2000
|
|
Hala ere, gai bakoitzean egon daitekeen testu zehatzaren gabezian, baldin eta bada antzinako,
|
jarraituko
eta ondo ezarritako erabilera edota antzeko ebatzien hari etengabe, iritzi edo aspaldiko goibururen bat, horiek betetzen dute legearen zeregina. Ezaguna den edo araututa dagoen horretatik ezerk ere gidatzen ez gaituela, egitate berri berria aurrean dugula, norbera berezko zuzenbide naturalaren oinarriei doakie.
|
|
Egiazkoa zer zen nahi zuten jakin, zer eta zeintzuk ziren egiazko enuntziatuak edota postulatuak, hau baitzen modu bakarra ezagutzari oinarri finkoa eskaintzeko. ...ismoari buruzko eztabaidan sakondu zuen, hura gorde behar zutela defendatuz —Carnapen eta Neurathen iritzien aurka, hauentzako errealismoa eztabaida metafisikoa besterik ez baitzen— Schlicken aburuz, errealitatea existitu egiten da, gizabanako batek pentsatzen duen edo pentsa dezakeenarekiko independentea izanik; unibertsoan gizakirik ez balego, planetek, adibidez, beren orbitetan biraka
|
jarraituko
lukete, zioen. Batzuek ideia berbera kontrafaktikoak erabiliz defendatu zuten:
|
2001
|
|
Horren guztiaren aurrean non koka dezakegu Platonen pentsamenduan ezagunenetakoa den teoria politikoa? Betidanik, pertsonaren inguruko teoriak filosofia guztiei arazoak sortu izan dizkie, eta aurrerantzean ere horrela izaten
|
jarraituko
du. Filosofia batzuek pertsona zeharo naturaz haraindiko izaki bihurtuz arazoa sinplifikatu dute, baina orduan giza izaeraren dimentsio zeharo berehalako eta agerikoak bazterrean uzten dituzte, hala nola, bere izaera biologikoa.
|
|
Kanten arabera gizakiek arrunki erabiltzen dutena da, eta erabiltzen
|
jarraituko
dutena, dituen arazoak asko badira ere (arrazoimenak bere gaitasun dialektiko denak erabili omen ditu froga honetan). Honela dio laburki:
|
|
Gurasoen gurasoek osatzen duten katea litzateke beste adibidea, zeren hor osotasuna ez dago emana eta inoiz ez da lortuko. Ilararen beste kide bat ematea beti ere gerta daiteke eta, beraz, hauek bilatzen
|
jarraituko
dugu halabeharrez. Batean osagaien ilara amaigabea objektuan bertan dago, bestean osagaiak bilatu egin behar dira.
|
2004
|
|
Zer ekarriko digu Descartesek alderdi horretatik? Eredu matematikoaren araberakoa egingo du eta ezagutzeko gai bihurtuko, baina, bestalde, bere existentziak Jainkoaren menpeko izaten
|
jarraituko
du. Lehen Jainkoaren nahiari menderatua, orain arrazoimen matematikoak eta aurrerabideak markatzen duen bizierari.
|
|
Gizakia zer den definitu nahi badugu, beraz, ez dugu aurkituko osagai definitzaile hori bere gorputzezko ezaugarri batean. Beste era batera esanda, irudika dezaket galdu ditudala besoak eta gizakia izaten jarraitzen dudala, gal ditzaket hankak, gal dezaket entzumena, ahotsa... eta oraindik gizakia izaten
|
jarraituko
nuke, beti ere arrazoitu badezaket; baina arrazoitzeko gaitasuna galtzen badut, zalantza egitekoa, orduan, nahiz eta besoak, hankak, entzumena eta ikusmena ondo izan, ez naiz gizakia izango. Gorputzik gabe naiz elikatu, gorputzik gabe naiz higitu, gorputzik gabe dut sentitu, baina ez dut gorputzaren beharrik izango arrazoitzeko, eta pentsatzea, zalantza egitea izango da ni neu egingo nauena.
|
|
Enpirismoa, funtsean, sentimenduen sentsazioak eta azturen sorrera eta nagusigoa aztertzera mugatu zen, etikaren jatorria enpiria material hutsetik esplikatuz. Positibismoak eta Ilustrazio ingelesak, ñabardurak ñabardura, soka bertsutik
|
jarraituko
dute, giza interesei pisu berezia emanez, eta era horretan pragmatismoaren bidea prestatuko dute. Enpirismoari eta positibismoari, ordea, zor diegu esperientzia kontrastagarriaren garrantzia azpimarratu izana eta metodologia zientifikoa irauli eta aurrerarazi izana, horrela giza eta gizarte zientziei oinarri enpiriko sendoak emanez.
