendea ere egon zen. Badago kanta bat, horren adibide dena.
‎Gainerako kongresukideek arratsaldean izan zuten txostenaren zati hori entzuteko aukera, Arana Goirik berriro irakurri baitzuen, ondoren Daranatzek bere frantsesezko bertsioa gehituz. Hala ere, arratsaldeko irakurketa hori batzar irekian egin zen, 35 kongresukideez gain herriko jendea ere aretoan zela, umeak eta Los, chipirones orfeoia falta gabe. Beraz nekez pentsa daiteke buila giro hartan, Aranaren bertsioa eta Daranatzen nola halako laburpena entzunez, kongresukideei argi geratu zitzaienik zer esaten zen delako puntuaz.
‎Eguraldia gure alde daukagunez, eta jendea ere trumilka etorri denez, oraindik ez dugu zenbatu zenbat sarrera txartel saldu ditugun, baina iaz 7.000 bisitari izan bagenituen, aurten gehiago izango dira, dudarik ez. Azoka hau landare bildumatzaileei zuzenduta dago eta horregatik da horren berezia.
‎Hala ere, politikariok gehiengo osoa duzue San Migelgo balkoian. Etxebizitzak zozkatzen badira, zergatik ez balkoirako sarrera, kaleko jendea ere igo dadin?
‎Oraingoz bulegora joan diren pertsona gehienak kaletik dabiltzan paseatzaileak dira, jakin minak jota sartzen direnak, zer aurkituko duten jakin gabe. Egunkarian hautagaitzari buruz irakurri duen jendea ere azaltzen da, zertxobait gehiago jakiteko helburuarekin.
‎Informazioa ematea da bulegoaren helburu nagusia, baina kanpoko jendea ere joaten da elastikoak eta gisa horretako produktuak erostera, nahiz eta oraindik ez dagoen gisa horretako produkturik salgai; kontuan hartu beharreko aukera da merchandising a, nahiko bisitari kanpotar hartzen dituen hiri batentzat, batez ere frantsesak.
‎Hainbat itzulinguru eman eta gero Oraneratz hurbiltzen hasi zirenean, berriz, itxura susmagarriko jendea ere ugalduz joan zen, merkatariz mozorroturiko espioiak izan zitezkeenak, eta haien errezeloz atzera egin behar izan zuten ostera ere.
‎Dena dela, globalizazioaren kontu horrekin guk argi daukagu ateak zabaltzeak mesede egin ahal digula. Oso jende umila eta langilea ekarri dugu, eta ederra da kanpoko jendea ere Osasunan jokatzegatik harro ikustea.
‎Baina, niretzako, orduan hobeto bizi zen. Eta jendea ere hobea zen. Niretzako bai».
‎Rocka, folka, bluesa, reggaea, punka, elektronika egiten zuten taldeak. Urtero aldatuz baitoa jaialdia antolatzen duen jendea ere. Baina ikur bat izan du jaialdiak.
‎UKE n urte mordoa pasa genuen elkarrekin. Kanpotik etorritako jendea ere oso ondo onartua izan da. Oso integratuak sentitu dira.
‎Jaiak, bi asteburutan banatutaEgitarauko berrikuntza nagusia, jaiak bi asteburutan banatu izana da, “herritarrek jaiak hobeto aprobetxatzeko aukera izan dezaten hartu da erabaki hori nagusiki; astean zehar jai egitea, asteburuan egitea baino zailagoa baita. Inguruko herrietako jendea ere errazago gerturatuko dela uste dugu”. Bestalde, Zizurkil herriari zuzendutako kantua sortu dute Iker Goenaga eta Beñat Barandiaran musikariek, “Zizurkilek, orain artean ez zuen kantu propiorik.
‎Gero, kiroletan nenbilela norbaitek esan zidan albistegietara pasatu nukeela. Beste era bateko saioren bat egin nukeela esaten didan jendea ere badago. Baina oraintxe bertan nik dudan helburu bakarra da albistegietan bidea jorratu eta aurkezle lan honetan hobetzea.
‎Hara, aurten ari dira eskatzen asko zenbaki bat: 13608 Telefonoz, kanpotik, eta hemengo jendea ere bai. Pentsatzen dugu data horretan zerbait gertatuko zela...
‎Marokoarrak 63 dira (iaz baino 25 gehiago), kolonbiarrak 36 (iaz baino 4 gutxiago), pakistandarrak 32 (iaz baino 14 gehiago) eta brasildarrak 29 Gehienak herrialde pobretuetatik etorriak dira, baina ez denak. Estatu Batuetatik, Britainia Handitik, Italiatik, Alemaniatik edota Estatu frantziarretik etorritako jendea ere bada Elgoibarren erroldatuta.
