2000
|
|
Bilduma hau sortu zen momentuan ez zegoen Euskal Herrian horrelako ipuinik.
|
Jarraitutako
ereduei dagokienez, Espainia mailan bazeuden gaztelania eta ingelesezko liburuak. Eta Espainiatik kanpo, Frankfurtekoa bezalako azoka handietan ikusten ziren horrelakoak.
|
2007
|
|
Beste euskal herritar batzuek, ordea, beste asmo batzuk dituzte (Espainiari edo Frantziari lotuta jarraitzea federalismoaren ereduari jarraituz edota autonomismoaren ereduaz baliaturik, Europan zuzenean txertatzea, kosubiranotasunaren eredua aztertzea...). Hau da, euskal herritarren artean euskaldun izateko proiektu politiko ezberdinak egon badaude, baina denek izan behar dituzte aukera berdinak Euskal Herriarentzako egoki deritzoten egitura juridiko politikoa defendatzeko, hots, Euskal Herria Frantzia eta Espainiaren barruan
|
jarraitzeko
eredutik hasita, estatu independente bihurtzeraino egon daitezkeen eredu juridiko politiko guztiak defendatzeko aukera. Araubide demokratikoak denei eskaini behar dizkie bideak, tresnak... norberak bere asmoak bide demokratikoetatik gauza ditzan.
|
2008
|
|
• Hizkuntzen munduko bereizgarrien arabera (kontuan izan gure inguruan ukipen egoeran dauden hizkuntzak ditugula): Derrigorrezko bigarren hezkuntzan (12 urte artean)
|
jarraitutako
eredu linguistikoaren arabera: %47, 5ek eredua edo eusLan honetan erakutsi nahi ditugun emaitzak identitate etnolinguistikoa (IELa) eta beste teoria batzuk erabiliz eginiko ikerketa enpiriko zabal batean txertatzen dira.
|
2010
|
|
Horren haritik," hizkuntz konpetentzia" —zeinen jabekuntza hizkuntz irakaskuntzaren helburu den— jakite hirukoitz bezala ulertu ahal izango da, hala nola, aldi berean elokutiboa (logika), idiomatikoa (gramatika) eta espresiboa (diskurtsoa) den jakite bezala. Eta horrek, nola ez, eragin zuzena izango du hizkuntz irakaskuntza bera antolatzeko eta diseinatzeko moduan, ze horrek ez dio hemendik aurrera hainbeste
|
jarraituko
eredu linguistiko formal bati, baizik eta batez ere eredu funtzional komunikatibo bati. Horrenbestez esan dezakegu, bada, egungo hizkuntzalaritza eta pragmatika —gizakiaren ekintza linguistikoari eta berorren testuinguruari erreparatzen dioten heinean— funtsezko zientziak direla hizkuntzaren bidez hezi nahi duen pedagogia linguistikoarentzat.
|
2013
|
|
Aipatzekoa da Kopenhage dela munduko bizikletaren erabilera gehien duen hiria. Xavier Corominasek, Bizikletaren Aldeko Hirien Sareko idazkari exekutiboak (RC x B), honako hau
|
jarraitzeko
eredu bat dela dio: «Bizikleta da eguneroko joan etorrietarako ibilgailu nagusia, eta behar bezala zirkulatzeko eta bide publikoko gainerako bidaiariekin bizitzeko behar diren baliabideak eskaintzen ditu».
|
2014
|
|
Dena dela, bakoitzaren garapen maila eta
|
jarraitutako
eredua ez dira berdinak. Azpimarratu behar da ezen hasiera batean argitaratu ziren EKPI nazio mailako ekintza planek batik bat ingurumenaren gaineko eragina murrizteko asmoa zutela, hau da, Erosketa eta Kontratazio Publiko Berdera (EKPB) mugatu ziren.
|
2015
|
|
Ezaguera mundura heldu ziren eta kulturarako lan garrantzitsuak utzi zituzten, beren bizitzei zein munduko posizioei zentzua eman zieten beren esperientzietan zein beste jakiteetan oinarritutako emakumezkoen jakituria bildu zuten. Haietariko askok beren ondarearen garrantzia zein beren errekonozimendua ezin izan zuten bizi, baina beraiei esker hurrengo belaunaldiak erreferenteak eta
|
jarraitzeko
ereduak izan ditugu.
|
|
ELAren idazkari nagusiaren arabera, lortutako akordioak erakusten zuen, euskal esparruan bizi zen konfrontazio eta sumindura giro itogarrian ere, adostasun guneak topatzea posible zela; horretarako, esklusioaren estrategia baztertu eta beldur eszenikoak gainditu behar ziren, bat etortzeko eta elkarrekin aritzeko aukerak jorratu, eta irtenbideak adosteko lanari ganoraz ekin. Berariaz goraipatu zuen Elorrietak Ramon Jauregiren Sailak akordioa gauzatzeko eta Prestakuntza
|
Jarraituaren
ereduaren egokitasuna bermatzeko erakutsitako engaiamendua; ezinbestekoa zen esker oneko aipamena, ELAk jarri zizkion ildoei jarraitu baitzien, oro har, Lan Sailak auzi hartan izandako jokaerak.
