2000
|
|
Arazketa eta eguzki pentsamenduen arteko konexioari buruzko ezer
|
jakin
ez arren, nonbait agertu zuela suposa zitekeen.
|
2003
|
|
Bestela esanda, kasu horretan gizakiak jakingo luke bi xedapen horiek nola lotu bere ondasuneta familia egoerarekin, edota seme alabei begira dituen eginbeharrekin; halaber, gizakiak beste pertsona bat aitortu behar izango balu edo norbaiti eskuzabaltasunen bat eman balio, jakingo luke harako xedapenak nola egokitu egoera horiei. Baina gizaki orok ez dio espiritu horri ekiten; alderantziz, batzuek euren ondasunak xedatzeko askatasunaz abusatu edo ondasunon nahiz negozioen egoera
|
jakin
ez, eta seme alabei begira dituzten eginbeharrak urratzen dituzte. Horregatik, ez litzateke zuzena izango askatasun zehaztugabea uztea horretaz abusatu dezaketenei, baina, aldi berean, gizaki bakoitzarentzat lege bat ezartzea ezinezkoa izango litzateke.
|
|
Eta euren aginpidea ahulduta dago nahas mahas horrexegatik. Hortik dator, askok gura eta
|
jakin
ez arren ere, halakoak bereiztea, hots, zer den zuzena eta naturala eta zer, ostera, gure arrazoiak eta erabilerak hartzen ez duena. Ohargarria, nolanahi ere, liburu honen hitzaurrean horri buruz esaten dena.
|
2008
|
|
Azken Fichtek ikusi zuena eta Schellingek ondo planteatzen
|
jakin
ez zuena, Hegelek gauzatu zuen. Fichtek esaten duenean Ni= Ni, subjektua predikatu bihurtzen du, eta hori da, hain zuzen, saihestu nahi zuena.
|
2011
|
|
Baina, hasieratik hasteko, ez dakigu jakitea zer den ere. Izan ere, dialogo sokratikoetako korapilo klasikoa da, jendeak uste izaten duela, badakiela zerbait zer den (adiskidetasuna, ausardia), baina
|
jakin
ez dakiela, eta ez duela nola halako ustea edo iritzia baino izaten. Ezagunegiak dira orain berriz gogoratzeko Politeia n VII. Liburuko bi alegia edo konparantza txikiak ezagutzari buruz, marrarena eta leizearena.
|
|
Portaeran ere hala gertatzen al da? Besteak beste, Wittgenstein, zen maisuak, xamanak, Krishnamurti... esaten ari zaizkigu hautemandakotik ekintzara igarotzea posible dela nahiz eta haren arrazoia
|
jakin
ez edo zer den ezagutu ez.
|
2022
|
|
Filosofiarekiko lotura handirik ez duten testuinguru historiko sozialetatik gatozenontzat, eta Iberiar penintsularen eta bertako hizkuntzen kasua hori da, planteamendu hori interpelatzailea zaigu. Izan ere, biktimismoan edo ezkortasunean murgildu beharrean, zergatik oso ongi
|
jakin
ez arren filosofiaren historia handi eta beharrezkotik baztertuta geratu garelako edo egia filosofikoaren graziak ukitu ez gaituelako, galde diezaiokegu geure buruari zergatik eta nolatan ez den gertatu hemen filosofiarik hala antzemateko moduan, eta zein adierazpidetan kamuflatu behar izan ote duten amaitu gabeko gure existentziaren funtsezko auziek.
|
|
Berriz ere, tentsioan diren erlazioek zeharkatutako muga gune batean gaude; ez oposizioen arteko mugan. Gaur ezagutzaren batasun saihetsezina planteatzeak muga gune hori aztertzera ausart gaitezen eskatzen du, aspaldiko zaurietan barneratzera eta aliantza berriekin esperimentatzera; betiere gure garaiko arazoek pentsatzea eskatzen digutenari jarriz arreta, nahiz eta ez
|
jakin
ez nola ez nondik egin hori.
|