2009
‎Parte hartzea handia egon dela azpimarratu dute," pertsona ugari gerturatu da Manuel Lekuona kultur etxeko aretora, bataz besteko, 80 bat egunero. Hitzaldi batzuetan gehiago egon den arren, Javier Elzo edo Xabier Andonegirekin esate baterako, ia egunero 80 bat pertsona egon dira." Honetaz gain, herritarrak ez ezik, inguruko herrietako jendea ere etorri dela jakin arazi digute," Tolosa, edo Usurbilgo jendea etorri da. Tolosakoak, gainera, harritu egin ziren hitzaldietan hainbeste jende ikusita," azpimarratu dute.
‎sare bidezko telebista, Bilboko Tas Tas Irrati Libreko estudioetan ekoizten dugun irratsaioa Europako eta Amerikako hainbat irratitan emititzen dena, hiruhilabeteko aldizkari bat eta eguneroko albisteak jasotzen dituen webgunea. Ez pentsa hauek guztiak Euskadi Kubakook egiten ditugunik, beste taldeetako jendea ere badago; Mexikotik, Argentinatik, Kubatik, AEBetatik lan egiten duen pertsona asko.
‎6 zenbakiko metroa, egunerokoa, hartu zuen. Baina ez zitzaion egunerokoa; jendea ere desberdina zen. Zergatik?
‎–Euskal Herrian errazagoa da lagunak egitea, han bai, han banintz ausartuko nintzateke neskarengana hurbiltzera?. Baina buruan egiaren harrak xuxurlatzen zion hori ere gezurra zela, Euskal Herrian ere bakardadea gizakiei ostikoka jarduten zitzaiela, euskal jendea ere berekoia zela, faltsua, besteak bezainbat behintzat. Trenak zarata monotonoz eta dardaraz zirauen bidaiaren isiltasunak kulunkatuz.
‎hura, beraz, aire armadaren lehen enbrioia zen, lehenetakoa bai behintzat?, oraindik osatzeke zegoena; gorputz hura osatzeko, baina, egitura sendo bat behar zen: ofizialak, subofizialak eta soldaduak; pilotuak, mekanikariak eta elektrikariak, baita nahitaezko eta ezinbesteko ofizioko jendea ere: sukaldariak, erizainak eta abar, batzuk eta besteak abioien eta abioien hegaldien eraginkortasunaren menera; horregatik, hara igorritako soldaduetatik gutxienak ziren pilotu izateko asmotan zeudenak; are gehiago:
‎Beharbada interesatuko zaizu, Alberto. Ez dakit zure ikerketa bakarrik Euskal Herrian jaiotako lagunei buruz den, ala euskal jatorriko jendea ere hartzen zuen.
‎Handik hogeita bost urtera, 2004ko urtarrilaren 24an Libertad Ya taldeak Ulaiar zenaren alde antolatu zuen omenaldiko parte hartzaileek herriko kaleak zeharkatu zituztenean, Etxarri Aranazko jendea ere etxean geratu zen. –
‎Euskal Herrian ez zegoen ez azpiegitura egokirik ezta ekoizpen etxerik ere. Bitartekoak falta ziren, baita jendea ere, profesionalki prestaturiko jendea.
‎Grabaketaren hasieran gaude eta oraindik ere, taldea koordinatzen eta xehetasunak lotzen ari gara”. Eskualdeko partaideakItziar Aizpuru (Axun) eta Mariasun Pagoaga (Maite) dira filmeko protagonista nagusiak, baina Asteasun grabatutako pasarteetan, eskualdeko jendea ere agertuko da. Nuria Martin, Amaia Cortes, Luke Uribe Etxebarria, Txaro Otaegi, Nahuel Viso, Mari Carmen Salido, Mari Sol Arregi eta Puy Lekunberri Asteasuko grabaketan izan ziren extra edo figurante moduan parte hartzeko.
‎Aukera emanez gero oso pozik ematen dute bere iritzia.Nortzuk izan dira sinatu dutenak. A.: Gazteak, helduak, alderdi guztietakoak, eta baita bere alderdiko mandatua hautsi duen jendea ere. Eta hori izan da politena.
‎Hogeita seigarren minutua zen. Orduan esnatu zen San Mameseko jendea ere. Ordura arte ikusitakoak ikusita, bazekiten zer nolako partida ikusi behar zuten, baina golak garaipena lortzeko argia ikusarazi zien.
‎Herrigunea atzean utzi ahala, jendea ere gutxitzen joan zen, baina gehienean hogeita bost bat lagun izan zituen lasterketak. Amezkoa bailaran sartu zen arratsaldeko lehen orduan, Arabara bidean.
‎Oso, oso, oso ona. Oso pozik gaude; jende andana bildu zen, eguraldia alde izan genuen, eta nik uste jendea ere oso pozik gelditu dela.
‎Aurreiritziek, konplexuek eta bestelako musika joerek ezarritako bide malkartsua jasan du euskarazko pop musikak gurean azken hamarkadetan; apurka bideak zabaltzen ari direla eta jendea ere prest dagoela uste dute pop a gertutik bizi izandakoek.
‎Urte osoan, asteburuetan, familiak eta despedida egitera doazen lagun taldeak ere dituzte bezero gisa. Udan turistak dituzte gehienbat, baina baita tokiko jendea ere,, familiako kide batzuk oporrak pasatzera etortzen badira haien etxera, adibidez?. Gainera, Bidarraiko partean, rafting-a praktikatzea erraza da.
‎Horietaz gain, Montiglio epailearen zerrendan daude 45 buruzagiorde, aire armadako hamalau kide ohi, itsas armadako 11, eta Poliziako sei, besteak beste. Barne Ministerioko Giza Eskubideetarako Bulegoko abokatu Boris Paredesek azaldu duenez, urraketen berri izan arren horiek salatu ez zituen jendea ere atzemateko agindu du Justiziak. Asko presoak zaintzeaz eta haiek toki batetik bestera eramateaz arduratzen ziren segurtasun indarretako kide ohiak dira.
‎Plazaolako trenbidea eraikitzearekin bukatu zen zalgurdi, diligentzia, galera eta benten garairik onena. Meatze tren bat zen hasieran, baina jendea ere eramaten hasi zen gero. 1912an inauguratu zuten Andoain eta Iruñearen arteko zatia, eta 1914an Iruñetik Donostiarainokoa.
‎Tarte handirik ez, baina Donostiara etorri nintzenean autoan sartuta eman nituen bi egun, asko atsegin dudalako autoan hirian barrena ibiltzea. Zirkulazioa handi samarra da, eta oinez ibiltzeko ere erosoa, atsegina da Donostia, eta jendea ere bai.
‎hura, beraz, aire armadaren lehen enbrioia zen –lehenetakoa bai behintzat–, oraindik osatzeke zegoena; gorputz hura osatzeko, baina, egitura sendo bat behar zen: ofizialak, subofizialak eta soldaduak; pilotuak, mekanikariak eta elektrikariak, baita nahitaezko eta ezinbesteko ofizioko jendea ere: sukaldariak, erizainak eta abar, batzuk eta besteak abioien eta abioien hegaldien eraginkortasunaren menera; horregatik, hara igorritako soldaduetatik gutxienak ziren pilotu izateko asmotan zeudenak; are gehiago:
2010
‎" txiki ertainak" herriko edo hiriko bizilagunei zuzendutakoak eta" handiak" hiriburuetako kultur zentroak, jaialdi handiak... Kanpoko jendea ere edo batez ere erakartzeko gaitasuna dutenak. Esango nuke azken horiek bakarrik jasotzen dutela hain modan dagoen" estrategiko" izena kultur programa publikoetan, eta ez preseski balio kulturalagatik, ezpada hiriei egiten dioten ekarri ekonomikoagatik.
‎Nire kasuan, gaztea naiz eta informatizatutako inguru batean mugitzen naiz, Internet ere ezagutzen dut... baina horrelakorik ezagutzen jendea ere badago, azaldu du Fernandok. Horregatik, elkarteek eskatzen duten bezala, Martaren sendiak Unitate Espezializatu bat eskatzen du kaltetuek haien zalantzak argitzeko eta beharrak asetu ahal izateko.
‎Haien senitarteko eta lagunekin zor bat daukagu, esan du Kraftek. Ondoren, hildakoen artean Italia, Holanda, Bosnia, Txina eta Espainiatik etorritako jendea ere zegoela azpimarratu du. Haien artean, Clara Zapater eta Marta Acosta Tarragonako bi ikasleak zeuden.
‎Eta orain presio hori handitu egin da, baina nik uste dut presio hortaz ahazteko eta gustuko literatura egiteko ahalmena badaukadala. Norberaren gustuko literatura egitea oso inportantea da, eta norbera gustura geratzen bada, jendea ere geratuko da. Gainera, aukera asko ditut; Bilbao New York Bilbao hain da nobela berezia, hortik abiatuta edozer gauza egin dezakedala.
‎Ni neu izango naiz kongresuburu, eta nirekin batera Juan Colmenero eta Alberto L pez Basaguren izango dira. Oso programa zientifiko zabala izango du, hemengo zientzialarien hitzaldiekin, Nobel saridunenak ere bai, eta, horrez gain, beste arlotako jendea ere izango da. Adibidez, Jakiundeko kideak diren intelektual batzuk ere izango dira, Luis de Pablo musikaria eta Bernardo Atxaga idazlea adibidez.
‎amona Ursularen ipuinetara edo baserriaren irudi idilikora naramalako ote???, herdoilaren eta olio errearen usainen artekoa baizik, zoko eta izerdi usainetik ere zerbait zuena; ez zen olatu bortitz baten antzera sartzen zèn usaina, ez inor atzera botatzeko modukoa, baina bai presentzia jarraitu eta desatsegin bat bezalakoa; langileak, berriz, bulegoetakoak salbu, hain itsusi ikusten nituen, infernuko estanpa batetik atera ote zituzten, bada??, non berezko ezinikusi bat eragiten baitzidaten, zuri bezala, Damaso!?, baita beldurraren atarian jartzen ere; nola ez, bada, haietako batzuk (anarkistak eta komunistak bereziki) etsaitzat eta deabruaren jarraitzailetzat bazituen aitak!; aldi berean, baina, nola egon zitekeen Domingo jendaila haren alde, apo eta sugegorri pozoitsuen alde??; egia da batzuetan ebanjelioko hitzak etortzen zitzaizkidala, baztertuen aldekoak, azkenak aurren eta aurrenak azken, baina egia da, halaber, oin punten gainean pasatzen nintzela hitz haien gainean?; nire defentsa mekanismo psikikoek izango zuten hartan zerikusirik, nire beldurra, nire nazka eta nire ezinikusia ezkutatzeko ahaleginean, nire ezinikusi hura, bide batez, berezko zerbait ote zen, edo langileei nièn inbidiatik ote zetorkidan, haiek egiten zutèn lan gogorra egiteko gai ez nintzelako, hain nintzen haiekin konparatuta ahula eta erkina??, baita errudun usteak bazter uzteko ere, kontzientzia erdi anestesiatuak noiznahi eta nolanahi aurkitzen baititu zuribideak, kontraesan benetakoak itxurazko bihurtzen dituztenak: ebanjelioko baztertuak, beraz, ez ziren langile jainkogabe haiek, igitaiaren eta mailuaren ikurra goratzen zutenak, ospitaleetako gaixo errukarriak baizik, minbiziak edo tuberkulosiak jota egon arren minak eta oinazeak Jainkoari apalki eskaintzen zizkiotenak, nik idealizatutako baserritar jendea ere sartuko nuen talde hartan, halako batean!?, ni neu ere garai batean ibili nintzen bezala; guztiaz ere, ez dakusan begiak, esaera zaharrak dioen bezala, ahalkerik ez duenez, fabrika irudikatzen nuen bakoitzean. Elorrietako komentura joan nintzenean ere irudikatu nuen behin baino gehiagotan??
‎Udazkeneko argiak dena urdintzen duen horietakoa. Hego haizea firin faran zebilen zuhaitzetan; jendea ere halatsu kalean, asteko azken laneguna izanda. Leonetti Zirku Handiak seietan emango zuen lehen ikuskizuna eta jende andana zegoen ilaran zain, ordubete lehenago.
‎Alemanian, tomate hori bera 40 dirha­metan saltzen dute. Eta, orain, jendea ere eramaten ari dira. Kontatu didate gazteak Espainiara ezkutuan joan, klandestinitatean, han lan egin, paperak eskatu eta nagusiak esaten diela:
‎–Edo baita toki diferenteetan bizi izan den jendea ere.
‎ABEL. Oso herri polit daukagu, ikusiko duzu. Eta jendea ere oso jatorra.
‎ROBERTO: Bai eta jendea ere oso jatorra da.