|
2016
|
|
2 Hirigintzarekin lotuago dauden parametroen ikuspegitik; hau da, lursailen kalifikazioa, erabilera, hiriaren hazkunderako
|
jarraitutako
eredua, eta abarrek dakarten baldintzapenen ikuspegitik.
|
|
– Ba
|
jarraitu
eredua! Zeu ere platerak garbitzera hemendik aurrera.
|
2017
|
|
Udalaren eredua jarri dute ezbaian. " Udalak ez du
|
jarraitzen
eredu zehatzik; ez dago eredurik. Inertziaz jokatzen du".
|
2018
|
|
Iruñean proiektatutako ziudadelak une hartan gotorlekuei buruz zeuden kontzepturik aurreratuenak erabili zituen, urte batzuk lehenago Anberesen
|
jarraitutako
ereduan oinarritu baitzen. Fratinek pentagono erregularreko oinplanoko ziudadela proiektatu zuen, angeluetan gezi formako bost bastioi aurreraturekin.
|
2019
|
|
Hain zuzen, N. Ormaecheak itzulitako NBEko" Gizonaren Eskubidegai Guzietaz Aitorkizuna" testuan
|
jarraitutako
ereduaren aurkako lana zen hura (Alderdi 1949). Horretan A. Irigaray bat zetorren euskaltzain gaztearekin, J. Urquijoren omenaldirako idatzitako artikuluan adierazi zuenez:
|
2021
|
|
Euskal Herriko txapelketaren finala
|
jarraitzeko
eredu ezberdinak eskaini izan dituzte gainera bi egunkariek: Egunkaria/ Berriak, egunkari euskalduna izanik, finalaz egunkari osoan zehar aritzeko aukera izan du.
|
2022
|
|
Ardi galduan euskara batzeko gipuzkera osotura jo ostean, Latsibin ez du
|
jarraitzen
eredu horrekin. Gordeta zegoen eskuizkribua 1989an plazaratu zenean, L. Villasantek Ardi galduaren aurretik gauzatutakoa zela zioen, kode bateratua proposatu ondoren, euskalki bat ez zuela aukeratuko uste zuelako, 2 baina ez zuen asmatu, zehazki, horixe egin zuelako, eta lehena amaituaz bat bigarrenari ekin zion, J. Kintanak (2008:
|
2023
|
|
Alde batetik, hezitzaileak bertakoak izatea, horrek erreferentzialtasuna sustatuko du. Garai hauetan beharrezkoa da euskarazko erreferenteak bilatu eta sortzea, erdarazko erreferentez beteta baititugu sareak eta gizartea, eta
|
jarraitzeko
eredu euskaldunak sortze honek hizkuntza ereduak errepikatzeko nahia sor dezake, baita erreferente horiekin egonen den hizkuntza ohitura euskarazkoa izateko ere. Hezitzailea bertakoa baldin bada, ohitura hori jarduerak irauten duen denboran ez ezik, beste espazio informal batzuetan ere mantentzeko aukera emanen du, dinamika hori denboran eta espazioan zabaltzeko aukerak handituz.
|
|
Bestalde, albistegi saioez gain, bestelako eduki eta egoeretan (bikoizketa, entretenimendua, umorea eta fikzioa, esaterako) hizkera ezberdinak landu ziren, programa bakoitzarentzat egokien jotzen zirenak (Larrinaga 2019, 164). 2002an EITBk eta Eusko Jaurlaritzak sinatutako programa kontratuan euskalkiak bultzatzeko konpromisoa jaso zen, eta 2005ean EITBrako hizkuntza funtsak dokumentua aurkeztu zuen EITBk, telebista eta irratiko euskaraz ordura arte egin ziren gogoetak eta
|
jarraitzeko
ereduak jasoz (Larrinaga 2019, 199). Urteak indarrean zeramatzan filosofia bildu zuen dokumentuak, eta lehen aldiz EITBren euskara eredua batua zela jaso zuen, euskalkiek ere lekua zutela azpimarratuta.
|
|
Praktika eredugarriak identifikatu, bultzatu eta ikusgarri egiteari ere garrantzia handia eman zaio ekimenetan. Inguruan ditugun kasu eredugarriak asko dira, sarri ezagutzen ez ditugunak, eta gainontzekoontzat
|
jarraitzeko
eredu imitagarri izan daitezke.
|