|
2005
|
|
Hizkuntzaren osagai bikoitz hau, beronen zatitze analitiko arrakastatsu baten laguntzarekin, osoki eta zehazki frogatzea da orain gure eginkizuna: hura norabide guztietan ikertu dugu, honetarako, erregulartasun sistematikoaren arrastoa duen gauza bakoitzari
|
jarraituko
diogularik; zeregin honetan, beti ere, bilatzearen gehiegizko grinan ez erortzeko edota aurkitutakoa asmatutakoarekin ez nahasteko ahalegina egin dugu baita ere. Era honetako zatitze analitikoak, jakina, hizkuntza baten ikasketa erraztu ahal izango du ere.
|
|
4 Bi jarduera hauen artean ezberdintasunak baldin badaude ere —gaur egun lehenengoa" antropologia filosofikoaren" baitan kokatuko litzateke eta bigarrena berriz" pedagogiaren eta hezkuntza zientzien" baitan— gure autoreari
|
jarraituko
diogu eta ez dugu hemen horien arteko bereizketa zorrotzik egingo.
|
|
" Indibidualitatea", ikusten ari garen bezala, Humboldten antropologiaren giltzarrietako bat da eta, honengatik, komenigarria iruditzen zaigu bere edukia zenbait ideia nagusitan laburbiltzea, zeregin honetan C. Menzeri
|
jarraituko
diogularik. Gizakiaren" indibidualitateaz" hitz egiten dugunean, lehenik, ez gara haren zatiezintasunaz bakarrik ari, baizik eta baita haren berdingabetasunaz ere.
|
2006
|
|
Bultzatuko al dugu adiskidantza bi aldeen artean? Azken hau badugu guztiok gogoko eta atsegin (ei d’ au poj tode pasi filon kai hdu genoito), Priamo subiranoaren hiriak (polij Pria/ jMo anaktojj populuz betea
|
jarraituko
du, zalantzarik gabe, eta, bestetik, Menelaok etxera eramango du Helena argostarra (Homero, Iliada, IV, 14).
|
|
Erregela orokor horiek edo konposizioaren eredu ezagunak ekoiztea larruzko uhalari loturiko giltza aurkitzearen antzekoa da; uhalari loturiko giltzak justifikatu du Santxoren senideen epaitza, eta horiek kondenatu dituzten itxurazko epaileak nahastu ditu. Kupela hustu izan ez balute, senideen gustuak fina izaten
|
jarraituko
zukeen berdin berdin, eta besteenak ergela eta makala berdin berdin; hala ere, zailagoa izango zatekeen senideen gustuaren nagusitasuna frogatzea eta behatzaile guztiak konbentzitzea. Antzera, nahiz eta literaturaren edertasuna sekula ez den arautu edo printzipio orokorretara ez den erreduzitu, eta eredu bikainik ez egon arren, oraindik gustuaren maila desberdinak badaude, eta gizaki baten judizioa beste batena baino hobea da.
|
|
Hala ere, pitxer hautsia inola ere ez dator bat pitxer osoarekin, azken honen barruan, esate baterako, ardoa sar baitaiteke, eta aurrenekoan berriz ez. Orain biren arteko pitxerrak zerbait izaten
|
jarraituko
balu, baina, bitartean, pitxer izateari utziko balio, hautsiriko zerbait hori bestelakotu eta osorik zen zerbait horretatik guztiz bereizi eta desberdinduko litzateke. Baina, horrela balitz," hautsiriko zerbait" hori ez litzateke pitxer hautsia izango, eta pitxer bat ez litzateke inoiz hautsiko, Kojeveren hipotesiak eta zentzunak dioenaren aurka.
|
|
Honela lorturiko esentzia, gainera, dagozkion arrosen bizialdietatik (aldi tarteetatik, denbora) garbi bereizia denez, loreon usteltzearen ostean ere bizirik dirau. Arrosak desagertu eta askoz geroago ere, esentziak bertan izaten
|
jarraituko
du, nahiz esentzia hau arrosa haietatik aterea izan.
|
|
Argia bat denez, esan liteke argiari esker bikoizten dena ere bat eta bakarra dela, zentzu honetan bederen: bi bilakatzen bada, bitako bakoitzak bat izaten
|
jarraituko
du ezinbestean.
|
|
Eta ispilua handituko bagenu, irudiak erreproduzitzen
|
jarraituko
luke, eta berregite horren muga zure begirada mugitzearen ondorioz ispiluan zeure isla —ikuslearen isla— agertzea litzateke.)
|
2008
|
|
Ez dakigu Kantek berea idatzi baino lehenago ezagutu ote zuen liburu hori. Bien arteko ezberdintasunak nabariak dira eta gerora eztabaidetan errepikatuko dira; bigarrenak, hain kantiarra den moralitatearen eta naturaren arteko oposaketa, hirugarren antinomiaren mamia, ahultzen du; gero idealismo osoak (Schellingek bereziki) ildo horretatik
|
jarraituko
du. Ikuspuntu" naturalista" hartuko du eta natura modu organiko (ez mekaniko) batean, hau da, natura osotasun bizi edo animalia handi bat bezala ikusiko du.
|
2009
|
|
Jatorrizko bekatu utopikorik gabe, jatorrizko bekatu mekanizistaren batekin konformatu. Promesaren Lurrak, berdin dio nola, erakarria edo bultzaka, iristen den hara, paradisu artifiziala izaten
|
jarraituko
luke! Legeak egiteko maniarik ez bazuen izan, orduan Marxen bekatua Eboluzioaren eta Aurrerapenaren gurpil horztunetan konfiantza gehiegizkoa izatea litzateke.
|
|
" ezagutza absolutuarengatik hiltzea, izatearen oinarriaren parte izan daitekeela" 54 Horrek ez du esan nahi, baina, kritikaren zentzuan, egiaren borondatea ezagutzaren finitutasunak mugatua dagoenik; baizik eta egiaren borondateak, ezagutzaren subjektuarekin egin beharreko sakrifizioari dagokionez, muga oro eta egia intentzio oro galtzen duela. " Agian, ideia miragarri bat bakarra dago, oraindik orain, bestelako gurariak ezaba ditzakeena, garaile gorenaren gaineko garaipena lortuz —bere burua sakrifikatzen duen gizadiaren ideia, esan nahi dut— Ideia horren konstelazioa horizontean inoiz azaldu izango balitz, dudarik ez, egiaren ezagutza
|
jarraituko
luke izaten tamaina horretako sakrifizioarekin proportzionala litzatekeen helburu erraldoi bakarra; zeren ezagutzarentzat ez dago sakrifizio handiegirik. Bitartean, problema hau ez da inoiz planteatua izan" 55.
|
|
gizabanakoaren loraldia sustatuko duen eta espeziea ugaltzeko baldintzen aurrean errespetua agertuko duen egiazko aurrerakuntza humanoa asmatu beharra dago. Orain arteko aurrerakuntzaren aurrean, hondamendia eta etsipena sortarazi dituena, aurrerakuntza berri bat asmatu beharra dago, giza premien araberako irizpideei
|
jarraituko
diona eta naturarekiko errespetua erakutsiko duena. Horren arabera, lan hertsatuan emaniko denbora arras murriztea da kontua, alegia, eta horrek aukera emango liguke ostera ere gorputzaren plazerei eta jolasei zentzua bilatzeko, aurkitzeko, egun etekinaren printzipio mekanikoen mendeko baitira horiek; baita ere ekarriko liguke gizon eta emakumearen arteko harremanen transformazio kualitatiboa, hori baita bestearen bestelakotasun suntsiezinaren eta espeziearen unibertsaltasunaren estreinako esperientzia partekatua; eta horrek, era berean, gisa guztietako mendekotasun eta zapalkuntzazko harremanekin amaitzea ere esan nahi du, emakumea eta atzerritarra, kanpotarra, mehatxutzat jo ez ditzagun behin ere aurrerantzean.
|
|
Horren aurrean ezinbestekoa dugu aztertzea nolako ondorio estrategikoak sortuko diren. Globalizazioa, izan ere, gaur egungo boterearen lekuak eta denborak birbanatzen ari da eta, orain arte bezala, kapitalaren garapen bideek desberdinak izaten
|
jarraituko
dute. Izan ere, menderakuntza inperialistak gaur egun erabiltzen dituen forma berrietan garapen desberdintasunaz baliatzen dira kapitalaren akumulazioaren alde.
|
|
Bi bide, guttienez. Bere ondorengoek
|
jarraituko
zuten bi bide: bata berriro metafisikarena eta bertzea" mugimenduarena".
|
2010
|
|
Horren haritik," hizkuntz konpetentzia" —zeinen jabekuntza hizkuntz irakaskuntzaren helburu den— jakite hirukoitz bezala ulertu ahal izango da, hala nola, aldi berean elokutiboa (logika), idiomatikoa (gramatika) eta espresiboa (diskurtsoa) den jakite bezala. Eta horrek, nola ez, eragin zuzena izango du hizkuntz irakaskuntza bera antolatzeko eta diseinatzeko moduan, ze horrek ez dio hemendik aurrera hainbeste
|
jarraituko
eredu linguistiko formal bati, baizik eta batez ere eredu funtzional komunikatibo bati. Horrenbestez esan dezakegu, bada, egungo hizkuntzalaritza eta pragmatika —gizakiaren ekintza linguistikoari eta berorren testuinguruari erreparatzen dioten heinean— funtsezko zientziak direla hizkuntzaren bidez hezi nahi duen pedagogia linguistikoarentzat.
|
2011
|
|
" Zer egin dut nik hau merezi ahal izateko?". Une horretan hegoei eraginez ari bazen, hegoei eragiten
|
jarraituko
du, sinetsirik beraren ekintzek ondorio erabakigarria dutela gertatzen ari den horretan. Horri deitzen diogu usoaren paradoxa.
|
|
Antonio Machado Alvarez, Manuel eta Antonio poeten aita, filosofiako irakaslea eta literaturzalea, folklore eta ahozko herri literaturaren biltzaile eta ikertzaile puntarengoa izan da Espainian, bi semeek euren poesian
|
jarraituko
duten herrikoitasun ildoa prestatuz. (Walter Benjamin ere, bere lagun Gershom Scholemekin, tradizio judu herritarraren estudioan permatu da).
|
2012
|
|
Momentu horretan, Badiouk dioenez, norbanakoak, banakotasunak (edo astakirtenkeriak, gauza bera baita) inposatu dituen mugak (norberekeria, norgehiagokeria...) zeharka daitezke. Eta beti, den (eta orain arte izan den) norbanako bera izaten
|
jarraituko
badu ere, elkarketaren bidez, norbanakoa beste subjektu bateko zati eragile bihur daitekeela gaineratzen du; erabaki horri, borondate horri, subjektibazio deritzo.
|
|
Eta justiziari berari dagokio jarraitu egin behar dela: " Jarraitu behar dut, ezin dut jarraitu,
|
jarraituko
dut".
|
|
Hauxe soilik geratzen zaigu, Beckettekin esatea:
|
jarraituko
dugu.
|
2014
|
|
Wagneriar operako eszena handietan jokoan dagoen sufrimenduaren espektakularizazioak musikaren eta sufrimenduaren arteko gertutasunarekin du lotura, erraz jabetzen gara horretaz. (Puntu honetara itzultzeko asmoa dut, baina oraingoz deabruaren abokatu antiwagneriarrarena egiten
|
jarraituko
dut.) Egia esan, Wagnerren musikan oro har akusatzen dugun sentiberatasuna baino min, bereizketa eta tentsio sakonagoa aurki dezakegu. Gertuagotik begiratuta, disonantzia kromatikoetan, Wagnerrek orkestrarekin zuen harremanean, akordeen bereizketan, e.a., atsekabe nabarmen baten ondorioen iturria ikus dezakegu.
|
2016
|
|
Hala ere soziobiologo kritikatuotako batekin
|
jarraituko
dugu, Edward O. Wilson, bolada batean izan duen arrakastagatik eta, kolega biologoen kritikak gorabehera, kooperazioaren gaian duen interesagatik.
|
2017
|
|
Baina ez nire baitarako, jakina: ezin erreparatuko dut inoiz ere Bestearen begiradan atzematen dudan eserita izate hori; kontzientzia izaten
|
jarraituko
dut betiere, baina Bestearentzat. Berriz ere bere baitarakoaren ihes ezereztatzailea finkatu egiten da, berriz ere bere baitakoa bere baitarakoaren barruan eratzen da, eta metamorfosi hori, beste behin ere, distantzian burutzen da.
|
2021
|
|
lurrak eta basoak berreskuratu eta bestela kudeatzeko ekimenak, elkar sostengatzeko jositako zaintza sareak, euskaraz bizi eta ikastearen aldeko praktika desobedienteak, udalgintza herrigiletik garatzen ari diren ereduak, heteroarauaren muga hertsiak pitzatzeko haragiztapenak, sindikalgintza lurraldetik eta feminismotik birpentsatzeko praxiak, auzo eta herriak biziberritzeko egitasmoak, ikuspegi dekoloniala erdigunera ekartzeko gogoetak, tokiko nahi eta beharretan errotutako proiektu kooperatiboak, burujabetzen aldarria zentzu komuneko egin, aberastu eta gauzatzeko ekinaldia... Bide horretan, baitan, bidez edota kontra, Beauvoirren obrak ezinbesteko iturria izaten
|
jarraituko
du.
|
|
" Eguzkia, ilargia, airea eta arbolak nire jarraitutasunaren zantzuak dira. Bizitza sozialak
|
jarraituko
du horiek bizi diren artean. Ni bhum aren parte gisa jaio nintzen.
|