‎Gaztelu Taldea eta Talde Basa. Biak ere Amaiurkoak, baina Baztango bertze herrietako jendea ere mugitzen dutenak. Bien funtzionamendua desberdina izan arren, baten zein bertzearen helburua euskal kantak abestuz «ongi pasatu eta gozatzea» da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria 76 (0,50)
ELKAR 62 (0,41)
Argia 46 (0,30)
aiurri.eus 18 (0,12)
Alberdania 18 (0,12)
Pamiela 18 (0,12)
Herria - Euskal astekaria 12 (0,08)
Booktegi 12 (0,08)
Susa 11 (0,07)
UEU 10 (0,07)
Hitza 10 (0,07)
Jakin 9 (0,06)
Urola kostako GUKA 9 (0,06)
Guaixe 7 (0,05)
Bertsolari aldizkaria 7 (0,05)
aiaraldea.eus 6 (0,04)
Anboto 6 (0,04)
goiena.eus 5 (0,03)
Uztarria 5 (0,03)
erran.eus 5 (0,03)
Consumer 4 (0,03)
Txintxarri 4 (0,03)
EITB - Sarea 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Liburuak 3 (0,02)
Goenkale 3 (0,02)
hiruka 3 (0,02)
uriola.eus 3 (0,02)
Maiatz liburuak 3 (0,02)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 3 (0,02)
Open Data Euskadi 3 (0,02)
Erlea 2 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 2 (0,01)
Sustraia 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
Antxeta irratia 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
jende ere egon 35 (0,23)
jende ere bai 21 (0,14)
jende ere etorri 13 (0,09)
jende ere erakarri 10 (0,07)
jende ere ez 8 (0,05)
jende ere hurbildu 7 (0,05)
jende ere ezagutu 6 (0,04)
jende ere ikusi 6 (0,04)
jende ere joan 6 (0,04)
jende ere oso 6 (0,04)
jende ere sartu 6 (0,04)
jende ere animatu 5 (0,03)
jende ere behar 4 (0,03)
jende ere bizi 4 (0,03)
jende ere hasi 4 (0,03)
jende ere hori 4 (0,03)
jende ere ibili 4 (0,03)
jende ere bada 3 (0,02)
jende ere hil 3 (0,02)
jende ere agertu 2 (0,01)
jende ere aurkitu 2 (0,01)
jende ere batu 2 (0,01)
jende ere bildu 2 (0,01)
jende ere eraman 2 (0,01)
jende ere etxe 2 (0,01)
jende ere gerturatu 2 (0,01)
jende ere haserre 2 (0,01)
jende ere manifestazio 2 (0,01)
jende ere mugitu 2 (0,01)
jende ere prest 2 (0,01)
jende ere tarte 2 (0,01)
jende ere ugaldu 2 (0,01)
jende ere ugari 2 (0,01)
jende ere aipatu 1 (0,01)
jende ere aldatu 1 (0,01)
jende ere arduratu 1 (0,01)
jende ere areto 1 (0,01)
jende ere arras 1 (0,01)
jende ere arrimatu 1 (0,01)
jende ere artatu 1 (0,01)
jende ere asaldatu 1 (0,01)
jende ere ase 1 (0,01)
jende ere asko 1 (0,01)
jende ere askotariko 1 (0,01)
jende ere aspertu 1 (0,01)
jende ere atera 1 (0,01)
jende ere atzeman 1 (0,01)
jende ere atzera 1 (0,01)
jende ere auto 1 (0,01)
jende ere azaldu 1 (0,01)
jende ere aztertu 1 (0,01)
jende ere babes 1 (0,01)
jende ere bahitu 1 (0,01)
jende ere Baiona 1 (0,01)
jende ere bake 1 (0,01)
jende ere bat 1 (0,01)
jende ere batzuetan 1 (0,01)
jende ere berekoi 1 (0,01)
jende ere berezi 1 (0,01)
jende ere Bermeo 1 (0,01)
jende ere bertaratu 1 (0,01)
jende ere borrokatu 1 (0,01)
jende ere desberdin 1 (0,01)
jende ere disfrutatu 1 (0,01)
jende ere diskriminazio 1 (0,01)
jende ere doi 1 (0,01)
jende ere eduki 1 (0,01)
jende ere ehorzketa 1 (0,01)
jende ere ekarri 1 (0,01)
jende ere ekoiztetxe 1 (0,01)
jende ere elkarrizketatu 1 (0,01)
jende ere elkartu 1 (0,01)
jende ere erabili 1 (0,01)
jende ere eragin 1 (0,01)
jende ere erraz 1 (0,01)
jende ere erre 1 (0,01)
jende ere errespetatu 1 (0,01)
jende ere erruki 1 (0,01)
jende ere eskertu 1 (0,01)
jende ere euskara 1 (0,01)
jende ere ezin 1 (0,01)
jende ere ezkerreko 1 (0,01)
jende ere ezkondu 1 (0,01)
jende ere falta 1 (0,01)
jende ere fitxatu 1 (0,01)
jende ere gai 1 (0,01)
jende ere galdezka 1 (0,01)
jende ere Osasuna 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia