2007
|
|
Arrazoi hauengatik guztiengatik, interes bereziz irakurri izan ditut hizkuntzen kale erabileraren neurketen datuak. Oraingoan gainera, Soziolinguistika Klusterreko Lionel Joly adiskideak, 2006ko datuen inguruan hipotesi batzuk lantzeko eta BAT aldizkarian argitaratzeko eskatu zidanez, 1 zientifikoa, egindako apustua asmatu duen ala ez
|
jakin
nahi duen jokuzalearen egonezinarekin nahastu zitzaidan. Izan ere, artikulu hori aukera egokia iruditu zitzaidan" bustitzeko" eta hipotesiekin batera, emaitzen aurreikuspenak, ahalik eta kopururik zehatzenetan emateko.
|
|
2006an jasotako datuek hipotesi hori edota beste batzuk eraikitzeko zilegitasuna berresten dute, Hegoaldeko hiriburuei dagokionez, bederen. Hemen, hala ere, joera horren aipatze hutsean gelditu beharra dugu, baina honetaz maila teorikoan gehiago
|
jakin
nahi duenari Jone Miren Hernandezen artikulu interesagarrira jo dezala gomendatzen diogu (Hernandez, 2004: 79).
|
2008
|
|
Bestetik, dekretu proiektuak jasotako ‘konpromisoaren zigilua’ aipatu behar dugu. Horren harira, beste ziurtagiri bat ote den
|
jakin
nahi dugu. Zigilu horren bidez egitea proposatzen dena Bai Euskarari Ziurtagiriak egiten du orain dela zortzi urte.
|
2009
|
|
Euskara planean parte hartu ez dutenen iritzia aurreikustea zailago egiten zitzaigun; ez, ordea, guztiz arrotz. Hainbat eragile eta arrazoi aurreikus genitzakeen, baina zuzen ote genbiltzan
|
jakin
nahi genuen, eta lanketak gakoak ikusten utziko zigun ere bai.
|
2011
|
|
Apartekoa da txostena, bai bere luzeran –aldizkari zientifikoetan argitaratzen direnak baino luzexeagoa, eta apartekoa bere sakontasunean. Ez dugu uste oker gabiltzanik esaten dugunean Euskal Herrian behintzat, diglosiaren inguruan zerbait
|
jakin
nahi duenak hemendik aurrera aintzat hartuko duela Zalbidek eginiko lan hau, ezinbestean.
|
|
Inkestetan, edozein inkestan, oro har, zer galdetzen den eta nola galdetzen den inkestatzailearen xedea eta benetako jakin gurei lotzen zaizkie. hau da, elkarrizketatuek izan dezaketen euskararekiko atxikimenduaz zerbait
|
jakin
nahi badugu horri buruz, atxikimenduaz, zuzenean edo zeharbidez, galdetu behar diegu; ez badiegu galdetzen elkarrizketatuen euskararekiko atxikimenduaz deus ere jakin barik geratuko gara. hori horrela, inkesta honetan zertaz galdetzen da, euskara dela eta ez dela, zerk kezkatzen dio Lehendakaritzari?
|
|
Ideia horiek eusko Jaurlaritzarenak izango balira euskararen aldeko hizkuntza politika baino euskararen aurkakoa dela esango genuke. zorionez, oraingo honetan, elkarrizketatuek erabat gaitzetsi dute hainbat galderei darien inperialismo linguistikoa eta euskara eta euskararen sustapenaren alde, krisi garaian ere, argi lerratu dira. Agian hori
|
jakin
nahi zuen eusko Jaurlaritzak, bada, orain badaki.
|
2012
|
|
Auzotarrei dagokienez, bi arrazoi hauek dira aipatuenak; euskarari beren ekarpena eman nahi dietelako eta beste kulturak ezagutzeko
|
jakin
nahia dutelako:
|
2015
|
|
batetik, ahozkoaren didaktika (eta hizkuntzarena, oro har) ardazten dugu testu generoetan eta hizkuntza eta arloaren arteko harremanean; bigarrenik, garbi ikusten dugu eskolako curriculuma elkarrekintzan ikasten dela eta horretarako ahozko hizkuntza ezinbesteko bitartekari bihurtzen dela, alegia, ahozko hizkuntza ezinbestekoa dela ikasteko, aldamiatzeko, esanahia negoziatzeko, eta abar; eta hirugarrenik, funtsezko ikusten dugu aipatutako elkarrekintza moduak aztertzea eta ondoren lantzea. Eta hiru osagai horiez gain, gure azterketaren bidez
|
jakin
nahi dugu baita ahozko zein ikaste objektu agertzen diren, aniztasunari nola erantzuten zaion —jakin baitakigu gure ikasle askok hizkuntza egoera desorekatuetan ikasten dutela (H2, H3..) —, eta ebaluazioari erreparatzen ote zaion, ahozkoaren garapen prozesuan erregulazio osagai garrantzitsua delako.
|
|
Horietatik bakarra da DBHkoa, beste guztiek HH eta LH zikloak dituzte. Egunkarien azterketarekin
|
jakin
nahi dugu zein den irakasle horien abiapuntua ahozko hizkuntzaren didaktikaren gainean lanean hasten garenean.
|
2016
|
|
Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide kidetzaz50, paraturiko V. Inkesta Soziolinguistikoa51, 2011n egina52 eta 2013an argitaratua. Ezin baztertuzko informazio iturria da hori, Zazpi Probintzietan zer gertatzen ari den
|
jakin
nahi duen edonorentzat. Demolinguistikazko informazio landu gehiena bertatik atera dugu, nolanahi ere, hasierako gomendio oharrei jarraiki.
|
|
Jendeak leku eta une jakinean, solaskide jakinekin, hitzez edo idatziz, euskaraz ala erdaraz egiten duen
|
jakin
nahi genuke atal honetan. Zenbatek egiten du euskaraz?
|
2017
|
|
Bertako eta Europako soziolinguistikaz gehiago
|
jakin
nahi duenarentzat interesgarria izango delakoan artikulu sorta zabala osatu du BAT aldizkariak. Ea horrela den.•
|
|
Laburpena. Jarraian duzuen ikerketa honetan ikertzaileak gazteek hitanoa zein balore eta usterekin lotzen duten
|
jakin
nahi du eta aldi berean Eskoriatzako kasu bat azaltzen saiatzen da non, azken honetan, gazteek hitanoarekiko hurbilpen bat egin duten. Hau da, gazteak hitanoa erabiltzen hasi dira lehen erabiltzen ez zutenean.
|
2019
|
|
arnasguneetako biztanleak hegoaldeko biztanle guztien %4, 1 dira: erasanetakoak %3, 8, eta beteetakoak %0, 3 datu horiek seguruak dira, erabilitako perspektiba numeriko hutsetik, eta badute uka ezinezko abantailik25 aztergai nagusia hizkuntzaren egungo egoera eta etorkizuna dugularik, ordea,
|
jakin
nahi duguna ez du ratio horrek behar bezain doi azaltzen. arnasguneen lekuaz eta etorkizunbermeaz, lehentasunaz eta ahuldadeaz (hots: arnasguneen garrantziaz) jabetzeko, etxean eta kalean euskaraz bizi diren hiritarren argitan analizatu behar dira gauzak. honako galdera hau dugu hortaz, giltzarri:
|
2021
|
|
Beren hizkuntzen presentzia Interneten zergatik eta nola areagotu
|
jakin
nahi dutenei, bai eta modu praktikoan nola egin jakin nahi dutenei hainbat bide eskaintzen die, besteak beste, zer tresna eta teknika dauden eskuragarri, zer bitarteko diren egokienak, zer alderdi landu behar diren lehendabizi
|
|
Beren hizkuntzen presentzia Interneten zergatik eta nola areagotu jakin nahi dutenei, bai eta modu praktikoan nola egin
|
jakin
nahi dutenei hainbat bide eskaintzen die, besteak beste, zer tresna eta teknika dauden eskuragarri, zer bitarteko diren egokienak, zer alderdi landu behar diren lehendabizi
|