Emaitzak: 9
2008 | ||
Hizkuntza estandarraren eta hizkeren (edo euskalkien) artean dauden berdintzeedo nibelazio joerak aztertzea beharrezkoa zaigu herri horretako euskararen egoera eta etorkizuna zein den | jakin nahi badugu. Batu edo estandarraren ezaugarriak hasi diren sartzen edo gure gurasoen berbeta magalean biltzen dugun. | |
2013 | ||
10 Termino honetaz gehiago | jakin nahi duenak jo beza (Catach, 1980, 1994) lanetara. | |
Gauzak horrela, hitzokin adierazi nahi zuena | jakin nahi duenak ezagutu lituzke derrigorrez Nietzsche-k erabili zituen hizkuntza jokoak, izenek adierazten dutenak bakarrik hartzen baitu zentzua joko eta erregela jakin batzuen baitan, erabileran (Wittgenstein, 2008: 55,61). | |
Halaz guztiz ere, suspenseak atezuan mantentzen du ikuslea. Amaiera ezagutzen duen arren, bere arrazoiak | jakin nahi baititu. Halaber, Columba Palumbus (2007) film laburrean, plano orokorrak eta xehetasun planoak kontrajarri egiten ditu etengabe ikuslearen baitan ezinegona eragiteko. | |
2015 | ||
Arrazoia: ikertaldeak, Euskal Herrikoa izanda, sakonago | jakin nahi zuen bere herriko profesional esperientziadunen aburu orokorra. Beste bost estatuetan 54 inkestatuen iritziak baliagarriak izan dira joera eta aburu orokorrak jakiteko, estatuz estatuko azterketa zehatzetan gehiegi sakontzeko aukera ematen ez bazuten ere. | |
2017 | ||
3 Euskalkien historiaz gehiago | jakin nahi duenak informazio zehatza eta ongi laburbildua aurkitukodu webgune honetan: <http://euskalkiak.eus /euskalkien_jatorria.html>. | |
2019 | ||
lehenengo bildumak XV. mendean hasi ziren arren (lehenagokoak ere badira baina xumeagoak dira askoz), benetako garapena XVI. mendean hasi zen, bilduma handiak eta erruz egin baitziren. Ez dugu XVI. mendea baino lehenagoko errefrauen bilduma zabalik, eta, ondorioz, XVI. mendeko poema batean ageri den errefraua noizkoa den | jakin nahi badugu, ez dugu aurreko garaietako errefrauak ezagutzeko modurik, ordura arteko bildumak ez baitziren kopuru handikoak. Hala, nahiz errefraua garaiko bildumetan agertu, ikertzaileak ezin du jakin zein zen lehenago, biak garaikideak baitira. | |
2020 | ||
Lan honen bidez | jakin nahi dugu hezkuntza alternatiboa EAEn zein egoera kualitatibotan dagoen. Horrez gain, azken hamarkadan abian jarri diren askotariko proiektuak deskribatzea eta ezaugarritzea dugu xede. | |
Gizarte Zientzien helburu nagusia bada etorkizuneko herritarrak prestatzea eta herritar horiek sozialki eskudunak izatea, esan nahi dugu bi galdera hauei erantzuten jakin behar dugula, arlo pertsonalean zein profesionalean garatu ahal izateko behar adina trebetasun izanda: Zer | jakin nahi dugu Gizarte Zientziak ebaluatzen ditugunean. Nola interpretatu gizarteikasketen ebaluazioa Lehen Hezkuntzan? |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
jakin | 9 (0,06) |
Lehen forma
jakin | 9 (0,06) |
Argitaratzailea
Uztaro | 9 (0,06) |
Konbinazioak (2 lema)
jakin nahi | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
jakin nahi ukan | 9 (0,06) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |